Spring naar inhoud

- - - - -

Kan een kat geesten zien?

• Log in om te reageren
142 reacties op dit onderwerp
cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 10 november 2010 - 21:41

Interessant...
Mijn poppemie deed ook zo rare dingen. Onder m'n bed staren en dan blazen. Ik kijk onder m'n bed en er zit niets, totaal niets, zelf geen beestje of spinnetje want dat had ze al lang gevangen... En dat deed ze regelmatig.
Roske kijkt/staart geregeld omhoog in mijn kamer telkens naar dezelfde plaats en hij volgt precies iets.
In de living heeft hij ook al "iets" onder tafel in het oog gehouden en ook geblazen, meerdere malen... Ik wuifde met mijn hand voor zijn gezicht/ogen maar hij staarde gewoon verder!
Mijn katten hebben een heel zachtaardig karakter dus blazen of kwaad zijn ze nooit.

Ik weet ook niet wat het is, maar ik ben er zeker van dat er iets is.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 10 november 2010 - 21:52

hewel dan :p

Geplaatste afbeelding

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#33 Geplaatst 10 november 2010 - 21:53

Heb het niet allemaal gelezen, maar vind het klinklare onzin! Neen, katten kunnen geen geesten zien, hun baasjes daarentegen hebben veel te veel fantasie!

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 11 november 2010 - 19:50

Elena zei:

Heb het niet allemaal gelezen, maar vind het klinklare onzin! Neen, katten kunnen geen geesten zien, hun baasjes daarentegen hebben veel te veel fantasie!

Heb zo de indruk dat jij nog nooit iets hebt meegemaakt ;)

Guest_poezel_*
Guest_poezel_*

#35 Geplaatst 11 november 2010 - 22:46

heb dit gelukkig nog niet meegemaakt

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 12 november 2010 - 11:41

cheryl zei:

Heb zo de indruk dat jij nog nooit iets hebt meegemaakt ;)

Heb toevallig diezelfde indruk :roll:
Ik  heb onlangs nog maar iets heel eigenaardigs vernomen van de kant van Simon zijn familie, dit is echt niet verzonnen ook, want het is niet bepaald positief, maar ik ga er hier niet over spreken in dit topic.

De ongelovigen moeten anders maar eens zoeken op paranormale forums enz
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 12 november 2010 - 12:10

Sihirci zei:

In 1978 begonnen lampen spontaan aan en uit te gaan in de etage's waar ik woonde, de zekeringen eruit gedraaid maar de lampen bleven aan en uit gaan. Ik werd nijdig op mezelf en vond dat ik moest stoppen dingen te zien die niet mogelijk waren tot er een telefoontje uit Den Haag kwam dat ome Dick in coma lag na een zware beroerte en was stervende. Ik was/ben erg op mijn oom gesteld en mijn gedachten waren dus bij hem en mijn tante, herinneringen en verdriet omdat duidelijk was dat ik hem niet meer in leven zou kunnen zien. Plots bleven de lampen branden (zekeringen lagen op tafel) en ik vroeg of mijn oom aanwezig was en met de lampen mijn aandacht had willen roepen. De lampen gingen eenmaal uit en toen weer aan, na het telefoontje dat oom Dick overleden was gingen de lampen uit en was het knipperen voorbij. Volgens mij heeft mijn oom een laatste groet gebracht voor hij verder ging.

Misschien wil iemand die jij (hebt ge) kent ook wel afscheid nemen?

Wauw !  :)  Was je bang toen ?

Ik geloof ook zeker dat er meer is.  Heb ook al meerdere dingen meegemaakt die me dit doen denken maar die waren wel niet zo heftig als bij Sihirci...

Boeiende discussie...

Bewerkt door Marjananas, 12 november 2010 - 12:12.

Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#38 Geplaatst 12 november 2010 - 12:52

Of ik nog niets meegemaakt heb???? Hmmmm, wat voor een opmerking is dat nu weer... Ik heb waarschijnlijk al meer meegemaakt dan de meesten hier, maar wat dat nu te maken heeft met geesten???

Ik ben een mens van de ratio, laat het ons daar maar bij houden. En als ik dat echt zou willen, dan kan ik achter elke deur die vanzelf dichtvalt, ieder geluidje 's nachts of wat dan ook 'iets' maken. Maar gewoonlijk is er een veel logischere verklaring.

seonimtje
seonimtje
  • 811 berichten
  • 5 katten

#39 Geplaatst 12 november 2010 - 14:09

Is nu meer dan een jaar dat Minoes er niet meer is.
Mijn zoon heeft een schilderij gemaakt van haar en dat hangt bij ons in de living met een spreuk erbij : katten laten een pootafdruk achter op je hart
Dit is een herinnering aan Minoes en zo is ze nog een stukje bij ons hier in huis.
het schilderij hangt aan de muur boven de radiator en er is een plank boven de radiator

Welnu gebeurt er regelmatig het volgende : 's avonds springt Apollo op die plank en begint hij aan het schilderij te duwen met zijn neus
soms recht hij zich helemaal op en hij heeft zelfs 1 keer met zijn voorpoten aan de bovenkant gehangen.
Het is alsof hij achter het schilderij wilt kijken ...

