Spring naar inhoud

- - - - -

Bemoeienis van partner.

• Log in om te reageren
126 reacties op dit onderwerp
Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 15 november 2010 - 22:25

Heidiken zei:

Hier ligt mijn man ook duidelijk onder de sloef :goofy: .
Door omstandigheden ben ik thuis de grootste geldverdiener en ik vind dat ik dan ook wel wat mag kiezen :) .
Ik zorg voor de poezels, geef hen eten, ga naar de dierenarts, borstel hen, kijk naar de kattenbak, knuffel hen,... Ik koop ook al het eten, kattenzand, speeltjes, kattenkrabpalen :) . Eigenlijk blijft alles wel binnen de perken hoor :goofy: . Mijn man heeft ook absoluut geen idee wat onze krabpaal (grote tot aan het plafond), litter robot, speeltjes, eten (orijen), kattenzand (petplus) kost :goofy: .
Onlangs kreeg hij per ongeluk te horen dat ik 180 euro uitgegeven had voor kattenvoer van de poezels en zijn reactie was: "Kost dat zoveel???" Hij stond ervan versteld :louche: . Ik heb dan gezegd dat als hij zin heeft in biefstuk of ander duurdere voeding dat hij die ook krijgt :goofy: .
Trouwens, als ik bedenk wat mijnheer oprookt kan ik daarvan toch al flink wat geld opdoen aan de poezels :twisted:

Dat zijn een paar gevaarlijke stellingen die je daar zet ;)

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#17 Geplaatst 15 november 2010 - 22:27

Thundernimf zei:

Dat zijn een paar gevaarlijke stellingen die je daar zet ;)

Misschien, maar tis wel de waarheid 8)

Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#18 Geplaatst 15 november 2010 - 22:39

de verzorging neem ik op mij . de kosten van de DA zijn ook voor mij , als het een grote kost is dan delen we het wel. de voeding word door het huishoud geld , en dus door ons beiden , betaald . alle grote kosten zoals een krabpaal , hondenmand enz... word eerst besproken en als ik het toch wil en hij zegt nee .dan helpt het om de waterlanders boven te halen :engel: en dan krijg ik toch wat ik wil :thumb: .maar omgekeerd ook hoor als ik iets niet wil en hij wel dan bekijkt hij me niet meer tot ik toegeef O:) . het eten geven doen we beiden want de ene dag ben ik thuis en de andere dag moet ik werken van 07 u tot 20 u en hij werkt altijd 's nachts en is om 11 u al terug thuis. alleen kan ik me heel kwaad maken ivm het eten van de honden. zij eten meestal brokken die moeten opzwellen in water.als ik ze eten geef dan weeg ik dat mooi af en als hij ze eten geeft dan giet hij gewoon hun bakjes vol.onze ene hond moet echt gewicht verliezen maar mijn vriend blijft volharden in de boosheid dus heb ik besloten om het eten,van de honden, de avond ervoor al klaar te zetten zodat hij gewoon hun bakje uit de frigo moet halen en op de grond zetten. ivm de katten maak ik me geen zorgen want zij krijgen versheidszakjes en brokjes en die eten tot ze genoeg hebben. maar bij de de honden is dat anders maw of je nu hun bakje vult met 100 gr of 250 gr , het maakt niet uit want ze zullen steeds hun bakje leeg eten. waar ik me ook kwaad in kan maken is het feit dat hij de honden laat schooien aan tafel.van mij krijgen ze niets, en dat weten ze maar al te goed, maar hij kan het niet laten om ze steeds iets te geven en dan vooral als ik niet thuis ben :(

behalve het eten van de honden valt het goed mee , ik denk niet dat er hier iemand onder de slof ligt.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 15 november 2010 - 22:46

Als ik mij niet vergis, bestaat er hier al een topic van.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Gehenna_*
Guest_Gehenna_*

#20 Geplaatst 15 november 2010 - 23:12

Kwestie van opvoeden :twisted:
Visafval geven, kaas, melk, yoghurt, chocola, kipafval, vleessaus, vet ... Als ik er iets van zeg dan is het direct "Mijn katten kregen dat ook en die waren altijd gezond. Hun vacht was niet zo vettig (droog en stekelig dus) en ze zijn allemaal oud geworden (6-7 jaar)"
Volgens hem het bewijs dat een kat dat wel mag hebben. Hij moest ook nooit naar de da, ze hadden geen kattenbak en werden niet gesteriliseerd  :misselijk: :evil: :misselijk:
Heb overlaatst het bord visafval op straat gekieperd uit colère en geroepen en getierd. Dan verschieten ze hoor!
Hij is verwittigd, nog 1X zoiets aan MIJN katten geven en ik stap het af MET de katten. Hij is verwittigd dat ik kies voor het leven van mijn katten en ne mens mijn kl*ten kan kussen.
Heb er nog eens zo ene stanta pede buitengesmeten om 23u voor een poezenreden.  Dan zegt de polies dat ik moet menselijk zijn... Ikke menselijk?! Toen niet, nu niet en nooit niet :evil:
Ik had 6 katten, hij vroeg waarom ik zoveel kattebakken had? Dat was niet nodig, da kost te veel. Nieuwe bepiste vloer ook, met 1 bak. Echt waar, heb het bewezen en je ziet dus de plekken op het plafond eronder. Ik trek mij dat niet aan, wie niet horen wil moet voelen. Zelf gezocht, mag een nieuw plafond steken en aan paar nieuwe planken leggen.
En waarom zouden ze niet in de slaapkamer komen hé? Misschien omdat ik liever slaap dan constant gestoord te worden door trippelende, wroetende, over mijn lijf lopende en op mijn gezicht liggende katten?
Manmanman, klein kinderen opvoeden is héééél wat gemakkelijker dan ne volwassen man.
En ik ben degene die altijd moet zeggen NEEN, we kopen dat niet, neen ze hebben genoeg, neen geen andere poes, neen ze mogen niet op tafel (enkel Moly mag dat) neen ze mogen niet op de kast, neen niet die dure kattenzand ze gaan toch allemaal in dezelfde bak zodat die alle dagen gekuist moet worden ...
Als er iets gekocht wordt is het in overleg, dat wel en hij kuist meer de bakken uit als ik maar ze uitwassen doe ik. Tja, de reden om ze te wassen en schuren met dettol of javel en heet water gaat er maar niet in (nog nooit gehoord van bacteriën denk ik)
Je zou dus kunnen stellen dat hij onder de sloef ligt maar dat is niet juist. Het gaat over de opvoeding en dan kan ik héél cru zijn en mijn wil doordrijven. A real bitch :LOL:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 15 november 2010 - 23:21

Spanishke zei:

Als ik mij niet vergis, bestaat er hier al een topic van.

Ahnee sorry, toch niet, dat ging over partner en inspraak over de katjes :oops:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 15 november 2010 - 23:23

Amaai als ik hier verhalen van sommige mensen lees :d als mijn schatje nu ooit nog een opmerking durft geven, laat ik hem dit topic lezen :)

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#23 Geplaatst 16 november 2010 - 00:08

Hier is het zoals bij Amelie, allebei zot van poezen, allebei zelfde visie en mening toegedaan, alles wat we  doen of beslissen doen we samen :love3:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#24 Geplaatst 16 november 2010 - 03:11

Gehenna zei:

Kwestie van opvoeden :twisted:
Visafval geven, kaas, melk, yoghurt, chocola, kipafval, vleessaus, vet ... Als ik er iets van zeg dan is het direct "Mijn katten kregen dat ook en die waren altijd gezond. Hun vacht was niet zo vettig (droog en stekelig dus) en ze zijn allemaal oud geworden (6-7 jaar)"
Volgens hem het bewijs dat een kat dat wel mag hebben. Hij moest ook nooit naar de da, ze hadden geen kattenbak en werden niet gesteriliseerd  :misselijk: :evil: :misselijk:
Heb overlaatst het bord visafval op straat gekieperd uit colère en geroepen en getierd. Dan verschieten ze hoor!
Hij is verwittigd, nog 1X zoiets aan MIJN katten geven en ik stap het af MET de katten. Hij is verwittigd dat ik kies voor het leven van mijn katten en ne mens mijn kl*ten kan kussen.
Heb er nog eens zo ene stanta pede buitengesmeten om 23u voor een poezenreden.  Dan zegt de polies dat ik moet menselijk zijn... Ikke menselijk?! Toen niet, nu niet en nooit niet :evil:
Ik had 6 katten, hij vroeg waarom ik zoveel kattebakken had? Dat was niet nodig, da kost te veel. Nieuwe bepiste vloer ook, met 1 bak. Echt waar, heb het bewezen en je ziet dus de plekken op het plafond eronder. Ik trek mij dat niet aan, wie niet horen wil moet voelen. Zelf gezocht, mag een nieuw plafond steken en aan paar nieuwe planken leggen.
En waarom zouden ze niet in de slaapkamer komen hé? Misschien omdat ik liever slaap dan constant gestoord te worden door trippelende, wroetende, over mijn lijf lopende en op mijn gezicht liggende katten?
Manmanman, klein kinderen opvoeden is héééél wat gemakkelijker dan ne volwassen man.
En ik ben degene die altijd moet zeggen NEEN, we kopen dat niet, neen ze hebben genoeg, neen geen andere poes, neen ze mogen niet op tafel (enkel Moly mag dat) neen ze mogen niet op de kast, neen niet die dure kattenzand ze gaan toch allemaal in dezelfde bak zodat die alle dagen gekuist moet worden ...
Als er iets gekocht wordt is het in overleg, dat wel en hij kuist meer de bakken uit als ik maar ze uitwassen doe ik. Tja, de reden om ze te wassen en schuren met dettol of javel en heet water gaat er maar niet in (nog nooit gehoord van bacteriën denk ik)
Je zou dus kunnen stellen dat hij onder de sloef ligt maar dat is niet juist. Het gaat over de opvoeding en dan kan ik héél cru zijn en mijn wil doordrijven. A real bitch :LOL:

Gehenna, amai, uwe vriend heeft precies niet veel verstand van katten?
Chocolade aan katten geven?
Heb je hem nog niet gezegd dat een kat daar dood kan van gaan?
Om van de rest van dienen brol die hij aan de beestjes geeft nog te zwijgen...
Ik zou dat bord visafval over zijne kop gekieperd hebben ipv op straat :evil:
En meent hij dat dat zijn katten toch wel oud zijn geworden terwijl die beestjes maar 6 of 7 jaar zijn geworden? :o
Ik wens je heel veel succes toe met de opvoeding van je vriend, ik denk dat ik daar het geduld niet voor zou kunnen opbrengen.
Kom aan mijn beestjes en dan kom je aan mij (in zijn geval zou dat dan zijn "je komt niet  meer aan mij" ;) )
Wat ik dan niet snap is dat hij dan wel duur kattezand zou kopen terwijl hij blijkbaar niet wil investeren in degelijke voeding voor de beestjes.
Sommige mensen kunnen toch raar doen :s

Hier gebeurd alles in overleg.
Terwijl mijn halve trouwboek het grootste inkomen heeft en die doet voor zichzelf bijna niks op.
Ik ben zelf chronisch zwaar ziek en kan niet werken , kan je je wel voorstellen wat voor inkomen ik maar heb, daar kom ik niet ver mee...
Al het geld wordt in 1 pot gesmeten en is voor allebei bestemd en we hebben er allebei evenveel over te zeggen.
We hebben gedeelde zichtrekening en gedeelde spaarrekening, mijn man vindt niet dat omdat hij meer inkomen heeft dan mij dat hij dan meer te zeggen heeft dan mij.
Gelukkig maar ook.
Ik heb een hele lieve man

Wat de katten betreft, we zijn begonnen met 2 sphynxen , die zijn er voornamelijk voor mij gekomen, omdat ik aan huis gebonden ben door ziekte en ik altijd alleen ben als mijn halve trouwboek uit werken is.
Mijn halve trouwboek is echter even dol op hen dan ik dat ben dus zijn er nog 2 bijgekomen.
We vonden het allebei leuk om vanalle kattenspulletjes te kopen en 1 van onze katten is een echt kneusje en is veel ziek (hij heeft oa hcm) en de dierenarts is hier meer binnen dan buiten en we moeten hele dure voeding geven (alleen onzen diddl heeft die nodig wegens zijn chronische darmontsteking van dikke en dunne darm maar we moeten hen alle 4 dat eten geven omdat ze niet afzonderlijk willen eten), dat kost ons hier echt wel een arm en een been, op een jaar tijd zijn we een bedrag van 5 cijfers kwijt (aankoopprijs van 4 sphynxen, gezondheidsproblemen van diddl en alle bijbehorende kosten van onderzoeken en dierenarts, kattenuitzet)
Mijn halve trouwboek doet nooit moeilijk als er iets moet aangekocht worden en hij zal nooit zeuren over hoe duur het is.
Wij zijn beiden van mening dat de kinders onze verantwoordelijkheid zijn en wij zo goed als we kunnen voor hen moeten zorgen want ze kunnen niet voor zichzelf zorgen en ze hebben niet gevraagd om hier te zijn.
En dat wil zeggen dat de kleine donders krijgen wat ze nodig hebben en het beste krijgen dat er te krijgen valt.
Ik zou niet kunnen verdragen dat mijn halve trouwboek commentaar zou geven op geld dat uitgegeven wordt aan voeding en dierenarts.
Ik zou boos worden als hij daar op zou willen beknibbelen, t gaat per slot van rekening om hun gezondheid.
Ik zou er wel begrip voor opbrengen als hij nee zou zeggen voor het zoveelste speeltje of het zoveelste slaapzakje of slaapmandje of weet ik veel wat.
Ons huis staat vol van vanboven tot vanonder met kattenspullen, het is hier 1 groot kattennest en er kan eigenlijk niks meer bij.
Maar mijn halve trouwboek zegt gewoon nooit van nee...niet omdat hij onder de sloef ligt maar hij vindt het zelf allemaal veels te leuk , hij zegt dat hij gelukkig is als hij mij gelukkig kan maken en dat geldt nu voor onze poessies ook.
Kort gezegd, ik en de poessies hebben het heel hard getroffen met zo een vent :love3:

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 16 november 2010 - 08:15

Hier beslis ik wat voor eten er wordt gegeven, welke speeltjes enz.
De grote aankopen zoals een krabpaal overleg ik wel met hem
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#26 Geplaatst 16 november 2010 - 08:19

Wij hebben samen katten, en beslissen dus samen over de verzorging van de katten.
We hebbben ze namelijk ook samen in huis genomen.
Gelukkig zitten we wel op 1 lijn.
Ik vind wel dat je beide recht heb op inspraak, want je leeft ook immers samen in 1 huis.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 16 november 2010 - 08:26

hier wil manlief ook geen poezen, compromis is dat ze niet in huis mogen (als hij thuis is :twisted: ) anders crossen ze gewoon overal rond, hij zaagt wel als ik wat veel geld uitgeef, dus dan doen we dat gewoon als ze het niet weten :lachen:

Guest_EmilyenAmedee_*
Guest_EmilyenAmedee_*

#28 Geplaatst 16 november 2010 - 08:30

Wij hebben geen man in huis :LOL:
We zijn 2 vrouwen die allebei even zot zijn en alles over hebben voor onze poezels :loveshower:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#29 Geplaatst 16 november 2010 - 08:57

Wij komen eigenlijk over de meeste dingen wel overeen wat de verzorging betreft: qua voeding, kattenzand, speelgoed, krabpaal, ... zitten we op dezelfde golflengte en hebben we dezelfde ideeën. Wat dat betreft moet ik eigenlijk vooraf geen toestemming vragen aan mijn vriend. Grote aankopen bespreken we wel, maar Olivier weet even goed als ik hoeveel alles voor de dieren kost, dus hij zegt er niks van als er meer dan 100 euro van de rekening gaat voor kattenvoer ofzo. En voor de rest koop ik gewoon wat ik vind dat er nodig is. Af en toe een leuk extraatje moet ook kunnen, daar krijg ik eigenlijk niet veel commentaar op. Maar wat de extraatjes betreft, let ik zelf ook wel op de kostprijs.
Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#30 Geplaatst 16 november 2010 - 09:16

Over de katten beslis ik ook eigenlijk alles. Hij kan wel eens zeggen, Amai, moet dat nu echt zoveel kosten en als ik dan ja zeg is het gewoon goed. Over de aanschaf van een extra poes heeft hij toch wel inspraak, daar moet je het toch echt wel beide over eens zijn vind ik. Voor de rest in ons huishouden doe ik ook alle boodschappen en koop ook alle kleding van de kinderen en onszelf.... tja, ik zou mezelf er ook maar mee hebben als we aan het eind van de maand alleen maar meer boterhammen met choco konden eten toch :x Hij weet dus wel dat ik verantwoord met het geld omga en dat we ook nog elke maand sparen en dan is het blijkbaar goed :)