Spring naar inhoud

- - - - -

Slapen jullie poezen bij jullie op bed s'nachts?

• Log in om te reageren
98 reacties op dit onderwerp
Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 17 december 2010 - 07:38

Kita slaapt normaal gezien altijd op mijn bed. Kali slaapt nog beneden omdat ze een beetje te enthousiast is als ze bij Kita is. Maar ik denk dat ik het dit weekend toch eens ga uitproberen. Moet wel zeggen, voor zo'n kleine beestjes nemen die meestal de helft van m'n bed in...

Guest_snert_*
Guest_snert_*

#32 Geplaatst 17 december 2010 - 12:33

vandenacht was den charlie ook weer van de partij...
eerst lag hij op mijn vriendin (met zijn volle 8-9kg)
en maar dabben en ronken... daarna is hij tussen mij en mijn vriendin gaan liggen... en toen ik vanochtend wakker werd, lag hij aan mijn vriendin haar voeten :)

maar da luid geronk houdt mij wel van mijn slaap ze :)

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 17 december 2010 - 13:03

onze kamiel ligt tussen onze hoofdkussens en is een goeie wekker :)

ik moet elke dag om 06.45 opstaan en elke dag rond half zeven knort hij mij wakker vlak naast mijn oor en geeft likjes.

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 17 december 2010 - 13:12

Lila slaapt aan mijn voeten of in mijn knieholte; voor ze inslaapt komt ze eerst trampelen bij mij
Ollie slaapt naast mij in een vetmandje maar rond 5u komt ollie op mij liggen en dan moet ik hem knuffelen (spinnen dat hij dan doet :) )
Ze staan soms op om te spelen en te eten beneden maar dan zijn ze heel stil
Ze spelen 's nachts nooit in de slaapkamer
's Morgens vind ik wel soms kadootjes (speeltjes) op mijn bed maar dit brengen ze in stilte ;)

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#35 Geplaatst 17 december 2010 - 17:44

Fientje en Chopin gaan met ons mee slapen, ik zou het niet anders meer willen.  Ook overdag zitten ze heel graag op bed.  
In 't begin, toen ze nog kleintjes waren, kwamen ze altijd tussen onze hoofdkussens liggen, nu doen ze dat niet meer zo vaak.  
Er ligt een reuzekussen naast ons bed en ook nog een tipietje in riet.  Ze wisselen wel eens af: op bed, op 't kussen, in het mandje,...  wij worden daar niet van wakker.  Ik word alleen soms wat wakker wanneer ik tussen m'n katten en m'n ventje lig gesandwiched en ik dan niet gemakkelijk meer kan draaien, maar meestal liggen ze ergens aan ons voeteinde.

Wat ik wel heerlijk vind is wanneer ik verlof heb en ik eens lekker kan uitslapen.  Wanneer Fientje vindt dat het welletjes geweest is dan komt ze op bed gesproken en maakt ze een standaard kreetje daarbij en begint ze spontaan aan m'n hoofd te likken en wil ze graag aandacht en knuffeltjes.  

Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 18 december 2010 - 00:41

Mijn katten kunnen s nachts bij mij op bed slapen. Toen Bailey en Balou nog jong waren sliepen ze iedere nacht bij me, na verloop van tijd ging Balou vaker ergens anders liggen. Bailey kwam altijd als ik naar bed ging naast me liggen, zo lief....mis dat echt heel erg joh (ze is 2 maanden geleden overleden). Nu komt mn nieuwe kitten Taco snachts wel bij me liggen, maar die wilt eigenlijk het liefste spelen dan en zet dus overal zn nageltjes is....das iets minder haha. Balou komt meestal in de loop van de nacht op me liggen, en dan wordt ik dus sochtends wakker met een kat op me haha!!

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#37 Geplaatst 18 december 2010 - 01:20

Vroeger sliepen ze allemaal bij ons, maar omdat er een paar een sproeiprobleem hebben, is dit niet meer het geval. We vinden dit wel immens jammer, maar ze sproeiden de voordeur onder (gelijkvloers appartement) en dat was dus echt niet fijn om zo mensen te ontvangen. Ze speelden ook wel 's nachts en spinden soms heel leuk, maar voor mij was en is dit eigenlijk geen probleem.

Maar nu slaap enkel Amparo bij ons. Af en toe probeer ik Bowie bij ons te nemen, maar zijn trauma is nog te groot en 's nachts wil hij absoluut terug naar zijn vertrouwde plekje in de zetel. Millie mag af en toe nog eens bij ons slapen, maar na een paar nachten begint ze weer te sproeien. Zij slaapt dus in de keuken met Mickey en Kai, want ze durven anders aan de deur krabben en door dit lawaai kan ik niet slapen. Ik ben een heel lichte slaper en hoor echt alles 's nachts.

Hopelijk doen ze dit niet meer als we verhuizen en kunnen we alsnog onze lieverds terug bij ons in bed nemen.

Guest_Vanessa_*
Guest_Vanessa_*

#38 Geplaatst 18 december 2010 - 09:19

Jingo blijft in de woonkamer. Bij ons op bed wil hij niet :p ! Hij wil de kamer van mijn dochter binnen en gaat bovenop haar liggen. Maar ze weegt amper 20 kg en meneerke bijna 8 kg :x . Echt rustig slapen kan ze dus niet he :louche: .

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 14 februari 2011 - 17:35

Eerst mocht ze niet mee naar boven omdat we nog een baby'tje hebben en een klein peuterje en we hadden bang dat ze in hun bedje ging liggen maar nu we weten dat ze dat niet doet roep ik haar als ik ga slapen en kruipt ze bij ons in bed :love3:

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 14 februari 2011 - 17:50

Die mogen bij ons niet naar boven om te vermijden dat hun haartjes overal rondvliegen. Ik heb er hier een paar met huisstofmijtallergie in huis en de slaapkamers houd ik liefst zo proper mogelijk.

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#41 Geplaatst 14 februari 2011 - 17:51

vroeger mochten de poezels wel bij ons slapen, maar dan werd ik wakker van ééntje die wakker is met de vogels en dan begint te klagen en overal aan te prutsen, kleerkasten opmaken maken en dan overal haartjes tussen de kledij.
plus, mijn laken zijn zoveel schoner zonder,
nee hoor, ze mogen in hun eigen bedje slapen, ons bed is het enige dat ze niet krijgen hier.

Bewerkt door mightycats, 14 februari 2011 - 17:51.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 14 februari 2011 - 19:52

Vroeger mocht dat wel, en het was ook gezellig. Alléé soms, Twix'ke lag wel stil maar éénmaal het daglicht door de gordijnen scheen sprong ons Lucky regelmatig vensterbank op en af wat voor behoorlijk veel lawaai zorgde in de vroege zomeruren.
Vonden dat nog geen reden om er iets aan te veranderen. Tot ik eens getest werd op allergieën daar ik 's nachts veel last heb van verstopte neus en bleek dat ik een lichte allergie had voor kattenhaar.
Bullshit dacht ik ; toen ik nog geen katten had had ik daar ook last van. Maar toch heb ik dan verkozen om ze niet meer bij ons te laten slapen. Met de neus is het niet echt verbeterd, maar ze hebben er ook niet moeilijk over gedaan, en dat wakker worden van et op- en afgespring van de vensterbank is ondertussen wel opgelost.
Enkel als ik bij mijn moeder logeer mag Lucky bij ons slapen. Dan toont ze meer dan thuis hoe blij ze daardoor is, Miloh blijft dan in de keuken (hij is iets te wild en ze maken weleens ruzie) maar hij vindt het daar ook best knus.

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#43 Geplaatst 14 februari 2011 - 20:30

Mysti ligt gans de nacht op mij.
Lig ik op mijn rug, dan zij op mijn buik
Lig ik op mijn zij, dan zij op mijn schouder
Lig ik op mijn buik, dan zij op mijn rug

En altijd als ik draai, draait ze mee.

Ik krijg ook iedere avond een "massage" (lees: getrampel) samen met relaxerende "muziek" (lees: gespin). Ik vind dat zo super

Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#44 Geplaatst 14 februari 2011 - 20:44

hier komen de poezels niet boven, dus slapen ze ook nie bij ons

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#45 Geplaatst 14 februari 2011 - 21:08

Hier slapen ze meestal ook bij ons of bij mij in elk geval :) . Mijn man draait teveel rondjes 's nachts dus dat is niet leuk en ik pas me weleens teveel aan, behalve wanneer ik een volle blaas heb 's morgens moet ik eruit omdat het niet leuk is als een katje vol overgave net deze route als 'dabbekesruimte' uitzoekt :d . Maar ik/we vinden het heerlijk om samen met hen wakker te worden :LOL: