Spring naar inhoud

- - - - -

Kattensite-interview

• Log in om te reageren
1468 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#616 Geplaatst 21 december 2010 - 12:11

idem, liever "virtuele" vrienden waar je iets aan hebt en die niet schijnheilig doen dan ...
Ik heb één echte goede vriendin sinds een aantal jaar, zij is mijn "maatje", we lachen en huileb bij elkaar, maar kunnen even goed eens goed ruzie maken en onze gedachten zijn niet altijd hetzelfde
En hier op het forum heb ik toch een aantal mensen waarvan ik denk dat ze me wel begrijpen , ondertussen heb ik ze ook in RL ontmoet
En ik heb zelfs een "tweelingzusje" ontmoet, bizar dat we soms zo hetzelfde denken op hetzelfde moment :hug:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#617 Geplaatst 21 december 2010 - 12:16

Bij mij is dit het eerste forum dat ik op zit, ben hier terechtgekomen door een vraag over 1 van onze katjes zoals zovelen en een ietsiepietsie blijven hangen :oops:

Heb ook wel zo'n vriendin die ik een heel jaar niet mag gezien hebben en waarbij het zo enorm vertrouwd aanvoelt als ik haar dan terug zie, maar momenteel vind ik toch dat ik haar wel wat te weinig hoor en zie. Ze is dan ook wel een heel bezige bij en heeft een nieuw vriendje.
Verder verkies ik toch echte vrienden tov virtuele. Veel leuker om samen dingen te doen en eens weg te gaan enz, dan hier gewoon op mijn gat te zitten.

Bewerkt door Spanishke, 21 december 2010 - 12:17.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#618 Geplaatst 21 december 2010 - 12:21

Ik heb wel vrienden en vriendinnen, niet veel maar moet eerlijk toegeven dat ik bij problemen toch eerst naar mijn zussen en broers zal gaan. We zijn met tienen en met sommigen van hen heb ik echt een hechte band. Gemakkelijk is ook dat je wel meer jezelf kan zijn, je maakt iets minder snel ruzie en legt het rapper bij. Ik heb 4 jaar tegen 1 zus niet gesproken, was open oorlog maar uiteindelijk is het bijgelegd. Bij een kameraad, vriendin, had ik het waarschijnlijk al lang opgegeven

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#619 Geplaatst 21 december 2010 - 12:22

Spanishke zei:

Bij mij is dit het eerste forum dat ik op zit, ben hier terechtgekomen door een vraag over 1 van onze katjes zoals zovelen en een ietsiepietsie blijven hangen :oops:

Heb ook wel zo'n vriendin die ik een heel jaar niet mag gezien hebben en waarbij het zo enorm vertrouwd aanvoelt als ik haar dan terug zie, maar momenteel vind ik toch dat ik haar wel wat te weinig hoor en zie. Ze is dan ook wel een heel bezige bij en heeft een nieuw vriendje.
Verder verkies ik toch echte vrienden tov virtuele. Veel leuker om samen dingen te doen en eens weg te gaan enz, dan hier gewoon op mijn gat te zitten.

Idem :)

Sommigen rekenen je gewoon af wanneer je het druk hebt en even wat minder tijd hebt ofzo. Sommigen doen dat dan niet. Ik heb ook zo één vriendin, zij houdt helemaal niet van studeren etc, eigenlijk hebben we een totaal ander leven, en toch blijven we op één of andere manier close zonder elkaar veel te zien.
Maar bij mij op de univ :roll: dat is een ramp hoor. Klein kinderen precies allemaal. Die persoon waarover ik het had van die make up enzo is nu kwaad op mij omdat ik "tijdens de les niet bij haar kwam zitten". :o Ik ken ook nog andere mensen buiten haar, en ik ben niet zo iemand die altijd met de zelfde persoon omgaat, zeker niet op school. Dan heb ik zoiets van foert, ik ga naar die univ omdat ik dat diploma wil hebben en de rest kan mij gestolen worden...

