Spring naar inhoud

- - - - -

Bedenkingen bij zoekertjes

Aangeboden

• Log in om te reageren
1040 reacties op dit onderwerp
Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#166 Geplaatst 05 april 2010 - 15:51

brit zei:

ik denk dat er iets minder van zal verwacht moeten worden lol
en het staat er te netjes op net of een cattery ofzo het geschreven heeft lol (was mijn eerste indruk ) :)

jep, cattery's en mensen met brittenkittens aan 250€, deze laatste lijken ons niet echt goed, dus vandaar :d

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#167 Geplaatst 05 april 2010 - 15:52

brit zei:

ik denk dat er iets minder van zal verwacht moeten worden lol

Zullen we zelf wel bepalen, toch???? 8)

wea
wea
  • 6.105 berichten
  • 5 katten

#168 Geplaatst 05 april 2010 - 15:53

ach Elfonia, je ziet blijkbaar af met dit zoekertje :LOL:

Ik vind het toch al beter dan het vorige hoor ;)

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#169 Geplaatst 05 april 2010 - 15:54

ja zeg wel :catscratchhead :goofy:

da's goed :d , maar mochten er nog suggesties zijn, dan mogen die gerust geplaatst worden in het linkje dat wea plaatste :)

Guest_brit_*
Guest_brit_*

#170 Geplaatst 05 april 2010 - 16:03

Elfonia zei:

Zullen we zelf wel bepalen, toch???? 8)

met dit bedoelde ik dat het een heeeel lange tekst is lol

ik heb mijn 2 katertjes ook op kapaza gevonden hoor meer en meer fokkers zetten hier hen kittens op
mijn allereerste htk was een kruising van een britje en die was blauw met wit onze fluffy hadden toen geluk de gebuur zen poes was gedekt van een brit uit de straat en de andere 2 kittens waren tijgertjes
als je vlug genoeg bent kun je geluk hebben :)
en bij ons in de grensstreek (asiel) hebben al 2 karthuizers gezeten van maar een maand of 6(denk ik)

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#171 Geplaatst 05 april 2010 - 16:10

haha, de vorige keer was hij net te bondig :mrgreen:

Ik zal het nog eens bekijken, mss. dat ik nog iets beter vind. ;) :)

Maar ik moet het er blijkbaar duidelijk bijzetten hoe het er moet uitzien, want ondertussen heb ik al keuze uit alle kleuren, behalve wat mijn zus zoekt :lachen:

Guest_brit_*
Guest_brit_*

#172 Geplaatst 05 april 2010 - 16:17

ja dan heb je dat hé lol ofwel moet je zus gewoon eens naar de kittens gaan kijken waar je al keuze in hebt wie weet is er wel ééntje die er uit springt ;) zo hadden wij het met lowie gingen gewoon eens gaan kijken want wisten niet of we een silver tabby blotched wilden en voila we hebben hem binnen de 5 min gereserveerd lol :d

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#173 Geplaatst 05 april 2010 - 16:54

:geluk: :geluk: :geluk: met het zoekertje Elfonia & Beer :thumb:

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#174 Geplaatst 05 april 2010 - 17:01

Ah mijn excuses, ik kende het voorgaande topic niet. En omdat je zoekertje nogal specifiek was, was ik een beetje gealarmeerd. :oops: Veel succes met de zoektocht!

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#175 Geplaatst 05 april 2010 - 17:38

Niet te vlug oordelen of veroordelen mensen ;)
Maar geen probleem :)

Extra relame zeker? :ha

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#176 Geplaatst 05 april 2010 - 17:46

Ja, het komt vanuit een bezorgdheid voor de poezels hé, dat soms te vlug oordelen. Er zijn zoveel vreemde dingen soms op websites als kapaza etc. :louche: Houdt ons op de hoogte van de zoektocht hé, en als ze er is, fotootjes posten. ;) :)

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#177 Geplaatst 05 april 2010 - 19:30

even kleine reactie op alle prijzen die hier genoemd worden
Waarom is het de meesten altijd rechtevenredig, als je minder als 500 € vraagt voor je fok , dat er een 'reukje' aan hangt.
Als je een klein nest hebt kun je een overblijvend kitten nog wel even laten blijven maar tkan ook niet blijven duren toch.
En dat heeft niets te maken met testen enz... gewoon met gezond verstand, ok kittens opbrengen kosten geld, maar ermee blijven zitten kost je nog veel meer geld ? Volgens mij heeft dat ook geen zin, waarom fok je dan kittens. Maar er zal dan ook wel verschil zitten tussen hobbyfokkers en prof fokkers. Liever een goed gezin vinden en een redelijke prijs vragen dan 1000€ vragen en binnen een jaar nog met dat kitten in huis zitten. Voor de meeste gezinnen die toch opteren voor een raskatje is 500€ alweer een behoorlijke uitgave, en daar blijft het ook niet bij, er komt meer bij te kijken. Natuurlijk doet de nieuwe wetgeving je als fokker verplicht je prijzen omhoog te gaan doen, een verplichte chip, registratieskosten en dergelijke meer, waarvoor je idd een meerkost moet gaan rekenen. Maar op den duur blijven we zo allen met peperdure kittens zitten vrees ik. Er schort merkbaar iets aan die wetgeving en ze gaan het maar beseffen alst schip verdronken is denk ik. Wat ik niet vat is dat malafide dierenwinkel hk nummer hebben en hobbyfokkers hemel en aarde moeten bewegen om om hun kittens te plaatsen, is de wetgeving dan zoveel beter geworden??

Bewerkt door mightycats, 05 april 2010 - 19:43.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#178 Geplaatst 05 april 2010 - 19:41

mightycats zei:

Waarom is het de meesten altijd rechtevenredig, als je minder als 500 € vraagt voor je fok , dat er een 'reukje' aan hangt.
Als je een klein nest hebt kun je een overblijvend kitten nog wel even laten blijven maar tkan ook niet blijven duren toch.
En dat heeft niets te maken met testen enz... gewoon met gezond verstand, ok kittens opbrengen kosten geld, maar ermee blijven zitten kost je nog veel meer geld ? Volgens mij heeft dat ook geen zin, waarom fok je dan kittens. Liever een goed gezin vinden en een redelijke prijs vragen dan 1000€ vragen en binnen een jaar nog met dat kitten in huis zitten. Voor de meeste gezinnen die toch opteren voor een raskatje is 500€ alweer een behoorlijke uitgave, en daar blijft het ook niet bij, er komt meer bij te kijken.

Overschot van gelijk :thumb:

Sommige reacties echter, die wij kregen op het zoekertje, waren duidelijk onbetrouwbaar...

Die van de cattery's waren wel te betrouwen. Nette mailtjes.

Maar van sommige andere mochten de kittens veel te vroeg weg oa.
Deze reacties lijken mij dan beter te negeren :onzeker:

Bewerkt door Elfonia, 05 april 2010 - 19:42.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#179 Geplaatst 05 april 2010 - 19:50

mightycats zei:

het "reukje" zou in dat geval dan zijn dat het kitten al wat ouder is he, dan is er op zich nog niks mis met het kitten natuurlijk. tenzij er een speciale reden is dat dat kitten nog achtergebleven is, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn denk ik dan

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#180 Geplaatst 05 april 2010 - 19:57

mightycats zei:

En dat heeft niets te maken met testen enz... gewoon met gezond verstand, ok kittens opbrengen kosten geld, maar ermee blijven zitten kost je nog veel meer geld ? Volgens mij heeft dat ook geen zin, waarom fok je dan kittens. Maar er zal dan ook wel verschil zitten tussen hobbyfokkers en prof fokkers. Liever een goed gezin vinden en een redelijke prijs vragen dan 1000€ vragen en binnen een jaar nog met dat kitten in huis zitten. Voor de meeste gezinnen die toch opteren voor een raskatje is 500€ alweer een behoorlijke uitgave, en daar blijft het ook niet bij, er komt meer bij te kijken. Natuurlijk doet de nieuwe wetgeving je als fokker verplicht je prijzen omhoog te gaan doen, een verplichte chip, registratieskosten en dergelijke meer, waarvoor je idd een meerkost moet gaan rekenen. Maar op den duur blijven we zo allen met peperdure kittens zitten vrees ik. Er schort merkbaar iets aan die wetgeving en ze gaan het maar beseffen alst schip verdronken is denk ik. Wat ik niet vat is dat malafide dierenwinkel hk nummer hebben en hobbyfokkers hemel en aarde moeten bewegen om om hun kittens te plaatsen, is de wetgeving dan zoveel beter geworden??

Ik denk toch dat je dat even helemaal verkeerd ziet !
Correcte fokkers hebben gewoon geen kittens over, waarom zouden ze die aan lichtere prijzen verkopen. Je kittens zet je niet in afprijzing...
En doe je het wel, dan is er toch iets fout...
Als mensen geen kittens willen voor de correcte prijs dan zit er iets fout in de cattery. Of potentiële kittenkopers vertrouwen het niet, het is er te vuil, associale katten, onvriendelijke mensen,... en dan plots moeten de kittens de deur uit aan dumpprijzen.
Sommige mensen zouden zich beter afvragen waarom zij de kittens aan de vooropgestelde prijs niet kwijt raken en anderen wel !!

Een hk nummer kost je haast niets en is een kleine moeite. Als je wil gaan fokken, doe het dan op de correcte manier of laat het over aan mensen die het wel op de correcte juiste manier willen doen.
Als je dat al niet wil, hoe leergierig ben je dan voor de andere belangerijke zaken als stamboom kennis en genetica ?
Fokkers werken met wachtlijsten en hebben gewoon nooit kittens over !!
Wij hebben in 9 jaren fokken nooit geen kitten over gehad !
En mensen die een rasecht zuiver kitten willen hebben dat bedrag er ook graag voor over, ze kennen de kosten en willen ook garantie. Dan stappen ze natuurlijk liever over op een fokker met hk nummer aan de juiste kostprijs.

Kittens aan dumpprijzen, daar zit gewoon een reukje aan !!!!

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Aangeboden