Spring naar inhoud

- - - - -

Bedenkingen bij zoekertjes

Aangeboden

• Log in om te reageren
1040 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#61 Geplaatst 17 februari 2010 - 10:08

mooi roze is niet lelijk :x

Mélina
Mélina
  • 1.332 berichten
  • 1 katten

#62 Geplaatst 17 februari 2010 - 10:08

Allez jong wat is dat daar allemaal bij die familie? Idioot en onverantwoordelijk fokken, hond moet plots weg.
Wie weet hoe leven die dieren daar?
:catwalk Groetjes Mélina en Gwenda :catwalk

CoMeter van Knoetje

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#63 Geplaatst 17 februari 2010 - 10:32

Stef zei:

Hieronder nog een advertentie op marktplaats van deze familie Nicolai...

Met spoed, Cane: een Amerikaanse Stafford kruising

Hallo,

wegens privéomstandigheden bieden wij onze kruising Amerikaanse Stafford reu met spoed aan. Hij is afgelopen november een jaar oud geworden. Hij is zeer lief in de omgang met mensen, kinderen, katten en andere honden. Hij is gechipt, maar het paspoort is kwijtgeraakt. Een nieuw paspoort kan zo aangevraagd worden bij de dierenarts. Hij is niet gecastreerd. Het is een kruising met een Mechelaar, hij is zeer lief, maar een beetje eenkennig. Als je vrienden met hem bent, ben je ook vrienden voor het leven. Hij is heel waaks, maar zal nooit iemand aanvallen. De standaardcommando's heeft hij goed onder de knie (zit, af, blijf, poot, naast). Hij is superspeels en zeer energiek. Hij heeft de kleuren van een Mechelaar, maar de massieve kop en bouw van een Stafford. Hij is middelgroot en geschikt voor huishond (hij leeft bij ons ook gewoon in huis), maar voor b.v. terreinbewaking zou hij ook geschikt zijn. Bench is hij niet gewend en een goed huis is belangrijk. Wie kan deze schat een goed huis bieden? Bel dan op 06-55 96 45 86 of bij geen gehoor 06-17 37 75 51. Mail wordt niet regelmatig bekeken.

Groeten Fam. Nicolai

Dat klopt toch niet zenne

Heel raar allemaal met die familie

sneeuwwitje
sneeuwwitje
  • 4.907 berichten

#64 Geplaatst 17 februari 2010 - 10:36

Allez als die nu ECHT iets willen doen voor al die arme mensen die geen geld hebben voor de aanschaf van een kitten dat ze dan een fonds oprichten zodat die mensen dan kittens kunnen gaan kopen bij mensen die er serieus mee bezig zijn hé!
Maar ik betwijfel of ze het wel echt doen uit liefdadigheid en niet eerder voor hun eigen portemonee (ironisch bedoeld hé :ha )

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#65 Geplaatst 17 februari 2010 - 10:43

arifiene zei:

Ze adverteren vrij vaak op Kapaza.
Eigenlijk nog nooit klachten van gehad...
Als er wel klachten zijn meld je dat best aan de klantendienst :) .

Welke klantendienst?

Mélina
Mélina
  • 1.332 berichten
  • 1 katten

#66 Geplaatst 17 februari 2010 - 10:53

Ines zei:

Ik vind ze er eigenlijk geen van allen gezond uitzien :(

Awel da dacht ik nu net ook.
:catwalk Groetjes Mélina en Gwenda :catwalk

CoMeter van Knoetje

midi
midi
  • Geband lid
  • 3.507 berichten
  • 1 katten

#67 Geplaatst 17 februari 2010 - 12:26

jomjom

Geplaatste afbeelding

MissKitty
MissKitty
  • 7.083 berichten
  • 4 katten

#68 Geplaatst 17 februari 2010 - 12:33

Die denken precies ook weer dat ze het licht hebben uitgevonden, wat een idioten manman :gek:
Geplaatste afbeelding

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#69 Geplaatst 17 februari 2010 - 12:44

Stef zei:

Hieronder nog een advertentie op marktplaats van deze familie Nicolai...

Met spoed, Cane: een Amerikaanse Stafford kruising

maar het paspoort is kwijtgeraakt.

