Spring naar inhoud

- - - - -

Hulp: Bebbeltje kwijt

• Log in om te reageren
92 reacties op dit onderwerp
Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#46 Geplaatst 11 januari 2011 - 18:55

Hengeltje? of met een doosje snoepjes schudden ofzo.
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#47 Geplaatst 11 januari 2011 - 19:23

Lilia2055 zei:

Hengeltje? of met een doosje snoepjes schudden ofzo.

Nee, madam ligt daar en blijft daar liggen. Ook het snoepje kan niet helpen.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#48 Geplaatst 11 januari 2011 - 19:27

Joloka zei:

En ze zijn er dus weer in geslaagd :( . Bebbeltje is terug langs onder in de zetel gekropen en vertikt het om eruit te komen :cry: .

Zal ik anders langs komen met de fotostudio, dan zal ze wel heel snel weer tevoorschijn komen :ha

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#49 Geplaatst 11 januari 2011 - 19:49

Smitten Kitten zei:

Zal ik anders langs komen met de fotostudio, dan zal ze wel heel snel weer tevoorschijn komen :ha

:lachen: :lachen: :lachen:

Ok, ze is al even goedendag komen zeggen en ze heeft wat gegeten en nu ligt ze er weer in. Ik ga toch eens mijn hersenen moeten pijnigen hoe ik dat moet oplossen. De stof onderaan hebben ze dus echt volledig opengescheurd (naaien zal langs geen kanten lukken. Ik had er nu papier opgekleefd met van die sterke plakband maar die is dus niet Juliusbestendig.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 11 januari 2011 - 19:55

Ik denk dat de enige oplossing is dat je een stevig stuk stof er terug over gaat vast nieten met een pistool. Want tape zal zoiezo vlug lossen op stof. Ofwel wacht je gewoon tot de poezels te groot zijn om er nog onder te kunnen. Wat wij ook een tijdje gedaan hebben is de opening onder de zetel opvullen met van die isolatie buizen. Nu hebben we de pootjes onder de zetel onderuit gehaald.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#51 Geplaatst 11 januari 2011 - 19:58

PeggyJ zei:

Ik denk dat de enige oplossing is dat je een stevig stuk stof er terug over gaat vast nieten met een pistool. Want tape zal zoiezo vlug lossen op stof. Ofwel wacht je gewoon tot de poezels te groot zijn om er nog onder te kunnen. Wat wij ook een tijdje gedaan hebben is de opening onder de zetel opvullen met van die isolatie buizen. Nu hebben we de pootjes onder de zetel onderuit gehaald.

Ik denk ook aan die lap stof met dat nietpistool. Ik ga er me dit weekend eens mee bezig houden. Bedankt Peggy :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#52 Geplaatst 11 januari 2011 - 23:10

Joloka zei:

:lachen: :lachen: :lachen:

Ok, ze is al even goedendag komen zeggen en ze heeft wat gegeten en nu ligt ze er weer in. Ik ga toch eens mijn hersenen moeten pijnigen hoe ik dat moet oplossen. De stof onderaan hebben ze dus echt volledig opengescheurd (naaien zal langs geen kanten lukken. Ik had er nu papier opgekleefd met van die sterke plakband maar die is dus niet Juliusbestendig.

zetel omkeren.... stevigere stof kopen .. en met nietpistool inschieten.. :twisted:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#53 Geplaatst 11 januari 2011 - 23:24

Ja, ofwel een fijn blad hout van bvb 3 mm, want eens ze het gevonden hebben zullen ze misschien een nieuwe lap stof na een tijdje "groepswerk" ook wel weer "lek" krijgen... ;)

Als Bebbeltje het er echt zo leuk vindt, zal Julius dat wel voor haar regelen! :lachen:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#54 Geplaatst 11 januari 2011 - 23:24

Joloka zei:

Nee, madam ligt daar en blijft daar liggen. Ook het snoepje kan niet helpen.

:ha :ha Wat een lieve en schattige deugniet :) ! Maar ben stiekem wel blij dat het niet met mijne zetel gebeurd ;) .

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#55 Geplaatst 12 januari 2011 - 06:12

papaver zei:

:ha :ha Wat een lieve en schattige deugniet :) ! Maar ben stiekem wel blij dat het niet met mijne zetel gebeurd ;) .

Wacht maar af :p

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#56 Geplaatst 12 januari 2011 - 19:31

Daarnet vertelden de kinderen dat ze gisterenavond Julius kwijt waren maar dat ze hem wel klaaglijk hoorden miauwen... ja meneer zat in de zetel maar kon blijkbaar de weg er terug uit niet meer vinden. Ze hebben de zetel dan terug losgehaakt (ja is een hoeksalon he); omgedraaid en Julius eruit gehaald. In de garage lagen nog 2 hoofdkussens die weg mochten, te wachten op het contanerpark en die hebben ze erin gestopt zodat er geen katjes meer in konden (voorlopig toch :engel: ). Ik zal dit weekend toch eens de maat moeten nemen voor een lap stof en dan weet ik weer wat gedaan.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#57 Geplaatst 12 januari 2011 - 19:32

haemoglobine zei:

Ja, ofwel een fijn blad hout van bvb 3 mm, want eens ze het gevonden hebben zullen ze misschien een nieuwe lap stof na een tijdje "groepswerk" ook wel weer "lek" krijgen... ;)

Als Bebbeltje het er echt zo leuk vindt, zal Julius dat wel voor haar regelen! :lachen:

Zou zo een fijn blad hout niet breken: die zetel is dus wel constant in beweging met 5 (meestal 6) mensen die er zich ingooien (ikke niet zunne, de kids), katten die er in en uit springen..?

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#58 Geplaatst 12 januari 2011 - 19:58

Joloka zei:

Zou zo een fijn blad hout niet breken: die zetel is dus wel constant in beweging met 5 (meestal 6) mensen die er zich ingooien (ikke niet zunne, de kids), katten die er in en uit springen..?

Hmmm, ja, daar zeg je zowat...

Ik denk dat dat wel redelijk flexibel is, maar aan het horen zul je al een grote plank nodig hebben voor een hoeksalon.

Misschien toch best kijken voor een stevige stof dan, eventueel iets in de richting van jeans, daar zullen ze toch niet gemakkelijk een lek in krijgen?

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#59 Geplaatst 12 januari 2011 - 20:02

Ik heb ooit eens een zetel met nieuwe stof bekleed en de onderkant hersteld. Voor de onderkant heb ik canvasstof gebruikt, dat kan wel tegen een stootje, maar dan wel over de gehele breedte en lengte van de zetel en dan aan de zijkanten goed vastnieten.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#60 Geplaatst 12 januari 2011 - 20:04

Smitten Kitten zei:

Ik heb ooit eens een zetel met nieuwe stof bekleed en de onderkant hersteld. Voor de onderkant heb ik canvasstof gebruikt, dat kan wel tegen een stootje, maar dan wel over de gehele breedte en lengte van de zetel en dan aan de zijkanten goed vastnieten.

Yep, da's nog een beter idee. Ik dacht altijd om enkel dat stukje te doen, maar het is beter om het groter aan te pakken (en dan maar hopen dat ze er niet inzitten terwijl ik het dichtniet :x .

Geplaatste afbeelding