Spring naar inhoud

- - - - -

Bemoeienis van partner.

• Log in om te reageren
126 reacties op dit onderwerp
Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#61 Geplaatst 18 november 2010 - 00:13

hij is het bij alles eens :) zolang het maar goed vr de poemelkes is :)
hij is er net zo zot vn als ik!

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#62 Geplaatst 18 november 2010 - 23:57

Wij beslissen eigenlijk alles samen.

De eerste kat heb ik hem kunnen overtuigen met dat hij wist dat ik graag een zwarte kat wou en we toch wel een heel schoontje hadden gezien.
Ik ben de eerste aankopen gaan doen samen met een vriendin die al poezels heeft voor eten enzo (krabpaal en kattenbak had ik gekregen van haar)

Maar wij beslissen ook samen als we eens iets anders van eten gaan proberen, een nieuw speeltje kopen, een nieuwe krabpaal, ander kattengrid ook al betalen we dit ieders van ons eigen geld. maar meestal doen we ieders om beurten is de boodschappen enzo hangt er beetje vanaf hoe de financiele situatie op dat moment zit.

De nieuwe poesjes wou ik hem overtuigen om 1tje bij te nemen en we zagen de foto van het zusje en hij zei direct dat ik ze alletwee mocht hebben, maar er moest eerst nog wat opgeruimd worden enzo.

Wij doen ieders om beurten de kattenbak en het eten geven ook afhankelijk van wie thuis is, vermits ik door het interimwerk soms heel vroeg weg moet dan zorgt hij 's morgens voor ze

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#63 Geplaatst 19 november 2010 - 02:35

Tja , ik wilde graag een katje, en Peter vond dat we al genoeg hadden met de honden, maar heb haar toen wel gekregen, maar als Peter echt nee had gezegt dat had ze hier ook niet gekomen..

De bankpas heeft Peter en die regel ook alle bankzaken.

Als ik eens weg gaat met een vriendin of zus naar de stad , dan krijg ik dan gewoon geld mee..

Ik vind niet dat ik onder de plak zit of zo, maar de eindbeslissing heeft wel Peter , maar als ik graag iets wil dan kom dat meestal wel goed hoor..

Maar als ik onzin dingen wil, dan gebeurt dat niet, stel ik wil een nieuwe krabpaal terwijl die we hebben nog goed is dan is het gewoon nee en heb ik het nakijken..
Maar ik wilde graag een ren voor de poezels en dat vind hij dan ook beter voor de beesten en dan is dat gewoon goed..

Maar als hij iets wil dan gaat dat ook in overleg, niet met kleine dingen zoals gereedschap maar wel met grote dingen zeg maar..

En voor de dieren zorgen wij allebei, ik geef ze meestal in de ochtend eten en Peter meestal smiddags..

Bewerkt door brithany, 19 november 2010 - 02:41.

Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#64 Geplaatst 06 januari 2011 - 07:08

hier idem... we zijn allebei gek om onze schatjes maar beslissingen over voeding of nieuwkomers doen we samen... De site, ks en fb is wel mijn ding maar hij leest gerust mee. Er staat nergens een wachtwoord op dat hij eerst moet intoetsen

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#65 Geplaatst 06 januari 2011 - 12:45

Wij komen ook overeen.
Ik doe trouwens alle inkopen dus ik kies dan ook wat er in de winkelmand valt. Hierover discuteren we eigenlijk nooit.

Grote aankopen zoals een krabpaal ofzo bespreken we natuurlijk wel. Een aankoop van een nieuwe wagen doe je ook samen zou ik zo denken.

Wij staan redelijk op dezelfde golflengte en proberen zoveel mogelijk elkaars passie te delen.

Aja babydollekes en pruillipjes doen soms wonderen :x

Bewerkt door dorien_951, 06 januari 2011 - 12:46.

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#66 Geplaatst 06 januari 2011 - 12:56

Ik denk dat verdere uitleg over mijn partner hier overbodig is O:) :lachen: :lachen:

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#67 Geplaatst 06 januari 2011 - 13:07

3elfje zei:

Ik denk dat verdere uitleg over mijn partner hier overbodig is O:) :lachen: :lachen:

:ha denk ik ook ja!!

Wij bespreken ook alles samen, gaan zelfs samen op boodschap voor de poezen (hebben nog geen kindjes dus kunnen dat nog perfect samen doen)
Xavier is even zot van de poezen als ikzelf! :thumb:
Ik geef ze meestal eten, hij doet altijd de kattenbak :p
Dusja ik ben wel dominanter eigenlijk, maarja moest ik het initiatief niet nemen zou er nooit iets van in huis komen en zou ik alles zelf moeten doen... (en dat is niet alleen wat katten betreft, maar voor heel veel andere dingen ook nog)
Hij is gewoon iemand die een dominantere partner nodig heeft, zeg ik altijd ;)
Als wij ruzie hebben gaat het altijd over het huishouden, (vooral dan over het feit dat ik alles zelf moet doen, of alles 100 keer moet vragen voor hij ook eens helpt, en dan ben ik de zaag natuurlijk :p ) maar nooit over de poezen :)
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#68 Geplaatst 06 januari 2011 - 13:47

Ik betaal het eten van de diertjes en alle andere dingen en ik doe de bakken dus hij klaagt daar niet over.
Hij ziet ze doodgraag, zou nooit iets doen wat ze zou schaden.
Hij knuffelt ze veel en ze liggen soms allemaal samen in de zetel naast mijn vriend en dat vindt ik echt om van te smelten :love: Ook wandelt hij veel met de hond en gaan we soms samen naar het park in het weekend om de hond te laten loslopen.
Hij wil wel enkel katten erbij als we groter wonen (op zoek naar een huisje dus!) maar dat begrijp ik wel en dus hou ik me een beetje in.
Je moet natuurlijk rekening houden met elkaar, maar met iemand die niet van dieren houdt zou ik nooit samen kunnen zijn.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#69 Geplaatst 06 januari 2011 - 13:49

MarieDufoor zei:

Als wij ruzie hebben gaat het altijd over het huishouden, (vooral dan over het feit dat ik alles zelf moet doen, of alles 100 keer moet vragen voor hij ook eens helpt

Bij ons is het omgekeerd, mijn vriend doet best veel in het huishouden, zelf meer als mij :LOL:

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#70 Geplaatst 06 januari 2011 - 14:14

sneeuwwitje zei:

Bij ons is het omgekeerd, mijn vriend doet best veel in het huishouden, zelf meer als mij :LOL:

Gelukzak :8
Tell me your secret, please??? O:)
Ofwel moet je vriend de mijne eens opleiden??? :p
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#71 Geplaatst 06 januari 2011 - 14:43

Hier is 't ik die het meeste doe. Het enige wat mijn man doet voor de katten is ze eten geven op de dagen wanneer hij thuis is, en Maya & Inka buiten of binnen laten. Dit vind ik wel normaal, want ik ben immers ganse dagen thuis!
Alhoewel hij ze allemaal graag ziet, heeft hij er toch een hekel aan als ik er te veel geld aan uitgeef. Onze grootste twistpunt is hier de prijs van het katteneten; Ik kan die met geen stokken wijsmaken dat sommige merken (de goeie dus) véél beter en gezonder zijn dan anderen.....!  Wanneer er natvoeding binnenkomt die méér dan 6 euro per kg kost, dan is het serieuzen ambras!! Ook wat droogvoeding betreft ziet hij het nut van duurdere merken niet in. Hij had meerdere jaren Royal Canin als klant (hij is bedrijfsrevisor), en hij is er heilig van overtuigd dat al die verschillen pure marketingstrategiën zijn, pure commersie dus. :censored:
Financieel is het nochtans bij ons geen enkel probleem, want hij heeft een vrij hoog inkomen...... :wall: :wall:

Gelukkig houden mijn beestjes van RC ;)

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#72 Geplaatst 06 januari 2011 - 15:03

Voor als er een katje ofzo bij komt daar moeten we natuurlijk samen over beslissen, maar eigenlijk heeft hij daar nog niet moeilijk over gedaan ;) .

Over eten enzo daar beslis ik over en daar zeurt hij ook niet over. Tenminste als ik niet ga overdrijven, mocht ik bv. enkel en alleen Almo Nature gaan geven dan denk ik wel dat hij daar iets over gaat zeggen, omdat het dan best prijzig wordt voor 7 katten.

Als ik speeltjes, mandjes e.d. koop, dat heeft hij niet altijd zo graag, omdat hij vindt dat we al genoeg daarvan hebben, maar als ik toch iets koop waar ik toch niet aan kan weerstaan en het een goede prijs daarvoor is dan doet hij er ook niet moeilijk over ;)

Een grotere aankoop zoals een krabpaal daar beslis ik liever samen met hem over, maar heb de krabton vorig jaar toch achter zijn rug gekocht. Hij wou steeds zelf een krabpaal maken, maar dat bleef maar duren, dus toch maar gedaan :x en toen hij er was, keek hij wel even, maar dan vond hij het wel ok omdat hij moest toegeven dat hij er eigenlijk toch geen tijd voor had.

Als hij erg kwaad is, dan durft hij me wel steken geven ivm de kosten voor de katten, e.d. , maar dat is eigenlijk omdat hij weet dat hij mij daar mee kan raken. Maar hij heeft niet te klagen, want hij weet dat ik iemand ben die heel goed nadenkt over een aankoop. Ik heb als kind van een werkzoekende alleenstaande mama het nooit breed gehad, en daardoor leer je wel dat elke cent telt.

De verzorging van de katten, kattenbakken, eten geven, enz... doe ik allemaal, maar eigenlijk doe ik dat ook liever zelf, heb ik hem ook laten weten.  Mocht ik het niet kunnen omdat ik ziek ben ofzo, maakt hij er ook geen probleem van om het over te nemen.

Bewerkt door Marina, 06 januari 2011 - 15:05.

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#73 Geplaatst 06 januari 2011 - 18:36

Hier met 10 katten kan ik het gewoon alleen niet aan, dat doen we dus volledig met z'n tweeën. Mijn man stofzuigd, doet de bakken,... net zoveel als ikzelf. We beslissen alles samen en het is van beiden onze passie.

Het enige wat ik vaak alleen doe is visite ontvangen, dat vind hij dan weer niet leuk. Een vlotte babbel heeft hij dus niet.
Katten wassen durft hij ook niet uit schrik ze pijn te doen.
En bevallingen, flessen, dierenartsenbezoeken,... is zeker ook niets voor hem. Dus alles wat een kat pijn kan doen, is voor mij.

Maar dat begrijp ik best en daar heb ik geen enkel probleem mee.

Als we hier de passie niet deelden konden we zeker niet wat nu allemaal kan. Want finacieel kost het ons pakken en er is ook mega veel werk.
We genieten beiden en zijn beiden even trots op onze katten. :heart:

Ik heb het getroffen met mijn ventje, ik denk niet dat velen er zo gemakkelijk om mee zouden gaan om beneden een huis vol kindjes te hebben en boven een huis vol katjes.
Maar dat vind hij dus ook net zo goed van mij. Hij is trots op onze gedeelde passie !

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#74 Geplaatst 06 januari 2011 - 19:35

feroesti zei:

Hier met 10 katten kan ik het gewoon alleen niet aan, dat doen we dus volledig met z'n tweeën. Mijn man stofzuigd, doet de bakken,... net zoveel als ikzelf. We beslissen alles samen en het is van beiden onze passie.

Het enige wat ik vaak alleen doe is visite ontvangen, dat vind hij dan weer niet leuk. Een vlotte babbel heeft hij dus niet.
Katten wassen durft hij ook niet uit schrik ze pijn te doen.
En bevallingen, flessen, dierenartsenbezoeken,... is zeker ook niets voor hem. Dus alles wat een kat pijn kan doen, is voor mij.

Maar dat begrijp ik best en daar heb ik geen enkel probleem mee.

Als we hier de passie niet deelden konden we zeker niet wat nu allemaal kan. Want finacieel kost het ons pakken en er is ook mega veel werk.
We genieten beiden en zijn beiden even trots op onze katten. :heart:

Ik heb het getroffen met mijn ventje, ik denk niet dat velen er zo gemakkelijk om mee zouden gaan om beneden een huis vol kindjes te hebben en boven een huis vol katjes.
Maar dat vind hij dus ook net zo goed van mij. Hij is trots op onze gedeelde passie !

:thumb: :thumb: :thumb:

Er zijn er inderdaad waarschijnlijk niet velen die daarmee opgetogen zouden zijn! ;)

Wel leuk dat jullie die passie delen! :thumb:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#75 Geplaatst 06 januari 2011 - 22:48

Ik kan wel enigszins vatten dat de man mede inspraak heeft in de uitgaven van een huisdier, of hij hier nu voor zorgt of niet, het kost geld. Ik kan soms ook kijken van wat sommige mannen zouden zeggen over de poezen maar ik vraag me af in welke mate het ook geen excuse is van vrouwen om bepaalde zaken te verantwoorden. Bovendien vind ik ook dat je met twee in een relatie zit. Sorry, maar in de eerste plaats zou ik al niet met een man samen zijn die geen dierenvriend is...