Spring naar inhoud

- - - - -

Zwerfkattenbeleid Gent - petitie

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 22 december 2010 - 18:05

getekend :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 22 december 2010 - 18:40

getekend en doorgestuurd naar een aantal vrienden

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 22 december 2010 - 22:54

getekend!

wel erg. Dat is een veel gehoorde klacht in zwerfkattenbeleid: mensen foefelen om daar hun huiskat tussen te krijgen en dus vergroot het aantal dat gedaan moet worden en worden de gemeentes het bue.

ook minder goede asielen in de omgeving zorgen dat mensen hun kat liever een kans op straat geven dan in een asiel te zetten. uiteindelijk is een goed doordacht zwerfkattenbeleid meer dan vangen en castreren. maar dat ziet men vaak niet zo.

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#19 Geplaatst 22 december 2010 - 23:25

getekend !!! :evil:
Geplaatste afbeelding

Guest_fanabe_*
Guest_fanabe_*

#20 Geplaatst 22 december 2010 - 23:30

done

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 23 december 2010 - 09:40

wea zei:

getekend!

wel erg. Dat is een veel gehoorde klacht in zwerfkattenbeleid: mensen foefelen om daar hun huiskat tussen te krijgen en dus vergroot het aantal dat gedaan moet worden en worden de gemeentes het bue.

ook minder goede asielen in de omgeving zorgen dat mensen hun kat liever een kans op straat geven dan in een asiel te zetten. uiteindelijk is een goed doordacht zwerfkattenbeleid meer dan vangen en castreren. maar dat ziet men vaak niet zo.

Mijn oplossing om dit te voorkomen was nochtans simpel:
Indien er tamme katten worden binnengebracht krijgen ze die niet terug mee en worden ze ter adoptie aangeboden via het asiel. Verwilderde katten worden terug uitgezet. Mensen die hun eigen kat zo willen steriliseren zijn ze gewoon kwijt en zullen dit niet meer doen.

Toen ik dit voorstelde leek het alsof ze het in Keulen hoorden donderen...

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 23 december 2010 - 09:45

arifiene zei:

Mijn oplossing om dit te voorkomen was nochtans simpel:
Indien er tamme katten worden binnengebracht krijgen ze die niet terug mee en worden ze ter adoptie aangeboden via het asiel. Verwilderde katten worden terug uitgezet. Mensen die hun eigen kat zo willen steriliseren zijn ze gewoon kwijt en zullen dit niet meer doen.

Toen ik dit voorstelde leek het alsof ze het in Keulen hoorden donderen...

ja arifiene, je haalt daar de oplossing van het probleem aan! jammer dat ze er niet naar willen luisteren. Anders moet je ze eens in kontakt brengen met het provinciebestuur in Limburg? daar zijn ze dat uiteindelijk ook zo gaan doen. Stuur me anders een Pb'tje en dan stuur ik jou de kontakt gegevens wel door.  

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 23 december 2010 - 09:49

wea zei:

ja arifiene, je haalt daar de oplossing van het probleem aan! jammer dat ze er niet naar willen luisteren. Anders moet je ze eens in kontakt brengen met het provinciebestuur in Limburg? daar zijn ze dat uiteindelijk ook zo gaan doen. Stuur me anders een Pb'tje en dan stuur ik jou de kontakt gegevens wel door.

Graag!

We hebben in dat gesprek meermaals aangehaald dat Limburg beter was in dierenwelzijn en daar waren ze blijkbaar wél gevoelig voor :x .

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 14 maart 2011 - 14:16

upje voor nog eens te vragen dit zeker te tekenen  de bijeenkomst is er bijna dus hoe meer handtekeningen hoe beter !!!!
bedankt voor degene die dit al tekenden is een grote opsteker voor ons te weten dat er vele dierenvrienden zijn !!!!

BEDANKT !!!!! in naam van de vele poezen !!!

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 14 maart 2011 - 15:03

arifiene zei:

Graag!

We hebben in dat gesprek meermaals aangehaald dat Limburg beter was in dierenwelzijn en daar waren ze blijkbaar wél gevoelig voor :x .
Da's toch niet te geloven hé ; we leven in zo'n klein land en hoe alles kan verschillen van provincie tot provincie. Soms zelf van dorp tot dorp :trance: .
Niet te geloven hoe ze in België er in slagen om alles zo ingewikkeld te maken!
Maar soit, ben geschrokken van hoe ze er hier in Gent blijkbaar mee omgaan en ga onmiddelijk tekenen en delen met zoveel mogelijk mensen.

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 14 maart 2011 - 15:06

HelpLuckyvinden zei:

Da's toch niet te geloven hé ; we leven in zo'n klein land en hoe alles kan verschillen van provincie tot provincie. Soms zelf van dorp tot dorp :trance: .
Niet te geloven hoe ze in België er in slagen om alles zo ingewikkeld te maken!
Maar soit, ben geschrokken van hoe ze er hier in Gent blijkbaar mee omgaan en ga onmiddelijk tekenen en delen met zoveel mogelijk mensen.

heel erg bedankt hiervoor !!!!!

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 14 maart 2011 - 17:02

Hopelijk wordt het een vruchtbaar gesprek ;) waar het niet alleen bij woorden blijft

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 14 maart 2011 - 17:09

Getekend (wel naamloos) !!!

Guest_Loeka_*
Guest_Loeka_*

#29 Geplaatst 14 maart 2011 - 17:36

Heb het getekend! :geluk: :geluk:

veerlevs
veerlevs