Spring naar inhoud

- - - - -

Bedenkingen bij zoekertjes

Aangeboden

• Log in om te reageren
1040 reacties op dit onderwerp
Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#16 Geplaatst 16 februari 2010 - 15:59

Oei, ocharme die diertjes! :o

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 16 februari 2010 - 16:09

Probleem is, je kan er niets tegen beginnen.
De wettelijke garantie dekt zulke dingen niet.

Voor de diertjes is het zeer erg maar voor de eigenaars nog erger.
Zij blijven met die misserie zitten.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#18 Geplaatst 16 februari 2010 - 16:13

Heel jammer dat zoiets zomaar kan :(

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 16 februari 2010 - 16:23

Midas zei:

Probleem is, je kan er niets tegen beginnen.
De wettelijke garantie dekt zulke dingen niet.

Voor de diertjes is het zeer erg maar voor de eigenaars nog erger.
Zij blijven met die misserie zitten.

Normaal heb je wettelijk toch 2 jaar garantie op een 'goed'. En aangezien de verkoop van katten nog altijd aanzien wordt als goederen, heb je normaal garantie. Ik weet nu niet of HCM een verborgen gebrek is?

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#20 Geplaatst 16 februari 2010 - 16:25

Kittens voor zo'n prijs daar vind ik al een geurtje aan zitten. Voor zo'n prijs kan je ze onmogelijk naar behoren fokken en helemaal in orde vaccineren, ontwormen, chippen,...Teveel euro's voor een kitten dat niet in orde is en voor de fokker zeker te weinig om naar behoren te kunnen werken en aan alle vaccinaties, testen,....te voldoen.
Helaas lopen soms heel veel mensen in die iets goedkopere prijzen. Waardoor ze net een grote duurkoop worden !!!
Beter toch 550 euro uitgeven en een ruimere garantie vragen, testverslagen,...Dat ietsje meer maakt heel veel verschil !!

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#21 Geplaatst 16 februari 2010 - 16:28

feroesti zei:

Kittens voor zo'n prijs daar vind ik al een geurtje aan zitten. Voor zo'n prijs kan je ze onmogelijk naar behoren fokken en helemaal in orde vaccineren, ontwormen, chippen,...Teveel euro's voor een kitten dat niet in orde is en voor de fokker zeker te weinig om naar behoren te kunnen werken en aan alle vaccinaties, testen,....te voldoen.
Helaas lopen soms heel veel mensen in die iets goedkopere prijzen. Waardoor ze net een grote duurkoop worden !!!
Beter toch 550 euro uitgeven en een ruimere garantie vragen, testverslagen,...Dat ietsje meer maakt heel veel verschil !!

Idd, ben ik het mee eens.

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#22 Geplaatst 16 februari 2010 - 16:39

Dus voor 75 euro meer zou alles wel in orde zijn?Dat is mij ook onzin hoor.475 euro is al een flink bedrag en dan zou alles al wel in orde MOETEN zijn vind ik.Dat zijn echt weer van die vieze vuile fokkers die om die beestjes geen lap geven.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 16 februari 2010 - 16:59

:trance: :trance: :trance: :trance: :trance:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#24 Geplaatst 16 februari 2010 - 17:07

krulleke zei:

Dus voor 75 euro meer zou alles wel in orde zijn?Dat is mij ook onzin hoor.475 euro is al een flink bedrag en dan zou alles al wel in orde MOETEN zijn vind ik.Dat zijn echt weer van die vieze vuile fokkers die om die beestjes geen lap geven.

Klopt! Ik ken een aantal fokkers die 450 euro vragen voor een britje. Ik ken er die 500 vragen. Die britjes zijn perfect in orde, alle testen gedaan, kittenpakketje erbij, gechipt, geënt, ontwormd, vrij van parasieten. Veel winst zullen ze er niet aan maken, maar dat is ook niet nodig 8)

Ik ken meer fokkers die absurd veel geld vragen voor britjes en fokkers die absurd weinig vragen voor een britje (bv 300 euro) waar de dieren het vreselijk hebben of waar het allemaal om het geld draait en waar wordt bespaard op alles waarop kan bespaard worden...

Het gaat echt niet om die 25 euro verschil op kittenprijzen, de meeste wantoestanden zal je vinden bij de hoge en lage uitschieters qua prijzen, dat merk je al snel als je eens een beetje gaat rondkijken...

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#25 Geplaatst 16 februari 2010 - 18:45

jullie moeten de 6de foto eens bekijken bij de beschikbare kittens de linse heeft nu al precies iets aan zijn oogje???? :louche:

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#26 Geplaatst 16 februari 2010 - 19:16

Schandalig :evil: ! Ze geven mensen leed omdat ze afzien van het feit dat hun diertjes leed hebben, en ze fokken diertjes die ze niet eens de kans geven om gezond te zijn...Hoe kan je beestjes zoiets aandoen :( Heel jammere zaak !

HK nummer wil niks zeggen bij een cattery.Genoeg cattery's gezien die echt erg zijn ! (waar de katten bv los buiten lopen tussen straatkatten en andere katten,geen omheining niks ! Ziektes/Aids testen? Neejoh, niet nodig :s ) Er zijn goede cattery's zonder HK, en er zijn er goede met. Hoe dan ook moet je altijd kritisch blijven. Altijd 2x nadenken voor je een kitten ergens koopt, het bespaart je zoveel leed. Je moet je echt goed voelen bij een cattery.

Bewerkt door Serenity, 16 februari 2010 - 19:17.

Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#27 Geplaatst 16 februari 2010 - 19:34

Nog iemand die denkt goed bezig te zijn

Goedkope Britse Kortharen en Siamezen!!

Prijs:

Bekeken:1039 keer sinds 07-02-10, 20:53

Meer foto's
KenmerkenGeslacht: Meerdere dieren
Stamboom: Nee Leeftijd: 0 tot 2 jaar
Beschrijving
Hallo, wij zijn de familie Nicolai, die kleinschalig wil gaan fokken met een aantal (halve) raskatten. We hebben 1 volledig Brits Korthaar poes, in lilac kleur (zalmroze). Twee halve Siamezen poezen, in lichtrood en donkerrood. Twee spierwitte katers (niet doof!!). Een is driekwart Brits Korthaar en de andere is een halve Britse Korthaar. We proberen hier een goedkope (ras)kat te fokken, die voor iedereen beschikbaar zou moeten zijn.

Vaak zijn de raskatten te duur voor de meeste mensen. Maar omdat een raskat toch heel aanlokkelijk is, betalen de mensen te veel naar mijn mening, voor een kat. Wij willen de raskat voor iedereen beschikbaar maken, mensen die er financieel goed voor zitten, maar ook mensen die zulke katten in de aankoopprijs niet kunnen betalen, maar er toch graag één willen hebben.

We gaan onze kittens laten chippen, ze krijgen de eerste enting en een paspoort. De tweede enting ligt zo rond de €30,-, afhankelijk van uw dierenarts. We zijn er natuurlijk zeker van, dat je bij ons geen volledige raskat mee krijgt, qua bloedlijnen, maar uiterlijk zullen ze er in ieder geval veel op lijken. Onze katten zijn vriendelijk en aanhalig van karakter en zullen dat ook doorgeven aan hun kittens.

Ons uiteindelijke doel is dat we een Brits Korthaar of Siamees fokken qua uiterlijk, maar dat de bloedlijnen een beetje anders lopen, zodat je een goedkope (ras)kat krijgt. Mijn volledige Brits Korthaar poes is 31-01-10 gedekt. We zijn benieuwd of ze drachtig is! Ze is gedekt door de halve Brits Korthaar kater, Big Chuckey. Theo is ook een nakomeling van deze combinatie.
Foto 1: Theo, kater, driekwart Brits Korthaar.
Foto 2: Safira, poes, volledig Brits Korthaar

We hebben geen zin in onzin mailtjes, daar wordt niet meer op gereageerd.
Vriendelijke groeten familie Nicolai
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#28 Geplaatst 16 februari 2010 - 19:38

Man man man. Grrrrrrrrrr :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#29 Geplaatst 16 februari 2010 - 19:38

Maar jongens toch,aan fantasie ontbreekt het sommige echt niet :gek: .

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#30 Geplaatst 16 februari 2010 - 19:49

Randa zei:

We hebben geen zin in onzin mailtjes, daar wordt niet meer op gereageerd.
Vriendelijke groeten familie Nicolai

Ze weten zelf wel heel goed dat wat zij doen absoluut niet geweldig is anders zouden ze deze zin er niet bijzetten!!! :o

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Aangeboden