Spring naar inhoud

- - - - -

Maestro

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1 Geplaatst 23 december 2010 - 13:44

Ik kwam dit gisteren tegen in de Delhaize. Bestaat in drie verschillende doosjes met steeds 4 potjes in. Smaken zijn:

Rivière (forelfilets in saus)
Mini-filet (mini-filets van sardines in saus)
Océan (zeevruchten in saus)
Atlantique (makreelfilets in saus)

Carpaccio (kipfilet met bonitofilet schilfers)
Cocktail (tonijn met garnalen)
Traditionnel (kip, ei en groenten)
Tataki (tonijn met krab)

Brochette (kipfilet met garnalen)
Norvegien (tonijn met zalm)
Fondue (kipfilet met kaas)
Mediterraneum (tonijn met inktvis)

Snelle blik op de potjes zegt dat het volledig bestaat uit vlees in een gelei of saus die gebonden is met tapiocazetmeel. Behalve dan dat ene potje Traditionnel dat naast kip en ei ook groenten (mais en wortel) bevat (in totaal zo'n 5 procent)

Ik heb gisteren van alle pakjes 2 gekocht om hier eens uit te proberen. De katten vinden het alvast heel lekker en het ziet er niet slecht uit (allemaal filetstukjes in saus/gelei. Dus geen gemalen brei). Ook het resultaat op de kattenbak is ok.

Misschien kom ik wel met heel oud nieuws en is dit al heel lang op de markt, maar gisteren was de eerste keer dat ik het in onze delhaize zag.

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_2693.JPG

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 23 december 2010 - 13:48

Moh, zegt mij niets.
Mag ik de prijs weten? :)
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 23 december 2010 - 13:53

Mieke zei:

Moh, zegt mij niets.
Mag ik de prijs weten? :)

Weet ik niet meer en ik vind de rekening niet meer :oops:

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#4 Geplaatst 23 december 2010 - 14:02

Ik zal er eens op letten morgen. Maar ik vind 80 gr zo weinig, ik gebruik altijd van die zakjes van 100 gr of blikken tot 400 gr. Ik heb hier nu een heel assortiment van animonda staan in alle maten, kleuren en smaken. Ik sluit die blikken af met zo'n plastic wegwerphandschoen erover en dan komt er niets van geur vrij in de koelkast.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#5 Geplaatst 23 december 2010 - 14:05

Elena zei:

Ik zal er eens op letten morgen. Maar ik vind 80 gr zo weinig, ik gebruik altijd van die zakjes van 100 gr of blikken tot 400 gr. Ik heb hier nu een heel assortiment van animonda staan in alle maten, kleuren en smaken. Ik sluit die blikken af met zo'n plastic wegwerphandschoen erover en dan komt er niets van geur vrij in de koelkast.

Ik heb abnormaal verwende katten vrees ik. Blikken van 400 gram zou ik heel graag geven, want is in vergelijking echt zoveel goedkoper! En dat is altijd mooi meegenomen.

Maar owee als ik het waag 2 keer na elkaar hetzelfde te geven... dan halen ze hun neus op en kijken ze me aan zo van "Jeez, de service in dit hotel is toch ook serieus achteruit aan het gaan! Last van de crisis zeker... :o "

En ja, dan liever kleine blikjes dan dat ik het moet weg gooien want dat is echt weggegooid geld.

PS De enige keer dat ik dat wel kan proberen is als we kittens hebben, die zijn meestal niet zo kieskeurig en de volwassen katten eten in die periode ook veel meer. Schrik dat er niks voor hen zal zijn als ze te lang wachten, zeker ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 23 december 2010 - 14:06.

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#6 Geplaatst 23 december 2010 - 14:11

Amai, die zijn wel erg kieskeurig, die van u :s . Hier is alles ok, zolang 't maar 'natvoer' is. (Zijn orijen vis korrels hebben weinig succes en ik meng ze nu onder zijn natvoer) Nu geef ik zo'n blik van 400 gr met vis (je ziet de stukken sardienen zo liggen, ziet er niet slecht uit) en ik denk dat hij dat wel dagelijks zou kunnen eten. Die prijs scheelt toch enorm, hoor, dus ook daarvoor vind ik het interessanter zo'n groot blik te kopen.

Maar jij hebt zoveel katten, dan verdeel je toch probleemloos 400 gr onder hen allemaal?

Bewerkt door Elena, 23 december 2010 - 14:11.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#7 Geplaatst 23 december 2010 - 14:21

Elena zei:

Amai, die zijn wel erg kieskeurig, die van u :s . Hier is alles ok, zolang 't maar 'natvoer' is. (Zijn orijen vis korrels hebben weinig succes en ik meng ze nu onder zijn natvoer) Nu geef ik zo'n blik van 400 gr met vis (je ziet de stukken sardienen zo liggen, ziet er niet slecht uit) en ik denk dat hij dat wel dagelijks zou kunnen eten. Die prijs scheelt toch enorm, hoor, dus ook daarvoor vind ik het interessanter zo'n groot blik te kopen.

Maar jij hebt zoveel katten, dan verdeel je toch probleemloos 400 gr onder hen allemaal?

Tell me about it 8) Kieskeurige beestjes hoor :ha

Al weet ik ook dat het ook aan mij ligt hoor ;) Als ik nu zo doorzetten en ze niks anders zou geven tot dat 400 gram blik op is, dan zouden ze het uiteindelijk wel moeten opeten. Maar ik geniet er gewoon zo van als ze ook echt met smaak aan het eten zijn en dat doen ze dan niet... dus ja...

Het enige dat ik wel in grote blikken kan geven is Porta21 en Bozita. De rest wordt hier zeer lauw onthaald.

Mijn katten eten wel voornamelijk versvoer, maar elke morgen en avond krijgen ze een potje natvoer. Meestal zijn dat dan 2 verschillende blikjes of zakjes van zo'n 80 gram. Daar eten ze dan samen van en vaak blijft er nog wel een beetje liggen. Deze voormiddag hebben ze bv 2 potjes van 80 gram gekregen met allen samen en er ligt nu nog een flinke eetlepel in het kommetje.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 23 december 2010 - 14:30

Thx voor de tip, volgende week ook eens bekijken id delhaize, want sinds ik verhuisd ben is dat korterbij dan Carrefour dus ga ik daar mijn boodschapjes gaan doen.
Als het goed is van samenstelling en ze het lusten, dat zou perfect zijn!

Kunnen we die tripjes naar zoowieso ook wat verminderen ;)
Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 23 december 2010 - 14:32

nog niet tegengekomen. zal er eens op moeten letten. :)

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#10 Geplaatst 23 december 2010 - 17:42

Ziet er poezellekker uit!

Guest_Vanessa_*
Guest_Vanessa_*

#11 Geplaatst 23 december 2010 - 21:12

Nog nooit gezien, maar zal eens zoeken!

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 24 december 2010 - 15:11

Klinkt lekker, zou ik ook wel lusten! Ga volgende keer ook eens kijken. 't Zijn tenslotte feestdagen hè, ook voor de poezels!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 25 december 2010 - 13:59

:h :h , ziet er lekker uit
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 25 december 2010 - 14:17

De mijne moet ik ook niet tweemaal hetzelfde natvoer voor zetten hoor.
Ik doe dus ook zakjes of kuipjes ipv grote blikken.
Ze laten het liever uitdrogen dan twee maal hetzelfde te eten.
Van sommige merken zoals Porta 21 laten ze de blikjes staan maar wat uit zakjes komt eten ze wel.
Kattenlogica zekers??????????

Guest_Mike van laethem_*
Guest_Mike van laethem_*

#15 Geplaatst 08 februari 2011 - 18:27

Smitten Kitten zei:

Ik kwam dit gisteren tegen in de Delhaize. Bestaat in drie verschillende doosjes met steeds 4 potjes in. Smaken zijn:

Rivière (forelfilets in saus)
Mini-filet (mini-filets van sardines in saus)
Océan (zeevruchten in saus)
Atlantique (makreelfilets in saus)

Carpaccio (kipfilet met bonitofilet schilfers)
Cocktail (tonijn met garnalen)
Traditionnel (kip, ei en groenten)
Tataki (tonijn met krab)

Brochette (kipfilet met garnalen)
Norvegien (tonijn met zalm)
Fondue (kipfilet met kaas)
Mediterraneum (tonijn met inktvis)

Snelle blik op de potjes zegt dat het volledig bestaat uit vlees in een gelei of saus die gebonden is met tapiocazetmeel. Behalve dan dat ene potje Traditionnel dat naast kip en ei ook groenten (mais en wortel) bevat (in totaal zo'n 5 procent)

Ik heb gisteren van alle pakjes 2 gekocht om hier eens uit te proberen. De katten vinden het alvast heel lekker en het ziet er niet slecht uit (allemaal filetstukjes in saus/gelei. Dus geen gemalen brei). Ook het resultaat op de kattenbak is ok.

Misschien kom ik wel met heel oud nieuws en is dit al heel lang op de markt, maar gisteren was de eerste keer dat ik het in onze delhaize zag.

Hallo,

ter informatie: Maestro was een in/out actie van Delhaize. Momenteel zijn deze niet meer beschikbaar in België. Enkel Tom & Co in Waterloo heeft de 3 referenties Maestro

Mike