Spring naar inhoud

- - - - -

gesteriliseert en toch krolsgedrag???

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 16 november 2010 - 20:25

De kat van mijn ouders is al een hele poos gesterilisseert maar ze was niet te genieten vandaag.. had alle tekenen van krolsheid.Het klaaglijk miaauwen...de poep omhoog en de staart scheef.... komen flemen alhoewel ze anders soms blaast naar mij...Is dit een normaal gedrag zelfs als ze geholpen zijn???? :catscratchhead Bij indy heb ik dit niet nog niet meegemaakt maar zij is wel de baarmoeder kwijt.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#2 Geplaatst 17 november 2010 - 11:30

Is de poes gecastreerd (eierstokken weggehaald) of gesteriliseerd (eierstokken afgebonden en doorgeknipt maar blijven steken). In dat laatste geval blijft de poes dus inderdaad krols worden. Al dacht ik niet dat sterilisaties nog veel werden toegepast (al wordt het woord nog steeds foutief gebuikt, ook door mezelf).

Mocht ze toch gecastreerd zijn en ze is krols dan zou ik teruggaan naar de da. Ik heb al over verschillende gevallen gehoord en gelezen waarin per vergissing een stukje eierstok of één folikel is blijven steken in debuik van de poes waardoor de poes terug krols wordt en blijft worden maar kan niet meer zwanger worden. Misschien is het best haar daar eens op te laten nakijken, gebeurt blijkbaar meer dan we denken.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 17 november 2010 - 12:21

Ik heb ook al gehoord, gelezen dat dit mogelijk is zoals Eragon zegt. Inderdaad misschien best eens terug langs de DA gaan. :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#4 Geplaatst 17 november 2010 - 17:46

Mijn overleden Sasha bleef krols worden ondanks de castratie. Dit komt voor als er een (minuscuul) deeltje eierstok is achtergebleven in het lichaam van de kat. Je kunt kiezen om de da te laten proberen dit deeltje eierstok op te sporen maar meestal zijn deze operaties GEEN succes omdat de eierstokcellen kunnen gaan zwerven in het lijfje en de zoektocht daardoor echt onbegonnen werk is.

Voor mijn Sasha heb ik toen alsnog de pil gekozen omdat heel haar lijfje aan microscopisch onderzoek onderwerpen erg zwaar en bijzonder kostbaar zou worden.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 18 november 2010 - 20:20

Mijn ouders zijn gisteren naar DA geweest en dit is wat ze zei.. gade slaan als het nog voorkomt kan het een ontsteking van de blaas zijn .. (wat ik betwijfel omdat ze niet buitensporig gaat plassen en ook nergens in huis)... OF de operatie (sterilisatie) is niet optimaal uitgevoerd en is er iets blijven zitten.... dus we zien het even aan.
Badankt alvast voor jullie reacties.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#6 Geplaatst 19 november 2010 - 16:10

Krols door een blaasontsteking? Kan zijn, ben geen da maar ik heb hier een poes gehad met een blaasontsteking en die had toch absoluut niet hetgedrag van een krolse poes hoor

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 21 november 2010 - 20:37

Eragon zei:

Krols door een blaasontsteking? Kan zijn, ben geen da maar ik heb hier een poes gehad met een blaasontsteking en die had toch absoluut niet hetgedrag van een krolse poes hoor

Ik heb NIET gezegt krols door blaasontsteking maar dat de DA gezegt heeft het gade te slaan dat het een ontsteking op de blaas KON zijn of dat er iets is achtergebleven tijdens de sterilisatie ;) Ze plast evenwel niet naast de bak of zo maar had wel alle tekenen van krolsheid.

Guest_Mieke1_*
Guest_Mieke1_*

#8 Geplaatst 14 januari 2011 - 10:36

Denk eerder dat het iets psychologisch is