Spring naar inhoud

- - - - -

Hele verandering en nu?

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 09 mei 2009 - 13:28

Zoals jullie weten zou ik over 5 a 6 weken onze kitten Sheela krijgen van het nest van mij dochter,nu is het zo wij hebben drie honden,waarvan er dan twee wel katten gewend zijn in het verleden,maar onze een hond niet,dus we waren van plan omdat heel rustig en met beleid met Sheela samen te gaan wennen,nu is het zo ineens sinds gisteren ,gaat het niet goed met mij dochter ,sinds 14 dagen geleden heeft haar vriend haar verlaten,en ze gaat het niet trekken alleen,financieel niet en ook het alleen zijn niet ,en gisteren kwam dan de vraag ,Mam Pap mag ik weer thuis komen wonen met de kleine(2 jaar).
Na veel gepraat te hebben idd mag ze komen ,Peter ga kinderkamertje maken (werdt eigelijk de kattenkamer)en dochterlief gaat bij haar broer op zolder,tot zo ver hele verandering al ,maar dan komt het ,Romeo en Mara haar twee katten moeten dus ook mee ,ze zijn beiden geen honden gewend ,mij vraag is dus aan jullie ,hoe zouden jullie dit gaan aanpakken,eerst de kleine sheela hier ,dat mij honden al vast aan een katje kunnen wennen,of alle drie tegelijk,en hoe doe je dat dan met de volwassen katten ,laat je die dan gelijk los en kijken wat er gebeurt ,of de hond aan de riem,ik weet het gewoon ff niet meer .
Hoop op ideen van jullie wat het best is..

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 09 mei 2009 - 13:34

Zeker niet gewoon los laten en zien wat er gebeurt. Je moet ze geleidelijk aan aan elkaar voorstellen. Zeker de oudere katten die geen honden gewoon zijn zullen hierin het meeste geduld vragen. De honden zijn al vertrouwd met poezen, dus dat zal wel meevallen. Ik zou de volwassen poezen eerst in een aparte ruimte houden zodat ze alvast kunnen wennen aan de nieuwe omgeving, dan kan je stilaan de honden laten wennen aan de geur van de nieuwe poezen door een hekje of dergelijke in de deur te plaatsen zodat ze niet bij elkaar kunnen, maar wel elkaar al kunnen ruiken en zien. Als dit goed gaat kan je proberen om ze bij elkaar te laten, maar ik vrees dat je heel veel geduld zal moeten hebben.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#3 Geplaatst 09 mei 2009 - 13:45

Wij doen hier introductie altijd door kat in vervoersmandje op tafel te plaatsen bvb, dus zorgen dat de kat hoger staat dan de hond. Als dat al wat lukt gaan we eens in de tuin proberen, heb 2 delen die apart van elkaar zijn met draad tussen dus das ook al een handige manier om wat te wennen. Je moet een beetje kijken wat bij jullie de mogelijkheden zijn voor dit soort gewenningsstapjes. Heb vroeger ook wel eens een hond en een oudere kat aan elkaar moeten doen wennen en dat was moeilijker maar ze hoeven ook niet per se beste vriendjes te worden natuurlijk. Die oudere kat ging de hond gewoon uit de weg en als hij te dicht kwam dan blaasde ze eens en ging hij lopen. Na een tijdje hadden ze gewoon geen aandacht meer voor elkaar op die manier.

Bewerkt door MissKitty, 09 mei 2009 - 13:47.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 09 mei 2009 - 21:14

Je kan ook aan je dochter vragen of ze al dingen mee geeft aan jullie van de katten zoals hun mandje en zo, zodanig dat de honden al de geur gewoon worden van de nieuwe toekomstige bewoners. En de echte kennismaking heel rustig laten verlopen, en zeker niet samen zetten in één kamer zonder toezicht. U zal heel veel geduld moeten hebben, maar meestal komt dit wel goed. :thumb:

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#5 Geplaatst 10 mei 2009 - 11:57

Ja een hele verandering , mag je wel zeggen, Fijn voor je dochter en kleinkind , dat je ze kan opvangen :b  , Wat de katjes betreft , zou ik ook zeggen zet de bench op tafel dat de honden  kunnen ruiken
Fijne ouders zijn jullie :geluk: :geluk: :geluk: