Spring naar inhoud

- - - - -

Kalende Oortjes

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 17 mei 2009 - 14:57

Sinds een paar dagen zie ik dat de oorschelpen van Dazzle petatje stillekesaan kaal worden. De huid is schilferig en een beetje rood. Ik zie hem wel eens krabben maar niet overdreven veel. Het enige wat ik hun anders heb gegeven zijn de Royal Canin brokjes Hair and Skin. Die krijgen ze als snoepjes tussendoor.
Ik vrees natuurlijk voor een voedselallergie of kan dit ook een andere reden hebben?

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 17 mei 2009 - 15:00

Het kan ook een vorm van schimmel of eczeem zijn ? Heeft hij jeuk, moet hij veel krabben ?

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#3 Geplaatst 17 mei 2009 - 15:03

kdenk ook eerder aan een schimmel of zo
toch best eens aan DA gaan

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#4 Geplaatst 17 mei 2009 - 15:03

Ik dacht ook meteen aan een schimmel of eczeem...

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 17 mei 2009 - 15:36

Als het schimmel is zouden de andere poezzies daar dan geen last van hebben? Ik dacht dat dit erg besmettelijk was....
Ik ga morgen toch de DA laten komen want ik ben nu behoorlijk ongerust.
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#6 Geplaatst 17 mei 2009 - 15:43

Dacht inderdaad ook wel dat het heel besmettelijk is..misschien is het gewoon eczeem hé..dat kan bv door een overreactie op iets..dus misschien best niet meteen het ergste denken.
Maar ik zou toch eens naar de DA gaan..just to be sure..hopelijk valt het allemaal goed mee!

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 17 mei 2009 - 16:09

Hey Kiki, ai toch weer iets met een van uw poezels aan de hand.

Het kan ook een oorontsteking zijn, daar krabben ze de oortjes ook van open.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#8 Geplaatst 17 mei 2009 - 19:13

Schimmel is inderdaad waar ik ook als eerste aan denk.

Het is heel erg besmettelijk, maar niet alle katten hoeven symptomen te laten zien. Als het wel schimmel is dan is het zaak om al je katten te behandelen. Als ze geen plekjes laten zien kunnen het dragers zijn.

Eerst maar eens laten onderzoeken. Om schimmel vast te stellen moet er altijd een kweekje worden gemaakt trouwens. Dat is de enige manier om vast te stellen dat het schimmel is, en welke schimmel het is.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 25 mei 2009 - 12:38

En Kiki wat was het dan uiteindelijk ?  Ik hoop geen schimmel ?
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#10 Geplaatst 25 mei 2009 - 13:36

Ja ik moest gisteren er ook aan denken. Hoe is het met mijn nieuwste vriend zijn oortjes?

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 25 mei 2009 - 16:42

Dat schijnt beter te gaan maar ik kan het niet zo goed zien want die Surolan die ik erop moet smeren is een vettig papje en de haarkes plakken daardoor aan z'n oortjes natuurlijk.
De DA heeft goed in z'n oren gekeken en die waren héél zuiver, geen ontsteking of mijt.
Dus ja: hier gaan we weer: Het kan een allergie aan de voeding zijn, of een schimmel maar dat laatste zou zich dan ook bij de anderen moeten voordoen, wat niet is.Misschien ook een teken van stress... We kunnen eventueel een huidafkrabsel maken en laten onderzoeken.
Ik ga het nog ff aankijken, hij krabt er niet meer aan en het was maar een heel klein beetje kaal hoor! Maar ik ben veel te rap ongerust (hè Annelies? :wi )
Bedankt voor jullie interesse alleszins.
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#12 Geplaatst 25 mei 2009 - 16:53

Een mens komt daar aan met de verwacht kale plekken te zien bij Dazzleke :onzeker:
De zalf zal mij ook wel een ander beeld gegeven hebben, maar ik zou mij nog niet teveel zorgen maken. Wacht even af tot dat lief klein schattig hondje weg is. Dat is al een stress factor minder.