Spring naar inhoud

- - - - -

Pech pech en nog eens pech!

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
Guest_brit_*
Guest_brit_*

#16 Geplaatst 26 december 2010 - 12:51

moet het een kitten zijn ?
er zit anders een hele mooie kruissing in het asiel de grenstreek te menen/rekkem

Opname in het asiel: 16/12/2010
Reden opname: gedumpt nabij een boerderij in de Soldatenstraat te Ledegem, samen met haar broer.
Dit is een gebruikelijke dumpplaats, de bewoners van de boerderij houden zoveel mogelijk zelf de katten, en proberen ze ook zelf te herplaatsen, maar er blijven er maar toestromen.
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
:)

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 26 december 2010 - 12:54

Oh zo een mooitje :heart:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#18 Geplaatst 26 december 2010 - 14:53

:geluk: :geluk: :geluk:

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#19 Geplaatst 26 december 2010 - 15:08

Die cattery heeft zeker mooie katten, maar mijn moeder heeft het niet zo voor de moderne Siamees.

Dat katje is mooi. Het hoeft zeker geen jong kitten te zijn, 6-7 maand mag ook. Maar wel nog jong genoeg om de regels te leren. Ik weet uit ervaring met mijn katten dat volwassen katten ook nog regeltjes aan te leren zijn, maar op dat gebied wil mijn moeder niet afwijken van haar mening. :p Een jong katje moet het dus zijn.

Iemand enig idee hoe oud dat katje zou zijn? Ik ben naar de site gegaan van De Grensstreek, maar zie het er niet op staan. Zelfs geen schatting. En zo'n foto zegt ook al niet veel, want wie weet wanneer is die genomen.

Guest_brit_*
Guest_brit_*

#20 Geplaatst 26 december 2010 - 15:12

normaal zijn de foto's genomen als de diertjes in het asiel terecht komen ik schat een week na de pname (daar deze eerst gesteriliseerd of gecastreerd worden plus een chek up van de da) hoe oud juist weet ik ook niet
:)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 26 december 2010 - 15:47

:geluk: :geluk: :geluk: met je zoektocht  
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 26 december 2010 - 17:50

Hoi, wij waren ook op zoek naar een jonge,  nieuwe poes en hebben intussen twee broertjes gevonden, maar als je mama graag een grijs tijgertje ziet, kan je deze mensen misschien contacteren (zie advertentie)
http://dieren.tweedehands.net/katten/plaatsing-kleine-en-grote-katten.html . Het tweede katje is nog een relatief jong dier en een heel mooi tijgertje, niet?
Nog een lieverd met een levendig temperament en een prachtige streepjesstaart is Baloe, die in dit asiel wordt opgevangen: http://www.dierenasielknokke-heist.be.
Zoals gezegd hebben we intussen gekozen voor twee broertjes die samen een opvanggezin zochten, maar dit leken ons ook absolute schatjes ;-)

Bewerkt door Malou, 26 december 2010 - 17:57.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#23 Geplaatst 26 december 2010 - 18:12

Malou zei:

Hoi, wij waren ook op zoek naar een jonge, nieuwe poes en hebben intussen twee broertjes gevonden, maar als je mama graag een grijs tijgertje ziet, kan je deze mensen misschien contacteren (zie advertentie)
http://dieren.tweedehands.net/katten/plaatsing-kleine-en-grote-katten.html . Het tweede katje is nog een relatief jong dier en een heel mooi tijgertje, niet?
Nog een lieverd met een levendig temperament en een prachtige streepjesstaart is Baloe, die in dit asiel wordt opgevangen: http://www.dierenasielknokke-heist.be.
Zoals gezegd hebben we intussen gekozen voor twee broertjes die samen een opvanggezin zochten, maar dit leken ons ook absolute schatjes ;-)

Baloe: reden afgestaan: te speels :o

Geplaatste afbeelding

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 26 december 2010 - 18:40

Is toch logisch zeker? De mama van een klasgenootje van mijn jongste heeft het kitten dat ze in huis hadden gehaald ook naar het asiel gebracht wegens te speels en gevaarlijk voor de nieuwe zetel. Als die zo belangrijk is, dan begin je daar toch gewoon niet aan? Dan zou ik eerder een oudere poes adopteren...

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 26 december 2010 - 18:53

Vennen zei:

Die cattery heeft zeker mooie katten, maar mijn moeder heeft het niet zo voor de moderne Siamees.

Dat katje is mooi. Het hoeft zeker geen jong kitten te zijn, 6-7 maand mag ook. Maar wel nog jong genoeg om de regels te leren. Ik weet uit ervaring met mijn katten dat volwassen katten ook nog regeltjes aan te leren zijn, maar op dat gebied wil mijn moeder niet afwijken van haar mening. :p Een jong katje moet het dus zijn.

Iemand enig idee hoe oud dat katje zou zijn? Ik ben naar de site gegaan van De Grensstreek, maar zie het er niet op staan. Zelfs geen schatting. En zo'n foto zegt ook al niet veel, want wie weet wanneer is die genomen.

Ik schat die op 2jaar toch wel.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#26 Geplaatst 26 december 2010 - 19:10

Ik zal deze info doorgeven aan mijn moeder.

Het moet zeker een speels katje zijn, want hun Siamees speelt nu af en toe moet de 14-jarige htk maar die heeft ook af en toe rust nodig. ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#27 Geplaatst 26 december 2010 - 19:27

Malou zei:

Is toch logisch zeker? De mama van een klasgenootje van mijn jongste heeft het kitten dat ze in huis hadden gehaald ook naar het asiel gebracht wegens te speels en gevaarlijk voor de nieuwe zetel. Als die zo belangrijk is, dan begin je daar toch gewoon niet aan? Dan zou ik eerder een oudere poes adopteren...

Als die zetel zo belangrijk is, zou ik helemaal geen poes adopteren.

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#28 Geplaatst 26 december 2010 - 19:36

:geluk: :geluk:

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#29 Geplaatst 14 januari 2011 - 15:46

Het is weeral voorgevallen!!! :evil: Ik vond een prachtig kitten op pets.be, ik heb onmiddelijk een email gestuurd nog dezelfde dag dat het kitten op pets.be geplaatst was. Er stond bij dat de mails elke dag gelezen werden, maar ik kreeg maar geen antwoord. Nu liet ik mijn moeder bellen naar de opvang en die zeiden inderdaad mijn email niet gekregen te hebben dus moest ik hem opnieuw sturen. Krijg ik net toch wel niet een email zeker dat we net te laat waren en het kitten van deze morgen een thuis heeft!!! :p

Straks wil mijn moeder geen kat meer. Telkens haar hoop op een beestje vestigen om nadien een njet te krijgen.
Edit; net nog een mailtje gehad van die vrouw en blijkbaar vonden zij de perfecte thuis voor een kitten van 9w een ouder koppel.. Tja, ik ben zeer ontgoocheld en als ik dan hoor dat zo'n jong kitten bij oude mensen gaat wonen ipv bij andere katten dan vind ik dat toch wel een beetje triest. Maar dat kan ook de ontgoocheling zijn die spreekt nu.

Bewerkt door Vennen, 14 januari 2011 - 15:58.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 16 januari 2011 - 16:31

Misschien moet je volgende keer direct bellen i.p.v. een mailtje te sturen. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag