Spring naar inhoud

- - - - -

Kattensite-interview

• Log in om te reageren
1468 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#211 Geplaatst 06 november 2010 - 15:46

[SIZE=5]Ik kies voor Haemoglobine!!! :LOL: [/SIZE]

Hier gaan we dan!
Neem er een kopje koffie bij en zet jullie op je gemak, dit kan wel wat tijd in beslag nemen! :lachen:

Vraag 1:
Waarom heb je voor het ras Chartreux en Brit gekozen en zou je nog een ander ras willen?

Na het verlies van onze 2 htk'tjes aan FIV wilden we dit nooit meer meemaken! :8
Vandaar dat we in de wereld van de raskatten zijn terechtgekomen, in de geteste dieren.

We waren al een hele tijd verliefd op de "Whiskas katjes", en hebben er toen ook gevonden, maar alleen de prijs viel niet echt mee, we zijn toen alleen op prijzen van 40.000 BEF gevallen, dus zo'n 1.000 € :louche:

Daar we echt verliefd waren op het karakter en die bolle kopjes hebben we dus verder gezocht naar Brits Korthaar en beslist om een voor andere kleur te gaan, ook doordat de prijzen de helft lager waren.
Toen zijn we al surfend op de site van de [URL="http://www.monaliza.be/"]fokker[/URL] van Roswell en Sati terechtgekomen die Brits Korthaar en Chartreux fokt (ondertussen fokt ze geen Chartreux meer).

Bij een bezoekje kregen we alle nodige uitleg en klikte het ook tussen de fokker en ons.
Alleen waren er toen geen BK kittens beschikbaar, maar wel een nestje Chartreux kittens.

Liza vertelde ons dat beide rassen wel gelijkaardig zijn qua karakter, wat we ook zagen bij haar Chartreux katten!
En in dat nestje zat nu net Roswell, waarop we meteen verliefd werden! :heart:

Jammer dat de foto's niet mooier zijn, maar dat is wel al 10 jaar geleden, de technologie is er ondertussen veel op vooruit gegaan!

We hebben erover nagedacht, we waren echt klaar voor een nieuwe schat en wilden niet langer wachten tot er opnieuw BK kittens waren, en zijn dus voor Roswell gegaan!

Daar die ons zo gelukkig maakte en het karakter ons enorm beviel, beslisten we een jaar later dat we voor een 2de zouden gaan, dus trokken we opnieuw naar Liza, waar er opnieuw net een nestje Chartreux kittens zat, en dit keer was het Sati die voor ons koos, de foto zegt genoeg! ;)

En hier zit ze rechts!

Ze kwam miauwend op ons afgelopen, een echte knuffelkous, we waren verkocht! :heart:

Ondanks het geluk en de liefde van onze 2 karthuizers bleef het ras Brits Korthaar in ons hoofd spoken, en had ik al meerdere malen zitten kwijlen op foto's van bicolor britjes...
Maar, met de aankoop van ons huis en de verbouwingen waren er andere (financiële) prioriteiten...

Tot het lot verleden jaar toesloeg!

Al werkend had mijn vriend 's morgens vroeg een kitten gevonden op een verlaten industriezone tijdens het zomerverlof, druipend nat in een grote plas water in de gietende regen...
Hij maakte van zijn hart een steen, zichzelf kennende en wetende hoe vaak het al bijna "raak" was geweest, en ging dus zijn vrachtwagen lossen.
Toen hij terug buiten kwam, zat het kitten daar nog steeds kliedernat in die grote plas in de regen, en keek hem miauwend aan...
Toen kon hij niet meer, hij heeft het beestje mee in de vrachtwagen genomen, afgedroogd en zijn middagmaal gegeven, al de ham van zijn koude schotel!
Al moest hij dan wel verder werken...

Ondertussen was ik al wakker, hij belde me op met het nieuws "wil je wat weten, ik heb nu iets stoms gedaan!"
Stom in de zin dat we speciaal raskatten gekocht hebben om de risico's op bepaalde ziekten te vermijden, en we maar al te goed beseften dat dit een groot risico kon zijn.

Zijn volgende klant was in Zedelgem, hij kon het kitten niet blijven bijhouden in de vrachtwagen, dus ben ik in de auto gesprongen met de reismand en tot daar gegaan om het kitten over te nemen!
Zo'n schattig, lief en dankbaar ding!

In het terugkomen ben ik meteen bij de da langsgeweest om te kijken of het mogelijk was de testen uit te voeren, als het kon en alles ok bleek en hij geen gevaar opleverde voor onze andere 2 lieverds zouden we hem houden.
Het kitten was pas een 6-tal weken wat het onmogelijk maakte te testen...

Toen heb ik hem naar huis meegenomen, in quarantaine gehouden in de garage en beginnen zoeken naar een gouden mandje voor die rakker!
Hij stond overal op internet en hing hier overal rond in de winkels, maar het was natuurlijk niet de ideale periode om een mandje te vinden, net midden in het zomerverlof...
Maar het is me toch gelukt op enkele dagen tijd, toevallig schuimde ik al de dierenwinkels wat verder van huis af om flyers te hangen, kwam in een zoveelste Tom & Co, mocht ik er geen flyer hangen, maar daar is wel een van de personeelsleden verliefd geworden op zijn snoetje op de foto en wilde hem in huis nemen!

Zij had geen wagen, woonde op een 10-tal km van mij vandaan, moest tot 's avonds werken, dus heb ik voorgesteld om hem na haar werk naar haar thuis te brengen.

Het zou een buitenkatje worden, een vriendje voor haar andere kat en hond, haar beste vriendin is da, er waren ook kleine kinderen die gek waren op dieren, en ik zag dat hij het er goed zou hebben.

Hier enkele foto's van Moortje!

Door dit kitten enkele dagen in de garage te houden werd onze zin naar nog eentje weer aangewakkerd, een van mijn vriends collega's die zich voor een dierenorganisatie inzet en die we door de zoektocht naar een gouden mandje voor Moortje (het kitten dat we gevonden hadden) hebben leren kennen, had net een blauw britje gekocht, niet duur, getest, alle kittens waren besproken, maar er was een ander nestje op komst waar er bicolorkes blue/white zouden inzitten, al een hele tijd mijn droom. :love2:

De grootste verbouwingen waren ondertussen al bijna achter de rug, tegen dat het kitten weg zou mogen zou het rustiger worden, dus hebben we een blue/white kattinnetje besproken, als er eentje bijzat!

Wat dus Echo is geworden, het enige blue/white kattinnetje van het nestje!

Die dus met een heel ander verhaal komt, wat hier wel een beetje te lang zou worden! :oops:

Hier ligt ze helemaal vooraan rechts! :love4:

Welk ander ras ik nog zou willen?

Ik begin hier wel heel veel over Siameesjes te lezen wat mijn interesse wel opwekt! ;)
Ik kijk er naar uit om er eens eentje in het echt te ontmoeten! ;)
De Somali vind ik ook zeer mooi, Ragdoll en Ocicat ook, en de bloterikjes maken me ook nieuwsgierig! ;)

Vraag 2:
Hoe heb je je vriend ontmoet, wanneer en hoe heb je hem voor de eerste keer gekust? :x

Ik heb hem ontmoet in een new-wave dancing in Izegem.

Ik kende hem al een hele tijd, was al met een van zijn vrienden uitgeweest, en kreeg plots die "klik"!

Maar hij deed of zijn neus bloedde, hij was ook jonger en had niet echt interesse in het vrouwelijk geslacht...

De hele dancing wist ondertussen al enkele maanden dat ik verliefd was op hem, buiten hijzelf zo te zien...

Toen we na een concert van onze favoriete band in de Vooruit allemaal terug naar Izegem trokken, en daar heeft hij me voor het eerst echt gekust toen hij naar huis vertrok!

Hij is Waal, en zij hebben de gewoonte 2 kussen te geven bij het groeten en afscheid nemen, maar die avond kwam hij afscheid nemen en kreeg ik net iets meer dan de 2 gewoonlijke kussen! ;)

En we zijn nog steeds samen, met hoogtes en laagtes, ondertussen toch al bijna 22 jaar...

Vraag 3:
Welke kat van Ks vindt jij de mooiste?

Dat is een moeilijke!
Er zijn er zoveel die ik echt mooi vind, ik kan echt niet kiezen! :oops:
Al heb ik wel een onmiskenbare voorliefde voor de britjes! ;)

Vraag 4:
Als jij de klok terug kon draaien naar welke tijd zou je dan terug gaan en waarom?

Pfff...
Ook al zo moeilijk...
Ik heb nooit echt zorgeloos kunnen genieten, altijd was er wel iets aan de hand waardoor het plaatje nooit compleet was...

Ik droom wel vaak dat we terug op vakantie zijn in Lacanau, aan de kust niet ver van Bordeau, dus zal dat wel wat betekenen zeker?

Of die zomer in het zwembad met mijn eerste jeugdliefde die niet mocht zijn?

Vraag 5:
Als je voor één dag in een dier kon kruipen in welk dier zou dat dan zijn en waarom?

Ik zou zeggen 1 van de gelukkige gouden mandjes bezitters hier, zo'n leven, dat moet gewoon een droom zijn!
Geen zorgen, verwend tot en met en op de wenken bediend! :lachen:

Soms ook wel een dolfijn, zo vrij in de grote oceaan...

Of een vogel met veel vliegkracht, rondom de wereld vliegen in alle vrijheid gaan en staan waar en wanneer ik wil...

Vraag 6:
Met wie van Ks zou jij eens graag wisselen, maar alleen jij he, dus ik bedoel, ik zal joloka als vb nemen, jij gaat in de plaats van Joloka voor Luc, kids en poezels zorgen en Joloka neemt jouw plaats in! Je hebt daar een programma van "Nieuwe mama". :)

Tja, je vraagt erom hé, met jou zou ik wel eens willen ruilen! :lachen:
Toffe poezels, een toffe job, een toffe relatie...
Zoals vele anderen hier...

Ik zou graag eens van nul herbeginnen met een normale, gelukkige jeugd die toch een zeer belangrijke bouwsteen voor het verdere leven vormt!
Kortom, ik wil wel ruilen met iedereen die een normaal, zorgeloos, gezond, gelukkig en actief leven heeft! :oops:

Vraag 7:
Geloog jij in geesten en heb je al iets meegemaakt dat je niet kan verklaren?

Ik geloof zeker dat er meer is dan we kunnen waarnemen, maar ik heb er zelf geen ervaringen mee.
Maar ik ben wel aangetrokken tot onverklaarbare gebeurtenissen en sta voor alles open!

Vraag 8:
Ik heb al opgemerkt dat jij heel behulpzaam bent, waarom doe je dit?

Jij ook al?
Ik vind het zelf niet zo echt... :oops:
Mijn schoonmoeder zegt me ook vaak dat ik te goed en te behulpzaam ben voor mijn eigen welzijn!
Het gaat zelfs zover dat ik mezelf wegcijfer ten voordele van anderen! :s
Ik ben zo geboren denk ik, ik kan het gewoon niet laten, ook al werd er in het verleden wel vaak misbruik van gemaakt...
Maar zelf hulp vragen?
Nee, ik doe alles liever zelf, naar het schijnt toch!

Vraag 9:
Hoe heb jij ks ontdekt?

Door de ontdekking van het hartruis bij Echo en de vaststelling van haar hartproblemen.
Ik wilde er meer over te weten komen, heb internet afgeschuimd en ben zo hier terecht gekomen...
Een geluk bij een ongeluk een beetje!

Vraag 10:
Zou jij ook graag fokken, waarom of waarom niet?

Zeer graag!
Het is altijd een droom geweest die steeds maar werd uitgesteld, deze keer door de verbouwingen, een andere keer wegens financieel wat moeilijker of tijdsgebrek en later nog eens wegens gezondheidsproblemen...

Het was voorzien dat we met Sati zouden fokken, toch zeker een nestje krijgen, maar doordat ze steeds maar heviger krols werd, de tijd er nog niet rijp voor was en ze ondertussen ook al 6 jaar werd, hebben we haar laten steriliseren.

Toen het toeval ons Echo bracht, werd deze droom weer aangewakkerd, maar door haar gezondheidstoestand werd die weer even snel in de grond geboord...

Misschien ooit wel eens...

Maar dankzij ks weet ik ondertussen ook wel dat er veel meer bij komt te kijken dan je zou denken...

Had ik dit allemaal veel eerder geweten, zou ik er ook nooit aan gedacht hebben om Echo bij die fokker te kopen...
Ik heb dus al enorm veel bijgeleerd hier, en besef ondertussen ook wel dat het niet allemaal rozegeur en maneschijn is!
Dus als ik er ooit nog aan begin, zal het zeker niet ondoordacht zijn, wel met een goede basiskennis en de hulp en goede raad van vele ks'ers!

Waarom niet?
Tja, de risico's, de moeilijkere momenten en het verdriet die er bij kan komen kijken is niet te onderschatten!

Gelukkig overtreffen de goede ervaringen toch nog steeds de minder goede, anders zouden er niet veel fokkers meer overblijven denk ik?

En ook het afscheid moeten nemen van die kleintjes, dat lijkt me heeeeel moeilijk!

Veel succes en ik ben echt benieuwd naar de antwoorden! :LOL:

Hopelijk heb je er geen spijt van! ;)

Ik denk dat dit het zowat zal zijn, andere foto's kan ik niet bijvoegen, want die zijn nog niet gedigitaliseerd...

