Spring naar inhoud

- - - - -

Zwerfkattenbeleid Gent - petitie

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#31 Geplaatst 14 maart 2011 - 20:21

Ik had hem al getekend :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#32 Geplaatst 14 maart 2011 - 21:28

getekend!

Guest_trikke_*
Guest_trikke_*

#33 Geplaatst 22 maart 2011 - 21:36

Getekend.

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 23 maart 2011 - 07:52

Getekend ! :)
Geplaatste afbeelding

Guest_Pavlov_*
Guest_Pavlov_*

#35 Geplaatst 23 maart 2011 - 12:15

arifiene zei:

Mijn oplossing om dit te voorkomen was nochtans simpel:
Indien er tamme katten worden binnengebracht krijgen ze die niet terug mee en worden ze ter adoptie aangeboden via het asiel. Verwilderde katten worden terug uitgezet. Mensen die hun eigen kat zo willen steriliseren zijn ze gewoon kwijt en zullen dit niet meer doen.

Toen ik dit voorstelde leek het alsof ze het in Keulen hoorden donderen...

:o :o

Ik ken iemand die haar kat twee dagen heeft moeten missen, en erna een gesteriliseerde kat terugkreeg. Was absoluut niet de bedoeling. Ze was aan de pil omdat haar kittens nog niet volledig gespeend waren.
Maar jij vindt dus dat ze haar kat niet had mogen terugkrijgen?

Er worden trouwens heel veel tamme of halftamme katten binnengebracht bij de DA als zogenaamde zwerfkatten. Vaak al gesteriliseerd of gecastreerd. Het zou helpen mochten de diensten die de kooien plaatsen de buurt op de hoogte brengen. Een gecastreerde kater kan je makkelijk herkennen, maar een gesteriliseerde kattin moet je wel eerst verdoven en scheren voor je het litteken kan zien.
Vaak heb ik ook de indruk dat het om zwerfkatten gaat die duidelijk wel contact hebben met mensen. Dan worden ze wel gevoederd, soms zelfs ontwormd en tegen vlooien behandeld, maar mensen blijven ze dan vreemd genoeg beschouwen als "niet mijn kat" en ze steriliseren of castreren is er teveel aan. Wat ga je ermee doen? Een heleboel halftamme katten in een asiel steken, terwijl die allicht heel moeilijk gaan wennen aan een leven binnenshuis?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#36 Geplaatst 23 maart 2011 - 12:57

Ik denk dat er vorig jaar (of is het al langer) er zo een aktie is geweest in Zaffelare en alle bewoners kregen een brief (en het stond ook in het infokrantje van Lochristi) waarin de aktie gemeld werd.

Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 23 maart 2011 - 17:00

Pavlov zei:

:o :o

Ik ken iemand die haar kat twee dagen heeft moeten missen, en erna een gesteriliseerde kat terugkreeg. Was absoluut niet de bedoeling. Ze was aan de pil omdat haar kittens nog niet volledig gespeend waren.
Maar jij vindt dus dat ze haar kat niet had mogen terugkrijgen?

Er worden trouwens heel veel tamme of halftamme katten binnengebracht bij de DA als zogenaamde zwerfkatten. Vaak al gesteriliseerd of gecastreerd. Het zou helpen mochten de diensten die de kooien plaatsen de buurt op de hoogte brengen. Een gecastreerde kater kan je makkelijk herkennen, maar een gesteriliseerde kattin moet je wel eerst verdoven en scheren voor je het litteken kan zien.
Vaak heb ik ook de indruk dat het om zwerfkatten gaat die duidelijk wel contact hebben met mensen. Dan worden ze wel gevoederd, soms zelfs ontwormd en tegen vlooien behandeld, maar mensen blijven ze dan vreemd genoeg beschouwen als "niet mijn kat" en ze steriliseren of castreren is er teveel aan. Wat ga je ermee doen? Een heleboel halftamme katten in een asiel steken, terwijl die allicht heel moeilijk gaan wennen aan een leven binnenshuis?

Ik denk dat jij niet goed gelezen hebt. Het gaat hier om mensen die hun eigen tamme kat laten vangen als zijnde een zwerfkat, gewoon om de sterilisatie niet te moeten betalen.
Als die kat toevallig in een vangkooi loopt is het aan de stad om die er terug uit te laten, en indien ze geen beschrijving hebben van de te vangen katten, tja, jammer dan... Als je kat gechipt is heb je zoiets niet voor. In ieder geval zal de kat zich niet meer voortplanten, dus ik vind het alsnog een goede zaak.

Bovendien brengen de diensten in Gent en Brugge (en héél wat andere gemeenten) de omwonenden steeds op de hoogte via een kaartje in de bus.

Dat is volledig irrelevant, een zwerfkat die contact heeft met mensen of gevoederd wordt is daarom nog niet tam. Halftamme katten worden gewoon terug uitgezet. Als het gaat om zwervers die eten krijgen van mensen zijn het zwerfkatten, punt uit. Waarom heeft Gent anders een voederpas ingevoerd? De mensen mogen die katten voederen, dat maakt van die kat nog niet hun eigen kat...

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#38 Geplaatst 23 maart 2011 - 17:39

Ook getekend.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 23 maart 2011 - 20:50

Me tooooo

Bewerkt door Tinne, 23 maart 2011 - 20:50.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#40 Geplaatst 27 maart 2011 - 23:01

"Ik ken iemand die haar kat twee dagen heeft moeten missen, en erna een gesteriliseerde kat terugkreeg. Was absoluut niet de bedoeling. Ze was aan de pil omdat haar kittens nog niet volledig gespeend waren.
Maar jij vindt dus dat ze haar kat niet had mogen terugkrijgen?"

Mijn buurman was zijn kat ook een week ofzo kwijt, en na lang zoeken en bellen bleek hij in een asiel te zitten, was inmiddels ook wel gecastereerd maar dat was voor hem geen probleem, alleen maar beter (ik snap eigenlijk ook niet waarom dat al niet gebeurd was) maar wat best wel lullig was is dat hij 150 euro moest betalen om zijn kat terug te krijgen!
Als je je buren wil pesten moet je gewoon ff hun kat op laten halen als zijnde zwerfkat...zo gaat dat hier!

maar dit is een beetje off topic denk ik, sorry

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 28 maart 2011 - 08:04

noesje zei:

"Ik ken iemand die haar kat twee dagen heeft moeten missen, en erna een gesteriliseerde kat terugkreeg. Was absoluut niet de bedoeling. Ze was aan de pil omdat haar kittens nog niet volledig gespeend waren.
Maar jij vindt dus dat ze haar kat niet had mogen terugkrijgen?"

Mijn buurman was zijn kat ook een week ofzo kwijt, en na lang zoeken en bellen bleek hij in een asiel te zitten, was inmiddels ook wel gecastereerd maar dat was voor hem geen probleem, alleen maar beter (ik snap eigenlijk ook niet waarom dat al niet gebeurd was) maar wat best wel lullig was is dat hij 150 euro moest betalen om zijn kat terug te krijgen!
Als je je buren wil pesten moet je gewoon ff hun kat op laten halen als zijnde zwerfkat...zo gaat dat hier!

maar dit is een beetje off topic denk ik, sorry

Er is in Belgie geen enkel asiel dat 150 euro vraagt voor een gecastreerde kat hoor. De meesten zitten onder de 100 euro. Dus pesten zal al niet echt lukken hier :x .

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#42 Geplaatst 28 maart 2011 - 11:21

nee, maar omdat het zijn eigen kat was en hij daar al een week zat en verzorging had gehad moest hij zoveel betalen.

Hij vond het belachelijk en heeft het anders gespeeld en een vriend de kat uit het asiel laten halen, die hoefde maar 90 te betalen. heel vreemd maar het is echt zo gegaan.

Maar prima dat ie geholpen is inmiddels want hij vocht ook steeds met mijn oude kater en dat is nu over!

Als je hier ruzie wil moet je de dierenambulance bellen als je een doodgereden kat ziet, dat wordt je niet in dank afgenomen vanwege de kosten die dan verhaald worden op de eigenaar (als die boven water komt.)

Ik vond toen ik hier net woonde een doodgereden kat en wilde gelijk gaan bellen maar mijn man raadde me dat af en inmiddels na 10 jaar hier wonen weet ik ook wel beter.
gelukkig hebben we iemand die alle katten en honden wel kent en een briefje in de supermarkt is vaak ook al genoeg.

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 29 maart 2011 - 19:39

getekend en gedeeld op facebook!

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#44 Geplaatst 29 maart 2011 - 20:01

getekend ;)