Spring naar inhoud

- - - - -

Negatieve ervaring cattery

• Log in om te reageren
58 reacties op dit onderwerp
Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 12 november 2010 - 15:59

We hebben er een half uurtje (!) binnen geweest. Maar wilden er vanaf de eerste minuut al terug buiten.
Toen we beiden buiten kwamen keken we elkaar aan en wisten we genoeg. Dit was een regelrechte schande. We hebben ons een hele namiddag slecht gevoeld van wat we daar zagen.

's Avonds zijn we naar een andere cattery geweest. Daar hebben we bijna 3u (!) binnen geweest en een heel fijn gesprek gehad met die mensen, in het bijzijn van al hun katten. We hebben dan ook meteen beslist om daar een mooie (en speelkameraad voor onze Kamiel) kitten te kopen.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.555 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 12 november 2010 - 16:02

nu niet om kritiek op je te hebben, maar het was mss best geweest om pas de dag nadien bij die andere fokker te gaan ivm eventuele ziektes die je bij die andere fokker kon opdoen.*

Trouwens een schande hoe sommigen omgaan met dieren. Hoe schattig die andere kittens er ook zullen geweest zijn, je doet er beter aan om daar geen te kopen. Je hebt een goede beslissing genomen. :)

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#18 Geplaatst 12 november 2010 - 16:06

Blijft bij mij de vraag wat je verwacht in een cattery,dat zal overal anders zijn.
Hier komen de poezen en kittens ook niet gelijk bij de mensen,ze kijken wel degelijk eerst de kat uit de boom :)

Wel schrik ik ervan,dat je nog dezelfde dag bij een andere cattery op bezoek gaat :o

Waren deze mensen op de hoogte,dat je diezelfde dag ook al in een andere cattery was geweest :(

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 12 november 2010 - 16:23

Zij waren niet op de hoogte? Kan dit kwaad misschien? Hebben wij onze Kamiel nu ook in gevaar gebracht ofzo? :(

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#20 Geplaatst 12 november 2010 - 16:31

Tja verstandig is het zeker niet,ook al omdat je in een andere topic over het niesen van Kamiel begon. :s
De cattery waar Kamiel vandaan is vind je wel goed,ondanks dat zij direct de andere dag na de enting hun kittens weglaten gaan.
Wat is in jouw ogen nu een goede cattery,daar krijg ik geen antwoord op :catscratchhead

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#21 Geplaatst 12 november 2010 - 16:33

Ik zou er niet blij mee zijn als 2de cattery zijnde dat je dezelfde dag al bij een ander bent geweest. Als er ziektes komen ben jij waarschijnlijk verantwoordelijk.
Geplaatste afbeelding

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 12 november 2010 - 16:46

Had ik dit geweten had ik dit zeker niet gedaan. Is dit dan via mens besmettelijk????

Een goede cattery is waar volgens mij de katten een goede zorg krijgen, veel ruimte, waar ze goed overweg kunnen met mensen en niet schuw zijn. Waar ze testen kunnen voorleggen van de katten. Inentingen gebeuren, ontwormingen, regelmatig op de hoogte worden gehouden van het verloop van de kitten, regelmatig (als je wil) op bezoek mag gaan,...

Dat niezen trouwens... daar hebben we ons zorgen gemaakt voor niks, want hij niest zo goed als niet meer. We hebben contact opgenomen met onze cattery en die wist ons te vertellen dat hij zijn weerstand aan het opbouwen is. Heeft ook helemaal geen traanoogjes, eet goed, gaat goed naar wc... Vanavond is op algemene controle. Wat kan je dan zoal via mens overdragen?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#23 Geplaatst 12 november 2010 - 16:58

Wat goed en minder goed is, is relatief. Wat jij een goede cattery vindt, vinden vele anderen dan weer een slechte en omgekeerd. Alleen al met de zoekfunctie hier eens te gebruiken kom je zelfs mss goede ervaringen tegen van de cattery die je slecht vindt en slechte ervaringen over de cattery die je goed vindt.... Om maar te zeggen dat het zoeken van een cattery die bij je past een kunst op zich is. Overigens heel onverstandig om verschillende catteries op een dag te gaan bezoeken. Daar kan je ongewild echt heel veel schade mee aanrichten. In de toekomst op letten dus ;)

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#24 Geplaatst 12 november 2010 - 17:00

Iedere cattery heeft zijn eigen bacterien,waar die katten dan niet ziek van worden,maar andere katten weer wel.
Verder kun je schimmel,vlooien en virussen overdragen,bij de meeste catteries zal dan ook gevraagd worden om je schoenen uit te doen en handen te ontsmetten.
Hier staat de ontsmetting al klaar in de hal :)

Over de ruimte die katten hebben in een cattery,daar zullen verschillende meningen over zijn.
Mijn katten mogen beslist niet naar boven,maar hebben wel alle ruimte die ze nodig hebben.
Vloeroppervlakte is niet het belangrijkste,maar wel voldoende klim en krabpalen en de gelegenheid om in een buitenren of katproef tuin te kunnen.

