Spring naar inhoud

- - - - -

American Curl

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#16 Geplaatst 14 december 2010 - 22:27

Ik heb een aantal van de katten van cattery Varenyam eens in het echt gezien op een show. Het zijn hele mooie katten!
Volgens mij heeft ze op de website ook prijzen voor de kittens staan? Dit hangt iig samen met de mate waarin de oren naar achteren gekruld zijn :)
www.cattery-momak.comPerzen & Exotics

Blais
Blais
  • 133 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 15 december 2010 - 00:51

Ah bedankt!

Mijn browser gaf de tekst op de site verkeerd aan waardoor er hele stukken weg vielen.
Had het dus even gemist O:)

Prijzen tussen de €550,- en €750, afhankelijk van de krulgraad van het oor.
(1e, 2e of 3e graads - 3e graads is hier het meest gekruld en het meest gewild.)
Een "straight" is dan iets goedkoper dan de €550,-

Ik zou ze ook graag zien :)
Misschien op de grote show van januari.
Anders ga ik eens ergens langs hoor! Ben nu zo ontzettend nieuwschierig :dans:

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 15 december 2010 - 01:38

Blais zei:

Wow zwerver,

Wat een prachtig katertje is het!
En hij klinkt super lief :heart: En dat praten en geluidjes maken vind ik super.
Wat een heerlijke persoonlijkheid.
Je hebt hem nog niet zo lang zie ik, Gefeliciteerd zeg :LOL:

Heel erg bedankt voor je beschrijving, zoiets was dus precies waar ik naar op zoek was :)

Lijkt me dus dat in jou geval de ras beschrijving goed klopt,
ben benieuwd of meer Curls van mensen hier zo zijn?
Of dat Nitey een extreem lief geval is? ;)

Hihihi, ik bloos helemaal! :heart:
Nitey was 200 euro, een kruising met een britse langhaar, maar in m'n ogen is hij zoveel waard. Ook al was hij een gewone HTK of een raskat, zijn karakter is zo lief.
Ik denk dat het door zijn American Curl wortels vandaan komt. De beschrijvingen kloppen echt. Huiselijk, kan met andere katten omgaan, met (gehandicapte) kinderen, met honden, tegen vreemden komt ie een praatje maken.
Ik kan met hem reizen, zit netjes op m'n schoot. Hij voelt zijdezacht. Houdt van water, houdt van borstelen. Hij ruikt lekker. Je kan hem in een bad doen. Speelt graag met de fonteintje.
Hij eet gewoon brokjes. Speelt graag wanneer het je uitkomt. Slaapt met me. Als je beu bent, dan zet je hem in een mandje bij de andere kat en gaat ie verder knuffelen.
Doet netjes in de bak, krabt aan een krabpaal, je kan kunstjes leren zoals pootje geven.
Je zou zeggen de ideale kat. Hij heeft zelfs m'n moelijkste katje opgevoed. Zij genaamd Zwerver, luister steeds beter. Nitey zet haar op een plek. Hij is zeg maar de baas van de terratorium. Maar op een positieve manier omdat hij met iedereen kan omgaan.

Als ik huil, komt ie naar me toe om te knuffelen. Ik heb zoveel steun aan hem.

Nitey, vulde mijn leegte. Ik hou ontzettend veel van hem. Ik heb hem pas een anderhalve maand, maar hij is mijn liefde van m'n leven geworden. Samen met Zwerver, zijn het mijn kinderen.

Nitey is nogal moedig en voor niemand bang. Zal nooit blazen. Wel is hij heel sterk en zet andere katten op z'n plek. Superschattig met de plukjes uit z'n oortjes en zijn mooie staart. Zacht van buiten en van binnen. Weet hij wie hij is. Een trotse kat. Met trotse soortgenootje en erge trotse baasje.

Ik denk dat hij zo is omdat ik hem had op zijn 16 weken door zijn mamma is opgevoed. De fokker heeft 5 kinderen, 10 andere katten en 3 honden, daarom zo lief, sociaal en huiselijk. Vergeleken met Zwerver, een gewone HTK die ik had op 6 weken (!), was heel erg moelijk opvoedbaar, maar sinds de komst van Nitey, compenseert beiden katten leven, in iets wat mooi bloeit! :)

Bewerkt door Zwerver, 15 december 2010 - 01:47.

Geplaatste afbeelding

Blais
Blais
  • 133 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 20 december 2010 - 00:03

Hey sorry voor de late reactie, druk geweest!

Heb van Anouchka van cattery Varenyam een hele fijne lange mail terug gehad!
Ze heeft echt de tijd genomen om uitgebreid op mijn vragen in te gaan en mee te denken. :)
Heb net weer even een giga mail terug getypt, hopelijk mogen we binnenkort de Curls in het echt komen bewonderen!
Daar lees je natuurlijk al zoveel meer vanaf over het ras.

@Zwerver:

Nitey, vulde mijn leegte. Ik hou ontzettend veel van hem. Ik heb hem pas een anderhalve maand, maar hij is mijn liefde van m'n leven geworden. Samen met Zwerver, zijn het mijn kinderen.

Dat klinkt heel erg fijn! Lief ook dat Nitey je komt knuffelen als je verdrietig bent, je zal er vast veel steun aan hebben :heart:

Ook fijn dat het zo goed samengaat met je andere katje, hoor dat heel veel dat ze erg zacht van karakter zijn naar andere dieren toe. Heel geduldig lijkt wel.

Heel erg bedankt voor je beschrijvingen, ik heb er super veel aan :)
Ik leer al steeds meer over het ras! :dans:

En ookal heb je een halfje, Nitey schijnt wel een hoop moois meegekregen te hebben ;)
Het kan ook verkeerd uitpakken en dan heb je een katje met het "slechtste" van beide rassen..

Blais
Blais
  • 133 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 20 december 2010 - 13:42

Nog wat meer info voor mensen die daar interesse in hebben:

Helaas zijn er maar 35 cattery's wereldwijd.
Waarvan Cattery Varenyam de enige is in Nederland.

Hey lichaam is middelgroot met een elegant, slank en langgerekt lichaam.
Vacht komt voor in kort en half-langharig met een vrijwel afwezige ondervacht, vacht patronen en kleur zijn in alle varianten te vinden en toegestaan.

Karakter beschrijving wat er in de meeste beschrijvingen te vinden is:
Karakter is heel mensgericht, veel menselijk contact vinden ze fijn. Curls helpen je graag met je dagelijkse bezigheden en volgen je dus rond het huis.
Ze zijn bekend om hun speelse karakter en behouden dit tot op zeer late leeftijd. Ze houden van wilde spelletjes en lijken zelfs jonge kinderen erg leuk te vinden.
Ze hebben een zacht karakter naar mensen en andere katten toe. Hebben dus erg weinig ruzie. De Curl heeft een evenwichtig karakter en is niet snel van zijn stuk te brengen.
Veel van deze katten houden van of hebben interesse voor water.
Al met al zijn het katten die overal in en op zitten, graag bij mensen zijn en het goed kunnen vinden met kinderen en andere dieren.

http://www.sarcenet.com/primer.htm
-On this page I'm going to attempt to explain the "ideal" Curl in layman's terms. For the specific standards, see the TICA and CFA American Curl standards.-

Filmpje van cats101 waar eerder in dit topic over gesproken had:
YouTube - Cats 101: American Curl

Hier meer over de oortjes en foutjes die in de oren kunnen zitten:
The Ears of an American Curl Cat

Breed standaard TICA:
http://www.tica.org/...tandards/ac.pdf

Hier veel info:
Breed Article: American Curl

leila
leila
  • 115 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 08 januari 2011 - 19:44

in noord-brabant zit cattery the cute cuddly cats.
zij fokt ragdolls maar ook curls.
wat ik begrepen heb zijn die curls niet zo heel erg duur.

Guest_cies_*
Guest_cies_*

#22 Geplaatst 29 januari 2011 - 14:03

Ik ben de trotse bezitter van 3 curls ,heerlijk ras . :)

Bijgevoegde thumbnails

• DSC_0093 (2).JPG
  • DSC_0082 (2).JPG
  • DSC_0082.JPG

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#23 Geplaatst 30 januari 2011 - 09:53

:love: :love: :love:

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#24 Geplaatst 30 januari 2011 - 09:57

Die zijn hééél mooi :love4: !!!

Blais
Blais
  • 133 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 30 januari 2011 - 18:50

in noord-brabant zit cattery the cute cuddly cats.
zij fokt ragdolls maar ook curls.

Van wat ik begreep kruist zij haar Curls met de Ragdolls.
Tenminste het nestje wat ze nu heeft is een kruis nestje.

Ik ben de trotse bezitter van 3 curls ,heerlijk ras .
Wat een leukerds zijn het! Mooi hoor :heart:
Vooral Xandro vind ik een bink :)

Ik zag dat je ook Ragdolls en Maine Coons hebt, hoe gaan jou Curltjes hiermee samen?
Liefs,

Blais & Ember

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#26 Geplaatst 30 januari 2011 - 19:14

:love3: :love3:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 05 februari 2011 - 20:56

:heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_cies_*
Guest_cies_*

#28 Geplaatst 07 februari 2011 - 07:43

Ik heb hier een verscheidenheid aan rassen rondlopen en ze kunnen het allemaal goed met elkaar vinden. Ik hoop dat dat maar een slipnestje is ,wie kruist er nu Ragdoll's met Curls :misselijk: :misselijk: groetjes cies

Blais zei:

Van wat ik begreep kruist zij haar Curls met de Ragdolls.
Tenminste het nestje wat ze nu heeft is een kruis nestje.

Wat een leukerds zijn het! Mooi hoor :heart:
Vooral Xandro vind ik een bink :)

Ik zag dat je ook Ragdolls en Maine Coons hebt, hoe gaan jou Curltjes hiermee samen?