Spring naar inhoud

- - - - -

Bemoeienis van partner.

• Log in om te reageren
126 reacties op dit onderwerp
Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#31 Geplaatst 16 november 2010 - 09:19

*mikkeke* zei:

Hij weet dus wel dat ik verantwoord met het geld omga en dat we ook nog elke maand sparen en dan is het blijkbaar goed :)

Mijn man heeft er totaal geen idee van hoeveel geld er op onze rekening staat :onzeker: . Hij weet dan ook dat ik te vertrouwen ben en zolang ik niet alles opbras en spaar is het voor hem oké :twisted:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#32 Geplaatst 16 november 2010 - 09:20

Zou nu niet direct zeggen dat die van mij onder de sloef ligt wat betreft de dieren, maar ik doe altijd de boodschappen en breng dus ook altijd het eten mee. Hij zaagt ook wel eens dat er nog zoveel zakken whiskas droogvoer staan (wedstrijd) en ik toch royal canin meebreng. Dan zeg ik gewoon dat RC gezonder is en dat er door whiskas meer kans is op nierproblemen en er dan meer geld aan de DA moet gegeven worden. Hij weet ook totaal het prijsverschil niet tss RC en Whiskas dusja O:) .

Qua speeltjes, de krabpaal is zowat het duurste stuk en dat is samen overlegd geweest. De kleinere speeltjes breng ik zo tussendoor mee en meer of de helft van de keren ziet hij niet dat er iets nieuw is. Hij klaagt soms wel over het speelgoed, maar dan niet over de kost ervan, maar omdat het op zijn zenuwen werkt dat het overal ligt verspreid. Mijn uitleg: wacht tegen dat de kleinen hier gaat beginnen rondlopen met zijn speelgoed, dat zal pas verspreid zijn :) .

Over kosten van de DA maakt hij geen problemen en hij vertrouwt op mijn instinct dat ik niet voor een prul zomaar naar de DA loop. Ik heb redelijk vlug door of er iets scheelt met mijn schatten en dat heeft hij gezien in de tijd met Alin. Neemt niet weg dat hij af en toe het wel eens opsmijt of al die inentingen wel nodig zijn... maar daarin doe ik toch mijn zin. :)

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#33 Geplaatst 16 november 2010 - 09:22

Heidiken zei:

Mijn man heeft er totaal geen idee van hoeveel geld er op onze rekening staat :onzeker: . Hij weet dan ook dat ik te vertrouwen ben en zolang ik niet alles opbras en spaar is het voor hem oké :twisted:

Ik doe ook eigenlijk alle betalingen en zo af en toe vraagt hij eens hoe we er voor staan :ha

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 16 november 2010 - 09:28

Wat de 2 poezels betreft heeft hij absoluut geen inspraak.  Hij zegt da zelf ook; het zijn u poezen.  Ik doe er alles voor, eten geven, kattenbak uitkuisen.  Ben ik dan wel een weekendje weg, worden ze enorm verwend door hem hoor.  Ze hebben aan hem moeten wennen en hij aan hen.  Da valt echt enorm op bij Garion, hij is echt een mama's kindje (bij wijze van spreke), vroeger mocht mijn vriend hem wel eens strelen, maar da moest ook nie te lang duren.  Nu begint Garion meer en meer bij hem in de zetel te gaan liggen, niet op hem, maar er toch niet al te ver meer af.

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#35 Geplaatst 16 november 2010 - 09:31

De betalingen doe ik ook allemaal; daar trekt Olivier zich op zich niks van aan. Hij weet wel hoeveel we voor wat betalen, maar hij is gewoon te slordig in dat soort zaken en zou alles tot in het oneindige laten rondslingeren als ik het niet doe. O:)
Voor hem is het eigenlijk ook allemaal goed, zolang we elke maand toekomen met ons geld en we ook nog telkens een mooi bedragje op de spaarrekening kunnen zetten.
Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 16 november 2010 - 09:33

Karolientje zei:

De betalingen doe ik ook allemaal; daar trekt Olivier zich op zich niks van aan. Hij weet wel hoeveel we voor wat betalen, maar hij is gewoon te slordig in dat soort zaken en zou alles tot in het oneindige laten rondslingeren als ik het niet doe. O:)
Voor hem is het eigenlijk ook allemaal goed, zolang we elke maand toekomen met ons geld en we ook nog telkens een mooi bedragje op de spaarrekening kunnen zetten.

Idem hier!

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#37 Geplaatst 16 november 2010 - 09:50

Hier beslis ik vooral aangezien het mijn hobby is, maar als er een kat bijkomt of iets groots zal ik wel even overleggen. Tenzij ik iets echt echt wil, dan durf ik wel eens gewoon mijn eigen goesting door te drijven :x

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#38 Geplaatst 16 november 2010 - 09:53

EmilyenAmedee zei:

Wij hebben geen man in huis :LOL:
We zijn 2 vrouwen die allebei even zot zijn en alles over hebben voor onze poezels :loveshower:

Het ging toch niet expliciet over mannen maar over partners ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#39 Geplaatst 16 november 2010 - 10:06

Wij doen alletwee wat de betalingen dus... Bij échte grote aankopen (zoals krabpaal of iets dergelijks) overleggen we wel maar anders breng ik ook maar mee... En ok af en toe krijg ik dan te horen "Heeft ze nog niet genoeg?" O:) :oops: Maar daar komt zeker geen ruzie van ofzo... Hij heeft ook het beste voor met Zulma'ke, dus vindt hij het allemaal wel goed... Hij is zelfs degene die nu zijn hart al helemaal verpand heeft aan Arthur (de kat die in onze tuin zit)... :)

Thunderke
Thunderke
  • 726 berichten
  • 6 katten

#40 Geplaatst 16 november 2010 - 10:37

Mijn vriend was niet echt een dierenvriend, of ze er nu waren of niet dat maakte hem niet uit zolang ze maar niet bij hem in de buurt waren. Tot op de dag dat ik aan zijn studio een achtergelaten kater vond. eten gekocht voor het beestje, het moest ten slotte toch iets krijgen, maar aangezien ik daar enkel tijdens het weekend was en wanneer ik verlof had vroeg ik dus of hij het voor mij wou doen. na lang zagen heeft hij hem toch dagelijks zijn eten en drinken gebracht. En nu we de kat zelf hebben gehouden omdat er blijkbaar niemand was die hem miste is het dus weldegelijk 'ZIJN' kat, geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om Sammy, zo heet het katje, mijn kat te noemen want dan komt daar een hele discussie  over.
Nu is het wel heel fijn op zien hoe mijn vriend veranderd is in een echte dieren en vooral kattenliefhebber.
Ik fok ook raskonijnen en had hem ooit gevraagd mee te gaan om een konijntje op te halen. heel de weg liggen zagen over hoe zot ik ben dat ik meer dan 100km rij voor een stom konijn dat je bij de slager voor minder geld heb, maar bij de fokker, betrapte ik hem dan wel al knuffelend met het nijntje. Ik was even met de fokker meegegaan om de rest van de dieren te bekijken en toen ik terug kwam stond hij daar onnozel 'koediekoediekoedie' te doen met het nijntje. 2 keer raden, dit is nu ook 'ZIJN' konijn.

heb hem dus kunnen veranderen in dierenliefhebber, en nu wil hij dus ook bij hun verzorging betrokken worden. al blijf ik wat hun verzorging betreft nog steeds het laatste woord hebben, ik ben tenslotte de persoon die voor hun verzorging betaald.

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 16 november 2010 - 10:42

Ik ben alleen dus ik beslis ook alleen.
Maar toen ik nog bij mijn ex was had hij ook echt niets te zeggen hoor. Hij heeft nooit een euro moeten uitgeven aan mijn katten, nooit een kattenbak moeten schoonmaken. Dus eigenlijk kon hij ook niet klagen he :d

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#42 Geplaatst 16 november 2010 - 10:45

Mijn echtgenoot spruttelt graag wat tegen, niet alleen over de dieren maar uiteindelijk doe ik toch wat ik wil hoor, alleen is hij dan op de hoogte. En bij hem is het hetzelfde. We praten erover maar niemand gaat echt finaal zijn wil opleggen

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#43 Geplaatst 16 november 2010 - 10:47

*mikkeke* zei:

Ik doe ook eigenlijk alle betalingen en zo af en toe vraagt hij eens hoe we er voor staan :ha

Haha, zolang mijn man met zijn bankkaart kan gaan tanken zal hij niet klagen... Cash geld neemt hij gewoon uit mijn portemonnee omdat ik voor mijn job geld moet ontvangen bij klanten  en hij dus weet dat ik altijd wel geld op zak heb :louche:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 16 november 2010 - 10:50

Hier hebben we eigenlijk nooit een meningsverschil over de dieren. Als er een bestelling van Zooplus thuis komt, zal hij wel eens een opmerking maken over de prijs van het eten, maar als ik dan zeg dat het een ruime hoeveelheid was waar ze weer enkele weken mee toekomen is het allemaal oké. Hij zal ook nooit zeggen dat ik geen goede voeding mag kopen, want hij weet dat het DA-kosten zal uitsparen. Ik vraag hem ook niet of ik iets mag bestellen, kopen, ik doe dat gewoon. De dieren mogen niets tekort komen en dat weet hij. Als ik twijfel om een duurder speeltje, zoals de undercover mousse te kopen, vraag ik raad aan hem en dan zegt hij steevast, bestel dat maar. Hij verwent de poezels/honden hier even graag dan dat ik ze verwen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#45 Geplaatst 16 november 2010 - 11:04

In princiepe beslis ik alles rondom de katten maar ik heb altijd overleg met mijn eega, niet omdat ie de beslissende stem heeft maar puur omdat hij een goede visie heeft op het houden van huisdieren en zelfs kan ik leuk met hem spreken over fokken en de kittens.

Ik vindt het erg belangrijk dat hij achter me staat, en ook al beslis ik soms dat een katje blijft dan blijft het maar dan heb ik er een zeer goede reden voor.

Wat eten voor de dieren betreft vindt hij dat ze dat moeten krijgen wat ze nodig hebben. Idem kattengrid.

Maar diegene met de broek aan ben ik :d