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 12 november 2010 - 17:01

Goed om weten! Dank je, wij houden hier zeker en vast rekening mee in de toekomst. Het laatste wat wij zouden willen is dat we een katje ziek maken. Ik zie ze zo graag.
Wat kan je dan zo allemaal overdragen? Kan hier mij iemand antwoord op geven aub?

Bewerkt door Kamiel, 12 november 2010 - 17:19.

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 12 november 2010 - 17:03

Karwendel zei:

Iedere cattery heeft zijn eigen bacterien,waar die katten dan niet ziek van worden,maar andere katten weer wel.
Verder kun je schimmel,vlooien en virussen overdragen,bij de meeste catteries zal dan ook gevraagd worden om je schoenen uit te doen en handen te ontsmetten.
Hier staat de ontsmetting al klaar in de hal :)

Over de ruimte die katten hebben in een cattery,daar zullen verschillende meningen over zijn.
Mijn katten mogen beslist niet naar boven,maar hebben wel alle ruimte die ze nodig hebben.
Vloeroppervlakte is niet het belangrijkste,maar wel voldoende klim en krabpalen en de gelegenheid om in een buitenren of katproef tuin te kunnen.
Hadden de katten schimmel of vlooien gehad, dan hadden we dit mss al gemerkt aan Kamiel? Nee?
Idd, veel krabpalen en klimgelegenheid en een buitenren ed. Dat hebben wij bij de cattery van Kamiel terug gevonden, maar in cattery 'X' HELEMAAL niet.

Geloof me mensen, ik bedoel dit helemaal niet slecht. Integendeel!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 12 november 2010 - 17:32

Ik vind het ook heel onverstandig en spijtig dat je diezelfde dag nog een cattery bent gaan bezoeken. Je zou er toch minstens een week moeten tussenlaten. Zo hebben wij het ook gedaan, we hebben er zelfs maanden tussengelaten. Ook de kledij die we aanhadden bij de ene cattery, direct in de was smijten en zeker niet opnieuw aandoen bij een andere cattery.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 12 november 2010 - 17:38

Ik had nog nooit gehoord of wist niet dat dit niet mocht, dus was zeker niet met slechte wil. Een paar maanden tussen laten is nu wel lichtelijk overdreven natuurlijk :)
Ondertussen is dit onderwerp wel al goed afgeweken natuurlijk :)
Ik denk wel, moesten de katten iets gehad hebben, dat we ook al iets aan onze kamiel hadden gemerkt.

Solotje
Solotje
  • 51.546 berichten
  • 9 katten

#29 Geplaatst 12 november 2010 - 18:02

Als je het niet wist kan je er ook niet aan doen! ;)

Ik vind als je zo'n gevoel hebt bij een Cattery dat je zeker je gevoel moet volgen, ze zijn niet alleen als cattery ;) , dus neem rustig je tijd, contacteer enkele cattery's en vraag informatie, ik wens je veel succes met je zoektocht! :geluk: En hou ons op de hoogte als je een kitten vindt, ben wel benieuwd. :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 12 november 2010 - 18:07

Kamiel zei:

Ik had nog nooit gehoord of wist niet dat dit niet mocht, dus was zeker niet met slechte wil. Een paar maanden tussen laten is nu wel lichtelijk overdreven natuurlijk :)
Ondertussen is dit onderwerp wel al goed afgeweken natuurlijk :)
Ik denk wel, moesten de katten iets gehad hebben, dat we ook al iets aan onze kamiel hadden gemerkt.

Goh ja die paar maanden waren nu ook toevallig, maar we hebben wel bewust zeker een week gewacht de laatste keer. Wij gaan ook niet meer langs zonder eerst te zeggen aan de volgende cattery waar en wanneer we een andere cattery bezocht hebben. Niet om te roddelen, wel om bevestiging te vragen of ze het goed vinden dat we langskomen. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn.
Ik heb al genoeg verhalen gehoord van cattery's die heel hun poezenbende moesten behandelen omdat er toevallig iemand op bezoek was geweest die ook kwam kijken...

Het is al heel goed dat je je hier informeert, 1 keertje kan soms geen kwaad, maar soms kan 1 keertje ook voldoende zijn. Laat ons hopen dat de andere cattery er niets bij heeft. Goed dat je zo kritisch bent, je zal wel een leuk kitje vinden :thumb:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: