Spring naar inhoud

- - - - -

kat stinkt door ontworming

• Log in om te reageren
40 reacties op dit onderwerp
Marjohke
Marjohke
  • 408 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 22 november 2010 - 17:09

ik heb voor de zekerheid kattenparfum gekocht. nu ruikt hij weer heeeeeeeeeeeeeeeel lekker!

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 22 november 2010 - 19:52

Bestaat dat echt, kattenparfum?  :LOL:  Waar haal je dat dan ergens?  

Blij voor u dat je het goedje er al wat van af gekregen hebt.  

Normaal gezien gebruik ik ook Stronghold maar nu had ik eens iets anders gekregen van de DA, ik heb zelfs nooit gekeken wat de naam was.  Echt, dat spul nooit meer.  Stronghold ruikt niet bepaald lekker, maar dat ander product was nog andere koek hoor.  :misselijk:

Geplaatste afbeelding

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#18 Geplaatst 22 november 2010 - 20:56

Persoonlijk zou ik géén geurtjes op mijn kat spuiten :o Al die troep is niet goed voor de vacht van een kat!

Een kat is de properheid zelve, en wast zichzelf dagdagelijks. Nu de kat zich wast heeft hij dat vieze parfumpje steeds binnen.
Hier zijn laatst ook alle katten ontwormt/ontvlooit met een pipetje, en géén enkele kat ruikt er nog naar! De dag erna zelfs géén geurtje meer.

Een vies geurtje aan de kat kunnen andere oorzaken zijn. Net zoals Catherine zei, mss zijn het de anaalkliertjes!

Bewerkt door griffel1977, 22 november 2010 - 20:57.

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 22 november 2010 - 21:30

Ik zou het zelf waarschijnlijk niet gebruiken hoor zo'n kattenparfum.  Ik was er alleen nogal over verbaasd dat dit bestaat en waar zoiets zou te krijgen zijn :) .  
Ik gebruik hoogstens af en toe eens wat talkpoeder als ik m'n katten borstel.  

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 28 november 2010 - 18:20

Zelf ben ik niet voor kattenparfum ed. Een kat is op zich een zeer net en proper dier!
Als je kat 'stink' dan is hier steeds een reden voor, die beholpen moet worden.
Mijn katten heb ik nog nooit gewassen.
Wel heb ik Xanti gewassen toen ze pas bij ons was, omdat ze toen ze een paar dagen oud was last had van vlooien en er zaten nog uitwerpselen in haar vacht.
Ik heb haar toen met speciale kattenshampoo gewassen.
Wel heb ik steeds doekjes van Zwitsal (voor de baby's) in huis.
En heb ik al enkele malen gebruikt. Bv toen Sloeber in één of andere plakkerige plant had gezeten en dit wilde oplikken. Wist niet wat dit was en heb het zelf maar gedaan.
Of toen Xanti wat diarree had en toen ze na haar ster. ter plaatse geplast had.

Marjohke
Marjohke
  • 408 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 28 november 2010 - 21:15

nja molly stinkt dus nog altijd. vooral vanboven op het hoofdje & de nek

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 29 november 2010 - 16:14

Nog altijd?  Zou het dan toch niet aan iets anders kunnen liggen?  

Geplaatste afbeelding

Kocka
Kocka
  • 14 berichten

#23 Geplaatst 04 december 2010 - 09:34

Mijn kat stinkt ook......
Normaal stinkt ze niet, maar toen ik thuiskwam (4 weken weggeweest) dus wel....
In de tussentijd is er niks veranderd: zelfde voer, zelfde vlooienspul. Het enige wat ik kan bedenken is dat net voor ik ging we ander ontwormmiddel hebben gebruikt. Normaal had ze tabletjes, nu een pipetje. Ik zei nog thuis: kijk of ze daar geen last van heeft (kale plekken op vacht ofzo), maar zou ze daar ook van kunnen stinken??? En zolang? Ik weet trouwens niet of ze de maand dat ik niet thuis was heeft gestonken. Hier thuis hebben ze niks gemerkt, maar nu ook niet, zijn verkouden.
Dat de kat stinkt kan niet van slechte tandjes zijn: die heeft ze wel ooit gehad, maar die geur zou ik wel herkennen. Overigens lijkt ze zichzelf wel gewoon te wassen.
Wat me wel opvalt is dat ze meer drinkt, tenzij ze gewoon meer binnen drinkt omdat het buiten vriest en de vijver bevroren is....
Maar wat denken jullie? Zou een kat een kat gaan stinken als er iets met haar niertjes zou zijn???

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 04 december 2010 - 14:43

Als je twijfeld en denkt aan een nierprobleem, zou ik zo snel mogelijk langs gaan bij de DA
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Kocka
Kocka
  • 14 berichten

#25 Geplaatst 04 december 2010 - 15:08

PeggyJ zei:

Als je twijfeld en denkt aan een nierprobleem, zou ik zo snel mogelijk langs gaan bij de DA

...ik weet het niet....ik las toevallig op een andere site over een kat die ook stinkt en daar werd verteld dat het misschien een nierprobleem zou kunnen zijn. stond verder geen uitleg bij en was van een aantal jaren geleden, anders had ik wel gevraagd hoe en wat.

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 17 december 2010 - 16:23

Vind het ook niet normaal dat een kat stinkt :s Vind dat ze juist naar niks ruiken in tegenstelling tot honden,die geven altijd een geur af.
Geplaatste afbeelding

Kocka
Kocka
  • 14 berichten

#27 Geplaatst 17 december 2010 - 16:30

sandra25 zei:

Vind het ook niet normaal dat een kat stinkt :s Vind dat ze juist naar niks ruiken in tegenstelling tot honden,die geven altijd een geur af.

Ja, dat vind ik ook. En daarom maak ik me zorgen.....
Ik denk dat ik maar een afspraak bij de dierenarts maak want ze stinkt nog steeds :(

trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#28 Geplaatst 17 december 2010 - 16:51

sandra25 zei:

Vind ik ook, hier pipetje van stronghold en je ruikt eigenlijk niks, ja even het product maar als het opgenomen is niks meer dan zou het wel een andere oorzaak kunnen hebben .

Marjohke
Marjohke
  • 408 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 17 december 2010 - 20:25

ik heb molly gewassen met shampoo overlaatst omdat hij had gevochten en vol zand, bloed en kwijl hing en bij mij is de stank weg

Kocka
Kocka
  • 14 berichten

#30 Geplaatst 17 december 2010 - 20:32

Marjohke zei:

ik heb molly gewassen met shampoo overlaatst omdat hij had gevochten en vol zand, bloed en kwijl hing en bij mij is de stank weg

Maar dat is niet het geval bij mijn kat.....die ziet er schoon uit, net zoals anders.