Spring naar inhoud

- - - - -
Selkirk Rex

ras kennen

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#1 Geplaatst 07 december 2010 - 11:21

Hoi,

selkirk rex katten zijn hele lieve en sociale katten. Hun warrige uiterlijk brengen je echt aan het lachen!! Het is te gek om door deze zachte krulletjes te aaien...
Spijtig genoeg is dit ras nog niet zo bekend en daar zou ik graag verandering in brengen... Ze zijn te lief en schattig om dit niet te doen.

ken je dit ras of niet, laat het me weten?

groetjes barbara
www.nishaswonderland.be

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#2 Geplaatst 07 december 2010 - 11:46

Ik ken het ras :)
heb er al een heel aantal gezien op show :)
maar ik moet eerlijk zijn dat ik ze zelf niet zo mooi vind :oops:
Maar ik ben er van overtuigd dat het zééér lieve beestjes zullen zijn :)

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 07 december 2010 - 12:04

Heb zo al eens een schoon klein wit doedeltje mogen knuffelen op show in Antwerpen :)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 07 december 2010 - 12:06

Ik ken ze ook van op show. :)
Geplaatste afbeelding

Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#5 Geplaatst 07 december 2010 - 12:08

Ik ken het ras ook van op foto's en van op show. Maar echt het karakter ken ik dan weer niet. Vind ze er wel heel schattig uit zien :)
www.cattery-momak.comPerzen & Exotics

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#6 Geplaatst 07 december 2010 - 12:16

nisha zei:

Hoi,

selkirk rex katten zijn hele lieve en sociale katten. Hun warrige uiterlijk brengen je echt aan het lachen!! Het is te gek om door deze zachte krulletjes te aaien...
Spijtig genoeg is dit ras nog niet zo bekend en daar zou ik graag verandering in brengen... Ze zijn te lief en schattig om dit niet te doen.

ken je dit ras of niet, laat het me weten?

groetjes barbara
www.nishaswonderland.be

Wat een prachtige krullenbolletjes, vooral de korthaartjes!!
Alice, wat een mooi poesje!! :heart: :love3: :heart:

Mooie site, maar ik mis informatie, over het ontstaan van het ras, en of je combinaties doet met andere rassen enz...

Bewerkt door Guschi, 07 december 2010 - 12:16.

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 07 december 2010 - 13:44

Leuke site!

Geplaatste afbeelding

Guest_sita_*
Guest_sita_*

#8 Geplaatst 07 december 2010 - 16:22

:duim: :duim:

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 07 december 2010 - 18:34

Is het niet zo dat dit ras maar een aantal jaar gefokt mag worden??????????

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 07 december 2010 - 18:52

:) :) :)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#11 Geplaatst 07 december 2010 - 19:08

@chouke: Hoi nee hoor!! tot eind dit jaar mogen ze gekruist worden met perzen, tot 2015 met britse kort en langhaar. Van daarna moet het ras op zichzelf voortbestaan... Ik vind het het beste om selkirk xselkirk te doen, dan heb je een kans op homozygootjes. lekker leuk want die geven altijd de krul door. Maar de straightjes zijn ook super hoor, lijken erg op britjes dan... Om even op je vraag te antwoorden: het is nog een jong ras maar het blijft verder bestaan...

@gushi: meer informatie komt eraan... Ik ben nog aan het uitzoeken hoe deze kattensite werkt!! Maar als het je echt intresseert... we staan in de "woef" deze maand december. Dus daar vind je alles over het ontstaan van het ras. Het gaat wel over de langhaartjes maar dat is hetzelfde... Aan een nestje beginnen is uitkijken naar een verassing: er kan langhaar met of zonder krul, korthaar met of zonder krul en straightjes uitkomen!! Was echt leuk om te zien, zoveel verschil...

wij zijn trouwens dit weekend op de show in Gent, dus als je ze eens wilt zien en aanraken, zoek ons gerust... Alice komt wel niet mee, ze is nog een beetje schuw (heeft nooit mensen om haar heen gehad als kitten). Vorige keer op show zat ze te beven van schrik en het moet vooral leuk blijven voor hun!!!

Bewerkt door nisha's wonderland, 07 december 2010 - 19:16.

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 13 december 2010 - 20:00

dit is inderdaad een mooi ras, maar lastig om er een te bemachtigen! :love3:
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#13 Geplaatst 13 december 2010 - 20:04

ken het ras uit tijdschriften en boeken. ook al een paar keer gezien op shows. jammer genoeg nog niet mogen aaien ... maar ze zien er in elk geval heel mooi uit ... lief ??? geen idee :duim:
Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#14 Geplaatst 13 december 2010 - 22:45

Hoi,

als je er eentje wilt aaien mag je altijd op bezoek komen... het is superschattig in die krulletjes aaien!!! Of op show mag het ook, mits ontsmetting (heb ik mee) en de katjes rustig zijn...
@T0737: je kan u altijd op een wachtlijst zetten, heb er ook 2jaar op gestaan voor lilacje...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 15 december 2010 - 10:13

:LOL: :LOL: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag