Spring naar inhoud

- - - - -

Iemand ervaring met Zenzidolls en Ragdollfriends stamboom?

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Guest_raisa ragdoll_*
Guest_raisa ragdoll_*

#1 Geplaatst 27 december 2010 - 14:57

Hoi,

Ik heb onlangs een mooie ragdoll poes gekocht met stamboom
De ene lijn is van Zenzidolls en de andere van de Ragdoll Friends.
Ik wil graag weten of iemand die lijnen kent en\of er ervaringen mee heeft?
Alle reacties zijn welkom of ze nu positief of negetief zijn, zolang ze maar
eerlijk zijn...

Dit is mijn poes Raisa die ik pas gekocht heb.

Bijgevoegde thumbnails

• raiza zwanger 001.JPG
  • quinty en raisa 002.JPG
  • quinty en raisa 003.JPG

Bewerkt door raisa ragdoll, 27 december 2010 - 15:31.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 27 december 2010 - 15:25

En hoe is de volledige naam van de ouders?
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_raisa ragdoll_*
Guest_raisa ragdoll_*

#3 Geplaatst 27 december 2010 - 15:29

Vader heet Django (van Zenzidolls, daar de vader van: Vidocq (Bentley) van Zenzidolls en moeder Bunny (Summer) van Zenzidolls.
Moeder heet Glamour of the Ragdoll Friends (daar de vader van: Mr Indiana of the Ragdoll Friends en de moeder Suprise off the Hillside).
Voldoende info of nog meer? Want ik heb een hele waslijst hier met namen van grootouders\overgrootouders etc. etc.

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#4 Geplaatst 27 december 2010 - 18:35

Weet je wat het rare is van jou stamboom?
Glamour OTRF heeft niet de stamboom die jij hebt als namen. :o
Dus graag alle namen van de hele stamboom dan. :d

OTRF heeft vele met hcm gefokt helaas.En nog steeds.Op kattenplaza.nl is een mevr die 2 zusjes heeft van deze fokster en een is gelukkig goed maar de andere niet.Ik heb zelf hcm gefokt 10 jaar geleden met deze lijnen.
Indiana otrf was al hcm pos(echo) en zat al aan de fortekor bleek achteraf toen ik mijn kitten als fokpoesje kocht

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#5 Geplaatst 27 december 2010 - 18:41

Glamour of the Ragdoll Friends
Dit is glamour otrf

The Ragdoll Database
Dit is het volgens jou gegevens dus

Indiana otrf was al hcm pos toen ik mijn kitten kocht als fokpoesje.Dit werd pas bekend toen ik met mijn poesje hcm fokte 2 maal.Zat allemaal netjes verstopt in een hele grote doofpot

Zenzidolls is begonnen met fokken zonder stambomen.Ik ben er ooit geweest en zag daar een kitten dat leek op die ik had.Ze had een scheef mondje en ik zei alleen maar van goh heeft die ook een probleempje gehad? Nee zei de man als hier een kat een probleem heeft dan draai ik die gewoon de nek om.

Bewerkt door lissy, 27 december 2010 - 18:43.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 27 december 2010 - 18:45

Weet niets van deze cattery's maar moet wel zeggen dat ik al mijn mening had toen je zei dat de kat zwanger bij jou toekwam. Er is hier geen enkele cattery op het forum die dat zou doen. Verschiet er dus ook niet van dat er met katten wordt gefokt die een erfelijke ziekte voortbrengen.

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#7 Geplaatst 27 december 2010 - 18:59

Krijg net een mail binnen van iemand uit belgie.Zijn liefhebber is net gestorven aan fip met 7 maanden.Hij kwam ook uit cattery OTRF inmiddels wel met andere cattery naam.
Fip kun je niets aan doen dat weet ik wel maar toch ze heeft zoveel rotzooi in die lijnen gepropt dat is erg gewoon

Guest_raisa ragdoll_*
Guest_raisa ragdoll_*

#8 Geplaatst 28 december 2010 - 00:30

Lilia2055 zei:

Weet niets van deze cattery's maar moet wel zeggen dat ik al mijn mening had toen je zei dat de kat zwanger bij jou toekwam. Er is hier geen enkele cattery op het forum die dat zou doen. Verschiet er dus ook niet van dat er met katten wordt gefokt die een erfelijke ziekte voortbrengen.

Ik heb Raisa ook niet bij een cattery gekocht maar prive bij een mevrouw, die wegens gezondheidsredenen van haar katten af wou.

Guest_raisa ragdoll_*
Guest_raisa ragdoll_*

#9 Geplaatst 28 december 2010 - 00:37

lissy zei:

Weet je wat het rare is van jou stamboom?
Glamour OTRF heeft niet de stamboom die jij hebt als namen. :o
Dus graag alle namen van de hele stamboom dan. :d

OTRF heeft vele met hcm gefokt helaas.En nog steeds.Op kattenplaza.nl is een mevr die 2 zusjes heeft van deze fokster en een is gelukkig goed maar de andere niet.Ik heb zelf hcm gefokt 10 jaar geleden met deze lijnen.
Indiana otrf was al hcm pos(echo) en zat al aan de fortekor bleek achteraf toen ik mijn kitten als fokpoesje kocht

De lijn van de moeder "surprise off the hillside" klopt zoals je het me toelinkte, maar die van de vader "mr. indiana of the ragdoll friends" is bij mij anders.
Zijn ouders zijn bij mij: Charly de Pauw (RAG n VCT 2002-2380) en Playa del Magic's Malibu (RAG a 03 NRKV 2003-0351).
Heb je hier iets aan?

Guest_raisa ragdoll_*
Guest_raisa ragdoll_*

#10 Geplaatst 28 december 2010 - 00:38

Spanishke zei:

En hoe is de volledige naam van de ouders?

Vader heet Django (van Zenzidolls, daar de vader van: Vidocq (Bentley) van Zenzidolls en moeder Bunny (Summer) van Zenzidolls.
Moeder heet Glamour of the Ragdoll Friends (daar de vader van: Mr Indiana of the Ragdoll Friends en de moeder Suprise off the Hillside).
Voldoende info of nog meer? Want ik heb een hele waslijst hier met namen van grootouders\overgrootouders etc. etc.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#11 Geplaatst 28 december 2010 - 01:10

Moest ik jou zijn dan zou ik die kat toch af en toe eens op HCM laten testen via echo, kwestie van er zo vroeg mogelijk bij te zijn moest blijken dat zij het ook heeft.. Hoe oud is Raisa?

Guest_raisa ragdoll_*
Guest_raisa ragdoll_*

#12 Geplaatst 28 december 2010 - 09:46

MissKitty zei:

Moest ik jou zijn dan zou ik die kat toch af en toe eens op HCM laten testen via echo, kwestie van er zo vroeg mogelijk bij te zijn moest blijken dat zij het ook heeft.. Hoe oud is Raisa?

Ik heb een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor vanmiddag, ten eerste omdat tot mijn grote schrik ons kittentje 9 gram is afgevallen :o !
Nu ga ik haar het ook voorleggen wat ik hier op het forum allemaal heb gehoord over het hcm probleem. Ik voel me echt zo down.. :(
Btw Raisa is bijna anderhalf...

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#13 Geplaatst 28 december 2010 - 09:51

ooohh het is wel een plaatje zeg die Raisa.....
Mooie naam ook, mijn jongste dochter heet zo :wi

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#14 Geplaatst 28 december 2010 - 12:56

Maak je nu niet te druk om je poes. Ik begrijp dat het even slikken is natuurlijk.Maar de poes is gezond tot heden.Vraag vandaag aan je d.a of hij even naar haar hartje luistert.Meteen testen zou ik nu niet doen.Of je moet willen fokken met haar dan wel natuurlijk.
Wil je haar als liefhebbertje houden dan kun je altijd nog kijken of je wel wilt weten of ze iets kan hebben of niet.Ik ken genoeg liefhebbers die het niet willen weten omdat ze dan toch anders naar hun kat gaan kijken.
Dan zou ik eerder dna laten doen.

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 28 december 2010 - 14:34

lissy zei:

Maak je nu niet te druk om je poes. Ik begrijp dat het even slikken is natuurlijk.Maar de poes is gezond tot heden.Vraag vandaag aan je d.a of hij even naar haar hartje luistert.Meteen testen zou ik nu niet doen.Of je moet willen fokken met haar dan wel natuurlijk.
Wil je haar als liefhebbertje houden dan kun je altijd nog kijken of je wel wilt weten of ze iets kan hebben of niet.Ik ken genoeg liefhebbers die het niet willen weten omdat ze dan toch anders naar hun kat gaan kijken.
Dan zou ik eerder dna laten doen.

Puur uit interesse, maar waarom zou je haar niet (echografisch) laten testen?
OTRF is toch een best linke HCM lijn. Niet om je ongerust te willen maken, maar toen ik er voor gewaarschuwd werd toen ik op bezoek bij Willow ging, heb ik me ingelezen en er schijnen nogal een flink aantal katjes de dupe zijn geworden. Ik was dan ook blij dat hij die lijn niet had...
Maar goed, ik ben geen expert op het vlak... alleen op het vlak dat het vreselijk is een katje te verliezen :(
Persoonlijk zou ik testen.... maar weet niet wat de rest vindt die er wat meer vanaf weet... en dan niet alleen op DNA, want dat zijn maar 2 gens waar hij test, maar echo.. zoals ik al zei.. ben geen expert hoor!

Bewerkt door eve, 28 december 2010 - 14:38.

Geplaatste afbeelding