Spring naar inhoud

- - - - -

wanneer steriliseren

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_chennetje_*
Guest_chennetje_*

#1 Geplaatst 15 mei 2009 - 11:32

Hallo allemaal, ik ben nieuw op deze site.

Ik heb een vraagje ivm sterilisatie... Normaal hebben wij enkel katers, maar vorig jaar (in juli) vond mijn man een kitten op zijn werk. Hij werkt bij de vuilkar om op te halen en er hadden mensen hun kitten tussen papier en karton in een doos gestoken. Hij heeft nog op tijd de machine kunnen stoppen om die kitten eruit te halen. Het was volledig verwaarloosd en zat vergeven van de vlooien. Nu is het een mooie dikke kat :LOL:
Nu was mijn vraag, vanaf welke leeftijd mogen we haar laten steriliseren? Hebben nog nooit een kattin gehad en hebben hier dus geen idee van vanaf wanneer dit mag?
Ze zou nu ongeveer een jaar moeten zijn. We weten natuurlijk geen geboortedatum ofzo...

Alvast bedankt

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#2 Geplaatst 15 mei 2009 - 11:38

:hi: als ze nu ongeveer een jaar is mag je haar nu zeker al laten steriliseren

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#3 Geplaatst 15 mei 2009 - 11:39

Hello, welkom hier... Denk wel dat je topic verplaatst zal worden :d
Ik zou ze zo snel mogelijk laten steriliseren. Zeker als ze buitengaat, anders is de kans veel te groot dat ze zwanger zou terugkeren...
Voor de rest kun je je poes ook beter zo snel mogelijk laten steriliseren ivm baarmoederonstekingen en mammotumoren.
Die van mij is op zes maanden gesteriliseerd, maar ik weet dat onze dierenarts dat al vanaf 3 maanden doet...

Guest_chennetje_*
Guest_chennetje_*

#4 Geplaatst 15 mei 2009 - 11:50

Dank je voor de antwoorden...
Wist niet dat het zo vroeg al kon, ik dacht met een jaar zo ongeveer.
Zal dan bellen naar de dierenarts om te vragen wanneer ik ze mag brengen :)

Guest_chennetje_*
Guest_chennetje_*

#5 Geplaatst 15 mei 2009 - 11:50

[quote name='lizke']Hello, welkom hier... Denk wel dat je topic verplaatst zal worden :d

Ja, ik wist ni waar ik het moest plaatsen :oops:

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 15 mei 2009 - 13:34

Als ze buiten komt zeker zo snel mogelijk laten doen, en hopen dat ze nog niet zwanger is.
Sommige fokkers laten hun kittens al op 12-13 weken castreren voordat ze naar de nieuwe eigenaar gaan. Dus ongeveer 1 jaar is zeker geen probleem.

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#7 Geplaatst 15 mei 2009 - 19:36

Amai..wat een verhaal zeg! Gelukkig heeft dat meisje een goede thuis gevonden!
Ons Echo is op 5 maanden gesteriliseerd..ik wou nog wel wat langer wachten maar we hebben dan Mellon in huis genomen en ja, we wilden zo geen "oeps-nestje" riskeren dus dan is ze wat vroeger gesteriliseerd maar geen probleem hoor!

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 15 mei 2009 - 19:40

Wij hebben bij twee verschillende DA's gehoord. Ze vertelden ons beide dat vanaf 6 maand zeker ok is. Of nadat ze de eerste keer krols geweest zijn.

Onze prinsesjes gaan volgende week onder het mes en zijn dan iets meer dan 5 maand...

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 15 mei 2009 - 19:46

ze mag zeker al gedaan worden
komt ze buiten?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 16 mei 2009 - 11:13

hier zijn ze ook op 5-6 maanden gesteriliseerd zonder problemen
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag