Spring naar inhoud

- - - - -

Negatieve ervaring cattery

• Log in om te reageren
58 reacties op dit onderwerp
Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 12 november 2010 - 14:03

Beste kattenvrienden

aangezien wij hier nieuw zijn op het forum sinds een paar dagen, weet ik niet goed of het de bedoeling is om via het onderwerp 'cattery's' je ervaringen te delen met anderen. Of er namen mogen vernoemd worden?

Ik heb nl. een zeeeer slechte ervaring achter de rug, die ik met anderen zou willen delen, kwestie van anderen te waarschuwen, maar het is toch altijd gevaarlijk om namen te vernoemen.

DAmbiorix
DAmbiorix
  • Geband lid
  • 1.722 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 12 november 2010 - 14:12

Kamiel zei:

Beste kattenvrienden

aangezien wij hier nieuw zijn op het forum sinds een paar dagen, weet ik niet goed of het de bedoeling is om via het onderwerp 'cattery's' je ervaringen te delen met anderen. Of er namen mogen vernoemd worden?

Ik heb nl. een zeeeer slechte ervaring achter de rug, die ik met anderen zou willen delen, kwestie van anderen te waarschuwen, maar het is toch altijd gevaarlijk om namen te vernoemen.

Je kan je ervaringen wel delen maar met vernoemen van een cattery zou ik voorzichtig zijn, dit kan aanzien worden als laster en eerroof, verleden heeft al bewezen dat dit geen goed idee is.......ook op dit forum...

groetjes marleen en welkom op :kattensite:

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 12 november 2010 - 14:14

DAmbiorix zei:

Je kan je ervaringen wel delen maar met vernoemen van een cattery zou ik voorzichtig zijn, dit kan aanzien worden als laster en eerroof, verleden heeft al bewezen dat dit geen goed idee is.......ook op dit forum...

groetjes marleen en welkom op :kattensite:

voila, daarom dat de cattery liever NIET vernoem

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 12 november 2010 - 14:17

Je kunt ook je verhaal doen zonder expliciet de naam van de cattery te vermelden. Indien er mensen zijn die dan om een of andere reden toch nog de naam willen weten, kunnen die je dat dan bvb via pb vragen he.
Geplaatste afbeelding

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#5 Geplaatst 12 november 2010 - 14:19

Denk niet dat je namen kunt noemen,misschien alleen je ervaring weergeven.
Zodat andere kittenkopers hier van kunnen leren.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 12 november 2010 - 14:21

Je kunt wel je verhaal neerschrijven, zo veel mogelijk inlichtingen geven over het ras, de ligging van de cattery en eventueel andere details, als mensen twijfelen en meer willen weten kunnen ze dan eventuele verdere vragen via pb sturen.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 12 november 2010 - 14:27

ben nu wel benieuwd naar je verhaal
Geplaatste afbeelding

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 12 november 2010 - 14:31

Idd, ik kan wel mijn ervaring delen zonder namen te vernoemen en mensen die meer willen weten, kunnen altijd privé met mij contact opnemen natuurlijk. Zolang ik het maar niet openbaar op het net zet over wie ik het heb, doe ik normaal geen kwaad volgens mij.

poezel
poezel
  • 89 berichten

#9 Geplaatst 12 november 2010 - 14:36

inderdaad , ik zou je ervaring delen , dan ben je al een beetje verloost van deze nare ervaring , en zoals hier al gezegt je doet er geen vlieg kwaad mee (als je de naam niet vernoemd ) :oops:
groetjes
Bij nacht zijn alle katten grauw
Bij avond zijn alle katjes grauw
Bij nacht zijn alle katjes grauw en alle mondjes even nauw

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 12 november 2010 - 14:41

Bij deze wil ik jullie waarschuwen...

Een dikke week geleden gingen wij op zoek naar een speelmaatje voor ons britje en kwamen terecht in een cattery waar we echt niet goed van waren.

ik wist niet dat het contrast tussen verschillende cattery's zo groot kon zijn. En uiteindelijk zijn de katjes er de dupe van. De katten werden in een kleine ruimte groot gebracht en mochten alleen maar in huis vrij rondlopen als de vrouw des huizes alleen thuis is. Vreemd toch, terwijl haar wederhelft beweerd dat hij graag katjes ziet. Deze mensen hebben geen liefde voor hun katten, maar wel voor de centen die de katjes opbrengen. Dat lag er vingerdik op. Ze hadden ook veel 'blabla' waar je geen woord tussen kreeg en wisten het allemaal mooi te verwoorden, maar een deftige uitleg of het naar voor halen van testen ed. heb ik niet gezien of gehoord. Vooral veel rond de pot draaien en andere cattery's afbreken, maar daar heb ik geen boodschap aan. Ik kom voor een katje en niet voor te horen hoe het er in andere cattery's aan toe gaat. Zo wisten ze mij trouwens van een andere cattery te vertellen dat ze niet deugd, terwijl ik deze mensen ken en goed weet dat dit zeker niet het geval is! Vreselijk gewoon!

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#11 Geplaatst 12 november 2010 - 15:07

Wat versta je onder groot brengen in een kleine ruimte,ik kan me voorstellen dat je kleine kittens niet maar onbewaakt door je huis kan laten lopen.
Was het verder schoon en zagen de kittens er verzorgd uit?

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 12 november 2010 - 15:17

Neenee de volwassen poezen mochten ook niet in alle ruimtes als meneer thuis is. Ik heb eigenlijk niets gezien van wat een cattery moet zijn. Precies of wij gingen bij mensen op bezoek die katten hebben.

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 12 november 2010 - 15:18

De kittens (waren ondertussen al 5 maand) waren schuw en duidelijk niet aan mensen gewoon. Je kon ze amper wrijven. Toen we toekwamen zaten er een paar in de woonkamer (die werkelijk overvol stond), waar de andere katten zaten konden we niet zien, net als de moeder en/of vader van de arme kittens.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#14 Geplaatst 12 november 2010 - 15:32

arme dutskes

poezel
poezel
  • 89 berichten

#15 Geplaatst 12 november 2010 - 15:36

ocharme die dutskes :s zo mensen kan je toch wel de keel toe nijpen hé :(
Bij nacht zijn alle katten grauw