Spring naar inhoud

- - - - -

Gelezen over niesziekte

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 14 mei 2009 - 10:16

Een kat met nieziekte valt op door haar aanhoudende niesbuien.En toch moet U ook op andere symptomen letten, want niet elke besmette kat zal niezen.

Symptomen:

Katten die de niesziekte hebben kampen met koorts, een lopende neus, tranende ogen en een ontsteking op het oogvlies.Ze eten en drinken nauwelijks en hebben last van diarree.
In de meeste gevallen gaat de niesziekte gepaard met niesbuien.

Besmetting:

Een kat kan besmet worden met niesziekte door een aantal virussen.Zodra een virus zich in het lijf van de kat weet te nestelen, blijft uw huisdier levenslang drager ervan.
Ze wordt er niet noodzakelijk van, maar kan wel soortgenoten besmetten.
Ok een besmette moeder kan de ziekte kort na de geboorte overbrengen op haar kittens.

Behandeling:

Als de ziekte op tijd wordt geconstateerd en behandeld is een volledige genezing mogelijk.Omdat de ziekte vaak samen gaat met diarree, moet U Uw kat goed in het oog houden, zodat ze niet uitdroogt.Zor dat de kat vodoende vocht binnekrijgt en in een rustige, warme, goed geventileerde ruimte kan verblijven.Geef de zieke kat ook zacht voedsel.

(bron: dag allemaal-allemaal beestjes)

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 14 mei 2009 - 10:17

dit topic is het best waard om een sticky te worden!

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 14 mei 2009 - 10:49

Las het ook net en begin me zorgen te maken. Even geleden heb ik hier ook een topic geopend omdat onze Tijger een oogontsteking had. Deze is ondertussen gedaan (naar DA geweest), maar hij had er toen ook koorst bij.
Begin deze week zei ik nog tegen mijn vriend dat dat bewuste oogje traande en we dat toch in het oog moesten houden. Eergisteren had ik nog een discussie met mijn vriend omdat ik dacht dat onze buurvrouw onze schatten eten gaf (ze eten minder).
Toen ik dit las, sloeg mijn hart toch wel over!

Zit in de basisinenting geen inenting tegen niesziekte??

Ben nu wel een beetje ongerust. :s

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 14 mei 2009 - 10:59

dolfjeweerwolfje zei:

Las het ook net en begin me zorgen te maken. Even geleden heb ik hier ook een topic geopend omdat onze Tijger een oogontsteking had. Deze is ondertussen gedaan (naar DA geweest), maar hij had er toen ook koorst bij.
Begin deze week zei ik nog tegen mijn vriend dat dat bewuste oogje traande en we dat toch in het oog moesten houden. Eergisteren had ik nog een discussie met mijn vriend omdat ik dacht dat onze buurvrouw onze schatten eten gaf (ze eten minder).
Toen ik dit las, sloeg mijn hart toch wel over!

Zit in de basisinenting geen inenting tegen niesziekte??

Ben nu wel een beetje ongerust. :s

als je ongerust bent even bij je DA gaan ;) ik heb alleen geplaatst wat ze erover geschreven hebben.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#5 Geplaatst 14 mei 2009 - 11:03

Het hangt er van af welk een vaccin de dierenarts als basisvaccin gebruikt. Wij moeten het speciaal vragen om het gecombineerd vaccin, dat is iets (15 euro) duurder dan een gewoon.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 14 mei 2009 - 11:12

Goh, weet niet welk vaccin ze gekregen hebben (toch niet vanbuiten en ben niet thuis).
Ik las het ook zelf in de Dag Allemaal en wilde toen hier eens horen en toen las ik het hier ook.
Kga toch eens effe naar de DA bellen.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#7 Geplaatst 14 mei 2009 - 11:19

feroesti zei:

Het hangt er van af welk een vaccin de dierenarts als basisvaccin gebruikt. Wij moeten het speciaal vragen om het gecombineerd vaccin, dat is iets (15 euro) duurder dan een gewoon.

Wat zit er dan juist in dat gecombineerd vaccin dat niet in het basisvaccin zit?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 14 mei 2009 - 11:20

Heb net gebeld. Ze zijn er inderdaad tegen gevaccineerd. Als het virus toch hun lichaam binnendringt, kan het wel zijn dat ze lichtjes wat symptonen vertonen, maar kan geen kwaad.

Phoeh, baasje terug geruster :) .

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#9 Geplaatst 14 mei 2009 - 11:21

miranda zei:

Ok een besmette moeder kan de ziekte kort na de geboorte overbrengen op haar kittens.

Enkel kort na de geboorte?