Spring naar inhoud

- - - - -

haaruitval

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 04 december 2010 - 13:43

Daisy moet gewassen worden met imaverol omdat de itrafungol niet goed voor haar is om de schimmel te verdrijven die Yentl vanuit de cattery meenam.
Dinsdag worden ze dan ook allemaal geschoren zodat ik ze beter kan behandelen. Maar sinds die wassingen valt haar haar met bosjes uit. Ik hoefde haar nooit iedere dag te kammen maar nu wel en wat er nu uitkomt is echt niet normaal. Strax hoefs ze niet meer geschoren te worden want dan is ze al kaal van de haaruitval. Ze heeft geen nieuwe schimmelplekjes die zijn inmiddels weg (tenminste ik zie ze niet meer). Zalmolie moet ze niet. ze staat op een nierdieet en dat vind ze gelukkig wel lekker en daar zit ook al wel wat zalmolie door. Maar zou die extreme haaruitval door haar nierfalen komen of door de imaverol wassingen. En wat kan ik er tegen doen. Komt dat strax nog goed als ze geschoren is en het weer aangroeid?

alvast bedankt

groeten
Simone

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 04 december 2010 - 14:42

Ik kan je helaas geen raad geven, maar hoop dat er iemand je kan helpen :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Esmeralda plus 8_*
Guest_Esmeralda plus 8_*

#3 Geplaatst 20 maart 2011 - 15:44

Hai ik weet dat je inmiddels gzd van de schimmel af bent maar ik had het zelfde door de wassingen met Imaverol. Als ik smorgens de kamer inkwam was het net of ze zwaar met elkaar hadden gevochten. Overal dikke plukken haar. Ik denk dat  mn katten er nu nog last van hebben ik kan nog steeds hele plukken haar eruit trekken ik dacht zelfs dat ze wederom schimmel hadden maar hoop het  niet kweek loopt bij Utrecht .