Spring naar inhoud

- - - - -

Bedenkingen bij zoekertjes

Aangeboden

• Log in om te reageren
1040 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#31 Geplaatst 16 februari 2010 - 19:51

Smitten Kitten zei:

Klopt! Ik ken een aantal fokkers die 450 euro vragen voor een britje. Ik ken er die 500 vragen. Die britjes zijn perfect in orde, alle testen gedaan, kittenpakketje erbij, gechipt, geënt, ontwormd, vrij van parasieten. Veel winst zullen ze er niet aan maken, maar dat is ook niet nodig 8)

Ik ken meer fokkers die absurd veel geld vragen voor britjes en fokkers die absurd weinig vragen voor een britje (bv 300 euro) waar de dieren het vreselijk hebben of waar het allemaal om het geld draait en waar wordt bespaard op alles waarop kan bespaard worden...

Het gaat echt niet om die 25 euro verschil op kittenprijzen, de meeste wantoestanden zal je vinden bij de hoge en lage uitschieters qua prijzen, dat merk je al snel als je eens een beetje gaat rondkijken...

Wij vragen 590 euro voor een kitten, dat vind ik toch een behoorlijk prijsverschil. Die extra hebben wij alvast broodnodig om het te redden. Als wij hier zo'n prijzen als 450 euro zouden vragen steken we behoorlijk toe, als je dan nog eens een jaar garantie geeft en het foutloopt met een nestje , kom je dat ook helemaal niet meer te boven. En dan loopt het helemaal mis en wordt er vaak noodgedwongen bespaard op vanalles om het toch iets wat financieel te kunnen redden. Heel vaak moeten fokkers noodgedwongen stoppen omdat ze de hoge kosten niet meer aan kunnen. Dat is iets waar rekening mee moet gehouden worden !!!!
Oké, met 450 euro zijn mogelijk bij bepaalde grote nestjes, zonder enig probleem ( zonder keizersnede, extra bijvoeding, voedingssuplementen, extra dierenarstenbezoeken,...) soms net de kosten vergoed, maar wat als het alsnog fout gaat ??? Kan je het dan nog opbrengen om een gratis kitten of wel een gans nestje gratis te gaan fokken of alle aankoopsommen terug te geven ?
Dat zijn zaken waar veelal door beginners niet aan gedacht wordt. En als het zich voordoet is het een ramp, financieel onmogelijk om de koper te vergoeden , wat dan ????
Met die extra euro'tjes kan best een spaarpotje opgebouwd worden voor onvoorziene kosten. Een kitten dat onverwacht sterft , een dure operatie nodig heeft, medicijnen nodig heeft en waarvan de eigenaars vergoed moeten worden. Plotse zware tegenslag als ziekte (vb. schimmelbesmetting), noodgedwongen sterilisaties, keizersnedes, .... Heb je het niet nodig zo veel te beter. Bij overschot kan je ook eens investeren in nieuwe krabpalen of andere spulletjes of geeft je een nog ruimer kittenpakket mee de volgende keer.

De verantwoordelijkheid van een fokker stopt niet na de verkoop en dan moet je het ook nog aankunnen als het fout loopt.
Volgens mij is dat onmogelijk met nog minder als de gebruikelijke prijs.

Als men 450 euro vraagt en geen garantie heeft of tegemoedkoming doet
wat zoiets betrefd als levenslange medicatie. Dan heb ik daar een probleem mee !!!! Beter 550 euro vragen en iets opzij proberen te zetten en wel doen wat er van een fokker verwacht wordt als er iets fout gaat !!

Helaas begrijpen mensen het prijsverschil niet en wordt veelal naar de portemonee gekeken en overal rondgebeld om toch iets goedkoper te vinden. Als het dan fout loopt en je dat uitlegd begrijpen ze pas hoe stom ze waren in die val te trappen...

Ik moet eerlijk zijn, ik zal geen kitten aan 450 euro verkopen, noch er zelf eentje aankopen. Vroeger wel, de kosten lagen lager (geen chip, geen testen als pkd en hcm, voeding en kattenzand pakken goedkoper...). Nu is  450 euro voor mij een onmogelijke prijs om blijvend correct te kunnen werken...

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#32 Geplaatst 16 februari 2010 - 19:58

Ik zou zeggen "een verwittigd man(vrouw) is er twee waard" trouwens de naam van de cattery is zichtbaar genoeg in het eerste berichtje :ha

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 16 februari 2010 - 20:03

:( :(
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#34 Geplaatst 16 februari 2010 - 20:14

Ongeloofelijk !!!
Wat zullen ze dan doen als een kitten sterft of zware medische kosten nodig heeft ? Zijn ze dan ook nog zo goedkoop en betaalbaar ???
Dit zou verboden moeten worden, puer bedriegelijke handel !!!!
Dit zijn geen betaalbare kittens, maar tijdbommetjes !!!!!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#35 Geplaatst 16 februari 2010 - 20:16

:evil: :cry: :evil:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#36 Geplaatst 16 februari 2010 - 20:19

Die naam klinkt me trouwens heel bekent !!! Ik denk dat die hier geweest zijn voor onze Massimo een tijdje geleden. En toen ze verteld hadden dat het als dekkater was voor een halfbrit had ik geweigerd. Ze hadden ook een foto mee van die halfbrit poes. Maar dat ze er zoveel hadden , hebben ze niet verteld.
Waarschijnlijk wonen ze net over de grens van België in Nederland ?? Wij hebben hen aan de deur gezet na een behoorlijke uitleg over hoe het wel moet.
Of er moeten meer families zijn met zo'n naam...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#37 Geplaatst 16 februari 2010 - 20:20

Zalmroze en donkerrood welke kleuren zijn dat dan ???

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#38 Geplaatst 16 februari 2010 - 20:37

:gek:

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#39 Geplaatst 16 februari 2010 - 20:40

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: een zalmroze kat :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#40 Geplaatst 16 februari 2010 - 21:12

Feroesti ze wonen in Drachten, Friesland.
Verder :shhh:
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#41 Geplaatst 16 februari 2010 - 21:15

krulleke zei:

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: een zalmroze kat :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

OOOOOOOOOOOh roze :goofy: :goofy: :goofy:

moest ik niet beter weten, dan wou ik eentje :p

Bewerkt door Elfonia, 16 februari 2010 - 21:16.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#42 Geplaatst 16 februari 2010 - 21:26

feroesti zei:

Zalmroze en donkerrood welke kleuren zijn dat dan ???

Dat was ook mijn gedacht, misschien verkopen ze vissen. :ha

Effe serieus... :evil:

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#43 Geplaatst 16 februari 2010 - 21:53

Ik had eens gekeken op die site van cattery S...
bij "beschikbaar" staan zes foto's van kittentjes en er is er eentje bij, een zwart-witje, dat er echt slecht uitziet :-(

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#44 Geplaatst 16 februari 2010 - 22:08

tja sommigen proberen gewoon overal geld uit te kloppen en erg genoeg zullen er wel weer enkele goede zielen zijn die zich vqn geen kwaad bewust zo een kitten aanschaffen... en zo blijft het spel aan het draaien...

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#45 Geplaatst 16 februari 2010 - 22:13

awel ik wil zon zalmrose poesje..... past goed bij men livingskleuren en salon :x

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Aangeboden