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#620 Geplaatst 21 december 2010 - 12:23

Eragon zei:

Ik heb wel vrienden en vriendinnen, niet veel maar moet eerlijk toegeven dat ik bij problemen toch eerst naar mijn zussen en broers zal gaan. We zijn met tienen en met sommigen van hen heb ik echt een hechte band. Gemakkelijk is ook dat je wel meer jezelf kan zijn, je maakt iets minder snel ruzie en legt het rapper bij. Ik heb 4 jaar tegen 1 zus niet gesproken, was open oorlog maar uiteindelijk is het bijgelegd. Bij een kameraad, vriendin, had ik het waarschijnlijk al lang opgegeven

Vind ik ook! Ik kan ook bij mijn broer terecht (zijn wel maar met twee thuis). Ik vind familie enorm belangrijk! Die zijn er tenslotte voor altijd hé... Zeker men broertje ligt me heel nauw aan het hart

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#621 Geplaatst 21 december 2010 - 12:25

Heb ook zo'n band met mijn jongste broer, ben weliswaar de enige zus maar het klikt met hem - we zitten op hetzelfde spoor - al neemt hij iets meer zijn tijd met alles ;)

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#622 Geplaatst 21 december 2010 - 12:40

Ik denk dat alle soort vrienden een andere plek innemen in je leven.

Mijn zusje is echt mijn beste vriendin. Gewoon omdat ik weet dat wat we ook tegen elkaar zeggen en hoe boos we soms zijn of onredelijk, ze altijd mijn zusje blijft. Wij kunnen schreeuwen tegen elkaar (vooral toen we wat jonger waren) en vervolgens elkaar in de armen vliegen. Het is gewoon echt onvoorwaardelijke liefde he..

Verder zijn mijn 'echte leven' vrienden ook wel echt vrienden, want al heb ik al een ruime twee jaar bijna geen contact met ze (komt door mij ivm depress. episode), ze laten me geregeld weten dat ze aan me denken en dat als ik er klaar voor ben ik altijd langs kan komen. Ik vind dat dat zelfs meer vriendschap is dan ik verdien, je niet laten vallen, al laat je hen eigenlijk wel even ... soort van.. vallen... al wil je het niet..
En dat maakt ze echte vrienden. Vrienden die wel makkelijk verdwijnen of achterbaks zijn, zou ik dan maar als kennissen zien op zijn meest en in het achterbaks geval, dan zijn ze echt geen deel van mijn leven hoor! Dat noem je ook geen vriend imo.

Virtuele vrienden zijn ook hartstikke belangrijk, vind ik tenminste. Met virtuele vrienden kan je en durf je vaak toch sneller weer uit je schulp of je comfort zone te komen en dingen mee te delen. De stap is veel kleiner naar contact.
Vaak gaat het bij virtuele vrienden over een bepaald topic, hier is dat de poezels, maar je hebt bijvoorbeeld ook virtuele vrienden in online spelletjes en dan gaat het vaak over de game.. op zo'n manier kan je een vriendschap delen en je treurige kantje lekker wegstoppen.
Echte leven vrienden zien dat veel sneller, terwijl je het soms liever verstopt ;)

Heyyy, maar dit is toch allemaal :off: he? (Al vind ik het wel een interessant onderwerp om te bepraten) ;)

Bewerkt door eve, 21 december 2010 - 12:46.

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 5.826 berichten
  • 4 katten

#623 Geplaatst 21 december 2010 - 13:12

Ik vind het gewoon moeilijk om kontakt te houden met mijn vriendinnen. Die hebben ondertussen allemaal kinderen en je ziet dat diegene die kinderen hebben vandezelfde leeftijd meer naar mekaar toetrekken want als ze dan afspreken kunnen de kinderen samen spelen. We hadden ooit het idee om een vrouwen WE te organiseren en na 1 dag werd er al unaniem beslist om volgende keer de mannen en kinderen uit te nodigen omdat een paar vrouwen toch ongerust waren: de man met de kinderen alleen een heel WE...

alleen een koppel zonder kinderen zien we nog regelmatig. We merken ook echt op dat we echt buitengesloten worden omdat we geen kinderen hebben: we worden niet uitgenodigd op WE, BBQ,... met het idee dat daar dan kinderen zijn en we dat niet leuk zullen vinden. We krijgen soms al geen geboortekaartjes meer :gek:
maar wat voor een redenering is me dat nu? dat is toch niet omdat wij geen kinderen hebben, dat wij kinderen niet leuk vinden :s Ik ben het ondertussen ook beu om ons daarin te moeten verantwoorden en duidelijk te maken dat wij kinderen ook wel leuk vinden en ons echt niet ergeren of zo aan andermans kinderen (tenzij het echt ettertjes zijn natuurlijk). soit, het zij zo en ik maak me er eigenlijk niet meer druk in. 't is wel jammer, maar bij elke levensfase/interesse horen nu eenmaal andere vrienden.

Tinne
Tinne
  • 9.438 berichten
  • 2 katten

#624 Geplaatst 21 december 2010 - 13:44

Ik ben ook altijd een buitenbeentje geweest op school. Was heel erg op mezelf, veel met dieren bezig, terwijl de anderen al volop liefjes hadden en met mode bezig waren enzo. Ik verschilde dus blijkbaar te erg van de groep om erbij te horen en werd uitgesloten. Nu ja, ik ben er niet van dood gegaan. Integendeel! Ik ben er sterker van geworden. Ondertussen ben ik 20 jaartjes jong en heb ik 1 goede vriendin sinds het 2de middelbaar. De andere 'vrienden' zijn heel oppervlakkig en zie ik amper nog. Ik heb er geen behoefte aan om contact te houden met ze. So what? :) Het is fijn om hier op het forum eindelijk eens mensen te leren kennen die ook graag beestjes zien (met name poezels). Net zoals ik op het aquariumforum gelijkgestemde zielen vind die mijn passie voor aquaria delen. Waarover ik niet kan praten thuis of tegen vrienden, dat kan ik hier dan weer wel kwijt. Gelukkig is mijn ventje ook weg van poezels :love3: En van vissen. Al heeft hij het geduld niet om ermee te proberen te kweken enzo. Dat doe ik juist wel. Het is boeiend om minder bekende soorten te bestuderen en er achter te komen wat hun behoeftes zijn.

Ik kan wel vrienden maken maar ben daar een beetje voorzichtig mee, omdat ik al zo vaak gekwetst ben geweest. Net zoals in de liefde. Ik ben blij dat ik nu eindelijk iemand heb leren kennen die mij begrijpt en die ook graag dieren ziet. Al ben ik wel de grootste dierengek van de 2 hihi :d Hij voelt zich goed als hij ziet hoe gelukkig ik ben als ik met mijn beestjes bezig ben. Net zoals ik sta te glimlachen langs de kant van het veld als ik zie hoe hij zich kan uitleven tijdens een partijtje zaalvoetbal :heart:
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#625 Geplaatst 21 december 2010 - 14:22

Dat gaat over Wea, ik heb dat ook ervaren.
Zodra de kinderen 8 à 10 worden, beginnen de ouders er minder over te spreken en ontdekken dat er nog iets anders is buiten de kinderen ;) .
Geniet maar van je vrije weekends zonder kinderen die je komen wakker maken of lastig zijn 's avonds omdat ze moe zijn, ga op reis. Jij jouw keuze, de anderen hun keuze.

En anders kom je hier maar eens langs, hier zijn ze intussen de deur uit

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#626 Geplaatst 21 december 2010 - 14:26

wea zei:

Ik vind het gewoon moeilijk om kontakt te houden met mijn vriendinnen. Die hebben ondertussen allemaal kinderen en je ziet dat diegene die kinderen hebben vandezelfde leeftijd meer naar mekaar toetrekken want als ze dan afspreken kunnen de kinderen samen spelen. We hadden ooit het idee om een vrouwen WE te organiseren en na 1 dag werd er al unaniem beslist om volgende keer de mannen en kinderen uit te nodigen omdat een paar vrouwen toch ongerust waren: de man met de kinderen alleen een heel WE...

alleen een koppel zonder kinderen zien we nog regelmatig. We merken ook echt op dat we echt buitengesloten worden omdat we geen kinderen hebben: we worden niet uitgenodigd op WE, BBQ,... met het idee dat daar dan kinderen zijn en we dat niet leuk zullen vinden. We krijgen soms al geen geboortekaartjes meer :gek:
maar wat voor een redenering is me dat nu? dat is toch niet omdat wij geen kinderen hebben, dat wij kinderen niet leuk vinden :s Ik ben het ondertussen ook beu om ons daarin te moeten verantwoorden en duidelijk te maken dat wij kinderen ook wel leuk vinden en ons echt niet ergeren of zo aan andermans kinderen (tenzij het echt ettertjes zijn natuurlijk). soit, het zij zo en ik maak me er eigenlijk niet meer druk in. 't is wel jammer, maar bij elke levensfase/interesse horen nu eenmaal andere vrienden.

