Spring naar inhoud

- - - - -

Kan een kat geesten zien?

• Log in om te reageren
142 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#106 Geplaatst 01 november 2011 - 12:51

Ben het helemaal eens met de twee vorige posts.
Wat geesten of leven na de dood betreft vind ik het ook niet zo belangrijk of mensen daar in geloven of niet.
Echter wat geneeskunde betreft ligt het bij mij allemaal zeer gevoelig door die aandoening die ik gehad heb. Ook omdat ik vrees dat het in de toekomst nog moeilijker zal worden om bekwame homeopaten e.a. te vinden.
Regelmatig stoot je ook op meningen van artsen die je bijna gek verklaren als je vertelt dat je dankzij osteopatie baat vindt voor je rugpijn, spierspanningen en zelfs maagklachten.
Dat is behoorlijk frustrerend. Nu kan ik nog eigen keuzes maken enzo, maar als ze alle vormen van geneeskunde die afwijken van de klassieke geneeskunde proberen te verbannen dan gaat m'n gezondheid er mee aan.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 01 november 2011 - 12:59.

Droppie
Droppie
  • 574 berichten
  • 2 katten

#107 Geplaatst 01 november 2011 - 13:10

boeiend topic :)
wou alleen nog aanvullen dat als iets bewezen wordt waarin bepaalde mensen geloven, het wetenschap wordt (vb. het bewijs dat God bestaat, maakt dat het geen geloof meer is maar wetenschap). then where is the magic in that?? ik zou dat zelf maar zeer teleurstellend vinden dan :)
ik geloof er zelf heel zeker in - ben spiritueel opgevoed en heb zelf ook al meerdere ervaringen gehad (gelukkig meestal positief) en ik weet dat ik beschermd word. voor mij geeft dat ongelooflijk veel kracht en de mogelijkheid om een aantal dingen uit het verleden een plaats te geven en te verwerken.
wat ik dus vooral wil zeggen; dit geloven geeft MIJ kracht, voor iemand anders kan een ander geloof kracht geven... en dat lijkt me dus prima! zolang je maar beter wordt van de dingen waar jij in gelooft :)

Droppie zit hier soms ook wel te staren, vooral toen we hier pas woonden. intussen doet ze dat al bijna niet meer! geen idee of ze dingen 'zag' of dat ze gewoon de omgeving aan het analyseren was :) heb het in't begin ook gelezen hier; eerst naar rationele redenen zoeken - zijn die er niet, dan kan je wel aannemen dat er meer aan de hand is ALS je daar ook in gelooft natuurlijk (en anders moet je maar blijven zoeken :p :) )
wat ik wel merk, is dat de 'sfeer' in huis helemaal anders is nu... hebben dit huis gekocht van een koppel in echtscheiding - needless to say: er hing hier best wel een negatieve vibe in huis! komt het door ons, komt het door kaarsjes, door veel bezoek, door de katten, door gewoon meer te poetsen (want ieuw :trance: ) ... I don't know! maar om in het halloweenthema te blijven: the cats protect us from evilll :trance: ;)

Guest_Melanie199121_*
Guest_Melanie199121_*

#108 Geplaatst 07 april 2012 - 22:19

Hallo Allemaal..
mijn stiefmoeder is 4 maart 2012.
aan een hersenbloeding overleden.
ze was 45 jaar..
en we hebben zelf 3 katten,
maar de kater die keek laatst met grote ogen naar een punt ging opeens spinnen en toen stopte die weer en keek weer naar een punt waar dus ook niks zat,
en tot de dag van vandaag.. ging hij steeds iets achterna maar ik zag helemaal niks..

HELP??
:(

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#109 Geplaatst 09 april 2012 - 16:49

Ik zou me niet ongerust maken. Katten horen sowieso dingen die wij niet horen en merken ook bepaalde zaken op die wij niet zien. Dat hoeft maar een ieniemini vliegje te zijn of zo. Je weet dus nooit waar je kater op reageert. En zelfs als het een geest of iets dergelijks zou zijn, wat dan nog?

Bewerkt door Tinne, 09 april 2012 - 16:50.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#110 Geplaatst 15 april 2012 - 15:58

Leuk weetje (al weet ik niet of het hier al gezegd is geweest, heb niet alles gelezen)
Katten zijn de bewakers van de onderwereld in het Oude Egyptische geloof. Dus als je dan toch met een entiteit te maken hebt dan gaat deze meestal uit schrik lopen omdat ze niet naar de 'andere kant' willen verhuizen.
Dus zoals hier al eens gezegd is geweest: geen nood! Je kat beschermd je wel! ^^

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#111 Geplaatst 15 april 2012 - 16:30

Steffie_G zei:

Leuk weetje (al weet ik niet of het hier al gezegd is geweest, heb niet alles gelezen)
Katten zijn de bewakers van de onderwereld in het Oude Egyptische geloof. Dus als je dan toch met een entiteit te maken hebt dan gaat deze meestal uit schrik lopen omdat ze niet naar de 'andere kant' willen verhuizen.
Dus zoals hier al eens gezegd is geweest: geen nood! Je kat beschermd je wel! ^^

Nee hoor Anubis is de god die de toegang tot de onderwereld bewaakt. Anubis wordt afgebeeld met het hoofd (de kop) van een jakhals.

Bijgevoegde thumbnails

• 264px-Anubis_standing.svg.png

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#112 Geplaatst 15 april 2012 - 16:40

Ah, ik dacht nu toch echt dat het de katten waren? :s
Maar goed, dan heb ik weeral iets bijgeleerd :)

Bewerkt door Steffie_G, 15 april 2012 - 16:40.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#113 Geplaatst 15 april 2012 - 16:40

Bastet was de katgodin in het oude Egypte.

Bastet (oorspronkelijk: Bast, ook Pasht, Ubasti en Bubastet) was in de Egyptische mythologie een vruchtbaarheidsgodin, voorgesteld als een kat. In haar oudste vorm kon ze ook zijn weergegeven met een leeuwinnenhoofd en een ankh-kruis. Het is de godin van vreugde, dans, muziek en feest.
Zij komt voor sinds de 2e dynastie en werd toen als beschermster van de farao beschouwd. Meestal heeft ze een sistrum vast. Ze kan ook afgebeeld worden als een moeder die haar jongen zoogt.

Bijgevoegde thumbnails

• 336px-Egypte_louvre_028.jpg
  • 324px-Egypte_louvre_058.jpg
  • Bronze_figures_of_Bastet%2C_Late_period.jpg

Guest_RoosjuhXxxx_*
Guest_RoosjuhXxxx_*

#114 Geplaatst 23 januari 2013 - 04:14

ik lag in mijn bed maar hoorde overal in het huis bonken enz. nu gaat dit niet over mijn kat, maar mijn hond begint de hele tijd te blaffen naar niks... mis een geest? ik geloof er niet snel in, maar vind het wel spannend en interessant...ik hoop niet dat er eentje in mijn huis zit die gemeen is..(natuurlijk!)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#115 Geplaatst 23 januari 2013 - 11:17

Dieren zijn inderdaad wel gevoeliger. Of het echt om een geest/entiteit gaat weet ik niet. Heb je soms het gevoel dat je niet alleen bent of iemand je aanstaart? Normaal zou je kat ook wel reageren denk ik en niet enkel de hond.

citroengeel
citroengeel
  • 445 berichten
  • 4 katten

#116 Geplaatst 27 januari 2013 - 19:38

Het komt meer voor dan dat je denk,vond dit net terug.
http://www.goeievraa...n-geesten.45359

Verdorie ik zou al schrik hebben als je een naar gevoel krijg als je boven sta.Normaal heb ik ook niet zo een schrik maar
al die dingen zijn niet aan mij besteed.
Mij peter heeft me toen ik een kind was wijsgemaakt dat boeddha beelden ongeluk brachten,wel het klink raar we zijn
meer dan 30j verder en nog geloof ik het en staat er bij mij nergens een boeddha beeld of kader.
Nu ik heb het hier ook al meegemaakt dat ik het gevoel had dat er s'nacht iemand me gezicht streelde dat ik er zelf wakker van kwam.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#117 Geplaatst 27 januari 2013 - 19:41

Kheb ooit eens een enorm enge droom gehad over een bouddha. Hier staan er wel redelijk wat eigenlijk, nog niets met voor gehad.

Bij mij zijn eens de lakens van mij af getrokken toen ik in de zetel in slaap gevallen was. Sindsdien slaap ik NOOIT meer beneden.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#118 Geplaatst 28 januari 2013 - 08:34

Je kan me echt gek noemen, maar ik geloof echt wel in zulke dingen.
Vandaar dat ik nooit van m'n leven een seance zal meedoen of met een ouija bord zal omgaan.
En dat is ook de reden dat ik zo wanhopig een devilstrap wil laten tattoeëren.
Devilstrap is een teken dat in het oude Babylonië werd gebruikt om demonen en geesten buiten te houden. Ook gebruikt door Salomon.
Ik geloof echt dat er dingen zijn die we niet kunnen verklaren en niet alles is even lief hoor.

Ik heb heel vaak het gevoel dat ik gevolgd of aangestaard wordt, maar gelukkig nooit in ons appartement.
Ik had het vooral bij mn oma en opa thuis en wel specifiek in 1 kamer.
Onze vaste regel is dan ook, voor we iets kopen of verhuizen, eerst eens grondig rondlopen en zien of we ergens een vreemd gevoel bij krijgen.
Nuja, vooral ik dan, want mijn vriend voelt het minder goed aan.

Ik lees er zoveel mogelijk over bij, hoe je te beschermen, tekens herkennen, ....
En ik kan me heel goed voorstellen dat andere mensen dat echt super super vreemd vinden, maar ik ben liever "voorbereidt" moest ik ooit met zoiets in contact komen.
En ik reken natuurlijk ook op mijn katjes om me het eerste signaal te geven aangezien zij dat zowiezo beter kunnen aanvoelen :)

Time spent with cats is never wasted

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#119 Geplaatst 28 januari 2013 - 09:27

Bekijk berichtSteffie_G, op 28 januari 2013 - 08:34, zei:

Je kan me echt gek noemen, maar ik geloof echt wel in zulke dingen.
Vandaar dat ik nooit van m'n leven een seance zal meedoen of met een ouija bord zal omgaan.
En dat is ook de reden dat ik zo wanhopig een devilstrap wil laten tattoeëren.
Devilstrap is een teken dat in het oude Babylonië werd gebruikt om demonen en geesten buiten te houden. Ook gebruikt door Salomon.
Ik geloof echt dat er dingen zijn die we niet kunnen verklaren en niet alles is even lief hoor.

Ik heb heel vaak het gevoel dat ik gevolgd of aangestaard wordt, maar gelukkig nooit in ons appartement.
Ik had het vooral bij mn oma en opa thuis en wel specifiek in 1 kamer.
Onze vaste regel is dan ook, voor we iets kopen of verhuizen, eerst eens grondig rondlopen en zien of we ergens een vreemd gevoel bij krijgen.
Nuja, vooral ik dan, want mijn vriend voelt het minder goed aan.

Ik lees er zoveel mogelijk over bij, hoe je te beschermen, tekens herkennen, ....
En ik kan me heel goed voorstellen dat andere mensen dat echt super super vreemd vinden, maar ik ben liever "voorbereidt" moest ik ooit met zoiets in contact komen.
En ik reken natuurlijk ook op mijn katjes om me het eerste signaal te geven aangezien zij dat zowiezo beter kunnen aanvoelen :)
Goh vreemd vind ik dat niet hoor. Bij mij is dat ook zo, als ik ergens binnen kom en het voel al vb niet goed hoeft het niet. Als ik dan ergens ben en ik zie dan ook nog eens wat of hoor zoals we gehad hebben in een huisje dat we gingen bekijken wil ik gewoon echt meteen weg.

Ik slaap nu mijn hele leven al slecht door die dingen. Ik werd echt enorm lastig gevallen tot een jaar of 16. Vroeger als klein kind had ik zo een angst van het donker en mijn kamer dat ik niet eens mn bed uit durfde om vb naar het toilet te gaan. Ze hebben toen ook echt alles geprobeerd dat uit ons huis te krijgen. Stenen, wierook, paragnosten, tekens die ik moest dragen of in mn kamer hangen, zout aan je deur,... Niets leek te helpen en het is pas beter gegaan toen we verhuisd zijn. Toen deed mijn kat dat ook niet meer, zo gaan zitten staren naar iets terwijl ze dat vroeger echt heeeeeel vaak deed.

Tegenwoordig gelukkig ook minder last van. Het is effe een periode erg geweest maar kheb hier toen zelf eens mijn toer gedaan met wierook en kaarsen en al die ramatam. :d Ik weet dat er nog wel wat door het huis komt soms maar als het niet slecht voelt laat ik het maar. Hier zijn het vooral Loki en Fluffy die ze opmerken. Ik denk omdat zij de rustigste katten zijn, Finn is altijd wel met iets in de weer om het te merken denk ik.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#120 Geplaatst 28 januari 2013 - 09:45

Ah bah, ik krijg al gelijk koude rillingen als ik dat zo lees.
In het huis van mn ouders zat er ook wel iets dat niet altijd even vriendelijk was. Maar ik heb er nooit echt last van gehad, buiten het feit dan dat ik om de zoveel nachten eens wakker werd van precies piepende gymshoenen in de gang en stemmen in mijn kamer.
We hebben dit eens met zn allen gehoord toen we aan het eten waren, dat gepiep. Maar bij ons thuis geloofd niemand in zulke dingen.
Ik was wel altijd blij als ik op mn kot sliep, want ik vertrouwde het toch niet echt.

Ergens zou ik graag eens bevestiging krijgen van wat ik nu net zie, hoor, voel.
Maar langs de andere kant heb ik immens veel schrik voor het antwoord dat ik het mss maar beter zo laat.

Ik denk dat onze Léon het gelijk zou opmerken, aangezien dat ook de kalmheid zelve is

Time spent with cats is never wasted