Spring naar inhoud

- - - - -

Kattensite-interview

• Log in om te reageren
1468 reacties op dit onderwerp
Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#601 Geplaatst 12 december 2010 - 22:39

3) Wat zou je doen moest je plots miljonair worden?
Een heel groot kattenasiel stichten, beetje zoals die man uit de VS met zijn Caboodle Ranch!
Ik zou ook een roze tractor kopen :oops:
En daarnaast als de toekomst voor mijn kinderen verzekeren :oops:

4) Hoe heb jij KS ontdekt?

Toen ik  Toesje net had, had ze heel lang last van platte kak en toen ben ik op  het internet beginnen zoeken naar info of fora.  Dan heb ik een tijdje  op kattenplaza gefrequenteerd, maar dat was een Nederlands forum en ik  wou toch liever iets Belgisch dus na wat gegoogle kwam ik dan op  kattenforum (was het toen nog) terecht.  Toen dat gesplitst was heb ik  voor kattensite gekozen omdat het hier drukker was en ik het forum  gebruiksvriendelijker vond ^^

5) Welke beroemdheid zou jij voor 1 dag willen zijn en waarom?
Om eerlijk te zijn: geeneen... ik zou er echt niet tegen kunnen dat ik een publiek figuur ben, al is het maar voor een dag... Ik zou wel graag eens een keertje voor een dag mijn vriend willen zijn.  Benieuwd hoe het voelt om een man te zijn en om relativeringsvermogen te hebben (want dat heb ik niet) en om de dingen eens in een positief licht te zien ipv negatief (want ik ben een behoorlijke pessimist) en om mezelf eens te kunnen bekijken vanuit iemand anders, dan kom ik er mss eindelijk achter wat er mis is met me...

6) Wat is jouw lievelingsras en waarom?
Ik heb niet 1 lievelingsras maar een paar ^^, het was beter geweest mijn minst favo ras te vragen :lachen:
Ten eerste de siamees en okh (vind ik beiden even mooi) met op de eerste plaats Sala die ik zou willen catnappen :engel:
Geplaatste afbeelding
Daarnaast heb ik ook een boon voor turkjes (zowel vannetjes als angora's) en somali's
Verder val ik ook voor coontjes, bengaaltjes, ragdolletjes, birmaantjes, noortjes...

7) Wat is jouw mening over het feit dat de asielen overvol zitten en dat er dan mensen zijn die raskatten fokken?
Eigenlijk vind ik het best OK dat er raskatten gefokt worden, zolang  daar vraag naar is want als je met rassen niet fokt, dan sterft het ras  uit en dat is heel spijtig want er zijn zoveel prachtige rassen! (veels  te lange zin)  Ik vind wel dat er strengere controle moet zijn op het  fokken, zodat er geen broodfokkers meer kunnen overleven!
Anderzijds is het natuurlijk inderdaad een feit dat de asielen overvol  zitten maar daar moet de fokkerij niet onder lijden.  De bevolking moet  beter geinformeerd en gesensibiliseerd worden en er moeten betere regels  komen inzake fokken met HTK's en het houden van katten want een dier heb je niet voor even maar voor zijn hele leven!

8 ) Hoever zou je gaan om je kat te redden?
Simpele vraag hoor ^^ Ik zou nog liever zelf sterven dan Toulouse niet te redden! :rub:

9) Wat zijn je hobby's, hoe breng jij een doordeweekse dag door?
Mijn voornaamste hobby is natuurlijk KATTEN ^^
Daarnaast  hou ik heel erg van lezen en leer ik Japans op mezelf.  Ik hou me ook  bezig met make-uppen (mezelf), kijk heel graag naar Japanse zwart-wit  films :gek: teken ik erg graag (zie dit topic voor mijn tekeningen), ga samen met mijn vriend naar landbouwdingen en tractorpullings...
Een doordeweekse dag is voor mij nogal saai, ik heb geen werk dus moet ik mezelf maar godganse dagen zien te vermaken...
Mijn dag:
8u: wakker worden omdat mijn vriend naar de les vertrekt