Ik weet nog goed dat toen ik een jaar of 18 was een goede vriend had van een jaar of 35 en dat die zei dat hij enorm de druk voelde om aan kinderen te beginnen (al wou hij er geen) puur omdat iedereen van zijn vriendenkring kinderen had, en er alleen over kinderen werd gepraat, en je zonder kinderen echt uit de boot leek te vallen.

Nu jaren later weet ik heel goed wat hij daarmee bedoelt. Familie, vrienden etc, iedereen van mijn leeftijd heeft kinderen of is er mee bezig. Al trek ik mij daar eigenlijk niet echt veel van aan hoor ;) Als er kinderen komen dan zal dat zijn omdat ik dat wil. En als er geen komen dan zal dat zijn omdat de natuur dat niet wilt of omdat ik dat niet wil. Simpel als dat en niemand anders heeft er iets over te zagen ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 21 december 2010 - 14:26.

Tinne
Tinne
  • 9.438 berichten
  • 2 katten

#627 Geplaatst 21 december 2010 - 14:30

wea zei:

Trek het je niet aan :hug: Ik wil voorlopig nog geen kinderen, ik geniet van mijn rust en vrije tijd. Ooit wil ik er misschien wel. Misschien ook niet. Dat is een keuze die je zelf maakt. Het is inderdaad niet zo dat je geen kinderen hebt, dat je dan kinderen niet leuk zou vinden ofzo. Ik vind kinderen ook leuk. Tot op een bepaalde hoogte :ha Op dit moment concentreer ik mij gewoon op andere dingen. Dat zal bij jou ook zo zijn.

Soms is het grappig dat we de vraag krijgen 'en, wanneer beginnen jullie aan kinderen?'. Ik antwoord dan gewoon dat ik dat nog niet wil, dat ik nog aan het studeren ben. Als ik er ooit aan begin dan wil ik eerst een job hebben die ik graag doe etc. Het is niet iets waar ik onbezonnen aan zou beginnen.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#628 Geplaatst 21 december 2010 - 14:31

En die vraag "en wanneer.." die stellen ze na een tijdje niet meer hoor.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#629 Geplaatst 21 december 2010 - 14:33

Eragon zei:

En die vraag "en wanneer.." die stellen ze na een tijdje niet meer hoor.

Mag ik heel indiscreet vragen hoe oud je bent? :oops:

Hier wordt die vraag nog wel heel veel gesteld. En we worden ook schuldgevoelens aangepraat hoor... "Maar dan hebben onze kinderen geen nichtjes en neefjes (van hun leeftijd)" (maw: ga eens snel wat kinderen maken)

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#630 Geplaatst 21 december 2010 - 14:36

Tinne zei:

Trek het je niet aan :hug: Ik wil voorlopig nog geen kinderen, ik geniet van mijn rust en vrije tijd. Ooit wil ik er misschien wel. Misschien ook niet. Dat is een keuze die je zelf maakt. Het is inderdaad niet zo dat je geen kinderen hebt, dat je dan kinderen niet leuk zou vinden ofzo. Ik vind kinderen ook leuk. Tot op een bepaalde hoogte :ha Op dit moment concentreer ik mij gewoon op andere dingen. Dat zal bij jou ook zo zijn.

Soms is het grappig dat we de vraag krijgen 'en, wanneer beginnen jullie aan kinderen?'. Ik antwoord dan gewoon dat ik dat nog niet wil, dat ik nog aan het studeren ben. Als ik er ooit aan begin dan wil ik eerst een job hebben die ik graag doe etc. Het is niet iets waar ik onbezonnen aan zou beginnen.

Ja, die kinderen, als je er geen hebt of wil, lijkt het soms wel alsof je niet normaal bent! :trance:

Wel grappig hoe dat aangepast wordt als je ouder wordt, in het begin vroeg iedereen ons ook steeds "en, wanneer beginnen jullie eraan?"

Nu we op een leeftijd komen waar we normaal gezien al tieners moesten hebben rondlopen vragen ze dat niet meer, en we hebben ondertussen ontdekt dat sommigen het niet meer durven, omdat ze ondertussen denken dat we er geen kunnen krijgen! :trance:

Het gevoel van "ik wil nu een kind" is er gewoon nooit geweest, niet dat we daarmee niet van kinderen houden, maar voor onszelf is het gewoon niet een onontbeerlijk iets dat ons leven volledig maakt!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo