Spring naar inhoud

- - - - -

komen katten en honden overeen ?

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
Guest_Laurens_*
Guest_Laurens_*

#1 Geplaatst 27 december 2010 - 15:27

Hallo iedereen , ik wil graag iets vragen . Ik ben van plan later een hond te kopen , een cocker spaniel weliswaar . Maar nu is mijn probleem ik heb ook al een kat en die heeft nogal snel schrik . Zou die goed overeen komen ?

Er is ooit als eens een cocker spaniel van mijn vriendin langs gekomen maar die keek niet eens naar mijn kat en negeerde hem gewoon en toen viel het goed mee . Maar wat als ik een hond koop en die blaft af en toe en die gaat naar mijn kat enzo. Zouden ze dan ook overeenkomen ? :love3: :love3: :love3: ?

Guest_Laurens_*
Guest_Laurens_*

#2 Geplaatst 27 december 2010 - 15:40

Nog geen reactie :onzeker:

akira
akira
  • 1.621 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 27 december 2010 - 15:42

is allemaal af te wachten natuurlijk. Ik had ook al een kat toen in er mijn hond bijhaalde weliswaar al een pup van 9 maanden. de eerste dagen was dat blazen of verstoppen dat hij zich deed maar met de tijd lukte dat heel goed. Als er hier nu een volwassen hond eens op bezoek komt dan is het boel in het huishouden maar naar pups niet

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 27 december 2010 - 15:43

Ik ken een aantal katten die heel goed overeenkomen met honden, maar die zijn meestal opgegroeid met de hond zelf. Veel zal ook afhangen van het karakter van de hond alsook van de kat, ik ken niet zo zeer het karakter van een Cocker Spaniel, maar ik zou voor een niet al te hevig hondje gaan, want die gaat de kat volgens mij al snel als speelgoed aanzien... Het is en blijft altijd een risico, maar zeker geen onmogelijke opdracht

Succes ermee :geluk:

Bewerkt door Spanishke, 27 december 2010 - 15:44.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 27 december 2010 - 15:44

akira zei:

is allemaal af te wachten natuurlijk. Ik had ook al een kat toen in er mijn hond bijhaalde weliswaar al een pup van 9 maanden. de eerste dagen was dat blazen of verstoppen dat hij zich deed maar met de tijd lukte dat heel goed. Als er hier nu een volwassen hond eens op bezoek komt dan is het boel in het huishouden maar naar pups niet

Denk dat ook de leeftijd en het karakter van de kat een belangrijke rol speelt. Een kitten zal zich sneller kunnen aanpassen aan een hond in huis. Bij een kat van 10 jaar zal dat wat moeilijker gaan. Daarnaast zijn sommige katten rapper in staat om een hond te aanvaarden dan anderen.

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

Guest_Laurens_*
Guest_Laurens_*

#6 Geplaatst 27 december 2010 - 15:44

Is wel de bedoeling dat ik een pup koop hoor ... Vanaf hij bij de moeder weg mag ga ik hem kopen :)

Guest_Laurens_*
Guest_Laurens_*

#7 Geplaatst 27 december 2010 - 15:46

Mijn kat is nu bijna 3 jaar ...

Guest_Laurens_*
Guest_Laurens_*

#8 Geplaatst 27 december 2010 - 15:47

Hij lijkt trouwens wat op de foto van jana_23

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 27 december 2010 - 15:48

Laurens zei:

Hij lijkt trouwens wat op de foto van jana_23

Had jij geen rost katje?

Geplaatste afbeelding

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 27 december 2010 - 15:49

Laurens zei:

Mijn kat is nu bijna 3 jaar ...

zou je de hond kopen als je alleen gaat wonen? Want dacht dat je nog redelijk jong was.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 27 december 2010 - 16:11

Dat is iets dat je zal moeten afwachten. Soms zijn kat en hond 2 handen op 1 buik, maar het is ook goed mogelijk dat ze elkaar niet aanvaarden. Belangrijk is dat je kijkt naar het karakter van je poes en daar rekening mee houdt als je een hondje gaat kopen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 27 december 2010 - 16:15

Ik heb 2 cockers en die komen goed overeen met mijn 2 katten
Ik was er ook heel bang voor want Merlot (cocker van 10 jaar) jaagt en loopt achter alle katten. Hij is zelfs nu degene die het beste met de katten overeen komt maar nog steeds niet met andere katten
Eigenlijk was ik van plan om pas katten te nemen als mijn honden er niet meer waren maar het lot besliste anders
Ik denk dat als je een pup neemt het helemaal geen probleem mag zijn
Mijn cockers waren al 10 en 11 toen de poezen erbij kwamen
Als ik niet thuis ben heb ik ze een hele tijd niet samen gelaten
Nu is het zo als ik niet thuis ben de honden op hun gewone plaats zitten (keuken stuk gang en hondenluik naar tuintje en de katten hebben het hele huis en kunnen ook bij de honden
Ga ervoor, lees er veel over (introductie kat en hond) en stel gerust veel vragen

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#13 Geplaatst 27 december 2010 - 16:23

ik heb 1 hond (Tibetaanse Terrier) en 16 Maine coons (ongeveer) - hond en katten zijn "ik weet niet hoeveel poten op 1 buik :) " maar als je naar de karakter beschrijving van de Tibetaanse Terrier kijkt en naar die van de Maine coons dan zijn die eigenlijk bijna gelijk juist dat het een verschillende soort is.

gr.

veerle

Guest_Laurens_*
Guest_Laurens_*

#14 Geplaatst 27 december 2010 - 16:30

Bedankt voor de vele reacties ;) jullie mogen blijven ;) ;) ;) sturen !

MartijnH
MartijnH
  • 269 berichten

#15 Geplaatst 27 december 2010 - 16:38

Dat hangt echt wel van veel factoren af... Het karakter van beide dieren, hun leeftijd, hun vroegere ervaringen met die diersoorten, ...
Soms gaat dat erg goed, soms is die combinatie gewoon niet haalbaar. Als jouw kat nu een erg rustige en sociale kat is (ook naar andere dieren toe) en je (toekomstige) hond is dat ook, dan maak je volgens mij de meeste kans op slagen.

Lees je dus héél goed in over de hondensoort die je in huis wil halen en kijk zeker eens naar het karakter van de ouders van de pup. Karakter is in grote mate overerfbaar, dus daar kan je al veel (niet alles natuurlijk) uit leren.