Spring naar inhoud

- - - - -

Warm plekje voor jong zwerfkatje

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 18 november 2010 - 06:53

Er komt tegenwoordig de laatste dagen steeds een jong zwerfkatje (is 6tal mand geleden geboren in de tuin van de buren) aan onze ramen piepen.  Wsl zoekt het beschutting tijdens de avond en nacht in onze carport.  Nu heb ik al de "hamburger" van alissia en azarro (ronde pluche "ton" in de vorm van een hamburger) in de carport geplaatst, omdat deze toch warm lijkt.

Wat kan ik nog zetten/maken zodat het beestje warm heeft tijdens de komende wintermaanden??

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#2 Geplaatst 18 november 2010 - 07:28

Misschien een aantal dekentjes leggen en zorgen dat er beschutting is tegen wind en regen. Fijn van je dat je dit doet!

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 18 november 2010 - 09:44

Tip: Kranten zijn warm, dus leg die misschien onder het mandje :)

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#4 Geplaatst 18 november 2010 - 09:53

Je kan het misschien vangen en naar een opvang brengen , dan krijgt het misschien nog een gouden mandje voor de wintermaanden?

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 18 november 2010 - 13:41

3elfje zei:

Je kan het misschien vangen en naar een opvang brengen , dan krijgt het misschien nog een gouden mandje voor de wintermaanden?

ja misschien maar de buren aanzien dit als "hun" katje, terwijl ze enkel buiten eten zetten, kdenk niet dat ze daar blij mee gaan zijn :s

Het gaat lopen als het me ziet, terwijl het tegen de raam altijd kopjes geeft :d

sita
sita
  • 4.731 berichten

#6 Geplaatst 18 november 2010 - 13:43

:geluk: :geluk:  :thumb: :thumb:

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 18 november 2010 - 13:47

Fijn dat je dit doet. Misschien gewoon zorgen dat hij tochtvrij kan liggen. Is je mandje eentje met een hoge boord? Kan helpen

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#8 Geplaatst 18 november 2010 - 13:52

Misschien toch eens met de buren praten O:) Ik weet ijdele hoop, maar toch zie ik ocharm zo een klein poesje liever een lekkere warme thuis hebben. Als iemand in de geburen het zou binnenlaten zijn ze hun "vermeend eigen poesje" ook wel kwijt denk ik hoor, want zo een beestje weet wel als het ergens goed terecht komt :oops:

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 18 november 2010 - 13:52

Eragon zei:

Fijn dat je dit doet. Misschien gewoon zorgen dat hij tochtvrij kan liggen. Is je mandje eentje met een hoge boord? Kan helpen

ja het is volledig dicht met dus 1 ronde opening om in te kruipen.  Is dus echt windvrij.  :)

Alles voor de beestjes eh! :d

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 18 november 2010 - 13:55

Schitterend!

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 18 november 2010 - 15:20

Het probleem is, ik wil het wel laten steriliseren/castreren (ken het geslacht niet) en proberen plaatsen, maar die buren zien dat als HUN katje (hebben ze zo gezegd).  

Dus kan eigenlijk niet meer doen dan het diertje een warm slaapplekje geven...

Tja, vanaf wanneer is een katje eigendom van jezelf??  Als het bij je binnen mag dacht ik zo :s

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.558 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 18 november 2010 - 16:20

Als je de kans krijgt zou ik toch checken of het een poes of kater is. Als je buren het als hun katje zien dan moeten ze er ook de verantwoordelijkheden voor dragen, willen ze dat niet dan is het beter af bij mensen die dat wel willen. Zou er me niets van aantrekken.

ine41
ine41
  • 149 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 18 november 2010 - 17:02

wij hebben ook een zwerfkat die tam is die slaap in de dag in een mand in de keuken en s'avonds gaat hij in de garage slapen in een houten bak met een kussen in en een warme plaid wij deken hem onder das lekker warm

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#14 Geplaatst 18 november 2010 - 17:06

Zorgen vooral dat er geen wind aan dat mandje komt. Anders een hele grote kartonnendoos zetten. Die doos op hare zijkant leggen en het mandje erin. De doos kan je dan nog extra afdekken met dekens zodat er geen koude wind door kan. En je laat de opening vrij aan één kant zodat ze erin kan gaan. Wel zien dat de opening niet naar de tocht is gericht. Wel mooi dat je dit wil doen, maar je kan mss eens met je buren praten over het steriliseren of castreren en zeggen dat het een koude winter gaat zijn en dat het mss best is dat ze het poesje binnen nemen.

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 18 november 2010 - 18:20

Mensen durven nogal,zenne O:) Het is "hun"kat,maar verzorging,dat dan liever niet :censored: Tof dat jij ermee inzit,maar een echt warm plaatsje voor de ijskoude winter zou toch veel beter zijn.
Geplaatste afbeelding