Ik heb nog geen enkel idee wie mijn slachtoffer zal worden en welke vragen ik zal stellen... :(

[SIZE=5] [/SIZE][/QUOTE]

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#212 Geplaatst 06 november 2010 - 16:05

Heel leuke antwoorden en leuke vragen ook :)
Het was mij ook al opgevallen dat je bijzonder hulpvaardig bent dus dat was een zeer goeie persoonlijke vraag van Anja :thumb:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 6 katten

#213 Geplaatst 06 november 2010 - 16:22

Cilia zei:

Anja, even nog een vraagje (van mij deze keer O:) ).
Waarom stop je precies met siameesjes te fokken? Ik bedoel, waarom niet met Brits korthaar stoppen of niet beginnen met Somali?
Is zeker geen verwijt ofzo hoor, maar ik ben gewoon nieuwschierig :)

Ik vind het vreselijk :cry: ik wou een salake en nu gaat dat nooit meer gaan :cry: :cry:

Geplaatste afbeelding

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#214 Geplaatst 06 november 2010 - 16:25

Aldhissla zei:

Ik vind het vreselijk :cry: ik wou een salake en nu gaat dat nooit meer gaan :cry: :cry:

Er komt nog één nestje hé ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#215 Geplaatst 06 november 2010 - 16:28

Amaai Heamoglobine,wat een serieus pakkend intervieuw...................

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#216 Geplaatst 06 november 2010 - 16:30

Cilia zei:

Ja, maar aan het succes van Sala en haar eerste mini-Sala'kes te zien betwijfel ik of er wel genoeg kittens zullen zijn en als die nog niet allemaal gereserveerd zijn...

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 6 katten

#217 Geplaatst 06 november 2010 - 16:34

Cilia zei:

Ja maar het volgende nestje komt te vroeg, ik ben niet echt in staat om tegen dan een nieuw kitten in huis te halen, laat staan dat ik het kan betalen :cry:

Geplaatste afbeelding

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#218 Geplaatst 06 november 2010 - 16:34

Je kan er ook nog 2 britjes bijnemen ook :heart:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#219 Geplaatst 06 november 2010 - 16:37

haemoglobine zei:

Ja, maar aan het succes van Sala en haar eerste mini-Sala'kes te zien betwijfel ik of er wel genoeg kittens zullen zijn en als die nog niet allemaal gereserveerd zijn...

En als het er dan terug maar twee zijn....
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#220 Geplaatst 06 november 2010 - 16:41

Aldhissla zei:

Ja maar het volgende nestje komt te vroeg, ik ben niet echt in staat om tegen dan een nieuw kitten in huis te halen, laat staan dat ik het kan betalen :cry:

Spanishke zei:

En als het er dan terug maar twee zijn....

Wie zegt dat er geen kitten van Salakes laatste nestje voor nieuwe kittens kan zorgen... ;) :)

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#221 Geplaatst 06 november 2010 - 16:42

Fairness zei:

Wie zegt dat er geen kitten van Salakes laatste nestje voor nieuwe kittens kan zorgen... ;) :)

Dat dacht ik ook :)
Mss als jij een kitten van Sala neemt (een poesje)...
Maar dat is allemaal aan Anja om te beslissen :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#222 Geplaatst 06 november 2010 - 16:43

Cilia zei:

Dat dacht ik ook :)
Mss als jij een kitten van Sala neemt (een poesje)...
Maar dat is allemaal aan Anja om te beslissen :)

Vraag het eens aan Anja hé ;) ...
Miss zijn er al plannen :) .

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#223 Geplaatst 06 november 2010 - 16:49

Fairness zei:

Vraag het eens aan Anja hé ;) ...
Miss zijn er al plannen :) .

Hmmm, ik weet niet wie van de 2 hier het meest stiekem bezig is als het over Solotje's kittens gaat, jij of Maranweke?

:lachen: :lachen: :lachen:

Bewerkt door haemoglobine, 06 november 2010 - 16:50.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.546 berichten
  • 9 katten

#224 Geplaatst 06 november 2010 - 16:50

Oooh :8 Aldhisla, ik weet eigelijk niet zo goed wat ik moet zeggen want ik had je zo graag een Salake gegund! :hug:

Ann, ben je zeker dat je met mij wilt wisselen? Want ik zie hier wel soms spoken :ha maar jij vindt dat niet erg he want je staat er voor open. ;)

Iedereen maakt wel eens een fout met aankopen, ik heb in de tijd Angel (kruising brit) 250 euro betaald en dan nog in een dierenwinkel.
Ik vind het wel zo jammer voor jouw want je hebt al zoveel tegenslag gehad! :hug: Enne binnenkort kan je in het echt een Siameesje zien. ;)

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#225 Geplaatst 06 november 2010 - 16:52

haemoglobine zei:

Hmmm, ik weet niet wie van de 2 hier het meest stiekem bezig is als het over Solotje's kittens gaat, jij of Maranweke?

:lachen: :lachen: :lachen:

:louche: O:)