Dat is echt in orde :trance:

Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.107 berichten
  • 1 katten

#70 Geplaatst 17 februari 2010 - 13:28

Man man man, dat kan je toch niet menen! Natuurlijk gaan er hier veel mensen door gelokt worden.
Ik vraag me af of het wel wettelijk is wat ze doen (ik ken niet veel van fokken op zich, maar heb veel gelezen over katten, rassen toen ik wachtte op Shiva) maar ik dacht dat de rasnamen van katten eigenlijk 'wettelijk gedeponeerde merken' zijn en enkel katten die een stamboom of inschrijving bij een raskattenclub hebben mogen als Siamees, Karthuizer, ... benoemd en verhandeld worden. De term half-Siamees is niet toegestaan, net zoals je niet kan zeggen dat je horloge een half-Rodania is of je auto een half-Jaguar omdat die een onderdeel van een Jaguar heeft.
Gezien een kat volgens de wet als een 'ding' wordt beschouwd mogen die namen dan ook niet zomaar gebruikt worden. In hun advertentie gebruiken ze die rasnamen toch voor katten die er geen recht op hebben, dus onwettig als een soort namaakmerk. Natuurlijk is dit maar juridische boekenregels maar met hun advertentie balanceren ze volgens mij op het randje van misleidende reclame voor 'namaak'en dit is niet toegestaan.
Zo'n advertentie is natuurlijk voor de overheidsdiensten niet prioritair (daar liggen ze niet echt wakker van dierenleed), maar volgens mij (en wat ik ooit gelezen heb over raskatten op het internet) is dit niet wettelijk.

Bewerkt door Fieke, 17 februari 2010 - 13:28.
Reden van bewerken: 1 komma is genoeg en woorden herhalen staat ook slordig

Geplaatste afbeelding

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#71 Geplaatst 17 februari 2010 - 15:00

Dieren zijn bijna niet beschermd door de wet, dus volgens mij staat er ook niks in over rassen.

Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#72 Geplaatst 17 februari 2010 - 15:21

wat een idioten!

jyotsna
jyotsna
  • 612 berichten
  • 1 katten

#73 Geplaatst 17 februari 2010 - 16:25

als ik dat zoekertje (van de 1ste post) las, had ik eigenlijk de indruk dat ze de draak wilden steken met mensen die erin trappen om goedkope "raskatten" te kopen... dat kan toch echt geen echte advertentie zijn?? :s

Fieke
Fieke
  • 3.107 berichten
  • 1 katten

#74 Geplaatst 17 februari 2010 - 17:01

Ines zei:

Dieren zijn bijna niet beschermd door de wet, dus volgens mij staat er ook niks in over rassen.

Ines, het gaat ook niet over het welzijn van de dieren. Daar heb je 100% gelijk in, die zijn te weinig beschermd. Volgens de wet zijn dieren voorwerpen die verhandeld mogen worden. Het enige wat ik wil zeggen is dat zij door de rasnamen te gebruiken in hun advertentie voor katten die geen raskat zijn (geen stamboom, niet ingeschreven bij een rasvereniging) misleidende reclame maken. Ze verkopen 'goedkope raskatten' maar de katjes zijn geen raskatjes.
Dat is volgens mij wettelijk gezien het enige waarop men ze kan aanklagen: het misbruik van de term Siamees en Brits Korthaar en het maken van misleidende reclame.
Ik weet jammer genoeg ook dat dit niet voldoende is om hen van dit gevaarlijke en belachelijke idee af te brengen is. Ze zullen het toch doen en op een andere manier reclame maken om van hun tijdbom-kittens af te raken.
Wettelijk gezien kunnen we hen (jammer genoeg) niet verbieden om met hun plan door te gaan. Maar we kunnen volgens mij wel gedaan krijgen dat ze die kittens niet mogen verhandelen als half-Siamees of whatever.
Ik weet dat dit niets aan de kern van de zaak verandert maar als ze op deze manier geen reclame meer maken of kittens aanbieden, misschien dat er dan al veel mensen afhaken om een kitten in huis te nemen.
Ik weet ook (en waarschijnlijk zij ook) dat dit een heel lichte aanklacht is. Misleidende reclame is geen topprioriteit bij de overheid en daar zullen ook geen zware sancties op volgen, jammer genoeg in dit geval.
Sorry als dit anders overkwam in mijn eerste post.
Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#75 Geplaatst 19 februari 2010 - 20:52

Midas zei:

Welke klantendienst?

De klantendienst van desbetreffende zoekertjessite?
Als er klachten zijn ivm dierenwelzijn worden de zoekertjes offline gehaald.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Aangeboden