Spring naar inhoud

- - - - -

Kan een kat geesten zien?

• Log in om te reageren
142 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#91 Geplaatst 31 oktober 2011 - 19:44

HelpLuckyvinden zei:

d' Er zijn inderdaad heel veel kwakzalvers op dat gebied. En zelfs héél goeie : zoals de babyfluisteraar al is het een kunst op zichzelf om mensen zo om de tuin te kunnen leiden, maar dan een kunst die ikzelf niet zo kan appreciëren.

Maar dat iets niet kan bewezen worden, is nog geen bewijs dat het niet bestaat.
Neem nu dat er vreemde zaken gebeuren in je huis, je laat het onderzoeken en er wordt geen verklaring/oorzaak voor gevonden : daarmee kan je nog niet bewijzen dat het om een geest gaat.
Toch zit je daar maar met vervelende of enge gebeurtenissen die je niet kan plaatsen.

Indien er een fonds is die geld geeft bij het bewijzen dat bij geesten oproepen het glaasje gaat bewegen over een oeija-bord, dan wil ik dat toch graag weten ;)

Dus geesten kunnen dan alleen maar dingen doen die niet te bewijzen zijn? Er is geen enkele geest/pananormale activiteit die enigzinds voorspeld/uitgelokt kan worden? Dat is bij mij ook een signaal dat het niet kan. Als het neit te bewijzen is, dan bestaat het niet. punt.

ja, als je met zo'n bord kan bewijzen dat je met geesten kan praten dan krijg je dat geld. ik denk dat men je dan wel gaat vragen om bepaalde zaken aan dei geest te stellen om te kijken of het allemaal echt is en je idd dingen kan zeggen die je eigenlijk niet kan weten en die dus van degeest zelf meoten komen. maar zoals gezegd, niemand is daar tot nu toe in geslaagd.

Ook geen tarot kaarten leggers, geen horoscoop trekkers,... niemand
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#92 Geplaatst 31 oktober 2011 - 19:45

Interessante literatuur over al dan niet leven na de dood, zijn de boeken door Raymond Moody geschreven.
Een professor in de fylosofie en psychiater die veel ervaringen gebundeld heeft over bijna dood ervaringen.
Vooral zijn laatste boek : "Een blik in de eeuwigheid", deze gaat in tegenstelling tot z'n vorige boeken niet over mensen die een bijna dood ervaring gehad hebben, maar over ervaringen die bij het overgaan van één persoon verschillende mensen op datzelfde moment hebben ondergaan.

Voorproefje Blik in de eeuwigheid – Raymond Moody | Boeken

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#93 Geplaatst 31 oktober 2011 - 19:53

is dat niet onderzocht dat die bijna dood ervaringen opgeroepen kunne nworden door een bepaald gebied in de hersenen te stimuleren?

Elke tijd heeft ook zijn eigen "geloof". Zo was dat vroeger het zien van heiligen, nu ziet men aliens.

Heel bizar allemaal zulke gemeenschappelijke hallucinaties eigenlijk. Neem nu ook die cola hysterie van een paar jaar geleden. Men werd ziek omdat men dacht dat er iets mert de cola was. Pura massale hallucinaties. Heel bizar.

Maar als er geesten zijn, waarom zijn die dan enkel bezig met gewoon wat dingen verzetten? hebben die dan niks beters te doen?

Choufke
Choufke
  • 157 berichten

#94 Geplaatst 31 oktober 2011 - 19:54

Mijn Minky ziet voorlopig geen spoken, maar (om in de spirituele sfeer te blijven) ben ik er van overtuigd dat zij een gereïncarneerde 12de eeuwse Indiase prinses is die haar ganse leven in een torenkamer werd opgesloten en wiens karma nog zwaar blijft nawerken op mijn arme (?) katje.  Hoe anders zou je kunnen verklaren waarom zij elke morgen mij super-gefixeerd zit aan te staren telkens ik onder de douche sta?!?

Ik word door soms echt ongemakkelijk van... :d

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#95 Geplaatst 31 oktober 2011 - 19:54

frederik zei:

Mijn Minky ziet voorlopig geen spoken, maar (om in de spirituele sfeer te blijven) ben ik er van overtuigd dat zij een gereïncarneerde 12de eeuwse Indiase prinses is die haar ganse leven in een torenkamer werd opgesloten en wiens karma nog zwaar blijft nawerken op mijn arme (?) katje. Hoe anders zou je kunnen verklaren waarom zij elke morgen mij super-gefixeerd zit aan te staren telkens ik onder de douche sta?!?

Ik word door soms echt ongemakkelijk van... :d

:ha :ha :ha

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#96 Geplaatst 31 oktober 2011 - 20:04

wea zei:

Dus geesten kunnen dan alleen maar dingen doen die niet te bewijzen zijn? Er is geen enkele geest/pananormale activiteit die enigzinds voorspeld/uitgelokt kan worden?
Nee, je draait m'n woorden om ;)
Ik beweer niet -indien geesten bestaan- dat ze niets kunnen teweeg brengen die vaststelbaar is : wel hoe kan je bewijzen dat het door een geest is?
Omdat het vast te stellen is en er geen oorzaak gevonden wordt is er nog geen bewijs dat het een geest is.
Maar goed, ik ben geen paragnoste of andere en blijf zelf vrij sceptisch op vele vlakken en het is niet mijn bedoeling om van non-believers believers te maken.
Dat is bij mij ook een signaal dat het niet kan. Als het neit te bewijzen is, dan bestaat het niet. punt.
Hier heb ik het moeilijker mee, doordat ik dankzij homeopatie van een ernstig gezondheidsprobleem hersteld ben in het verleden. En homeopatie is nog niet bewezen, zal dat misschien nooit worden, maar als je ernstig ziek geweest bent en aan de lijve ondervonden hebt hoe het je geholpen heeft daar waar de klassieke geneeskunde faalde dan is dat ruim voldoende als bewijs.
In België is de heksenjacht op alternatieve therapieën op een verdoken manier nog steeds aan de gang. Nu mag een klassiek geschoolde arts zich verdiepen in homeopatie en dit toepassen in z'n praktijk.
Straks mag je enkel huisarts zijn/homeopaat.
Zelf vind ik wel dat er teveel kwakzalvers geld verdienen aan andermans miserie. Dit gaat nog erger worden : zelf ga ik namelijk liever bij een homeopaat die ook klassiek geschoold is.

ja, als je met zo'n bord kan bewijzen dat je met geesten kan praten dan krijg je dat geld.
Zoals ik in m'n vorige post schreef beweegt dat glaasje, maar of het een geest is of je onderbewustzijn daar heb ik mijn twijfels over.
Daarvoor zouden ze bijna moeten kunnen je spieractiviteit meten op dat moment.
Dan nog ; indien geen spieractiviteit maar een bewegend glas is nog geen bewijs dat een geest het glaasje doet bewegen.
ik denk dat men je dan wel gaat vragen om bepaalde zaken aan dei geest te stellen om te kijken of het allemaal echt is en je idd dingen kan zeggen die je eigenlijk niet kan weten en die dus van degeest zelf meoten komen. maar zoals gezegd, niemand is daar tot nu toe in geslaagd.

Ook geen tarot kaarten leggers, geen horoscoop trekkers,... niemand
.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#97 Geplaatst 31 oktober 2011 - 20:13

wea zei:

is dat niet onderzocht dat die bijna dood ervaringen opgeroepen kunne nworden door een bepaald gebied in de hersenen te stimuleren?

Elke tijd heeft ook zijn eigen "geloof". Zo was dat vroeger het zien van heiligen, nu ziet men aliens.

Heel bizar allemaal zulke gemeenschappelijke hallucinaties eigenlijk. Neem nu ook die cola hysterie van een paar jaar geleden. Men werd ziek omdat men dacht dat er iets mert de cola was. Pura massale hallucinaties. Heel bizar.

Maar als er geesten zijn, waarom zijn die dan enkel bezig met gewoon wat dingen verzetten? hebben die dan niks beters te doen?

Bepaalde voorkomende eigenschappen bij een BDE zijn idd verklaarbaar (of ze vermoeden dat het door bepaalde chemische processen in de hersenen kan komen). Anderen niet : zoals mensen die na zo'n ervaring precies kunnen verklaren wat er zich afgespeeld heeft tijdens hun hersendood in een andere kamer.
Heb hierover ooit een programma gezien op NG : er waren nog zaken die totaal niet te verklaren waren.

Wat die gedeelde ervaringen betreft inderdaad heel bizar, maar dat is met alles waar niet onmiddelijk een verklaring voor gevonden wordt.
Toch heel frappant als je zo'n boek leest die geschreven is door iemand die zelf geneeskunde gestudeerd heeft en dus met een zeker sceptisisme dit onderwerp benaderd + er zijn carièrre mee op het spel zet.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#98 Geplaatst 31 oktober 2011 - 20:24

men hoeft de spieractiviteit nie tte meten, maar wel via vragen/kennis kan men nagaan of het klopt.

IVM die homeopathie, eerlijk gezegd, ik analyseer klinische studies op mensen en mensen die in een studie zitten verbeteren altijd. Of ze nu het echte medicijn krijgen of een suikerpilletje, hun bloedruk zal dalen. We noemen dit het 'studie effect'. Daarnaast is er ook het placebo effect: geef mensen ene pilletje en ze voelen zich ook beter.

Dat mensen het goed doen op homeopathie, daar twijfel ik niet aan. maar of het komt door de werking van het middel, een placebo effect of doordat men de mensen meer opvolgt (studie effect)... daar denk ik dat het eerder de laatste 2 zijn.

Daarmee wil ik geenzins zeggen dat het allemaal tussen de oren zit, maar dat de homeopathie mss wel bij veel mensen de juiste knoppen kan indrukken waardoor die wel genezen zonder klassieke medicijnen. En zolang men homeopathei maar gebruikt voor iets dat mild is en niet levensbedreigend... waarom niet?

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#99 Geplaatst 31 oktober 2011 - 20:30

Opoe is overleden toen ik zestien was en kwam mij waarschuwen niet zo dom te zijn als zij was geweest.

Gevolg een blauwe plek op mijn wang en een kleindochter die er niets van begreep.

Jaren later begreep ik haar waarschuwing. Opoe had als ongehuwde moeder geen makkelijk leven en ik was niet slim genoeg haar raad op te volgen.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#100 Geplaatst 31 oktober 2011 - 20:31

HelpLuckyvinden zei:

Toch heel frappant als je zo'n boek leest die geschreven is door iemand die zelf geneeskunde gestudeerd heeft en dus met een zeker sceptisisme dit onderwerp benaderd + er zijn carièrre mee op het spel zet.

ongetwijfeld doet dat wel zijn kassa rinkelen.... :LOL:
Nee sorry, als er geeste nzoude nzijn, waarom doen dan niks dat ons mensheid helpt? Waarom enkel dingetjes verschuiven of wat rondwandelen?

Die bijna dood ervaringen gaan altijd over wat er in de kamer was of er net rond, zou het niet kunnen dat mensen in coma toch meer oppikken dan gedacht? Waarom zien/horen die niks dat van belang is? Zoals 9/11 voorspellen of zo? Lijkt me nogal straf dat er geen enkel geest is die de mensheid wil helpen.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#101 Geplaatst 31 oktober 2011 - 22:36

wea zei:

men hoeft de spieractiviteit nie tte meten, maar wel via vragen/kennis kan men nagaan of het klopt.
Het kan toch zijn dat je onbewust je spieren gebruikt, om dat uit te sluiten zou dat wel nodig zijn.
Kennis en vragen ; dan ga je er al vanuit dat het sowieso een geest is die het glas doet bewegen en dan nog een eerlijke geest.

IVM die homeopathie, eerlijk gezegd, ik analyseer klinische studies op mensen en mensen die in een studie zitten verbeteren altijd. Of ze nu het echte medicijn krijgen of een suikerpilletje, hun bloedruk zal dalen. We noemen dit het 'studie effect'.
Het "studie-effect" ken ik niet, maar als ik goed kan volgen is het een beetje vergelijkbaar met het feit dat het lichaam op termijn zichzelf geneest (van bepaalde kwalen)? Alleszinds heb ik voor dit probleem voordien verschillende medicatie gehad (mss ook met suiker in O:) ), kinesitherapie gehad en 3 weken opname in het ziekenhuis. Zonder enige verbetering.
Daarnaast is er ook het placebo effect: geef mensen ene pilletje en ze voelen zich ook beter.
Placebo effect ga ik niet ontkennen dat het bestaat, is inmiddels ook bewezen ; in bepaalde gevallen. Echter is dit in mijn geval uitgesloten : ik had veel meer vertrouwen toen dat pilletjes of kinesitherapie zouden helpen.
Ik ben naar die homeopate geweest na aandringen van mijn moeder. We hadden niets meer te verliezen op dat moment, maar ik geloofde er niet in.
Niet voor die problematiek.
Mijn verwondering was groot toen ik na zo'n tweetal weken toch duidelijk verbetering had.
Na een goeie maand had ik geen klachten meer.
Jaren later opnieuw zelfde gezondheidsklacht gehad, en toen weer na 2 weken verbetering.
Ook wordt homeopathie bij babies en dieren toegepast ; dit kan ook niet onder de noemer placebo effect verklaard worden.

Dat mensen het goed doen op homeopathie, daar twijfel ik niet aan. maar of het komt door de werking van het middel, een placebo effect of doordat men de mensen meer opvolgt (studie effect)... daar denk ik dat het eerder de laatste 2 zijn.

Daarmee wil ik geenzins zeggen dat het allemaal tussen de oren zit, maar dat de homeopathie mss wel bij veel mensen de juiste knoppen kan indrukken waardoor die wel genezen zonder klassieke medicijnen.
Daar sla je de nagel op de knop, behalve dat er in mijn geval geen verbetering was met klassieke medicijnen.
Als homeopathie die "juiste knoppen" indrukt, dat is het belangrijkste : dat je geneest (en dan nog zonder bijwerkingen van medicijnen). En dat knopke in mijn geval zat helemaal niet in m'n oren maar wel degelijk in die homeopatische kuur.
En zolang men homeopathei maar gebruikt voor iets dat mild is en niet levensbedreigend... waarom niet?

Levensbedreigend was het niet, maar zeker ook niet mild.
Je moet maar eens opzoeken : dystonie. Je hebt er verschillende vormen in, bij mij was het m'n hoofd die langzaam aan naar m'n rechterschouder trok en vanaf een bepaald moment helemaal tegen m'n schouder verkrampt bleef staan.
Enorm pijnlijk en ik kan je verzekeren als je zo een paar maanden rondloopt en je hoofd niet meer kan rechthouden, het een opluchting is wanneer je spieren weer wat gaan ontspannen en je na lang zoeken eindelijk hulp krijgt waardoor je na een maand opnieuw je hoofd recht kan houden!
Weet je waar de dagelijkse wetenschap staat op dit gebied momenteel?
Ofwel botuline in die spieren laten inspuiten (heb ik ook gehad), wat pijnlijk is in die spieren. De ene keer werkt het beter dan de andere keer, maar sowieso moet je na de inspuiting een tweetal weken wachten voor het werkt en na een tweetal maanden mag je terug achter een spuit.
Sommige mensen moeten dit levenslang doen. Iets minder gezellig en aangenaam (zonder van de kosten te spreken) dan ervan verlost te zijn na een homeopatische kuur te volgen hé???
Wetenschap en de klassieke geneeskunde kunnen gelukkig vaak voor verbetering zorgen, maar moesten de meeste artsen die klassiek geschoold zijn geen oogkleppen dragen en zich ook openstellen voor alternatieve therapiën zouden er veel minder sukkels op de aarde rondlopen.
Net doordat dit zo weinig gebeurt gaan steeds meer mensen die geen voorafgaande kennis hebben van het menselijk lichaam experimenteren (cursussen ofzo volgen) die verband houden met alternatieve geneeskunde. En zo krijgen we steeds meer en meer onbekwame alternatieve therapeuten, waardoor de mensen dan weer niet geholpen worden enzo ervan uitgaan dat andere vormen van geneeskunde niet helpt.
Pharmaceuticabedrijven zitten hier voor een groot deel achter geloof ik.
Veel klassieke medicijnen hebben nevenwerkingen : het ene pilletje geneest één kwaal maar heeft er twee als gevolg, waardoor weer andere medicatie aanbevolen wordt.
Het is een winkel die zichzelf draaiend houdt en bovendien alles wat zou kunnen helpen maar milder is probeert uit te schakelen.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#102 Geplaatst 31 oktober 2011 - 22:58

