Spring naar inhoud

- - - - -

Philips Air Fryer

• Log in om te reageren
95 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#76 Geplaatst 03 december 2010 - 15:26

Heb je ondertussen al enkele dingetjes kunnen uittesten met de Air Fryer?
En zijn die frietjes echt lekker?

Mijn vriend zag die net, zei: "wat en oerlelijk ding" :ha , maar toen hij hoorde dat er geen olie nodig is, veranderde zijn blik toch wat! ;)

Heb je al eens kunnen wegen hoeveel frietjes er in kunnen?

Als ik het zo bedenk mag je eigenlijk dagelijks frietjes eten dan?
Als die zonder vet klaargemaakt worden, is dat dan toch wel identiek aan gekookte aardappelen qua calorieën?
Buiten het feit gerekend dat je van frietjes al gauw meer naar binnenspeelt... :oops:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#77 Geplaatst 03 december 2010 - 16:04

haemoglobine zei:

Heb je ondertussen al enkele dingetjes kunnen uittesten met de Air Fryer?
En zijn die frietjes echt lekker?

Mijn vriend zag die net, zei: "wat en oerlelijk ding" :ha , maar toen hij hoorde dat er geen olie nodig is, veranderde zijn blik toch wat! ;)

Heb je al eens kunnen wegen hoeveel frietjes er in kunnen?

Als ik het zo bedenk mag je eigenlijk dagelijks frietjes eten dan?
Als die zonder vet klaargemaakt worden, is dat dan toch wel identiek aan gekookte aardappelen qua calorieën?
Buiten het feit gerekend dat je van frietjes al gauw meer naar binnenspeelt... :oops:

Awel hé ik heb er intussen ook al curryworst en chikenfingers in gemaakt :) . En die waren heel lekker :LOL: . Ja voor zen uiterlijk moet je het niet doen maar pff een frietketel is ook niet het mooiste keuken gerief ;) .
Bij de zelfgesneden frietjes moet er wel een halve eetlepel olie bij. Bij de ingevroren niet (deze zijn al eens voorgebakken in frietvet ;) ). Ik vind de ingevroren wel beter en heel snel klaar. Echt heel lekker ook!! Gaat vele sneller in mijn ogen dan de gewone frietketel. 3 min voorverwarmen en dan 13min erin ongv. Hangt ervan af hoe krokant je ze wil maar ik heb toch graag wat krokant ;) . Je kan er makkelijk voor 2 personen een goede portie friet in bereiden. Hoeveel juist heb ik niet echt bekeken maar zeker voldoende. Tegen je die op hebt zijn de volgende zeker klaar hoor want bij de 2de portie is het toestel echt goed opgewarmd en gaat dat dus nog sneller. Ik ben er super tevreden van en ook totaal niets last van geur of vettigheid. Is echt makkelijk, vlug en vooral proper!! Ben heel tevreden dus ;) . Ik deed het in de eerste plaats omdat ik een frietketel echt stinken vind en vettig. Hier niets geur of vettigheid.
Super gezond zal het niet zijn, maar wel een stuk gezonder ;) .

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#78 Geplaatst 03 december 2010 - 17:54

Fairness zei:

Awel hé ik heb er intussen ook al curryworst en chikenfingers in gemaakt :) . En die waren heel lekker :LOL: . Ja voor zen uiterlijk moet je het niet doen maar pff een frietketel is ook niet het mooiste keuken gerief ;) .
Bij de zelfgesneden frietjes moet er wel een halve eetlepel olie bij. Bij de ingevroren niet (deze zijn al eens voorgebakken in frietvet ;) ). Ik vind de ingevroren wel beter en heel snel klaar. Echt heel lekker ook!! Gaat vele sneller in mijn ogen dan de gewone frietketel. 3 min voorverwarmen en dan 13min erin ongv. Hangt ervan af hoe krokant je ze wil maar ik heb toch graag wat krokant ;) . Je kan er makkelijk voor 2 personen een goede portie friet in bereiden. Hoeveel juist heb ik niet echt bekeken maar zeker voldoende. Tegen je die op hebt zijn de volgende zeker klaar hoor want bij de 2de portie is het toestel echt goed opgewarmd en gaat dat dus nog sneller. Ik ben er super tevreden van en ook totaal niets last van geur of vettigheid. Is echt makkelijk, vlug en vooral proper!! Ben heel tevreden dus ;) . Ik deed het in de eerste plaats omdat ik een frietketel echt stinken vind en vettig. Hier niets geur of vettigheid.
Super gezond zal het niet zijn, maar wel een stuk gezonder ;) .

:thumb: :thumb: :thumb:

Altijd beter te horen van mensen met ervaring, want volgens de merken zelf werkt alles altijd super!
Wat niet steeds het geval is...

Leuk dat je die geuren niet meer hebt bij het bakken, en die vuile frietketel niet meer moet uitkuisen!
Dat zijn inderdaad dé voornaamste nadelen van frietjes thuis maken!

Er moet dus toch een minieme hoeveelheid olie gebruikt worden!
Vandaar dat ik ze zichzelf wel wat vond tegenspreken, langs de ene kant spreken ze van "frietjes bakken zonder olie", en langs de andere kant "80% minder vet", wat niet echt samenhoort! :o
Zonder olie is voor mij gelijk aan 100% minder vet! ;)

Misschien iets voor in de toekomst, nu houdt enkel nog het prijskaartje me tegen...
Wat je op den duur wel degelijk uitspaart in olie, maar bij aankoop moet je het volledige bedrag als het ware voorschieten hé! ;)

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#79 Geplaatst 03 december 2010 - 17:55

Ik wil er eentje, maar het ventje is nog altijd niet voor de volle 100% overtuigd :(
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#80 Geplaatst 03 december 2010 - 18:03

Spanishke zei:

Ik wil er eentje, maar het ventje is nog altijd niet voor de volle 100% overtuigd :(

Er staan ook enkele receptjes op de site van Philips zelf, maar niet zoveel...

Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#81 Geplaatst 03 december 2010 - 18:04

Dusje mag er alles in frituren? Kaaskroketjes? :ha

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#82 Geplaatst 03 december 2010 - 18:07

haemoglobine zei:

Er staan ook enkele receptjes op de site van Philips zelf, maar niet zoveel...

Amai ik wist niet dat je er ook brownies mee kon maken? Tof zeg! Alles dat ze daarop voorstellen ziet er lekker uit :thumb:
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#83 Geplaatst 03 december 2010 - 18:13

Spanishke zei:

Amai ik wist niet dat je er ook brownies mee kon maken? Tof zeg! Alles dat ze daarop voorstellen ziet er lekker uit :thumb:

Is eigenlijk een beejte een soort van warme-luchtoven als je het zo bekijkt!
Ik ben al een tijdje die halogeen convectie oven aan het volgen, maar ken nog niemand die er een heeft...
Daar kun je ook van alles in doen, ook frituren, maar met welke resultaten?

Geplaatste afbeelding

Guest_Snipperkat_*
Guest_Snipperkat_*

#84 Geplaatst 21 februari 2011 - 15:52

Ik kwam deze site tegen via google want ik zocht informatie over deze frituurpan haha, ik heb mij meteen aangemeld voor de site want ik ben ook kattengek! Toevallig! Wie heeft hem al uitgetest en hoe zijn de frietjes? Smaken ze een beetje lekker? Dat wilde ik weten!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#85 Geplaatst 21 februari 2011 - 16:08

Fairness heeft hem en ze is er heel tevreden over, kun je zien in de vorige posts. Geen idee wie deze nog heeft. Ik wil hem ook nog altijd, maar ik heb een koppig ventje ;)
Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#86 Geplaatst 21 februari 2011 - 16:27

Snipperkat zei:

Ik kwam deze site tegen via google want ik zocht informatie over deze frituurpan haha, ik heb mij meteen aangemeld voor de site want ik ben ook kattengek! Toevallig! Wie heeft hem al uitgetest en hoe zijn de frietjes? Smaken ze een beetje lekker? Dat wilde ik weten!

Ja ze zijn lekker :) . De frietjes uit een gewone frietketel zijn natuurlijk iets beter maar ongezonder ;) . Ze smaken nog steeds goed. Mijn gewone frietketel gebruik ik niet meer maar wij bakten voordien ook weinig frieten zelf. Als ik echt nog eens zin heb in echte vettige friet dan is het van de frituur :lachen: .

Guest_Snipperkat_*
Guest_Snipperkat_*

#87 Geplaatst 28 februari 2011 - 15:36

En duurt dat niet heel lang voordat ze klaar zijn? Ik zit er sterk aan te denken om er eentje te kopen omdat hij inderdaad gezonder is. Ik zag dat hij op het internet bij een online winkel staan, hier:Philips Airfryer HD9220 kopen? Bestel bij Friteuseshop.nl ik vind die 199,99 alleen wel enorm duur.. En nu ik dit typ denk ik dat ik maar een gewone friteuse koop en die in de schuur zet haha

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#88 Geplaatst 28 februari 2011 - 23:53

Ik heb er in afwachting ook nog maar eens ene van 25€ gekocht, op den lange duur krijg je die dingen toch niet meer deftig proper met al dat vet, dus waarom nog meer betalen?

Die Air Fryer lijkt me ook wel wat, maar momenteel buiten mijn budget...

Geplaatste afbeelding

Guest_Snipperkat_*
Guest_Snipperkat_*

#89 Geplaatst 03 maart 2011 - 16:55

Hij is inderdaad wel erg duur. Die prijs is denk ik ook alleen gebaseerd op het feit dat het zo een 'innovatief' product is...

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#90 Geplaatst 03 maart 2011 - 17:25

Daar m'n frietketel aan vernieuwing toe is dacht ik eerst ook aan zo'n apparaat en ben er dus even gaan op googelen.
Toen ik de prijzen zag dacht ik al :trance:
Maar wat ik las op de site van Test Aankoop vond ik veel erger :
AirFryer: friteuse zonder olie - Nieuwsflash - Test-Aankoop
De frietjes zouden idd minder vettig zijn maar zouden 4x meer acrylamide bevatten dan de toegelaten hoeveelheid. Deze stof zou kankerverwekkend zijn!
Dat maakt me echt boos :r als ik dat lees. We leven in een tijdperk waar alles om comsumptie draait ; een apparaat komt op de markt die zogezegd "gezondere frietjes" bakt omdat ze minder vettig zijn, maar dat deze kankerverwekkend zijn wordt in alle talen verzwegen.
Ik vind dat echt niet kunnen dat zoiets niet eerder onderzocht wordt voor de verkoop en de verkoop ervan toegelaten wordt.
Ik wil niemand van jullie bang maken of beïnvloeden bij aankoop, maar vind dat we veel te slecht ingelicht worden.