Spring naar inhoud

- - - - -

Bemoeienis van partner.

• Log in om te reageren
126 reacties op dit onderwerp
Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#76 Geplaatst 06 januari 2011 - 23:27

MarieDufoor zei:

Gelukzak :8
Tell me your secret, please??? O:)
Ofwel moet je vriend de mijne eens opleiden??? :p

Tip: het gewoon laten staan :d :ha

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#77 Geplaatst 06 januari 2011 - 23:37

Ik heb gewoon een schat van een ventje, voor hem is altijd alles goed, mijn ventje is denk ik nog een beetje zotter als ik :)

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#78 Geplaatst 06 januari 2011 - 23:45

sneeuwwitje zei:

euh neen da werkt hier niet! :o
Xavier is zelf een sloddervos eerste klas!
Alles blijft gewoon liggen waar ie het het laatst achtergelaten heeft, laat staan dat hij uit zichzelf begint op te ruimen... [-(
dus op den duur is dat hier een slagveld als ik niet oppas (poezen vinden dat wel leuk)
denk eerlijk gezegd dat het hopeloos is :s
Tenzij iemand goede tips heeft om hem dit af te leren????
mij kwaad maken en zagen helpt niet veel in ieder geval. :r
Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#79 Geplaatst 07 januari 2011 - 00:16

Wij hadden elk geen ervaring met katten. Ik ben me beginnen te informeren (vrij grondig 8) ) en zal nooit vergeten waar ik hem er de eerste keer over aansprak. Dat was in ons favoriete restaurantje en hij keek alsof ik gek geworden was   :lachen: :lachen: .
Eerlijk waar, op dat moment dacht ik dat ik mijn plannnetje voorgoed kon inpakken :oops: . Maar toen begon ik hem fotootjes te laten zien op sites en echt..hij was hééééél snel verkocht. Hij had net als ik nooit eerder een katje gehad, dus wist natuurlijk niet beter, ik evenmin trouwens.
Je moet hem nu bezig zien met onze twee schatten :love3: . Ze betekenen zovéél voor hem en al kijkt hij wel eens bedenkelijk als ik weer een grote bestelling wil plaatsen voor speelgoed dat ze niet nodig hebben, hij vindt het allemaal wel goed, hoor :) . Wij zijn partners en respecteren mekaars noden en beslissingen :heart: .

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#80 Geplaatst 07 januari 2011 - 09:04

sneeuwwitje zei:

Mmm, dat zou hier ook niet werken...

MarieDufoor zei:

Alles blijft gewoon liggen waar ie het het laatst achtergelaten heeft, laat staan dat hij uit zichzelf begint op te ruimen... [-(
dus op den duur is dat hier een slagveld als ik niet oppas (poezen vinden dat wel leuk)

Idem dito!
Die kan wel klagen als er iets niet op tijd gedaan wordt, maar zelf iets doen? :o
Klagen en mij kwaad maken helpt ook niet, die weet het altijd zo gedraaid te krijgen dat ik er op het einde "schuldig" uit kom...

Maar hij is ook een grote dierenliefhebber, dat is minstens 1 vereiste waaraan hij voldoet! :ha

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#81 Geplaatst 07 januari 2011 - 09:55

MarieDufoor zei:

Hmmm...en een duidelijke taakverdeling?

Je kan toch zeggen, jij doet de vuilbakken en de afwas want ik kook, anders geen eten :ha
Ge moet tegen een man wel echt duidelijk zijn en exact uitleggen , zonder te zagen en met liefde, wat van hem verwacht wordt.
Ik heb vroeger ook eens zo een "lui" lief gehad en ik ben het afgebold omdat ik daar niet mee kon leven, ik ben zijn moeder niet hé die hele dagen moet liggen zagen, je bent met 2 evenwaardige partners die elk hun steentje bij moeten dragen punt!
Hij moest thuis niks doen en kon nog geen wasmachine opzetten!!
Danku schoonmama! O:)

Mijn vriend nu is wel netter als mij want soms zaagt hij tegen mij :o
(ik laat al eens een wasmand propere was een paar dagen staan ipv direct op de vouwen en in de kast doen en zo van die dingetjes hihi)

IK weet nog da ik hem pas kende en ik moest toen opstaan om 6 u dat ik eens uit de badkamer kwam en hij stond daar de ramen te poetsen in zijn kamerjas, ik dacht huuuh!!??? :ha JACKPOT! :ha

Bewerkt door sneeuwwitje, 07 januari 2011 - 09:56.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#82 Geplaatst 07 januari 2011 - 09:58

Of misschien gelijk met de kindjes een rooster maken met de klusjes erop en dan aanduiden wie wat doe en dan aanvinken of hij het gedaan heeft? Zoiets onnozel werkt misschien wel? Dan is het alleszins duidelijk wat er van hem verwacht wordt!
Vroeger hadden wij dat thuis, wie de tafel moest dekken en de afwasmachine moest leeghalen (we waren met 4 kinderen dus dat moes gecoördineerd worden hé)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#83 Geplaatst 07 januari 2011 - 10:14

sneeuwwitje zei:

IK weet nog da ik hem pas kende en ik moest toen opstaan om 6 u dat ik eens uit de badkamer kwam en hij stond daar de ramen te poetsen in zijn kamerjas, ik dacht huuuh!!??? :ha JACKPOT! :ha

:ha

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#84 Geplaatst 07 januari 2011 - 10:24

sneeuwwitje zei:

Of misschien gelijk met de kindjes een rooster maken met de klusjes erop en dan aanduiden wie wat doe en dan aanvinken of hij het gedaan heeft? Zoiets onnozel werkt misschien wel? Dan is het alleszins duidelijk wat er van hem verwacht wordt!
Vroeger hadden wij dat thuis, wie de tafel moest dekken en de afwasmachine moest leeghalen (we waren met 4 kinderen dus dat moes gecoördineerd worden hé)

En dan met een beloningsbord ernaast :ha
Als dan allee kaartjes hangen mag hij mee op uitstap of een lekker ijsje :wi

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#85 Geplaatst 07 januari 2011 - 10:24

*mikkeke* zei:

En dan met een beloningsbord ernaast :ha
Als dan allee kaartjes hangen mag hij mee op uitstap of een lekker ijsje :wi

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#86 Geplaatst 07 januari 2011 - 10:29

Of zo met een pot van die prullen: glitter stickers, snoeparmbandjes enz. Als ik zo afga op de "opvoedkundige" programma's op de tv moet dat helpen :ha

Bewerkt door Smitten Kitten, 07 januari 2011 - 10:30.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#87 Geplaatst 07 januari 2011 - 10:31

Karolientje zei:

Wij komen eigenlijk over de meeste dingen wel overeen wat de verzorging betreft: qua voeding, kattenzand, speelgoed, krabpaal, ... zitten we op dezelfde golflengte en hebben we dezelfde ideeën. Wat dat betreft moet ik eigenlijk vooraf geen toestemming vragen aan mijn vriend. Grote aankopen bespreken we wel, maar Olivier weet even goed als ik hoeveel alles voor de dieren kost, dus hij zegt er niks van als er meer dan 100 euro van de rekening gaat voor kattenvoer ofzo. En voor de rest koop ik gewoon wat ik vind dat er nodig is. Af en toe een leuk extraatje moet ook kunnen, daar krijg ik eigenlijk niet veel commentaar op. Maar wat de extraatjes betreft, let ik zelf ook wel op de kostprijs.

Even mijn vorige post ophalen voor de aanvulling die ik nog even wilde plaatsen. :)

Qua huishoudelijke taken is het bij ons zo dat ik bijna alles in het huishouden doe. Ik werk ook wel full time, maar ben nog altijd vaker thuis dan mijn vriend. Door zijn drukke job is hij vaak 12u of meer/dag op zijn werk en ook tijdens de weekends gaat hij nog dikwijls naar het labo als er bepaalde experimenten lopen. De verzorging van de huisdieren en het huishouden zelf komen dus eigenlijk zo goed als volledig bij mij terecht. Hij gaat wel de boodschappen doen (omdat hij ook altijd met de wagen weg is, en ik weiger om te voet met al die zware spullen te sleuren :x ), zet de vuilniszakken buiten (ik val me anders toch een ongeluk met die zware zakken in de traphal van t appartementsgebouw), en zal wel eens helpen met de afwas of zal in de weekends als hij zin heeft ook nog wel eens achter de kookpotten gaan staan.
Vroeger hielp hij wel veel meer in het huishouden, maar ik snap wel dat het niet zo evident is met het werk dat hij nu heeft. Hij is dan ook degene die het meeste geld binnenbrengt, dus dat compenseert dan wel weer. :lachen:

Het enige waar ik me soms aan kan ergeren, is als hij begint te zagen dat de strijk nog niet gedaan is. Ja inderdaad, de was en de strijk schieten er meestal bij in, maar tja... ik heb ook maar twee handen gekregen om mee te werken he. Dan zeg ik gewoon dat hij zijn energie ipv in t zagen beter kan steken in zelf de strijk te doen. Maar dat lukt helaas niet... een strijkijzer vastnemen, dat gaat mijn wederhelft echt niet doen. :roll:

Bewerkt door Karolientje, 07 januari 2011 - 10:32.

Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#88 Geplaatst 07 januari 2011 - 10:36

Smitten Kitten zei:

Of zo met een pot van die prullen: glitter stickers, snoeparmbandjes enz. Als ik zo afga op de "opvoedkundige" programma's op de tv moet dat helpen :ha

Ja hoor dat werkt, 2 weken :ha , dan is het nieuwtje er af :oops:

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#89 Geplaatst 07 januari 2011 - 10:39

Hellow dienstencheques!!!!
Seg , dan moet hij er maar voor betalen hé! Jij werkt toch ook???
Ik zou al gauw de strijk uitbesteden en een kuisvrouw onder de arm nemen!!

Karolientje zei:

Even mijn vorige post ophalen voor de aanvulling die ik nog even wilde plaatsen. :)

Qua huishoudelijke taken is het bij ons zo dat ik bijna alles in het huishouden doe. Ik werk ook wel full time, maar ben nog altijd vaker thuis dan mijn vriend. Door zijn drukke job is hij vaak 12u of meer/dag op zijn werk en ook tijdens de weekends gaat hij nog dikwijls naar het labo als er bepaalde experimenten lopen. De verzorging van de huisdieren en het huishouden zelf komen dus eigenlijk zo goed als volledig bij mij terecht. Hij gaat wel de boodschappen doen (omdat hij ook altijd met de wagen weg is, en ik weiger om te voet met al die zware spullen te sleuren :x ), zet de vuilniszakken buiten (ik val me anders toch een ongeluk met die zware zakken in de traphal van t appartementsgebouw), en zal wel eens helpen met de afwas of zal in de weekends als hij zin heeft ook nog wel eens achter de kookpotten gaan staan.
Vroeger hielp hij wel veel meer in het huishouden, maar ik snap wel dat het niet zo evident is met het werk dat hij nu heeft. Hij is dan ook degene die het meeste geld binnenbrengt, dus dat compenseert dan wel weer. :lachen:

Het enige waar ik me soms aan kan ergeren, is als hij begint te zagen dat de strijk nog niet gedaan is. Ja inderdaad, de was en de strijk schieten er meestal bij in, maar tja... ik heb ook maar twee handen gekregen om mee te werken he. Dan zeg ik gewoon dat hij zijn energie ipv in t zagen beter kan steken in zelf de strijk te doen. Maar dat lukt helaas niet... een strijkijzer vastnemen, dat gaat mijn wederhelft echt niet doen. :roll:

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#90 Geplaatst 07 januari 2011 - 10:40

Smitten Kitten zei:

:ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha
Smitten, das een superidee!

Ik zal dat eens voorstellen aan mijn vriend ,dat hij dat op mij toepast, dan zou ik wel héél erg mijn best doen hoor!!

:ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha :ha

Bewerkt door sneeuwwitje, 07 januari 2011 - 10:40.