wea zei:

ongetwijfeld doet dat wel zijn kassa rinkelen.... :LOL:
Ik vraag me af als je opzoekt op internet wat die mens allemaal gestudeerd heeft en met het beroep dat hij uitoefende of hij echt wel nodig had om een boek te schrijven om zijn kassa te doen rinkelen.
De kans was eerder groter dat hij als arts niet meer serieus genomen zou worden achteraf.
Maar soit, dat is voor interpretatie vatbaar, misschien schreef hij wel liever dan dat hij zijn beroep uitoefende dat weet je nooit O:)
Nee sorry, als er geeste nzoude nzijn, waarom doen dan niks dat ons mensheid helpt? Waarom enkel dingetjes verschuiven of wat rondwandelen?

Ja, dat vind ik een beetje een naïve vraag of hoop... We zijn met 7 miljard mensen op aarde en we maken er hier ook niet bepaald een aards paradijs van hé :onzeker: .
Bovendien als geesten bestaan dan stammen die wel af van overleden mensen ; we hebben het hier nog niet over engelbewaarders, beschermengelen of weet ik veel...

Die bijna dood ervaringen gaan altijd over wat er in de kamer was of er net rond, zou het niet kunnen dat mensen in coma toch meer oppikken dan gedacht?
Ja, dat zou kunnen wie weet. Zo zou je kunnen veronderstellen dat hun zintuigen op dat moment dan meer actief zou zijn tijdens een coma, maar dat lijkt me toch wel vreemd als je plots door de muren alles zou kunnen horen.
Zo zou het ook kunnen zijn dat we een soort van energie dragen, die na de dood aanwezig blijft en zich kan verplaatsen buiten het lichaam.
Komt een beetje op hetzelfde neer als een geest, niet?
't Is maar hoe je het interpreteert ; er zal voor dit alles wel een verklaring zijn en dat wou ik net bedoelen van in het begin dat alles wat nog niet en misschien nooit verklaard zal kunnen worden daarom nog niet onecht is of niet bestaat.
Enkel gaan sommige mensen bij het lezen/horen van het woord geest direct al spoken zien :x
Waarom zien/horen die niks dat van belang is? Zoals 9/11 voorspellen of zo? Lijkt me nogal straf dat er geen enkel geest is die de mensheid wil helpen.

Op die laatste vraag geldt hetzelfde antwoord dan op die andere vraag.
Zou je nog verder kunnen gaan en vragen waarom geesten de terroristen niet hebben uitgeschakeld.
Iedereen wil liever in een wereld leven zonder miserie en geweld ; de mensheid zelf is onbekwaam om daarvoor te zorgen, dus we gaan ervan uit als er geesten bestaan dat die het wel zullen oplossen.
Lijkt wel een sprookje, maar helaas...
Zo kan je ook dieper ingaan op het waarom we leven?
Er zijn ook veel mensen die de mensheid willen helpen, maar het is nog niet omdat er misschien geesten bestaan dat wonderen ook bestaan.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 31 oktober 2011 - 23:21.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#103 Geplaatst 31 oktober 2011 - 23:11

Ik lees nu pas wat "studie-effect" betekent : het feit dat je langer gevolgd wordt. Juist?
In mijn geval ben ik die 2 keer dat die homeopate mij geholpen heeft (niet 2 keer achteréénvolgend maar met een paar jaar tussen), éénmaal op gesprek geweest voor ze me een kuur van 3 maanden voorgeschreven heeft.
Langer ben ik in behandeling geweest bij een kinesist en in de kliniek gelegen.
Dus in die zin had het "studie-effect" eerder daar en dan moeten plaatsvinden.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#104 Geplaatst 01 november 2011 - 03:20

Ach hoe je het ook draait of keert, er zullen altijd gelovers en niet gelovers zijn, ieder zijn mening en ervaring toch? Het is pas vaak als je iets meemaakt dat je het echt weet. Verhaaltjes van anderen zijn niet altijd geloofwaardig. Veel in het spirituele is helaas ook ronduid verzonnen, geldwinst en leugens en ga zo maar door. Hoe kan een leek dit scheiden? En voor bepaalde dingen zijn geen wetenschappelijke verkraling omdat de wetenschap uberhaupt nog niet zo ver staat. Wetenschappers weten niet alles hoor, wie dat gelooft is ook maar kortzichtig.
Ik geloof in wat ik zelf zie en meegemaakt heb.

Er zijn dingen die ik gezien heb/meegemaakt heb, die je niet kan verklaren met pure wetenschap(hoe graag ik dit ook zou willen) en waar geen nuchtere redenering tot een antwoord kan komen. Tot die tijd was ik ook meer sceptisch, al wist ik dat dit leven niet alles was/is. Ik heb mijn wetenschap en hoef deze niet persé te delen. Voor mezelf vind ik het belangrijk, anderen doen lekker waar ze zelf zin in hebben ^^

Ach meningen kan je niet opdringen en geen van beide kanten wetenschap/spirituele kan worden afgedwongen en opgelegd. Dan wordt het een fout boeltje. Om de simpele reden dat men bij beide kanten niet alles weet. En wie waant alles te weten, wel daar hebben ze een geleerde naam voor in de wetenschap ;)

Bewerkt door Serenity, 01 november 2011 - 03:24.

Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#105 Geplaatst 01 november 2011 - 08:36

Serenity zei:

Ach hoe je het ook draait of keert, er zullen altijd gelovers en niet gelovers zijn, ieder zijn mening en ervaring toch? Het is pas vaak als je iets meemaakt dat je het echt weet. Verhaaltjes van anderen zijn niet altijd geloofwaardig. Veel in het spirituele is helaas ook ronduid verzonnen, geldwinst en leugens en ga zo maar door. Hoe kan een leek dit scheiden? En voor bepaalde dingen zijn geen wetenschappelijke verkraling omdat de wetenschap uberhaupt nog niet zo ver staat. Wetenschappers weten niet alles hoor, wie dat gelooft is ook maar kortzichtig.
Ik geloof in wat ik zelf zie en meegemaakt heb.

Er zijn dingen die ik gezien heb/meegemaakt heb, die je niet kan verklaren met pure wetenschap(hoe graag ik dit ook zou willen) en waar geen nuchtere redenering tot een antwoord kan komen. Tot die tijd was ik ook meer sceptisch, al wist ik dat dit leven niet alles was/is. Ik heb mijn wetenschap en hoef deze niet persé te delen. Voor mezelf vind ik het belangrijk, anderen doen lekker waar ze zelf zin in hebben ^^

Ach meningen kan je niet opdringen en geen van beide kanten wetenschap/spirituele kan worden afgedwongen en opgelegd. Dan wordt het een fout boeltje. Om de simpele reden dat men bij beide kanten niet alles weet. En wie waant alles te weten, wel daar hebben ze een geleerde naam voor in de wetenschap ;)

Helemaal mee eens, in de tijd dat ik geloof en bezig ben op het spirituele vlak ben ik mensen tegen gekomen die heel goed zijn in de menselijke psyche, daarbij zijn sommige dingen heel goed te raden, iemand van de boven de 25-30 is vaak een van opa's of oma's gestorven. Hier kan ieder van ons heel veel verhalen bij verzinnen die op 90% van de mensen slaan.
Hoe erg je ook  gelooft in het spirituele vlak een beetje achterdocht is voor veel mensen (vooral bij mensen die bakken met geld vragen) niet slecht. (Dit is mijn mening)

Echter zelf heb ik ook rare dingen meegemaakt, moet iemand me geloven, absoluut niet!
Bijvoorbeeld het ruiken van geuren die anderen niet ruiken, voor mij hebben die geuren een betekenis, anderen zullen zeggen dat ik een enorm goed ontwikkeld reukvermogen heb... prima

Natuurlijk zijn er ook dingen die moeilijker te vernuchteren zijn, maar als iemand dit wilt kan het altijd. Ik vind het veel belangrijker dat iedereen de ander in zijn waarde laat.
Geplaatste afbeelding