Spring naar inhoud

- - - - -

Kan een kat geesten zien?

• Log in om te reageren
142 reacties op dit onderwerp
Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#136 Geplaatst 19 juli 2013 - 18:28

Ik begin altijd tegen mezelf te zeggen 'Ge moet ni denke da ik schrik heb voor u ze!'
Echt belachelijk :lachen:  maar het helpt mij wel

Time spent with cats is never wasted

liesbetd
liesbetd
  • 35 berichten
  • 1 katten

#137 Geplaatst 13 december 2013 - 13:00

Sinds een weekje gromt en blaast onze kat op niets/iets.
Ik begin ook al te denken dat ze iets ziet of voelt. Iemand een idee hoe ik hem kan helpen? Hij lijkt het echt niet leuk te vinden.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#138 Geplaatst 13 december 2013 - 13:53

Bekijk berichtliesbetd, op 13 december 2013 - 13:00, zei:

Sinds een weekje gromt en blaast onze kat op niets/iets.
Ik begin ook al te denken dat ze iets ziet of voelt. Iemand een idee hoe ik hem kan helpen? Hij lijkt het echt niet leuk te vinden.
Mijn kat is ook ooit eens uitgevlogen tegen iets dat de meeste mensen waarschijnlijk niet zien. Misschien eens kijken of je iets anders voelt in je huis? Voel je zelf dat er iets is?

liesbetd
liesbetd
  • 35 berichten
  • 1 katten

#139 Geplaatst 13 december 2013 - 14:04

Wijzelf ondervinden niets. Zelfs de hond kijkt raar als Modest zo doet en blijft dan veilig uit zijn buurt.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#140 Geplaatst 13 december 2013 - 19:26

misschien is je kat dement? Of is iets anders mis waardoor hij ander gedrag vertoont?
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#141 Geplaatst 13 december 2013 - 21:20

Moest er iets zijn denk ik dat de hond normaal ook moet reageren.

liesbetd
liesbetd
  • 35 berichten
  • 1 katten

#142 Geplaatst 14 december 2013 - 11:45

kat is 4 jaar, dement kan dan toch nog niet?

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#143 Geplaatst 18 december 2013 - 12:50

Ik ga er niet uitgebreid op in gaan ,
maar vroeger in onze vorige woning hadden wij enorm last van entiteiten,
heel veel voorvallen die echt niet te verklaren vallen,
(ik geef enkele voorbeelden , een vuurvast potje met salie die in de slaapkamer in je handen in duizenden stukjes springt en je de stukjes in het hele appartement moet gaan oprapen dus ook in andere ruimtes waar dus vele deuren tussen zaten, en jij en een kleine cirkel rond je NIETS mankeren , vliegenramen die achter de armen zaten die smorgens achter je bed stonden, op een verdiep een terras hebbn en als je opstond was het raam van de deur aan de buitenkant vol met kleine handjes van boven tot onder helemaal vol met handafdrukken , lamp in de ene slaapkamer sprong altijd, ook was het ondraagbaar daar te slapen, we hadden toen ook 3 katjes en die durfden die kamer niet binnen , stonden aan de deuropening te blazen en te grommen, was de logeerkamer en mensen die daar kwamen slapen vertelden we niets maar de meeste van hen konden er gewoon niet slapen en gingen dan op d zetel in de living slapen we hebben zelfs iemand gehad die naar huis is gegaan omdat die daar niet kon slapen , toen men meter net gestorven was had ik haar doodprentje enzo onderaan in een doos gestoken onderaan in de kast onder andere dozen in de logeerkamer om de zoveel tijd stonden we op en lag dat kaartje op ons dekbed helemaal open dus uit envelop enal , onze katjes waren doodsbang in dat huis en waren vaak aan het blazen, grommen,.. )
Ik was ook heel sceptisch tot ik dat allemaal meemaakte. Uiteindelijk zijn wij verhuisd , het was niet meer te doen.

Nu wonen we ergens totaal anders en hebben nooit last gehad tot een paar maand geleden ,
toen begonnen alle lampen te springen (is geen oorzaak is al nagekeken) ,
maar voor de rest hadden we geen last , 2 van de katjes die vaak zaten te staren maar zocht er nooit iets achter , maar het grote verschil nu sinds ons Prutske overleden is merken we ook dat ze 'er nog is' savonds voelen we vaak een katje langs ons benen gaan zoals Prutske steeds deed en als we dan kijken is er niemand, oP haar vaste plekje boven in de krabpaal is nog geen enkel katje gaan liggen , soms zien we dat er eentje op wilt gaan maar dan begint die te blazen en te grommen naar dat plekje net of Pruts daar 'zit' en geeft het dan op en gaat op een ander plekje zitten,
buiten zien we de kat van de buren nu de laatste maand dagelijks liggen op de schutting naar d egarageboxen naast het plekje waar Puts altijd naar d evogels lag te kijken en dan zien we die kopjes geven aan iemand die er niet is , ook onze katjes liggen vaak van binne naar die schutting t ekijken , onze snoopy blaft de laatste maand heel veel naar iets wat we nog steeds niet weten wat hij naar blaft wat hij anders dus ook echt niet deed , zo zijn er nog wel enkele zaken,
maar uiteraard liggen z esoms ook gewoon te staren naar iets wat wij niet waar nemen een piepklein stofje ,... ik geloof ook dat er niet overal iets achter gezocht moet worden,
je katjes beschermen je inderdaad in de mate van het mogelijke .

Om nu in te gaan op het feit dat mensen gene entiteiten kunne zien, wel ik geloof dat mensen dat wel kunne zien , aanvoelen horen, heb respect voor ieder zijn mening, maar inderdaad wie het goede wilt aanvoelen moet er het kwade bijnemen en dat is volgens mij de reden waarom velen zich (on)bewust afschermen, wij zullen ook niets binnenlaten , om het kwade buiten te houden moet ook het goed ebuitengehouden worden, want het ene gaat samen met het andere. (Waar wij nu ook in de fout gaan door Prutske 'binnen te laten' we zullen wel zien wat de gevolgen gaan zijn al denk ik dat ik al weet wat maar ga daar niet op in gaan )

In verband met dat mensne betaald worden voor hun 'gave' ,
ik geloof dat de mensen die ECHt die gave hebben NOOIT zullen meedoen aan zo een programma enzovoort, net omdat die gave dient om mensen te helpen en NIET om ervan te profiteren,
mensen die echt de gave hebbn zullen dan ook geen sommen geld aannemen net omdat ze enkel willen helpen en ik geloof dat zij moeten helpen om hun gave te behouden. (ook hier weer ik heb respect voor ieder zijn mening )

Maar in mijn ogen kan ik eerlijk zeggn dat ik er rotsvast van overtuigd ben dat katten entiteiten kunne zien, aanvoelen , ruiken,.. (en zijn er ook mensen die dat kunnen )
& ja ook ik was enkele jaren geleden nog helemaal overtuigd dat dit allemaal lariekoek en zever was tot het mezelf overkwam.
& uiteraard kan het een medische reden hebben bij katjes en honden (en mensen) dus best dat eerst uitsluiten ,
en je zal nooit zekerheid hebbn of het ene entiteit is of een piepklein miniscuul stofje / vliegje,.. waar je katje naar zit te kijken / blazen/grommen maar zoals gezegd word dat ze kijken naar iets dat wij gewoon niet kunnen waarnemen en zij wel of dat nu ene entiteit of stofje,.. is of dat ze wachten tot het lichtje (laserlampje waar je soms mee speelt en op dat punt 'verdwenen' is voor hun,.. ) .
ZOlang je kat/hond er niet te veel last van heeft gewoon laten doen ;)  
& er niet te veel achter zoeken , sommige deuren laat je best gesloten ;)

(en nu ben ik er toch op in gegaan terwijl ik dat niet van zin was :p )

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3