Apollo is een heel slimme kat, en ik heb ook al vanalles gedacht waarom hij het doet, maar ik vind dus ook niets.
Thuis durf ik dus niet over die dingen te vertellen, maar ik denk ook wel dat Minoes hier nog over ons waakt. Ik vind het raar dat Apollo juist enkel daar op reageert, al de rest in ons huis blijft hij vanaf.

Guest_hetty_*
Guest_hetty_*

#40 Geplaatst 12 november 2010 - 16:23

Elena zei:

Of ik nog niets meegemaakt heb???? Hmmmm, wat voor een opmerking is dat nu weer... Ik heb waarschijnlijk al meer meegemaakt dan de meesten hier, maar wat dat nu te maken heeft met geesten???

Ik ben een mens van de ratio, laat het ons daar maar bij houden. En als ik dat echt zou willen, dan kan ik achter elke deur die vanzelf dichtvalt, ieder geluidje 's nachts of wat dan ook 'iets' maken. Maar gewoonlijk is er een veel logischere verklaring.

Inderdaad een rare opmerking, heeft helemaal niets met het onderwerp te maken.

Ik ben het met jou eens, Elena. Je kunt overal wel wat achter zoeken.
Ieder zijn ding, laten we maar zeggen.

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#41 Geplaatst 12 november 2010 - 18:16

Eens met de vorige poster (en haar citaat), ik geloof er ook niet in. Ik denk niet dat je kat geesten ziet. En ik heb wel al "zo'n dingen" meegemaakt, maar toch geloof ik er niet in ;)

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 12 november 2010 - 18:33

Elena zei:

meegemaakt als in iets in de freaky paranormale zin ;)

Geplaatste afbeelding

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 12 november 2010 - 20:00

Elena zei:

Of ik nog niets meegemaakt heb???? Hmmmm, wat voor een opmerking is dat nu weer... Ik heb waarschijnlijk al meer meegemaakt dan de meesten hier

Eeeuhm... ik bedoel meegemaakt in de zin van het onverklaarbare... daar gaat het topic toch over...?? (dank u Xantippe)

Maar goed, no hard feelings, ieder zijn ding.

En goed, er zijn logisch verklaarbare dingen, maar niet alles... Allé ik kan toch niet voor alles een verklaring vinden.

Bewerkt door cheryl, 12 november 2010 - 20:04.

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 15 november 2010 - 12:53

Vind al die reacties hier wel grappig :mrgreen:
Ik geloof echt wel dat er nog andere 'dingen' zijn, maar echt, katten kunnen geen geesten zien! Net zomin als mensen :d

Aangezien elke kat hier op het forum zo wl eens naar iets zit te staren, wil dat dan zeggen dat elk kattenbaasje hier met geesten in huis zit?
Nee, echt, de verhalen van mensen die bang zijn voor griezelfilms zijn hilarisch maar ik wil jullie geruststellen: er zijn geen geesten in jullie huis :d
Net zoals jullie katten, zitten ook die van mij soms naar 1 specifieke plek in huis te staren. Soms minutenlang. Maar als je weet wat een kat allemaal ziet!! Tot het meest minuscule stofje! En ja, een kat zou een kat niet zijn als die daar niet fascinerend naar zou staren :LOL:

Toen ik pas in dit huis woonde, hoorde ik ook precies iemand van de trap afkomen. Heb 'mijn geest' dan ook een naam gegeven. Die geest blijkt nu gewoon mijn bandietje te zijn die de trap oploopt :ha
Deuren gaan hier soms ook vanzelf open. oor de katten die ertegenaan duwen, tocht, niet goed dichtgetrokken,...

Dus zoals Ginnie zegt: probeer er eerst een logische verklaring voor te zoeken. Die is er meestal wel.

ps: mijn mama is als de dood voor griezelfilms en films met geesten. En ze denkt ook altijd heel rap dat als er iets beweegt dat het een geest is :d

Guest_Kim1989_*
Guest_Kim1989_*

#45 Geplaatst 18 november 2010 - 09:50

Ik heb nogtans geen schrik van griezelfilms :)
Het was gewoon raar en ik wou de mening van andere mensen eens horen!
Of het nu positief is of negatief ;)
Dus bedankt allemaal!