Spring naar inhoud

- - - - -

Iemand ervaring met Zenzidolls en Ragdollfriends stamboom?

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#16 Geplaatst 28 december 2010 - 15:08

Als fokker test je op alles natuurlijk!!! en liefst elk jaar ook op echo!!
Maar als liefhebber is het voor sommige niet verstandig om dat te doen.Puur uit emotionle redenen.
Ik heb van al die OTRF gestorven katten vele baasjes aan de tel gehad toen en geloof me dat heeft voor de baasjes een hele grote impact.
Maar voor de baasjes waarvan de poes niet dood is word het een nachtmerrie soms.Steeds als het poesje een keertje hoest of anders ademhaalt zijn de eigenaars meteen in angst.Dus als je nog wilt genieten en je hebt moeite met relativeren kun je het beter niet weten.Maar zoals ik ook al aangaf dat is voor iedereen persoonlijk.In belgie zit een poes van OTRF (was fokpoes) en was al meteen bij de eerste echo pos 7.6 bevonden.
Deze vrouw heeft zitten wachten op de naderende problemen en dood.Maar na 2 jaar nog geen problemen te merken.Maar de 2de echo wees uit dat ze toch ineens 10.2 dikte van de hartwand had.Dus eigenlijk had ze allang dood moeten zijn.Maar inmiddels leeft ze alweer 3 jaar na die laatste echo.Ze is een rustige poes van 7 jaar inmiddels.En ja het plezier is bij de vrouw wel langzaam terug gekomen maar ze heeft veel te lang de angst behouden juist door de test.

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#17 Geplaatst 28 december 2010 - 16:35

lissy, het is fijn om bij de test ook meteen een DA te hebben die je netjes de risico's uitlegt ;) Ze kunnen er inderdaad nog een heel eind mooi mee leven als je geluk hebt.

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#18 Geplaatst 28 december 2010 - 16:56

Ja klopt maar soms is het heel erg zwaar en niet iedereen begrijpt die materie

Bewerkt door lissy, 28 december 2010 - 16:56.

Guest_raisa ragdoll_*
Guest_raisa ragdoll_*

#19 Geplaatst 29 december 2010 - 10:17

lissy zei:

Ja klopt maar soms is het heel erg zwaar en niet iedereen begrijpt die materie

Ben het helemaal met je eens! :cattailwag

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#20 Geplaatst 10 maart 2011 - 12:20

Ik wil hier toch nog even reageren want heb iets gezien waar ik ontzettend van baal, Raisa.

Je hebt deze moederpoes op MP geplaatst terwijl je weet wat het probleem is met haar.Je laat haar zelfs open om maar zoveel mogelijk geld eruit te kunnen halen.En wil je zo graag dat andere mensen dezelfde gevoelen meemaken als dat jij hebt gevoeld? :r
Ik vind dit echt heel triest dat geld toch steeds maar weer belangrijker is dan de dieren en hun verdere leven.
Als iemand manieren weet om deze verkoop tegen te gaan dan heel graag.Deze aanstaande kopers krijgen natuurlijk een lulverhaal te horen en denken goedkoop een fokdier te hebben gevonden. Ik heb alvast geboden
Marktplaats.nl > Lieve Ragdoll Poes!! - Dieren en Toebehoren - Katten en Kittens | Raskatten | Langhaar

Bewerkt door lissy, 10 maart 2011 - 12:29.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 10 maart 2011 - 12:24

Spijtig dat het niet mogelijk is om te reageren op deze advertentie zodanig dat iedereen de waarheid kent :evil:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten

#22 Geplaatst 10 maart 2011 - 20:05

Hoe voelt het nou om met een geweten rond te lopen dat je wellicht een ziek beestje verkoopt, Suzanne?
Want buiten niesziekte, staat er misschien ook HCM voor haar (en haar toekomstige kittens) te wachten.
Ik neem aan dat je niets aan de toekomstige baasjes zult vertellen wat je hier allemaal gepost hebt....

Bewerkt door PoezieMauMau, 10 maart 2011 - 20:06.

..... Een vriend zal met je zingen als je op een berg staat, en zwijgend naast je lopen door een dal .....

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 10 maart 2011 - 20:08

:trance: :trance:
Geplaatste afbeelding

PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten

#24 Geplaatst 10 maart 2011 - 20:10

Ik hoop dat diegene die de poes overneemt, haar toch een goed onderkomen zal bieden en het beste met Raisa (de Ragdoll) voor heeft.
..... Een vriend zal met je zingen als je op een berg staat, en zwijgend naast je lopen door een dal .....

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#25 Geplaatst 10 maart 2011 - 20:21

Nou de ervaring dat als men op MP biedt op een open poes die niet voor die prijs gesloten gaat worden helaas.Die moet nesten krijgen.

PoezieMauMau
PoezieMauMau
  • 794 berichten

#26 Geplaatst 10 maart 2011 - 20:26

Maar als ik het goed gelezen heb in de discussies die zij gestart heeft, heeft ze een nestje van 4 kittens gekregen waarvan er 3 overleden zijn en er eentje maar net aan leeft. Dus deze poes kan gewoon geen gezonde kittens ter wereld brengen.
Ik hoop dat diegene die het diertje koopt, eens verder zoekt op het internet naar de stamboom en uitkomt op dit topic :catsad

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 11 maart 2011 - 15:30

Schandalig :evil: Ik heb MP in het kort laten weten wat hier in het topic staat. Misschien haalt het niets uit, maar proberen mag altijd.
Je zou je moeten schamen Raisa! Mensen zoals jij denken alleen aan geld.

Bewerkt door Tinne, 11 maart 2011 - 15:31.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#28 Geplaatst 11 maart 2011 - 17:51

Da kan toch niet waar zijn zekers. :trance:

Guest_raggedy cats_*
Guest_raggedy cats_*

#29 Geplaatst 11 maart 2011 - 18:48

Wat is dat hier allemaal! En wat is dat moet die stamboom? Hoe kan Glamour , mama van deze poes nu 2 verschillende stambomen hebben!

Bewerkt door raggedy cats, 11 maart 2011 - 18:50.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 11 maart 2011 - 19:51

Dat kan als er mensen zijn die met de stambomen knoeien :evil:
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.