Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen
Kittens

Eerste nestje Raggedy Cats - kittens naar nieuwe thuis!

• Log in om te reageren
123 reacties op dit onderwerp
Guest_raggedy cats_*
Guest_raggedy cats_*

#1 Geplaatst 11 november 2010 - 18:42

Dag lieve poezenvrienden,

Ons Lunake, mijn eerste Ragdoll (en nu nog enige) is bevallen vanmorgend van een superschattige drieling!

Ze was uitgerekend voor de 9de, maar de 9de ging in spanning voorbij. Ook woensdag de 10de heb ik haar constant in het oog gehouden, liefde gegeven, af en toe eens gevoeld aan haar buikje maar nog niets gebeurde er. Ik vond al wel dat haar buikje harder was (steviger) en dat er precies een kitten lager zat dan dinsdag. Ik dacht dus dat het woensdagavond ging gebeuren, dus zette ik haar vaak in haar legkist waar ze wel even in bleef liggen om daarna weer naast mijn zijde te staan of zitten, waar ik ook was. We hadden al een aantal dagen ons Luna mee in de slaapkamer genomen omdat poezen natuurlijk niet hun kittens ophouden tot mama en papa terug binnen zijn! O:)

En gelukkig dat we dat hebben gedaan! Vanmorgend om 20 voor 8 werden we gewekt door een klein gepiep. Mijn eerste gedacht was 'ons Luna haar water is gebroken en ze piept van de pijn' maar al snel besefte ik 'dit is ons Lunake niet!!' :o

Jawel ons madam had tussen ons beiden in terwijl we nog sliepen muisstil haar eerste kitten ter wereld gebracht! Een meisjespoes! Ik heb dan maar heel voorzichtig dat kitten in haar legkist gelegd en de mama volgde natuurlijk direct mee. :heart:

50 minuten later volgde er hevige persweeën waarna de pootjes van het tweede kitten eerst ter wereld kwamen. Ik heb ons Lunake rustig laten doen tto ze het kitten begon af te lekken en heb dan moeten ingrijpen want het kitten stak nog met het hoofdje en een armpje helemaal in Lunake :o . Ik heb ons Luna (die niet meer perstte omdat ze het er niet uitkreeg) rustig neergelegd en het kitten eruitgetrokken (zachtjes met een washandje natuurlijk!). Het ademde en bewoog niet direct dus heb ik direct het mondje afgeveegd (terwijl Luna instinctief al aan moederkoek zat te knabbelen) en het lichaampje goed droog en warm gewreven en het kwam er na wat wrijfwerk (en in mijn hartje lichte paniek!!!) terug door en begon te piepen.

Nadat het tweede, een katertje, op zijn plooi terug was en ons Luna het verzorgd had leek ze even een pauze te nemen. Ik dacht ik geef haar snel wat Virbac om op haar krachten te komen want ze had nog niets willen dirnken en Virbac mag ze altijd heel graag. Terwijl onze mama daarvan aan het likken was zagen we ineens een derde kitten uit haar glijden! Ons Lunake had het zelf niet echt door, zo vlot ging het. Dit ademde direct en wilde direct drinken dus dit kitten was 100% gezond!

Het 2de kitten wilde echter niet van Luna drinken de eerste paar uurtjes ondanks al onze pogingen het aan de tepel te leggen. Gelukkig is het tegen 3 uur deze namiddag na de zoveelste poging van mij om het tegen Luna haar tepels te wrijven met zijn bekje eindelijk gaan drinken! Hij komt er zeker door!

Mama en de 3 kittens stellen het alledrie goed! Ze ligt nu als een engeltje met haar kroost tussen haar poten weg te dromen. Geplaatste afbeelding

Bewerkt door raggedy cats, 06 februari 2011 - 10:47.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 11 november 2010 - 18:45

Wat een schattige bolletjes!!!! :d

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#3 Geplaatst 11 november 2010 - 18:46

:heart: :heart: Dikke proficiat met je mooie nestje! Ze zijn zo schattig!Goed gedaan Luna :thumb:

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 11 november 2010 - 18:46

Ohhh zo lief! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Lol tussen jou en je man.* :p

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#5 Geplaatst 11 november 2010 - 18:58

haha, tussen jullie in :LOL: :ha

Wat een prachtig nestje :loveshower: Ik ben alweer verloren se. Post maar veel foto's hoor!!! ;)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 11 november 2010 - 19:11

:love3: :love3:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 11 november 2010 - 19:15

Wat een schatjes.  Proficiat met jullie drieling!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 11 november 2010 - 19:17

:thumb: :thumb: :thumb: , proficiat met de 3-ling :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 11 november 2010 - 19:23

Och wat een mooie bollekes. Proficiat. :flower: :love:

Guest_raggedy cats_*
Guest_raggedy cats_*

#10 Geplaatst 11 november 2010 - 20:07

Bedankt allemaal! Neem zeker voor meer foto's (5) een kijkje op mn site he. (raggedycats.be)

Groetjes van de trotse tante :love3:

Picasso
Picasso
  • 377 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 12 november 2010 - 01:27

raggedy cats zei:

Jawel ons madam had tussen ons beiden in terwijl we nog sliepen muisstil haar eerste kitten ter wereld gebracht!

Ik moet zeggen dat ik dit ook wel de max vindt :LOL: . Heel erg gefeliciteerd met de 3-ling. Gweldig dat ook het katertje erdoor is gekomen. Weer drie nieuwe raggies op de wereld :heart:

:paw van Romeo (†) - Toulouse - Matisse - Fouga (†) - Picasso (†) - Milo

Geplaatste afbeelding

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#12 Geplaatst 12 november 2010 - 01:58

Oh hoe lief :love: :love: :love: een dikke proficiat met de drie dotjes! :flower:

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 12 november 2010 - 07:44

Gefeliciteerd met de geboorte van de kittens :flower:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 12 november 2010 - 08:00

Proficiat :flower: :flower: :flower:

Geplaatste afbeelding

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#15 Geplaatst 12 november 2010 - 08:18

Proficiat met jullie 3-ling! Gelukkig is het tweede kittenje er helemaal door gekomen. Nu genieten maar. :love: :love: :love:

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens