Spring naar inhoud

- - - - -

Kan een kat geesten zien?

• Log in om te reageren
142 reacties op dit onderwerp
Kim1989
Kim1989
  • 17 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 09 november 2010 - 19:34

Hallo allemaal

Ik heb een rare vraag...
één van ons katjes staart soms naar plaatsen waar niks te zien is.
Bijvoorbeeld naar een hoek van de kamer ofzo. We vonden dat al raar maar niks om ons echt zorgen over te maken.
Daarnet zat diezelfde kat op de zetel met een bolle rug, heel dikke straat en zat gewoon naar de hoek van ons kamer te kijken waar weer niks te zien was! Ik riep zijn naam en hij reageerde gewoon niet. Hij bleef alsmaar naar dezelfde kant kijken met dikke staart.
Aangezien hier soms rare dingen gebeuren in huis is mijn vraag nu of mijn kat mss geesten kan zien ofzoiets? Sommige mensen vinden het mss belachelijk klinken maar mijn kat was echt kwaad op iets dat er niet was. Hij stond gewoon verstijfd! Ik weet echt niet wat ik ervan moet denken. Mijn andere kat lag gwn te slapen aan de andere kant van de kamer dus hij was zeker niet kwaad op mijn andere kat.
Nog mensen die dit herkennen?

Groetjes

Nele
Nele
  • 4.784 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 09 november 2010 - 20:56

ik geloof zeker dat katten (ook honden trouwens) geesten (of entiteiten zoals ik ze liever noem) kunnen zien. heb trouwens ook al gelezen en gehoord, dat een kat je daartegen 'beschermt'.
welke vreemden dingen gebeuren er dan in je huis? ik vind dat heel interessant, maar maak nooit zelf iets mee...
Geplaatste afbeelding

EmilyenAmedee
EmilyenAmedee
  • 882 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 09 november 2010 - 21:06

Ik geloof ook dat katten geesten kunnen zien. Bij ons staren de poezels soms ook naar een punt :trance:
Wij voelen soms ook geesten aan. Het is precies of er staat ineens een raam open :o
Je kent dat wel als ze zeggen pitje de dood komt langs ;)

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 10 november 2010 - 00:38

Hier doen ze dat ook, echt verschrikkelijk eng... :scared:
Ik hoop eigenlijk dat ze geen geesten zien/die er niet zijni

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#5 Geplaatst 10 november 2010 - 00:45

Ik ben ervan overtuigd dat katten entiteiten zien en kunnen zien in andere dimensies. In het oude Egypte werd Bastet de godin met het kattenhoofd aanbeden om haar alziende ogen. Hoge priesteressen smeekten door haar ogen te mogen zien om zo in blik in de ongeziene wereld en toekomst te mogen werpen.

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#6 Geplaatst 10 november 2010 - 07:26

Hier deed Calvin dat ook al weken aan een stuk, uren zat hij in het toilet naar de muur te kijken. Dacht ommenduur dat we met een wc-geest zaten. Bleek dan dat als mijn vrouw naar het toilet ging, dat de haar horloge weerkaatste op de muur. Meneer had dus "het licht" gezien.. Nu zit hij nog dagelijks ettelijke uren te wachten tot er iemand een plasje moet doen :)

katy
katy
  • 5.804 berichten

#7 Geplaatst 10 november 2010 - 07:58

hier nog niet meegemaakt,maar vind het toch maar een enge gedachte

Ellenita
Ellenita
  • 26.636 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 10 november 2010 - 08:17

ik geloof dit sterk!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

DAmbiorix
DAmbiorix
  • Geband lid
  • 1.722 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 10 november 2010 - 08:19

Volgens mij kan het ook wel...die egyptische legendes zijn er niet voor niks, da waren slim mannen die egyptenaren! Hier doen ze dat ook van tijd, mijn Musty toch, 1x tot blazen toe en grote ogen trekken, je kent het wel...
Maar geen zorgen, je poezel beschermt je wel :)

Kim1989
Kim1989
  • 17 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 10 november 2010 - 11:12

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ben blij dat ik niet gek verklaard wordt hihi :)
Enja welke rare dingen hier gebeuren. Lichten die vanzelf aan gaan, Deuren die open staan terwijl we heel goed weten dat we die dicht gedaan hadden. Ook gewoon rare geluiden. Als ik op mijn slaapkamer lig is het net soms alsof iemand de trap opkomt. En sinds ik hier woon heb ik altijd zo een benauwd slecht gevoel als ik vanboven aan de trap sta. Dan wil ik gwn zo snel mogelijk mijn kamer in ofwel terug naar beneden. En normaal ben ik niet iemand die snel bang is. Nu weer over de katjes! Ik heb er dus twee. Maar is het dan niet raar dat het altijd dezelfde kat is die naar niets zit te staren? Mijn andere kat doet dat nooit. Ik ben er nog steeds niet goed van hoe mijn ééne kat gisteren deed. Kheb hem nog nooit zo kwaad gezien! Maar het zal wel zijn zoals een paar van jullie zeggen. Hij zal ons willen beschermen :)
Groetjes

sita
sita
  • 4.731 berichten

#11 Geplaatst 10 november 2010 - 11:42

Hier nog niet meegemaakt , lijkt mij toch maar griezelig hoor !

:help:

Spanishke
Spanishke
  • 9.590 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 10 november 2010 - 11:57

Lijkt mij ook erg creepy, maar ik geloof het ook.
Hier kijken ze soms voor zich uit alsof ze naar iemand zouden kijken, maar blazen hebben ze nog niet gedaan. Het zijn nu ook wel rustige karakters en blazen maar voor 5% eigenlijk.

Soms heb ik ook echt een heel benauwd gevoel in een bepaalde ruimte op ons appartement en wil ik daar ook asap weg, ik probeer er eerlijk gezegd zo min mogelijk aan te denken.
Ik vind zulke dingen heel boeiend en interessant, zolang ik er zelf maar van gespaard blijf
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

catherine
catherine
  • 19 katten

#13 Geplaatst 10 november 2010 - 12:07

Sommige katten zullen het aanvoelen en andere dan weer niet, zoals bij de mens waarschijnlijk.
Ik heb hier wel regelmatig de indruk dat er een kat langs mijn benen wrijft en als ik dan kijk is er niks. En mijn kinderen hebben dit ook al gevoeld.
Dus ik denk dat de geest van één van ons overleden katten hier nog rond waant en de andere katjes beschermd. :)
Geplaatste afbeelding

Marieke
Marieke
  • 3.563 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 10 november 2010 - 12:17

Bij ons kunnen ze soms ook nogal op een manier zitten kijken, net alsof je zelf tegen hen bezig zou zijn,  dat je je toch wel zou afvragen wat zij dan wel zien, heb ik ook al opgemerkt.  Dat heb ik ook altijd al vreemd gevonden.  
En het gevoel van een kat rond m'n benen te ervaren waar er uiteindelijk geen is heb ik  ook al gehad.  

Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.230 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 10 november 2010 - 12:20

ik denk ook wel dat katten iets kunnen aanvoelen dat wij niet kunnen waarnemen, maar heb het gelukkig nog niet meegemaakt