11-12u: opstaan en sojamelkje drinken
12u30: eten
13u: even wat tijd met mijn vriend om te praten
13u30: vriend uitzwaaien die terug naar de les gaat
13u35: de noden van toesje aanvullen en een beetje spelen
14u: even naar de bibliotheek, stad, markt, me vervelen, op ks vertoeven of een boek lezen
16u: verlangen tot mijn vriend terugkomt
17u: Is ie nu nog altijd niet thuis????
17u30: beginnen aan het eten
18u: eten
18u30: mijn vriend gaat een beetje werken, ik ga mij vervelen, op ks vertoeven of een boek lezen
19u op dinsdag: klaarmaken om naar de dansles te vertrekken
19u30 op dinsdag: dansles
20u30 op dinsdag: uitpuffen van de dansles
21u op dinsdag: terug naar huis
22u10 op dinsdag: een beetje quality time met mijn vriend
23u30: Slapen
24u30: nog altijd liggen woelen...

Als  mijn vriend er niet is (op woensdag, vrijdag en zaterdag) schiet ik pas  rond 22u in gang en begin ik overal heel actief te worden.
Meestal tot zo rond 3u snachts omdat ik meestal pas dan moe begin te worden :onzeker: (ook als ik vroeg opsta)

10) Stel je mag 5 wensen doen; welke zouden dit zijn?
Ik  zou in de eerste plaats veel geld wensen denk ik, klinkt mss als een  wens die slecht is, maar geld maakt toch wel tot op zekere hoogte  gelukkig hoor :twisted:
Dan  zou ik wensen dat iedereen die ik ken (including de poezels) terug in  goede gezondheid is, of in goede gezondheid blijft en dat de papa van  mijn vriend weer mag leven.

Ik zou ook de eczeem en allergie van mijn broer en zus wegwensen

Dan  zou ik wensen dat geen enkel dier in de wereld nog hoeft te lijden en  als laatste zou ik wensen dat armoede, oorlog en ziekte de wereld uit  waren.

Bewerkt door Aldhissla, 12 december 2010 - 22:43.

Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#602 Geplaatst 13 december 2010 - 08:54

Goed gedaan Lien!!
Hey, aan jou mankeert absoluut niks zenne, ik vind je een hééééél toffe zelfs!! 't Zal wel aan de anderen zijn dat er iets mankeert :catscratchhead !!
Enne, hier op ks heb je vééééééél vrienden :hug: :hug: :hug:

ps.vandaag of anders morgen breng ik mijn dochter terug naar haar kot; mag ik dan even binnenspringen voor mijn fototoestel? Ik zal je vooraf zeker nog een seintje geven!! :hoi:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#603 Geplaatst 13 december 2010 - 13:26

Lut zei:

Goed gedaan Lien!!
Hey, aan jou mankeert absoluut niks zenne, ik vind je een hééééél toffe zelfs!! 't Zal wel aan de anderen zijn dat er iets mankeert :catscratchhead !!
Enne, hier op ks heb je vééééééél vrienden :hug: :hug: :hug:

ps.vandaag of anders morgen breng ik mijn dochter terug naar haar kot; mag ik dan even binnenspringen voor mijn fototoestel? Ik zal je vooraf zeker nog een seintje geven!! :hoi:

no prob ^^

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#604 Geplaatst 20 december 2010 - 23:28

Wie is er aan de beurt?

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#605 Geplaatst 20 december 2010 - 23:32

Smitten Kitten zei:

Wie is er aan de beurt?

Dat moet Aldhissla beslisen he!! He Lien!!!!!!!!!!!!!!!!, zeg het eens meisken............

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#606 Geplaatst 20 december 2010 - 23:43

Lut zei:

Dat moet Aldhissla beslisen he!! He Lien!!!!!!!!!!!!!!!!, zeg het eens meisken............

Ok, ik zal haar eens aanporren he ;)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#607 Geplaatst 20 december 2010 - 23:49

Lien, troost je :rub: ik had vroeger ook geen vrienden op school en heb mij ook altijd afgevraagd wat er mis is met mij :8 , misschien teveel veranderd van school? :catnoknow
In ieder geval ik ken je toch al een tijdje en je bent een hele lieve meid, met het hart op de goede plaats en er is helemaal niets mis met jouw :hug: , je zal gewoon nog niet de echte vrienden hebben gevonden! :hug:
Ik hoop ook dat je binnen een jaar of een paar jaar siameesjes kan verwelkomen :geluk: , jij verdient dit echt! ;)

Enne, ik ben bij Dave aan het zagen voor het recept, hij zei mij dat je maar met hem samen moet koken en dan zal hij het uitleggen :ha , op papier gaat niet, dus als je het ziet zitten? ;) Zo niet zal ik er wel voor zorgen dat je het krijgt. ;)

wea
wea
  • 6.014 berichten
  • 4 katten

#608 Geplaatst 21 december 2010 - 08:58

Goh, eerlijk gezegd: ik vind dat al die mensen die zeggen dat ze een moeilijke schooltijd gehad hebben eigenlijk dikwijls interessante mensen. Die hebben vaak hun eigen ideeen en een sterk karakter dat achter die ideeen blijft staan.

en zoiets botst natuurlijk op die leeftijd. Ik deed ook mijn ding op't school: absoluut onconform elk kledingvoorszchrift dat normaal werd gevonden :LOL: .... Maar ze hebben wel gemerkt dat ik geen makkelijk slachtoffer was. Op mijn eentje een halve klas aangepakt en dat was het :knuppel:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#609 Geplaatst 21 december 2010 - 09:04

Solotje zei:

Lien, troost je :rub: ik had vroeger ook geen vrienden op school en heb mij ook altijd afgevraagd wat er mis is met mij :8 , misschien teveel veranderd van school? :catnoknow
In ieder geval ik ken je toch al een tijdje en je bent een hele lieve meid, met het hart op de goede plaats en er is helemaal niets mis met jouw :hug: , je zal gewoon nog niet de echte vrienden hebben gevonden! :hug:
Ik hoop ook dat je binnen een jaar of een paar jaar siameesjes kan verwelkomen :geluk: , jij verdient dit echt! ;)

Enne, ik ben bij Dave aan het zagen voor het recept, hij zei mij dat je maar met hem samen moet koken en dan zal hij het uitleggen :ha , op papier gaat niet, dus als je het ziet zitten? ;) Zo niet zal ik er wel voor zorgen dat je het krijgt. ;)

wea zei:

Goh, eerlijk gezegd: ik vind dat al die mensen die zeggen dat ze een moeilijke schooltijd gehad hebben eigenlijk dikwijls interessante mensen. Die hebben vaak hun eigen ideeen en een sterk karakter dat achter die ideeen blijft staan.

en zoiets botst natuurlijk op die leeftijd. Ik deed ook mijn ding op't school: absoluut onconform elk kledingvoorszchrift dat normaal werd gevonden :LOL: .... Maar ze hebben wel gemerkt dat ik geen makkelijk slachtoffer was. Op mijn eentje een halve klas aangepakt en dat was het :knuppel:

Ik vraag me dat ook al even af: echte vrienden? Wie zijn dat?
Mijn broer en ik werden ook gepest op school (broer heeft ADHD en ik verdedigde hem altijd). Ik heb daar nooit spijt van gehad, maar dan zie je wel hoeveel mensen er zijn die echt gemeen zijn :s
Ik heb nu nog steeds geen echte vrienden eigenlijk :oops: Ik dacht een tijd geleden een goede vriendin  te hebben gehad, maar daar heb ik mij blijkbaar ook in vergist. En zoals Wea zegt, dan word je afgerekend op kleding of dat je geen make up draagt enzo :onzeker: Dan heb ik iets van ja dat is jullie probleem. Ik hou me daar niet mee bezig. Toch niet voor twee uur naar de les te gaan!
Ik heb ondertussen ook even geen behoefte meer aan vrienden of whatever. Ik heb mijn familie, mijn vriend, de katten en ik ben gelukkig. Ik hoef dat achterbaks gedoe momenteel echt niet... :oops:

Bewerkt door Frances, 21 december 2010 - 09:05.

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#610 Geplaatst 21 december 2010 - 09:46

Echte vrienden zijn niet achterbaks Frances, dat is nu juist het verschil. Ik ga niet zeggen dat ik er veel heb, maar toch een paar.
Die dateren echt niet uit mijn schooltijd hoor. Dan ben je volgens mij veel te veel met jezelf bezig.

Ik weet één ding, echte vrienden zijn niet altijd diegenen waarmee je het meeste plezier maakt maar bij het minste vermoeden van onrust staan ze aan je deur om te kijken of alles goed is.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#611 Geplaatst 21 december 2010 - 10:20

Frances zei:

Ik vraag me dat ook al even af: echte vrienden? Wie zijn dat?
Mijn broer en ik werden ook gepest op school (broer heeft ADHD en ik verdedigde hem altijd). Ik heb daar nooit spijt van gehad, maar dan zie je wel hoeveel mensen er zijn die echt gemeen zijn :s
Ik heb nu nog steeds geen echte vrienden eigenlijk :oops: Ik dacht een tijd geleden een goede vriendin  te hebben gehad, maar daar heb ik mij blijkbaar ook in vergist. En zoals Wea zegt, dan word je afgerekend op kleding of dat je geen make up draagt enzo :onzeker: Dan heb ik iets van ja dat is jullie probleem. Ik hou me daar niet mee bezig. Toch niet voor twee uur naar de les te gaan!
Ik heb ondertussen ook even geen behoefte meer aan vrienden of whatever. Ik heb mijn familie, mijn vriend, de katten en ik ben gelukkig. Ik hoef dat achterbaks gedoe momenteel echt niet... :oops:

Bij mij was het net zo!
Ik was ook het buitenbeentje op school, new-waverke, ook nooit geen echte vrienden gemaakt...
En diegene van wie je het dacht blijken wat later grote vergissingen te zijn, dat heb ik ook al ondervonden.
Of vrienden waar bij alles van een kant komt, jij moet er alles voor doen, maar als je eens iets terug nodig hebt...
Echt behoefte niet, maar het moet wel een leuk gevoel zijn, een vriendin met wie je alles kunt delen, die in de auto springt van zodra nodig en waarvoor je hetzelfde doet, zucht...

Eragon zei:

Echte vrienden zijn niet achterbaks Frances, dat is nu juist het verschil. Ik ga niet zeggen dat ik er veel heb, maar toch een paar.
Die dateren echt niet uit mijn schooltijd hoor. Dan ben je volgens mij veel te veel met jezelf bezig.

Ik weet één ding, echte vrienden zijn niet altijd diegenen waarmee je het meeste plezier maakt maar bij het minste vermoeden van onrust staan ze aan je deur om te kijken of alles goed is.

Helemaal gelijk, echte vrienden horen niet achterbaks te zijn!
En die springen er vaak in moeilijke situatie's pas echt uit!

Ik had ook een zogenaamde vriendin, ze trok wel alles (lees klaagorgel) naar zichzelf toe, maar ik kon me erover zetten.
Zolang ik bij haar langsging, geen probleem, alles was goed.
Toen ik 2 jaar opeenvolgend aan mijn rug werd geopereerd en dus even niet goed weg kon noch mocht is ze hier welgeteld 1 keer geweest, en sindsdien heb ik haar nooit meer gezien.
Ze zou nog wel eens snel binnenspringen, maar ik wacht ondertussen als 4 jaar daarop...
Ik heb haar in het begin ook nog wel eens gebeld, maar werd nooit zelf opgebeld, dus heb ik het ook maar laten vallen...

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#612 Geplaatst 21 december 2010 - 11:38

Soms vraag ik me af of dat typisch aan "forum"-mensen is. Dat weinig vrienden hebben enz... Dat ze op zoek gaan naar vrienden die ze in het dagelijkse leven niet hebben, maar dan enigzins "virtueel"...

Ik heb altijd heel veel vrienden gehad in het middelbaar/studententijd en heb echt een heel fijne jeugd gehad. Maar ik merk nu wel dat ik op een leeftijd ben gekomen waarop je steeds minder vrienden van de grote massa over houdt, maar wel gewoon hele goede. En dat is ook logisch, tussen je 20-35 verandert er zo veel in je leven. Vaak zijn er dan ineens een pak minder raakvlakken. Of veel minder tijd...

Anderzijds heb ik ook een paar vrienden waar dat ook gewoon totaal niet uit maakt. Of ik ze nu een keer per jaar zie of elke dag, het blijft voelen als enorm vertrouwd en alsof we elkaar een uur geleden nog hebben gezien. En dat zijn degene die je moet koesteren he ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#613 Geplaatst 21 december 2010 - 11:39

Frances zei:

En zoals Wea zegt, dan word je afgerekend op kleding of dat je geen make up draagt enzo :onzeker: Dan heb ik iets van ja dat is jullie probleem. Ik hou me daar niet mee bezig. Toch niet voor twee uur naar de les te gaan!

Dat is wel heel belachelijk. Trek het je niet aan Frances, met zo'n belachelijke trienen moet je gewoon lachen ;)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#614 Geplaatst 21 december 2010 - 11:42

Smitten Kitten zei:

Soms vraag ik me af of dat typisch aan "forum"-mensen is. Dat weinig vrienden hebben enz... Dat ze op zoek gaan naar vrienden die ze in het dagelijkse leven niet hebben, maar dan enigzins "virtueel"...

Ik heb altijd heel veel vrienden gehad in het middelbaar/studententijd en heb echt een heel fijne jeugd gehad. Maar ik merk nu wel dat ik op een leeftijd ben gekomen waarop je steeds minder vrienden van de grote massa over houdt, maar wel gewoon hele goede. En dat is ook logisch, tussen je 20-35 verandert er zo veel in je leven. Vaak zijn er dan ineens een pak minder raakvlakken. Of veel minder tijd...

Anderzijds heb ik ook een paar vrienden waar dat ook gewoon totaal niet uit maakt. Of ik ze nu een keer per jaar zie of elke dag, het blijft voelen als enorm vertrouwd en alsof we elkaar een uur geleden nog hebben gezien. En dat zijn degene die je moet koesteren he ;)

Dat heb je goed verwoord, Hanne. Zo voel ik het ook aan. :)
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#615 Geplaatst 21 december 2010 - 11:53

Ik zal het hier misschien ook maar even zetten dan, want ik verschiet er echt enorm van welke mensen hier op't forum zoveel gepest zijn vroeger.

Zelf ben ik ook hard gepest geweest, vooral in het lager, nadien ook in het middelbaar, ik had altijd wel een groepje "vrienden", maar ik heb me er nooit echt bij thuis gevoeld. Sommige kon ik wel bij terecht voor een goed gesprek, maar ik kreeg soms meer de indruk dat het was omdat ik eens eindelijk iets interessants te vertellen had en de gazet ineens beter vertegenwoordig was...

Uiteindelijk weet ik eigenlijk niet of ik echt echte goeie vrienden heb gehad vroeger. Ze kwamen wel eens bij mij thuis, we spraken wel geregeld af, maar toch miste ik eigenlijk altijd iets dat mij het gevoel gaf over echte vriendschap. Juist een meisje waarmee ik op de lagere school zat, die dan rechtover ons kwam wonen is jarenlang een heel goede vriendin geweest. We deden alles samen en ze kwam een aantal keren per week 's avonds bij ons, vooral om deugnieterij uit te steken, want mijn ouders hadden een papierfabriek O:)

Nog een ander meisje ben ik bevriend mee geweest van in de kleuterklas tot in het 6e middelbaar en nog jaren na mijn werk, maar het contact is erg vervaagd door dat ze voor haar vriend gekozen heeft. Die indruk heb ik toch, want elke keer ik haar vroeg om nog eens iets te doen, was het eerst wel goed enz, maar nadien kwam er dan alsmaar iets tussen.

Nadien heb ik nog een goeie vriendin gehad die me eerst meer pestte dan wat anders, maar toen ze me echt leerde kennen, wou ze wel vaak met mij optrekken en waren we eigenlijk al met drie toen. Op die zelfde tijd moesten we eens een groepwerkje doen en een meisje waar ik nooit eerder mee had gesproken is toen een heel goeie vriendin geworden. Voor mij nog altijd, maar we zien elkaar zo bitter weinig meer. Ze is ook een echt bezige bij, maar is wel altijd blij als we nog eens kunnen afspreken. Meestal is Simon er dan ook bij, ondertussen heeft ze ook een vriend en woont ze denk ik alleen of samen.

Ik heb ook van die "vrienden" gehad die me leerden 'stelen, roken, ..."
Op die leeftijd kwam ik ook beter overeen met jongens dan met meisjes.

Ben ook wel heel vaak moeten veranderen van school, denk dat het daar ook veel mee te maken heeft, maar sommige lijken er echt geen moeite mee te hebben om het ene contact na het andere te leggen en er dan nog echte vrienden aan over te houden.

Toen ik verplicht werd om een andere richting te kiezen in het 4e middelbaar ben ik dan weer veranderd van school en moest ik dat groepje vrienden vaarwel zeggen. Andere school, andere gemeente, verhuizen, ...
In Aalst heb ik echt moeite gehad om mij aan te passen, ik voelde me op de 1 of andere manier altijd uitgesloten, hoewel ik dacht van mezelf dat ik doodnormaal was. Ik droeg wel niet van die make-up of typische meisjeskledij. Geef mij maar een lange, iets lossere broek, tshirt en een losse trui. Daar werd ik ook vaak op afgerekend.
Als ik dan eens wat meisjesachtiger gekleed was, nog maar een streepje mascara ofzo, dan waren ze ineens wel geïnteresseerd in mij en vroegen ze mij om mee uit te gaan onder de middag enz, maar ik voelde mij daar niet goed bij bij die meisjesdingen.

Ik was wel erg onzeker en verlegen, het kostte mij echt moeite om iemand te leren vertrouwen omdat ik al zo vaak belogen en bedrogen was. Ik liet mij ook heel vaak doen en daar werd nog meer misbruik van gemaakt. In het 5e middelbaar kwam ik ietsje meer voor mezelf op, maar bleef ik nog altijd erg verlegen en onzeker. Eigenlijk is dat maar een heel klein beetje veranderd in het 6e middelbaar, maar hoewel ik graag groepswerkjes ofzo deed, zij deden het niet graag met mij. Als er moest gekozen worden voor een parter, werd ik altijd als laatste gekozen. Ik denk dat het komt omdat ik iets of wat anders was dan de andere, ik wou sociaal zijn, maar was asociaal.

Nu op het werk is dat wel anders, maar ik ben nog altijd op mijn hoede om sommige mensen te vertrouwen. Ik kan wel veel makkelijker al contacten leggen en over veel dingen praten, maar hou het vaak oppervlakkig. Niet echt bewust, daar betrap ik mezelf gewoon op.

Bewerkt door Spanishke, 21 december 2010 - 12:13.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: