Spring naar inhoud

- - - - -

iemand een idee??

• Log in om te reageren
56 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 20 december 2010 - 21:06

misschien door een kapotte ruit gesprongen... of ergens int glas blijven hangen....of in prikkeldraad???

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#17 Geplaatst 20 december 2010 - 21:10

Ocharme die lieve poezel :hug Lijkt me ook wel enorm om gewoon ergens achter te blijven hangen zijn, ook is de wonde rechtlijnig en zonder hoekjes of kantjes, hoop dus ook dat het niet moedwillig is aangebracht! Laat hem maar goed genezen en toch eventueel denken aan achteraf binnen te houden misschien. Vlugge beterschap voor deze schat! :thumb:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#18 Geplaatst 20 december 2010 - 21:24

Dacht ook aan prikkeldraad maar dan zouden er hakkels op de wonde zijn.
Moest die wonde niet genaaid worden of zie ik dat niet goed?
Vind het in elk geval heel heel erg, hou hem maar lekker binnen en verwen hem heel veel. :rub: :rub:

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 20 december 2010 - 21:27

:( Veel beterschap :(

Geplaatste afbeelding

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#20 Geplaatst 20 december 2010 - 21:30

Kristien zei:

Hallo,

Ik denk niet dat mijn vraagje hier past, maar eigenlijk wist ik niet waar 't te plaatsen. Ik weet ook dat 't een speld in een hooiberg zoeken is, maar ik wilde 't jullie toch even voorleggen. :oops:

Mijn kater Sirius (die meestal 't standbeeld voor de deur speelt ;) en o zo rustig/braaf is ) is thuisgekomen met een hele grote open wonde. :( Het ziet er nog vies uit hé... maar ik zie verbetering. Hij krijgt antibiotica, ik moet 'm binnenhouden en woensdag moeten we terug naar de DA.

Het komt wel goed, maar ja... ik zit met de vraag "waar zou 'm die lelijke wonde gehaald hebben?". De DA vermoedt dat hij ergens is blijven achterhaken... Mijn vader heeft in de hele tuin en de buurt rondgekeken naar loszittende draden of iets anders. Niets te zien. We vinden 't wel raar dat de wonde verticaal is en niet horizontaal. Heeft iemand ook ooit zo'n verwonding bij zijn/haar kat gehad? Denken jullie nog aan mogelijke oorzaken?

Alvast bedankt en vergeef me deze onnozele vraag hé... :oops:
Kristien

zonder zever ! hou je kat in de toekomst liever binnen ! dit is geen "normale" accidentele wonde !!! het zou wel eens kunnen dat je poes volgende keer minder geluk heeft ... :rub:   veel beterschap poesje !!!
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#21 Geplaatst 20 december 2010 - 21:36

Lijkt mij een moedwillig toegebrachte wond omdat de snede zo recht is.

Arm diertje, ik hoop dat hij voorspoedig geneest en zou hem ook binnenhouden.

Guest_Kristien_*
Guest_Kristien_*

#22 Geplaatst 20 december 2010 - 23:31

Bedankt allemaal alvast!

Sirius is woensdagavond niet naar huis gekomen (Dat is sinds zijn castratie maar 1 keer gebeurd en toen hadden we 'm per ongeluk opgesloten in de serre - hij is ondertussen 3 jaar en 4 maanden). Ik heb toen (om half 12 's nachts nog) alles afgelopen en overal geroepen. Niets. De volgende morgen was hij nog niet te zien. In de loop van de dag heeft hij zich weer laten zien, maar hij kwam niet naar me toe. 's Avonds zat hij dan uiteindelijk onder 't afdak. Hij wilde echter nog niet binnenkomen. Hij heeft zelfs even geblazen naar mij. Ik zag dat hij mankte en daarom ben 'k hem achternagekropen (onder de struiken, zeg maar) en ik heb 'm vastgegrabbeld. Binnen heeft hij dan gegeten en toen hij rustig op z'n kussentje lag, ging 'k kijken naar z'n pootje. Toen zag ik een gapende open wonde. :cry:

De volgende morgen (vrijdag dus) ben ik direct met hem naar de DA geweest. Toen ik hem ging halen (hij moest daar blijven, want hij moest onder narcose), zeiden ze me niet te schrikken. De wonde was groter dan eerst vast te stellen was. De bovenste huid kon niet meer gehecht worden, omdat 't meer dan 24u geleden gebeurd was. Hij krijgt nu antibiotica. Woensdag moeten we weer op controle.

Mijn vorige kat is 14 jaar geworden en van ouderdom overleden. Ik heb nooit geweten dat iemand hier katten mishandelt... :( Ik ga er eens over denken hoe ik verder info kan zien te bemachtigen...

Nu heb ik 4 katten. Ik vrees dat 't heel moeilijk gaat worden om Sirius binnen te houden. Hij is een katje dat uit 't wild komt en van mijn bende is hij diegene die 't liefst buiten is. (Gewoon in de kou op de bank onder 't afdak zitten, tot 10u 's avonds! Heerlijk vindt hij dat! Laat 't baasje maar bezorgd roepen. :oops: ) Hij is nu 4 dagen moeten binnenblijven en hij miauwt nu al enorm. Ik heb 'm vandaag wat rescue-druppeltjes gegeven om wat rustiger te zijn.

Het is ook wel een bang wezeltje. Hij is bang van onbekenden. Zelfs van sommige bekenden... Mijn vader mag hem buiten niet aaien. Eigenlijk mag alleen ik dat. :heart: Ik weet niet of dat ook van belang is in dit "verhaal"?

Ik ga woensdag aan de DA vragen of hij denkt dat 't een wonde is die door een dierenhater kan zijn aangericht. Vrijdag was ik nog niet bij kwaad opzet blijven stilstaan...

Goh, echt, sorry hoor dat ik dit allemaal zever en aan jullie voorschotel. Maar, jullie begrijpen dat wel, ik zie hem zooooo graag....

Dankjewel!

Kristien

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 21 december 2010 - 09:05

ik zou er ook niet goed van zijn als mijn kat met zo'n wonde thuis komt. Maar kwaad opzet, dat weet ik niet. Dan zou sirius ook stil hebben moeten liggen hé, om zo'n rechte wonde te krijgen.

ik hoop dat hij vlug herstelt.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 21 december 2010 - 09:22

O als ik zoiets zie ben ik toch altijd zo ontzettend blij dat die van mij niet zomaar naar buiten kunnen...

Wat een joekel van een snee zeg! :o Heel veel beterschap voor dat arme poezeltje... Hopelijk kom je nog te weten wat de oorzaak was. Ik hoop dat je niet met een kattenhater in de buurt zit. :onzeker:
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#25 Geplaatst 21 december 2010 - 09:32

wat een wonde zeg! de wond is inderdaad verdacht 'recht'. moest hij aan prikkeldraad blijven hangen zijn, zouden die wonde inderdaad minder recht zijn. het enige wat het zou kunnen zijn (behalve een dierenhater, enlaat ons hopen dat het dat NIET is!) lijkt me ook glas... hopelijk knapt hij snel op! en de dierenarts heeft gelijk, het is niet verstandig een oudere wonde te hechten. al vraag ik me nu wel af hoe zo'n grote wonde in godsnaam mooi en goed kan genezen? veel beterschap gewenst alleszins!!
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 21 december 2010 - 09:36

Wat een snee zeg! Amai.
Als hij zo schuw is, lijkt het mij ook moeilijk dat het met opzet zou toegebracht zijn. Aan de andere kant klopt het ook wel dat de snede mooi recht is. Ik zou denken dat hij ergens heeft willen op klimmen en zich mispakt heeft en dan gevallen is en blijven haperen aan iets scherps. Als zoiets vlug gebeurt, kan dat volgens mij wel toevallig recht zijn.
Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 21 december 2010 - 16:38

Is zijn gedrag permanent veranderd?
Bvb schuwer geworden ofzo?

Dat hij in het begin blies komt waarschijnlijk door de pijn, maar als je een consistente gedragsverandering opmerkt zou ik denken aan misbruik...

Guest_Kristien_*
Guest_Kristien_*

#28 Geplaatst 21 december 2010 - 23:29

Hallo allemaal!

Hij is echt niet schuwer dan anders. Hij is gewoon zichzelf. Misbruik denk ik niet dat 't geweest is. Ik heb 'm ooit 's moeten redden toen hij zich aan 't ophangen was!!! Hij zat in 't kippenhok, maar er is over ons kippenhok een net. Toen m'n vader de kippen ging eten geven, schrok hij en vloog hij omhoog... hij hing met z'n hoofd door 't net, maar kon niet verder. Aangezien m'n vader hem niet mag aanraken, heeft hij mij snel geroepen. Ik heb 'm dan ondersteund en m'n vader heeft een mes aangegeven, waarmee ik dan 't net heb doorgesneden. Toen bleef hij ook een tijdje ver uit m'n buurt (ipv te komen knuffelen, zoals hij anders altijd doet). Ik denk dat hij zich voor me verstopt als 'm zich slecht voelt.

Dat blazen moet inderdaad van pijn geweest zijn. Hij heeft vrijdag toen hij van de DA thuis kwam nog eens geblazen op mij, maar dat was omdat ik hem hielp om in de zetel te springen (hij geraakte er niet in) en ik (grrr) pakte 'm voor 'n stuk op z'n wonde. :s Ik weet wel dat hij 't niet slecht bedoelt.

Morgenvroeg moeten we terug naar de DA. Ik ben benieuwd... (En hou jullie zeker op de hoogte.)

Nogmaals dank!

Kristien

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 22 december 2010 - 12:58

:trance: wat een grote wonde, hopelijk is hij snel weer beter :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Kristien_*
Guest_Kristien_*

#30 Geplaatst 22 december 2010 - 13:39

Hallo!

Ik ben deze morgen met mijn zwarte loebas naar de dierenarts geweest. De wonde stond vrij goed (al zou 't nog zeker 14 dagen duren alvorens 't een beetje dicht zou zijn). Ik moet doorgaan met de antibiotica, heb ook nog zalf meegekregen en volgende woensdag moeten we weer terug op controle. De dierenarts wil 't blijven opvolgen.

Ik vertelde dat vele mensen me zeiden dat 't kwaad opzet moest zijn, dat de snede verdacht recht is... Ze antwoordde vrijwel onmiddellijk "nee!". Toen ik nog zei dat mijn vader dacht aan een schop waarmee 'm zou zijn geslagen, wimpelde ze dat ook onmiddellijk en kordaat af. Deze wonde zou qua vorm echt wel meer voorkomen (alleen in kleinere/kortere versies). Ook zouden zo'n sneden vrijwel altijd verticaal zijn (ipv het volgens mij meer logische horizontaal). Ze zei dat katten, wanneer ze vastzitten, naar boven-onder blijken te bewegen met hun lichaam, vandaar de verticale snede.

Ik ben nu toch wat opgelucht. Mijn dierenarts zou 't toch zeker wel eerlijk zeggen als ze zou denken dat de mogelijkheid van kwaad opzet zou bestaan, denk ik.
Ok, mijn kater is nog serieus gewond, maar 't komt wel goed en... er zou hier dus toch geen rotzak rondlopen! Oef!

Vele groetjes aan jullie allen!

Kristien