Spring naar inhoud

- - - - -

Bedenkingen bij zoekertjes

Aangeboden

• Log in om te reageren
1040 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#706 Geplaatst 11 augustus 2011 - 23:09

Gwynyth zei:

In de zin van: je gaat akkoord met haar conditie, en je brengt nadien de kat niet meer terug?

Oke dat is inderdaad een optie, maar wat als ze bijvoorbeeld je telefoonnummer wilt hebben (kun je inderdaad een andere opgeven), maar misschien wilt ze de kat zelf komen brengen of je huis eerst zien (hoewel ik dat betwijfel), maar toch wat als....dan weet ze wel waar je woont.
Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#707 Geplaatst 11 augustus 2011 - 23:11

Gwynyth zei:

In de zin van: je gaat akkoord met haar conditie, en je brengt nadien de kat niet meer terug?

Ik zou idd die kat niet meer terugbrengen. Als je daar de poes gaat afhalen, en ze vraagt geen indentiteitskaart of, kan je zelfs nep gegevens zeggen.
Is het nadien nog al moeilijk om haar terug te vinden, of niet?

Zie ik het weer te simpel?

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#708 Geplaatst 11 augustus 2011 - 23:12

Maylun zei:

Ik heb daar helemaal geen ervaring mee.
Maar ik voel zo een onmacht en schrik dat ze dan gewoon die kittens dumpt of nog iets erger aandoet.

Zou ze wel de moeite nemen om een contractje op te stellen of zo?
Zo niet, moet die poes al gechipt zijn om aan te tonen dat die poes nadien van haar is.
Die poes verdient het niet om daar te blijven. Zelfs om ooit naar haar terug te keren. Hoeveel keer zal ze zoiets nog doen?
:r

Ja als niemand de zorg op zich zal nemen dan vrees ik ook dat ze de kittens dumpt ofzo. En een contract opstellen doet ze echt niet, het intresseert haar weinig waar de kittens naar toe gaan, zolang zij er maar vanaf is.
Moet kat gechipt zijn om aan te tonen dat hij van jou is?? Als je heel veel foto's/filmpjes laat zien die je hebt gemaakt dan is het ook vrij duidelijk toch? Maar die poes verdient het zeker niet om daar te blijven en om daar terug te keren. Ze is niet van plan de kat te laten helpen, maak ik op uit haar advertentie, dus helaas zal de poes regelmatig nestjes krijgen.
Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#709 Geplaatst 11 augustus 2011 - 23:13

chanatas zei:

Oke dat is inderdaad een optie, maar wat als ze bijvoorbeeld je telefoonnummer wilt hebben (kun je inderdaad een andere opgeven), maar misschien wilt ze de kat zelf komen brengen of je huis eerst zien (hoewel ik dat betwijfel), maar toch wat als....dan weet ze wel waar je woont.

Iemand kan het altijd eens proberen. Wie niet probeert, weet nooit of iets lukt. Maar het hier zo maar bij laten, kan toch niet.
Ik denk persoonlijk dat ze echt wel niet de moeite gaat nemen om haar poes te gaan afzetten. Tenzij het bij haar zo erg is, dat niemand het mag zien.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#710 Geplaatst 11 augustus 2011 - 23:15

Advertentie is al weg.
Geeft me een dubbel gevoel. Zucht. Ik zal van de nacht weer wakker liggen.

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#711 Geplaatst 11 augustus 2011 - 23:16

Kan iemand haar niet emailen over hoe ver de poes nu is en wat precies het plan is met de bevalling enzo, dus wanneer ophalen. Ik heb haar al een boze mail gestuurd, dus ze kent mijn mail adres.
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#712 Geplaatst 11 augustus 2011 - 23:17

Maylun zei:

Advertentie is al weg.
Geeft me een dubbel gevoel. Zucht. Ik zal van de nacht weer wakker liggen.

ahh misschien is het nu weggehaald door marktplaats zelf, maar ze kan zo opnieuw een  advertentie plaatsen met een ander email adres. Ik ga het even in de gaten houden.
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#713 Geplaatst 11 augustus 2011 - 23:17

chanatas zei:

Dan haal je een prepaid kaart he, met een minimum bedragje, die kaart gebruik je nadien niet meer...

En als ze die kat laat zwanger worden en op een ander laat bevallen, gaat ze die 9 op de 10 écht niet brengen... maar da's altijd af te wachten he. ;) Anders het adres van vrienden opgeven, die zich dan niet laten zien, en nadien zeggen die dat ze jou niet kennen en niets met de zaak te maken hebben, en dat die mevrouw moet stoppen met lastig doen ;)

Maylun zei:

Ik zou idd die kat niet meer terugbrengen. Als je daar de poes gaat afhalen, en ze vraagt geen indentiteitskaart of, kan je zelfs nep gegevens zeggen.
Is het nadien nog al moeilijk om haar terug te vinden, of niet?

Zie ik het weer te simpel?

:s Ik denk niet dat ze een ID kaart zal vragen, toch? Ze heeft dat recht niet, want is helemaal geen bevoegd persoon, toch? Desnoods maak je een fake mailadres aan met een fake naam, en zeg je dat je zo noemt. Je scant eventueel je ID kaart en met photoshop verander je je naam en gegevens. Op die moment ginder zeg je dat je je portefeuille vergeten bent, maar dat je't wel zal doormailen ofzo ;) Maar ik denk écht niet dat ze zo ver zal gaan.

Goh, en nu voel ik mij precies een crimineel :louche:
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#714 Geplaatst 11 augustus 2011 - 23:23

Gwynyth zei:

Dan haal je een prepaid kaart he, met een minimum bedragje, die kaart gebruik je nadien niet meer...

En als ze die kat laat zwanger worden en op een ander laat bevallen, gaat ze die 9 op de 10 écht niet brengen... maar da's altijd af te wachten he. ;) Anders het adres van vrienden opgeven, die zich dan niet laten zien, en nadien zeggen die dat ze jou niet kennen en niets met de zaak te maken hebben, en dat die mevrouw moet stoppen met lastig doen ;)

:s Ik denk niet dat ze een ID kaart zal vragen, toch? Ze heeft dat recht niet, want is helemaal geen bevoegd persoon, toch? Desnoods maak je een fake mailadres aan met een fake naam, en zeg je dat je zo noemt. Je scant eventueel je ID kaart en met photoshop verander je je naam en gegevens. Op die moment ginder zeg je dat je je portefeuille vergeten bent, maar dat je't wel zal doormailen ofzo ;) Maar ik denk écht niet dat ze zo ver zal gaan.

Dat wordt dan wel een hele operatie, als ik jou berichtjes zo lees haha!! Maar ik heb even de andere advertentie van haar opgezocht, zo kan ik haar in de gaten houden of ze misschien opnieuw de kat erop zet. Dit is de link: Marktplaats.nl - Advertenties van ester uit Amsterdam (weet niet of dit tegen de regels is?)
Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#715 Geplaatst 11 augustus 2011 - 23:28

Gwynyth zei:

Had ook zo iets in gedachte. Maar het moet iemand van Nederland zijn.
Chanatas kan jij een fake e-mailadres aanmaken en wat info vragen?
Of iemand anders uit Nederland?

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#716 Geplaatst 11 augustus 2011 - 23:41

Maylun zei:

Had ook zo iets in gedachte. Maar het moet iemand van Nederland zijn.
Chanatas kan jij een fake e-mailadres aanmaken en wat info vragen?
Of iemand anders uit Nederland?

Dat zou ik wel kunnen doen, maar de advertentie staat er niet meer op he...wij hebben dan nog wel de link naar de andere advertentie, maar tis een beetje raar als iemand die net 1 dag lid is reageerd op een advertentie die niet meer bestaat, snap je? Iemand die langer lid is van marktplaats zou nog wel kunnen reageren, onder het mom van dat ze de advertentie had opgeslagen blablabla....Maar ga het morgen even uitzoeken het is nu al laat, ga zo naar bed toe...morgen weer werken. Dus morgenavond ga ik even kijken of ze misschien opnieuw de advertentie erop heeft gezet.
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#717 Geplaatst 11 augustus 2011 - 23:57

Tome nu heb ik toch ook een dubbel gevoel :(
Ik hoop eigenlijk dat ze het er nog eens opzet en dat iemand uit nederland haar daar kan weghalen zonder ze terug te brengen...
Al blijft het een risico... Maar als ze idd niet weet waar je woont, je echte naam niet kent, een nummer van een prepaid kaart krijgt...
Dan kan ze jou toch simpelweg niet opsporen?
Of ze zou al een foto van je moeten hebben en naar een privé detective stappen. (wat ik betwijfel)
Gene facebook of hives met haar delen dus, ook niet onder een valse naam.
Man je zou moeten weten wat voor scheldwoorden en verwijten er hier door mn hoofd gaan als ik aan haar denk...

Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#718 Geplaatst 12 augustus 2011 - 00:06

MarieDufoor zei:

Tome nu heb ik toch ook een dubbel gevoel :(
Ik hoop eigenlijk dat ze het er nog eens opzet en dat iemand uit nederland haar daar kan weghalen zonder ze terug te brengen...
Al blijft het een risico... Maar als ze idd niet weet waar je woont, je echte naam niet kent, een nummer van een prepaid kaart krijgt...
Dan kan ze jou toch simpelweg niet opsporen?
Of ze zou al een foto van je moeten hebben en naar een privé detective stappen. (wat ik betwijfel)
Gene facebook of hives met haar delen dus, ook niet onder een valse naam.
Man je zou moeten weten wat voor scheldwoorden en verwijten er hier door mn hoofd gaan als ik aan haar denk...

Ik heb ook een dubbel gevoel. Ik hoop dat iemand anders net zoals ons gedacht heeft en dat die persoon de kat straks zal gaan halen en uiteraard niet meer terug brengt, maar in dit geval denk ik nu dat de advertentie door marktplaats eraf is gehaald...of misschien door haar zelf omdat ze denk ik veel boze mails kreeg. Nee zolang ze je verder niet kent en niet weet waar je woont enzo dan kan ze je niet opsporen. Ze kan eventueel de politie nog inschakelen, maar betwijfel of ze daar moeite voor zal doen. Als ze de advertentie er nog eens opzet, zou ik de kat eventueel kunnen halen...ze woont maar 2 km van me vandaan...maar wat dan?? Ik woon niet groot en heb hier een kat rond lopen die niet erg gestelt is op andere katten. Nou eerst maar even afwachten of de advertentie er nog eens op komt te staan.
Geplaatste afbeelding

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#719 Geplaatst 22 augustus 2011 - 11:57

Gratis kittens: moeten zo vlug mogelijk weg - Gratis | 2dehands.be

typisch... heb me even kwaad gemaakt tegen de opstartster, maar zij kan er natuurlijk niets aan doen. Die man heeft 8 poezen, waarvan mss nioet allemaal geholpen...
Asiel gaan ze niet, want dat is betalen :evil:

Elfonia
Elfonia
  • 10.253 berichten

#720 Geplaatst 22 augustus 2011 - 12:01

ik zie geen reden om kwaad te zijn op die dame. Zij doet tenminste moeite om ene thuis te vinden.

Hopelijk blijft het er  nog even op staan, want als het zoekertje eraf vliegt zijn de gevolgen al te raden

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Aangeboden