Spring naar inhoud

- - - - -

Kan een kat geesten zien?

• Log in om te reageren
142 reacties op dit onderwerp
Thundernimf
Thundernimf
  • 3.812 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 10 november 2010 - 12:30

Ik was een tijdje terug aan het lezen en ik (dacht) zag vanuit mijn ooghoek opeens een zwarte schim. Ik dacht eerst dat het de schaduw was van mijn man, maar die zat in de zetel. Ervan overtuigd dat ik me iets had ingebeeld, laat ik mijn ogen dwalen en ik zie dat Rocky compleet stil en ingespannen naar dezelfde plaats van de schim is aan het staren. Superintense blik!

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#17 Geplaatst 10 november 2010 - 12:34

hoewel ik ook denk dat katten (en honden en dieren in het algemeen) meer kunnen zien dan wij, denk ik dat de meeste katten als ze zo zitten te staren, 'gewoon' naar iets zitten te kijken op de muur.
Een stofje, een lichtvlekje, een klein beestje, zoiets. Katten kunnen ook heel lang blijven kijken naar een gaatje waar een beestje in is verdwenen.

Wij kunnen niet altijd zien wat zij zien. En als ze zo geconcentreerd zijn en ze worden dan aangetikt of er loopt iemand langs, dan kunnen ze schrikken en daarom blazen of iets dergelijks.

Ik geloof dus zeker dat ze 'geesten' of je het wilt noemen kunnen zien, maar dat zal niet zo vaak voorkomen denk ik.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 10 november 2010 - 12:48

Amelie zei:

Hier deed Calvin dat ook al weken aan een stuk, uren zat hij in het toilet naar de muur te kijken. Dacht ommenduur dat we met een wc-geest zaten. Bleek dan dat als mijn vrouw naar het toilet ging, dat de haar horloge weerkaatste op de muur. Meneer had dus "het licht" gezien.. Nu zit hij nog dagelijks ettelijke uren te wachten tot er iemand een plasje moet doen :)

He he, dat heb ik ook al zoveel meegemaakt!! Zo grappig :lachen:

Snoopy kan ook zo halsstarrig naar de muur zitten staren! Wanneer we dan vlak vóór haar gaan staan, dan probeert ze naast-onder-boven te kijken!! Soms denk ik dat ze een minuscuul klein vliegje of zelfs een stofje of haartje ziet?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 10 november 2010 - 13:26

Ik geloof ook dat poezen sterkere zintuigen hebben, maar zoals Ginnie denk ik dat het staren meestal is naar iets minuscuul dat wij niet zien.
Als ik stofzuig en de zon schijnt, dan weerkaatst dit ook op de muren, Nette is daar heel zot van. Dus telkens ik de stofzuiger pak, zit ze al in de gang te wachten en naar de muur te staren tot het lichtje weer komt :LOL:

Bewerkt door PeggyJ, 10 november 2010 - 13:26.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Kim1989_*
Guest_Kim1989_*

#20 Geplaatst 10 november 2010 - 16:45

Spanishke zei:

Lijkt mij ook erg creepy, maar ik geloof het ook.
Hier kijken ze soms voor zich uit alsof ze naar iemand zouden kijken, maar blazen hebben ze nog niet gedaan. Het zijn nu ook wel rustige karakters en blazen maar voor 5% eigenlijk.

Soms heb ik ook echt een heel benauwd gevoel in een bepaalde ruimte op ons appartement en wil ik daar ook asap weg, ik probeer er eerlijk gezegd zo min mogelijk aan te denken.
Ik vind zulke dingen heel boeiend en interessant, zolang ik er zelf maar van gespaard blijf

Ja idd, ik probeer er ook zo min mogelijk aan te denken maar toch... Deuren gaan niet van zelf open hé. Zolang het bij de deuren blijft is het goed! Ik vind zulke dingen ook zeer interessant. Daarom dat ik eens de mening van andere mensen vraag ;) Ben er toch echt van overtuigd dat mijn katje iets gezien heeft gisteren. Zo heb ik hem nog nooit zien reageren. Maarja kan er niks aandoen hé :) Zal er maar int vervolg niet teveel op letten.
Groetjes

Guest_Kim1989_*
Guest_Kim1989_*

#21 Geplaatst 10 november 2010 - 16:46

Thundernimf zei:

Ik was een tijdje terug aan het lezen en ik (dacht) zag vanuit mijn ooghoek opeens een zwarte schim. Ik dacht eerst dat het de schaduw was van mijn man, maar die zat in de zetel. Ervan overtuigd dat ik me iets had ingebeeld, laat ik mijn ogen dwalen en ik zie dat Rocky compleet stil en ingespannen naar dezelfde plaats van de schim is aan het staren. Superintense blik!

Ja dat had mijn kat dus ook! Echt heel gespannen kijken, bolle rug en echt een dikke staart! ben dan naar hem toegelopen en hij keek gewoon langs mij en reageerde niet. Echt raar!

Guest_Kim1989_*
Guest_Kim1989_*

#22 Geplaatst 10 november 2010 - 16:48

ginnie zei:

hoewel ik ook denk dat katten (en honden en dieren in het algemeen) meer kunnen zien dan wij, denk ik dat de meeste katten als ze zo zitten te staren, 'gewoon' naar iets zitten te kijken op de muur.
Een stofje, een lichtvlekje, een klein beestje, zoiets. Katten kunnen ook heel lang blijven kijken naar een gaatje waar een beestje in is verdwenen.

Wij kunnen niet altijd zien wat zij zien. En als ze zo geconcentreerd zijn en ze worden dan aangetikt of er loopt iemand langs, dan kunnen ze schrikken en daarom blazen of iets dergelijks.

Ik geloof dus zeker dat ze 'geesten' of je het wilt noemen kunnen zien, maar dat zal niet zo vaak voorkomen denk ik.

Ja gewoon kijken naar iets wat er niet is heeft hij al veel gedaan, dat vond ik niet verdacht. Maar zoals hij gisteren zat te kijken. Bolle rug, dikke staart en heel gespannnen blik... Dat vond ik toch niet normaal.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#23 Geplaatst 10 november 2010 - 17:09

Kim1989 zei:

Ja gewoon kijken naar iets wat er niet is heeft hij al veel gedaan, dat vond ik niet verdacht. Maar zoals hij gisteren zat te kijken. Bolle rug, dikke staart en heel gespannnen blik... Dat vond ik toch niet normaal.

Ja hoor. Kan gewoon. Als hij ergens van geschrokken is (en dat kan zijn van iets waarvan wij ons afvragen hoe hij dat in hemelsnaam kan zien en/of horen maar dat er toch is) en dan naar dat punt blijft kijken/staren, dan vinden wij dat al snel raar.
Vooral door hoe hij dan zijn vacht en staart heeft. Maar het kan dus gewoon een hele normale reactie zijn op iets kleins.

Kijk, ik geloof echt dat er meer is tussen hemel en aarde. Meer dan wij kunnen zien en/of merken. Ik geloof ook dat dieren daar veel meer op ingesteld zijn. Al was het alleen maar omdat ze anders zien, meer horen en meer ruiken.

Maar dat laatste geeft ook dat er voor de meeste gevallen toch een meer aardse verklaring is.
Hier kijken ze ook regelmatig langs me heen naar 'iets' wat ik niet kan zien en/of horen. Een geest? tja. Eerlijk gezegd denk ik dan toch aan een stofje of beestje. En dan hoop ik dat het geen spin is, want die vind ik op het moment eerlijk gezegd vele malen enger dan geesten :oops:

O ja, de deuren die zomaar open staan? Kan ook meerdere oorzaken hebben. Niet goed sluitende deuren die je dichtdoet, maar stiekum toch niet goed dicht zitten en dan weer open gaan. Of je katten springen de deuren open. Doen ze hier ook als ik niet oppas, daarom staan de handvatten ook al aangepast in de deuren.
Zoek eerst heel objectief naar een 'gewone' oorzaak. Je zult zien dat je die in 99% van de gevallen kunt vinden. ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Kim1989_*
Guest_Kim1989_*

#24 Geplaatst 10 november 2010 - 17:29

ginnie zei:

Ja hoor. Kan gewoon. Als hij ergens van geschrokken is (en dat kan zijn van iets waarvan wij ons afvragen hoe hij dat in hemelsnaam kan zien en/of horen maar dat er toch is) en dan naar dat punt blijft kijken/staren, dan vinden wij dat al snel raar.
Vooral door hoe hij dan zijn vacht en staart heeft. Maar het kan dus gewoon een hele normale reactie zijn op iets kleins.

Kijk, ik geloof echt dat er meer is tussen hemel en aarde. Meer dan wij kunnen zien en/of merken. Ik geloof ook dat dieren daar veel meer op ingesteld zijn. Al was het alleen maar omdat ze anders zien, meer horen en meer ruiken.

Maar dat laatste geeft ook dat er voor de meeste gevallen toch een meer aardse verklaring is.
Hier kijken ze ook regelmatig langs me heen naar 'iets' wat ik niet kan zien en/of horen. Een geest? tja. Eerlijk gezegd denk ik dan toch aan een stofje of beestje. En dan hoop ik dat het geen spin is, want die vind ik op het moment eerlijk gezegd vele malen enger dan geesten :oops:

O ja, de deuren die zomaar open staan? Kan ook meerdere oorzaken hebben. Niet goed sluitende deuren die je dichtdoet, maar stiekum toch niet goed dicht zitten en dan weer open gaan. Of je katten springen de deuren open. Doen ze hier ook als ik niet oppas, daarom staan de handvatten ook al aangepast in de deuren.
Zoek eerst heel objectief naar een 'gewone' oorzaak. Je zult zien dat je die in 99% van de gevallen kunt vinden. ;)

Ja je kan mss wel gelijk hebben :) maar ik was toch even geschrokken.
Ik ga er niet teveel meer over nadenken :) Bedankt!

Groetjes

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#25 Geplaatst 10 november 2010 - 19:57

Nog niet meegemaakt, denk ik. Maar lijkt me ook maar eng, brr

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 10 november 2010 - 20:07

dat klinkt als een klassiek kwade klopgeest verhaal, akelig!!!

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#27 Geplaatst 10 november 2010 - 20:16

xantippe zei:

dat klinkt als een klassiek kwade klopgeest verhaal, akelig!!!

Het klinkt mij meer als een kat die ergens van geschrokken is en daar nog steeds naar loert. En dat 'ergens' is waarschijnlijk gewoon een beestje of stofje in combinatie met een hard geluid ofzo. ;)

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#28 Geplaatst 10 november 2010 - 20:28

Kim1989 zei:

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ben blij dat ik niet gek verklaard wordt hihi :)
Enja welke rare dingen hier gebeuren. Lichten die vanzelf aan gaan, Deuren die open staan terwijl we heel goed weten dat we die dicht gedaan hadden. Ook gewoon rare geluiden. Als ik op mijn slaapkamer lig is het net soms alsof iemand de trap opkomt. En sinds ik hier woon heb ik altijd zo een benauwd slecht gevoel als ik vanboven aan de trap sta. Dan wil ik gwn zo snel mogelijk mijn kamer in ofwel terug naar beneden. En normaal ben ik niet iemand die snel bang is. Nu weer over de katjes! Ik heb er dus twee. Maar is het dan niet raar dat het altijd dezelfde kat is die naar niets zit te staren? Mijn andere kat doet dat nooit. Ik ben er nog steeds niet goed van hoe mijn ééne kat gisteren deed. Kheb hem nog nooit zo kwaad gezien! Maar het zal wel zijn zoals een paar van jullie zeggen. Hij zal ons willen beschermen :)
Groetjes

In 1978 begonnen lampen spontaan aan en uit te gaan in de etage's waar ik woonde, de zekeringen eruit gedraaid maar de lampen bleven aan en uit gaan. Ik werd nijdig op mezelf en vond dat ik moest stoppen dingen te zien die niet mogelijk waren tot er een telefoontje uit Den Haag kwam dat ome Dick in coma lag na een zware beroerte en was stervende. Ik was/ben erg op mijn oom gesteld en mijn gedachten waren dus bij hem en mijn tante, herinneringen en verdriet omdat duidelijk was dat ik hem niet meer in leven zou kunnen zien. Plots bleven de lampen branden (zekeringen lagen op tafel) en ik vroeg of mijn oom aanwezig was en met de lampen mijn aandacht had willen roepen. De lampen gingen eenmaal uit en toen weer aan, na het telefoontje dat oom Dick overleden was gingen de lampen uit en was het knipperen voorbij. Volgens mij heeft mijn oom een laatste groet gebracht voor hij verder ging.

Misschien wil iemand die jij (hebt ge) kent ook wel afscheid nemen?

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 10 november 2010 - 21:02

ginnie zei:

Het klinkt mij meer als een kat die ergens van geschrokken is en daar nog steeds naar loert. En dat 'ergens' is waarschijnlijk gewoon een beestje of stofje in combinatie met een hard geluid ofzo. ;)

Gij hebt nog nie veel films gezien e :p

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#30 Geplaatst 10 november 2010 - 21:05

xantippe zei:

Gij hebt nog nie veel films gezien e :p

meer dan jij denkt ;)

Geplaatste afbeelding