Spring naar inhoud

- - - - -

nieuw droogvoer

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 22 december 2010 - 23:23

Hoe lang 'weet' men dit al (wordt dit aangeleerd in de da-opleidingen?) (en even tussendoor, zeer cool beroep :d )

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#17 Geplaatst 22 december 2010 - 23:46

Of het in de DA-opleidingen wordt aangeleerd, zal afhankelijk zijn van de prof die de cursus geeft en hoe goed die bijschoolt.

De ratten-studies zijn van eind jaren 70, de referenties die ik zo meteen in het genoemde boek lees over katten en honden vs. proteïne zijn van de jaren 80 tot heden. Vooral veel studies die de zogenaamde negatieve effecten van proteïnes weerleggen vanaf de jaren 90 zo te zien (vb. Milward et al, 1977; Finco et al, 1994). De meer recentere studies (vb. Davenport et al, 2001) gaan vooral over de positieve effecten van een hoger proteïnegehalte in voer.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#18 Geplaatst 23 december 2010 - 08:32

Vergelijking Greenfisch, Orijen, Acana, ANF, Sanabelle - Pagina 2

Lees dit topic eens door. Je zal zien op wat die uitspraak betreffende te veel proteinen gebaseerd is. Bovendien bevat Orijen neit zo veel meer proteinen als RC maar is het wel veel beter vlees dat aan de basis ligt van die proteinen.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 23 december 2010 - 11:08

Ik heb heel veel vertrouwen in onze da maar qua voeding hecht ik geen geloof aan datgene wat ze "geleerd" hebben in hun opleiding. Volgens de meeste da's bestaat er alleen maar Hill's, Rc en dan de minder goede merken.
Ik zie hier elke dag hoe goed de katten het doen op Orijen (gemengd met een beetje Lara) en dus blijf ik erbij.

Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 23 december 2010 - 11:47

Een da zou ik inderdaad ook niet zomaar vertrouwen op gebied van voeding.
De mijne geeft ook gwn toe dat ze enkel van de medische voeding iets kent (in haar geval is dat RC, hills en trovet). En natuurlijk ook de basis he.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#21 Geplaatst 23 december 2010 - 13:45

Wat me lastig maakt ik dat ze dan niet gewoon toegeven dat ze er eigenlijk niet zo veel van kennen maar in dit geval dan nog in mijn ogen domme uitspraken doen

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 23 december 2010 - 13:47

Wij geven Orijen hier gemengd met veel andere soorten voeding (omdat we zoveel gratis stalen hadden gekregen). Dus ik kan niet uit eigen ervaring beamen of weerleggen dat hij gelijk heeft. Ze leven hier immers niet op pure Orijen en het effect is pas na maanden/jaren zichtbaar (zegt hij). :) Wij gaan gewoon gemengd blijven geven, dan zitten we 'safe' :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#23 Geplaatst 23 december 2010 - 20:07

Thundernimf zei:

Wij geven Orijen hier gemengd met veel andere soorten voeding (omdat we zoveel gratis stalen hadden gekregen). Dus ik kan niet uit eigen ervaring beamen of weerleggen dat hij gelijk heeft. Ze leven hier immers niet op pure Orijen en het effect is pas na maanden/jaren zichtbaar (zegt hij). :) Wij gaan gewoon gemengd blijven geven, dan zitten we 'safe' :)

Met wat meng je dan?

Geplaatste afbeelding

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 23 december 2010 - 22:13

Laat eens kijken, momenteel mengeling van whiskas, verschillende varianten van royal canin, hills, prins, iams... En voor de rest weet ik het niet meer :) Veel in ieder geval, we kregen echt overal maar eten gratis mee :d

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#25 Geplaatst 24 december 2010 - 15:04

Mengen kan nooit kwaad, ze zullen dan ook niet makkelijk tekorten oplopen. Waar krijg jij overigens al dat gratis voer? :goofy:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#26 Geplaatst 24 december 2010 - 15:06

jopperke zei:

Mengen kan nooit kwaad, ze zullen dan ook niet makkelijk tekorten oplopen. Waar krijg jij overigens al dat gratis voer? :goofy:

:ha :ha :ha

Geplaatste afbeelding

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
  • 5 katten

#27 Geplaatst 24 december 2010 - 17:55

jopperke zei:

Ik heb echt enorme hoeveelheden uit de maxi-zoo meegekregen en dan nog verschillende welkomstpakketten :d

karolien1985
karolien1985
  • 1.576 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 31 december 2010 - 16:30

Iemand vroeg me hier wat ik vond over hun nieuwe brokken en tot nu toe vind ik het geweldig! Het ruikt ook écht naar vees of vis.
Van Acana had ik de 3 verschillende smaken gekocht maar daar zijn ze niet wild van, ze vinden het niet lekker, hun bakje staat 's avonds nog half vol en dat is niet van onze Jules zijn gewoonte :) Maar Orijen en Porta 21 gaan vlotjes binnen.
Dus de planning voor de toekomst is om Orijen met Porta 21 te mengen.

Ik was voornamelijk op zoek gegaan naar andere brokken omdat onze Jules regelmatig diarree had, tot nu toe heeft hij altijd goede stoelgang en hopen dat dit zo blijft.

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#29 Geplaatst 31 december 2010 - 17:11

:thumb: :thumb: :thumb:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#30 Geplaatst 01 januari 2011 - 15:05

Ja hangt echt van poes tot poes af en van smaak tot smaak. Orijen vis zijn ze niet gek van, Acana Wild Prairie dan weer wel (al eten ze liever Greenfisch of Sanabelle Dental)