Spring naar inhoud

- - - - -
Selkirk Rex

ras kennen

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#16 Geplaatst 11 januari 2011 - 14:50

voor wie ze wilt aaien of leren kennen: op 23/01 zijn we op de show in lint!!

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 12 januari 2011 - 16:30

Kom je ook nog eens in de buurt van Nederland? :LOL:
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#18 Geplaatst 13 januari 2011 - 10:25

volgende maand turnhout en in april gaan we naar bergen op zoom... das direct in nederland!!

Hier zijn het steeds dezelfde keurmeester, wil eens andere die wel het ras kennen want hier is dat niet altijd het geval...

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#19 Geplaatst 16 januari 2011 - 02:31

Mooie krullebollen :loveshower: :loveshower: :loveshower:

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 02 februari 2011 - 17:22

nisha zei:

volgende maand turnhout en in april gaan we naar bergen op zoom... das direct in nederland!!

Hier zijn het steeds dezelfde keurmeester, wil eens andere die wel het ras kennen want hier is dat niet altijd het geval...

Misschien een domme vraag, maar mag je er niet vanuit gaan dat een keurmeersters op shows toch de meeste rassen en hun kenmerken kennen?  Of hoe moet ik dat zien?

Ik heb het ras ontdekt via Animal Planet ;) , vind het wel grappig, maar blijkbaar niet zo gemakkelijk te vinden inderdaad.

Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#21 Geplaatst 03 februari 2011 - 14:00

ja hoor, dit is de bedoeling dat  de keurmeesters het ras kennen maar toch aangezien er zo weinig op shows zijn is dit niet altijd het geval... Vooral voor best of: stel je voor: je krijgt de keuze tussen 5 britjes en 1selkirk. Bij de britjes kan je kiezen, selkirk niet...

Het ras word steeds gemakkelijker te vinden, er zijn er toch al 10-tal in Belgie.. Uiteraard moeilijk om eentje te vinden die naar fok mag gaan...Lijnen liggen dicht tegen elkaar dus wel uitkijken... Maar de gewone kleuren zijn niet zo moeilijk te bemachtigen hoor, de specialere kleuren dan weer wel... Maar daar bestaat een wachtlijst voor (heb ik ook een paar keer gedaan)

venusschoen
venusschoen
  • 1.141 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 08 juni 2011 - 20:53

Wat zijn nu de gewone kleuren en wat de speciale?

Een echte leek.

:anyone:

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#23 Geplaatst 10 juni 2011 - 11:42

venusschoen zei:

Wat zijn nu de gewone kleuren en wat de speciale?

Een echte leek.

:anyone:

aangezien selkirk nog niet zoveel te zien is, zijn in belgie nog maar 2 silver shadeds te vinden. Dus die kleur is hier nog zeldzaam... Maar in duitsland zitten er daarvan dan weer al veel.

Verder net als bij britjes: lilac, fawn; cinnamon en chocolat. Ik heb 2jaar gewacht op mijn lilac krulletje.

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#24 Geplaatst 10 juni 2011 - 22:37

Wanneer is Krulleke nog eens op tentoonstelling in de buurt van Mechelen? Ik zou hem zo vreselijk graag int echt eens zien. Hij heeft zo'n geweldige uitstraling...dat koppeke... :heart: :heart: :heart:

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#25 Geplaatst 11 juni 2011 - 12:55

ogh, ik ben nog niet naar mechelen naar show geweest. ik geloof dat die altijd vrij kort bij gent valt...
misschien dit jaar eens he! ik zet het altijd op de site als we naar een show gaan...

in september rotterdam en dan nog aarschot van fvk in elk geval. en augustus zal st-job int goor worden denk ik...

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#26 Geplaatst 11 juni 2011 - 13:05

Als ik kan en hij gaat naar Aarschot dan kom ik naar daar, dat is niet ver van hier.Geef een seintje als je meer weet. Alvast bedankt.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#27 Geplaatst 12 juni 2011 - 11:01

naar die show ga ik zeker,  aangezien het van mijn club is.

Evelien87
Evelien87
  • 2.257 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 10 juli 2011 - 00:24

ik zag vandaag het ras in het programma 'Cats 101' op Animal Planet HD
ik was er meteen verliefd op :love3:
zo'n schattige krullebollekes :heart:

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#29 Geplaatst 11 juli 2011 - 20:58

ik  vind ze super!!! venusschoen is vandaag op bezoek geweest en ze vond het hier erg rustig dus een rustig ras ook... Ik ben er volledig weg van en met die 8kittens in huis, plezier kan niet meer stuk!!

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 30 augustus 2011 - 14:37

Ik ken het ras sinds ik een keertje bij jou thuis geweest ben :) Ze hebben een geweldig karakter. En ik hoop ze nog eens allemaal te mogen bewonderen wanneer ik op bezoek kom. Als de examens er op zitten ;)

Bewerkt door Tinne, 30 augustus 2011 - 14:37.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.