Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

poes vriendin bevallen plus foto's

• Log in om te reageren
175 reacties op dit onderwerp
nancytje
nancytje
  • 875 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 15 december 2010 - 14:37

voor degene die het probleem niet kenden , zi mijn topic kattin die kaar verliest.
ik heb gisteren een bezoekje gehad van mijn vriendin met haar poes en 3 dagen oude kittens .
ze is ze hier komen afleveren , omdat haar kinderen dit weekend naar huis komen en ze bang is voor de kittens in omgeving van haar kinderen.

wel heb ik moeten beloven dat ik moederpoes en de kittens goed verzorg en ze later aan haar terug geeft ofwel mandjes ervoor zoekt.
ook mag ik van de moederpoes geen foto's nemen , maar weet nog niet of ik me daar zal aan houden omdat ze nu toch geen tijd geeft voor de kittens en de poes.

om het allemaal kort te omschrijven , de moederpoes snoezie geeft 5 kittens . ze zijn allemaal heel prachtig maar eentje krijg er dus amper eten van de moeder heb ik gezien.
het is ook het kleinst en het magerst.
gisteren kwam mijn vriendin hier dus toe met een reismand en alle poezen zaten erin , moeder en kittens.
ze geeft de reismand opengezet (zonder eindelijk te vragen of het paste voor me of niet , maar ik ga haar taak wel met veel liefde overnemen ) en de moederpoes geeft dus eruit gekroppen en naar de krabpaal gehold die nooit wordt gebruikt en daarna al haar kinderen daarin gelegd en geeft mijn vriendin gezegd van breng jij ze maar groot want je weet het toch beter en bovendien komt het nu niet voor me uit..
nu heb ik geprobeerd om de moederpoes in een plastiek box te laten liggen , maar iedere keer versleurd ze de kittens weer.

dus zit ik nu met enkele vragen he

wat kan ik doen zodat de poes niet meer in de krabpaal kruipt en in de box zou blijven ?

wat moet ik doen aangezien er 1 kitten zo heel klein en mager is en zo te zien amper aan de tepel ligt ? alle andere kittens wegen namelijk tegen de 100 gram en dat eentje weeg nog geen 60 gram.heb het gevoel dat het een beetje verstoten word door de anderen , waarschijnlijk het laatstgeborene

en wat moet ik eindelijk allemaal doen ervoor (waar aan denken enz...)? (heb wel al de moeder extra RC voeding gegeven en een schotteltje kattenmelk met water erbij. )

ps: de andere poezen doen zo te zien niet eraan , want ze zijn per ongeluk al in de zelfde ruimte geweest.
maar nu zitten ze weer apart.

Bewerkt door nancytje, 27 december 2010 - 12:26.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 15 december 2010 - 14:44

Wat is dat nu voor iets :s  Zonder te vragen of jij het wil bezorgt ze je een nestje van 3 dagen oude kittens. :s :s

Kan je niet helpen met je vragen, dat laat ik aan anderen over...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 15 december 2010 - 14:45

:trance: :trance: , mooie vriendin heb jij. Eerst luisterd ze niet naar je raad, en als dan de verzorging voor mama-poes en kittens er is, dan mag jij het oplossen. Als al het werk erop zit moet ze ze terug hebben :-k :-k .
Maar soit, het is nu zo. Als je wil voorkomen dat ze haar kittens in de krabpaal legt, dan kan je dit holletje dicht stoppen met een kussen of zo. I.p.v. eenplastiek box zou ik proberen om haar met haar nestje in een kartonnen doos te leggen. Over het algemeen hebben poezels liever een kartonnen doos dan plastiek. Het kleintje leg je best zo vaak mogelijk aan bij mama-poes en ook zeker 2 keer per dag wegen, als je ziet dat ze bijkomt hoef je niet meteen iets te doen. Van de moment dat ze niet meer bijkomt zal je zelf moeten bij voeden om de 2 uur, bij de apotheek kan je KMR melk gaan halen voor dit kleintje. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

nancytje
nancytje
  • 875 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 15 december 2010 - 14:51

voorlopig blijf ik enkel nog bevriend voor het welzijn van de mamapoes en de kittens.
kweet het is een beetje een verwarrend verhaal , maar ik heb eindelijk lang moeten denken hoe ik dit allemaal ging neerschrijven .
ben nog altijd een beetje in een shock , van haar gedrag.
ben wel aan de andere kant blij dat ze de kittens en de moeder bij mij geeft afgezet dan dat ze er zelf voor zou zorgen , want dan komt er niets meer van.
ik zal zometeen nog eens kijken naar de kitten en de poes en kijken voor een doos en daar wat verse doeken in leggen.
en kussen zoeken zodat ze daar niet meer in kan in die krabpaal , want veel ruimte is er daar niet in.
dank je voor de tip van kmr melk.
hoe dien je dat dan het best toe?

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 15 december 2010 - 14:52

wij in de poezenopvang doen de mama poes in een bench en die kan je op slot doen zo ziet ze iedereen nog maar kan ze niet weg van de kittens. Zeker kijken of het kleine kitten de zuigreflex heeft en zoveel mogelijk aan de tepels leggen of zelf papfles geven. Is om de 2 u30 toch zeker want het weegt maar heel weinig. Het moet zeker eten en anders dwang voederen met een pipet of spuitje.

nancytje
nancytje
  • 875 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 15 december 2010 - 14:58

mijn bench natuurlijk die geeft ze ook terug afgezet.
dus kan ze daar ook nog insteken .

nog een klein vraagje ale 2.
hoe warm moet de melk zijn als ik moet bijvoeren .
en zo een pipetje dat hebben ze bij de apotheek ook zeker?
heb hier zo een klein papflesje staan , van snoepgoed zou dat ook gaan?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 15 december 2010 - 15:02

Amaai, leuke vriendin heb jij :hug: . Misschien kan je de mamapoes nog laten steriliseren voor ze haar terug neemt? Maar dat zijn nu zorgen voor later pas he.
Misschien dat dit topic beter in het kittentopic past zodat de mensen (fokkers oa) die er meer van weten hierop kunnen reageren?
Ik ga hier duimen voor allemaal :geluk: :geluk: :geluk: ;

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 15 december 2010 - 15:03

Heb het topic even naar kittentijd verplaatst. ;)
Geplaatste afbeelding

nancytje
nancytje
  • 875 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 15 december 2010 - 17:41

bedankt voor het topic te verplaatsen.
ik was al van plan om met mijn dierenarts te overleggen voor de mamapoes te laten behandelen.
ik weet dat ik altijd zeer vlug bij mijn DA terecht kan , dus daar maak ik me geen zorgen over.
mijn grootste zorg is nu de kittens grootbrengen en liefst dat ze het allemaal overleven.
heb daarnet KMR gaan halen maar nu nog uitzoeken hoe ik dat best toedien.
heb ook een spuitje gekocht en heb nog een snoepgoed papflesje ook dat ik kan gebruiken.
en morgen ga ik achter een andere digitale weegschaal of toch achter zo een nieuwe baterij ervoor , want met een manuele ga dit maar zeer moeilijk om het te wegen.
hoor juist de kleintjes piepen dus ga maar eens kijken hoe ze het doen.
de bench staat er ook al en ga nu eens experimenteren om hem terug in elkaar te krijgen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 15 december 2010 - 17:53

Super :flower: dat je dit wil doen, hopelijk komt alles goed met mamapoes en de kittens.
Ik hoop toch dat je fotootjes zet van de poemelkes, ze heeft ze gedumpt bij u dus heb je er alle rechten over. ;)

Guest_patricia_*
Guest_patricia_*

#11 Geplaatst 15 december 2010 - 18:05

ligt ze met haar kittens op een aparte kamer?
ik heb toen met mijn poes (die verkoos de wasbak of ook de krabpaal)
ook bench in elkaar gezet daar doos erin dat de kleintjes niet meteen te ver konden...
deur wel open gelaten... en deken over de bench heen gehangen. daarnaast had ik op die kamer nog 2 dozen met lakens erin zodat ze de optie had... ze heeft de bench verkozen..
een enkele keer heeft ze wel gesleept maar heb er toen gestimuleerd ze te laten liggen.

verder zal ik in de gaten van de krabpaal dichtstoppen met een kussen of opgerolde handoeken (zo heb ik het toen gedaan)

kittens minimaal 2 x p dag wegen zeker als je vermoed dat ze niet genoeg melk krijgen,
afhankelijk van de gewichtjes gaan bij voeden.

o, ja :) laat de verwarming lekker voor ze aanstaan.
betrefd het kleintje: probeer de melk lauw te geven via het flesje als het zuig reflex heeft.

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 15 december 2010 - 19:22

De melk op je pols een beetje doen en als het te warm is voor de binnen kant van je pols is het te warm zeker hier mee opletten. Als hij de zuigreflex heeft en je ziet plots belletjes aan het mondje stoppen met geven s teken dat hij genoeg heeft. Vergeet ook niet te kijken of mama poes de ontlasting te weeg brengt bij het kleintje je ziet dit als ze lekt tussen de achter pootjes anders moet je dit zeker zelf doen. Vind het spijtig dat je vriendin dit doet wetende dat er opvang gezinnen zijn zoals wij die dit gewoon zijn en als er plaats vrij is ze met plezier opvangen en nieuwe gezinnen voor zoeken. Hoop dat het lukt een kersenpit kussentje kan ook goed warmte geven. Zeker het gewicht gade slaan mag niet verminderen moet zeker per dag zo een 10 gram bij komen de andere moeten meer bij komen maar bij die kleintjes gaat het zo rap niet als ze geen melk van mama binnen krijgen.

nancytje
nancytje
  • 875 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 15 december 2010 - 21:03

veel ruimte heb ik thuis niet maar mamapoes en de kittens staan in het salon en de andere poezels zitten boven.
ik heb een heel gevecht moeten leveren met mamapoes omdat ze blijkbaar niet gewoon is om in een bech te zitten.
voorlopig heb ik dus eten en drinken en een kattenbak erbij gezet omdat ze het absoluut niet gewoon is bij me zodat ik het deurtje dicht kan doen.
mamapoes ligt nu wel heel veel comfortabeler dan in die kleine krabpaal en zo kan ik ze ook in de gaten houden.
de krabpaal heb ik even uit die ruimte verwijderd en verplaatst naar de gang.

ik heb wat roze propere doeken die ik nog liggen had als eens soort band (zoals ze in een parkje van een kindje doen)rond de bench bevestigd.
ondanks dat ze in het salon zit laten we daar de lichten uit zodat de poes extra rust geeft.
toen ik mamapoes in de bech zette met haar kittens deed ze wel een beetje raar maar na 5 minuten begon ze haar te leggen en liet ze de kittens zogen.
voor het hele kleintje vrees ik eindelijk of het de nacht ga doorkomen , want er zit amper bewing in vergeleken bij de andere.
ik heb het al wat bijgevoederd met die speciale voeding voor kittens , maar het zoogt amper.
ook heb ik het een hele tijd op een kersenpitten kussentje gelegd terwijl ik het probeerde te voederen zodat het niet ging afkoelen.
nu ligt het voorlopig aan een tepel maar op het drinkt weet ik nog niet.
ik ga ze straks nog eens wegen.
wel heb ik gezien dat het buikje van het hele kleintje al wat dikker zat dan voor ik het bijvoederde.

wat mijn vriendin betreft , daar ga ik niet veel woorden meer aan vuilmaken , ze is nu enkel nog goed zodat ik de kittens een kans kan geven en daarna zal ik wel zien.
ik heb mijn gsm al ingesteld zodat hij vanacht om de 2 uur afloopt zodat ik de poes kan bekijken en de kittens eveneens.
vannacht zal ik ook in de zelfde ruimte proberen te slapen zodat ik extra alert kan zijn.
heb al op het internet een beetje info opgezocht en gewapend met de info die jullie geven zal ik het avontuur aangaan.

nog een klein vraagje ; hoelang duurt het eindelijk voor de kritieke fase van kittens over is?
(daarmee bedoel ik zodat ze meer overlevingskansen hebben.)

nancytje
nancytje
  • 875 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 15 december 2010 - 21:05

catherine zei:

Super :flower: dat je dit wil doen, hopelijk komt alles goed met mamapoes en de kittens.
Ik hoop toch dat je fotootjes zet van de poemelkes, ze heeft ze gedumpt bij u dus heb je er alle rechten over. ;)

van de kittens zal ik zeker foto's nemen , van de moeder niet omdat ik schrik heb dat ze erachter komt.
want ze weet dat ik vaak op deze site zit .
hoewel ik denk dat ze me niet zou controleren , ben ik gewaarschuwd

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 15 december 2010 - 21:09

als jij ervoor moet zorgen doe je toch wat je zelf wil ze mag al blij zijn dat je wil helpen

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens