Spring naar inhoud

- - - - -

de nieuwe bril

• Log in om te reageren
75 reacties op dit onderwerp
saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 04 januari 2011 - 22:32

sneeuwwitje zei:

Ahaa, ik ken er eigenlijk niet zoveel van, visuspunt wat is dat?

Ze hebben mij gisteren een hele uitleg gegeven over de verschillende soorten glazen amai!
Mij lijkt het best om de allerduurste te nemen :ha
Ik heb astigmatisme en dan bestaan er blijkbaar glazen die dunner zijn waardoor je minder last hebt van afwijkingen die ontstaan door de kromming aan de buitenste rand van de glazen ofzoiets...

De bril heb ik gepast bij:
Opticien monturen, brillen, zonnebrillen en lenzen - GrandOptical

Hoe komt het dat jij zoveel weet over brillen? :)

Ik dacht om misschien enkel het montuur te kopen en daar naar een optiek gaan om er de glazen te laten inzetten?

Ik heb dus ook astigmatisme, en niet een beetje ook. De sterkte van de glazen is echter miniem te noemen, R -1,75 en L -2. En heb eens gevraagd om door glazen te kijken die enkel mijn correctie doen en niet het astigmatisme. Wel ik zie daar net zo goed (of slecht, 't is hoe je het bekijkt) door als zonder bril. Deze test was om te kijken of ik gebaat zou zijn met de laserbehandeling, want die kunnen nog geen weg met astigmatisme. En astigmatische moet dus wel degelijk correct bepaald worden, NIET via internet dus :louche: . En het montuur alleen daar kopen, zou ik voor die enkele euro's verschil niet doen. Want de opticien waar je dan je glazen haalt, zal ongetwijfeld wel wat extra rekenen hiervoor omdat je de bril niet bij hem gekocht hebt.
Nee, goeiekoop blijkt dikwijls dure koop. En een bril op je neus, daar moet iedereen wel een hele dag op kijken hé. Dus mag best mooi (en bijgevolg ook dikwijls niet goedkoop) zijn.

Veel succes alleszins met je keuze
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 04 januari 2011 - 22:36

sneeuwwitje zei:

Ja, maar ik weet niet of ik dat met alle brillen zou hebben dat ik om de 2 jaar wil veranderen? Ik draag nog maar een goeie 2 jaar elke dag een bril dusja! Was mijn eerste bril en nu wil ik een tweede om eens af te wisselen of moest er eens iets aan één van de twee mankeren

(en ook omdat ik het leuk vind néh :ha )

Ik heb wel wa last met die astigmatisme en ik weet er niet zoveel van dus ik wil graag de beste glazen die er zijn, maar ze kunnen u eigenlijk alles wijsmaken hé :d
De duurste glazen waren 150
Maar ik ga eens naar een andere optieker gaan en die zijn mening vragen (als hij hetzelfde montuur heeft)

Mijn ogen gaan waarschijnlijk hetzelfde blijven dus ik zal die bril jaren kunnen dragen hé :)

150 eur?? Toch wel voor de 2 samen hoop ik. Want dat is de prijs voor ontspiegelde glazen in kunsstof. Tenzij je natuurlijk ver- en bijziend bent, dan heb je ook glazen met dubbele dioptrie (of hoe noemen ze dat ook weer) en die kosten makkelijk 150 eur 't stuk. Ik denk, dat als je ze niet laat verdunnen, hier nog een 30 eur in totaal af kan. Ontspiegeld moet je zeker nemen hoor en ook in kunsstof, want die glazen in kunsstof breken niet zo vlug en zijn vooral veeeeeel lichter.
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#18 Geplaatst 05 januari 2011 - 08:07

sneeuwwitje zei:

Update: ik heb vandaag dé bril gekocht bij Grand Optical, moet nog even wachten tot hij klaar is...dan zal ik eens een foto maken :d

:cheer: :cheer: :cheer:

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 05 januari 2011 - 08:25

Ik zou ook wat meer uitgeven voor een goede.
Simon heeft onlangs een nieuwe moeten aanschaffen en hij heeft gisteren nog een bal op zijn neus gehad. Aan de bril is niets, in zijn gezicht is wel een grote kap te zien. Had dat een goedkoop montuur geweest, dan had het zeker scheef gestaan...
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 05 januari 2011 - 17:07

Na een slechte ervaring met een bril van een merk (Kinto) en dure glazen van Carl Zeiss, heb ik een paar jaar terug besloten om het ook eens goedkoper te proberen.
Na 2 jaar gebruik begon de ontspiegeling los te komen van één glas en deze waren net uit garantie.
M'n optieker bood mij geen alternatief aan, ondanks ik vond dat het wss moest gaan om een fout in het glas aangezien het ander glas nog oké was.
M'n moeder had in diezelfde periode hetzelfde probleem met haar glazen en deze kreeg van haar optieker nieuwe glazen.
M'n bril van Kinto was niet van de duurste maar toch een heel pak duurder dan een Hans Anders, toch was er hier en daar verf af :s
Dus deze keer ging ik voor een Hans Anders montuur (30euro), enkel was hun uitleg over de verdunning van de glazen niet zo duidelijk en besloot enkel de montuur te kopen.
De glazen liet ik erin steken door een optieker in de buurt, hij gaf me de raad niet naar een hogere verdunning te gaan dan 5.1 of was het 1.5 (volgens zijn ervaring klagen mensen minder snel over loskomen van de ontspiegelingslaag bij deze verdunning).
Hij zette er standaardglazen in van Hoya. We zijn nu 2,5 jaar verder montuur is nog oké en glazen ook.
Zelf zou ik enkel via internet kopen nadat ik gegoogeld zou hebben op de naam van de website en in fora er enkel positief commentaar over zou vinden.
Dat is een beetje een gewoonte geworden van mij ; naam intikken van iets dat ik wil kopen + het woord forum in de zoekbalk, zo vind je veel ervaringen van andere gebruikers.
Groetjes :catkiss

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 05 januari 2011 - 17:09.

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:22

oooh je hebt hem al gekocht :dancer: :dancer:
Welke kleur heb je genomen Stefanie?

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#22 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:33

Heb al gekocht bij Hans Anders en Pearle. Geen problemen. En zelfs grote kortingen.
Maar via internet ??? Lijkt me niet te doen. Montuur kan best, maar glazen ??? Die moeten geslepen worden in het montuur, zodanig dat ze op jouw ogen zijn geplaatst.
De optieker meet de afstand tussen je pupillen om die plaats te bepalen. Zo staan de glazen precies juist. Hoe je dat meot doen via internet is mij een raadsel.
Een leesbrilletje kan dan weer wel, maar die koop je evengoed in het kruidvat of Di of ...
Voor die prijs daar kunnen ze niets verzenden ...
Geplaatste afbeelding

nancytje
nancytje
  • 875 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 05 januari 2011 - 21:44

ik draag ook een bril en ik trek mijn bril deels terug als je bij een erkende opticien ga door de mutualiteit .
dus ik zou toch wel nog eens nadenken voor je , je bril koopt via internet .

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#24 Geplaatst 05 januari 2011 - 22:59

Lieve mensen, bedankt voor de tips :LOL:
Ik heb hem ondertussen dus gekocht bij Grand Optical, ik dierf het avontuur toch niet aan via internet :d
Ik kon daar mijn montuur aankopen aan 100 euro minder maar wat voor garantie heb je dan als die ooit stuk gaat? Ik heb uiteraard fora afgeschuimd naar tips over dit soort aankopen op internet en las vaak dat klanten hun bril toegestuurd kregen vanuit een Aziatisch land, ik vrees dan direct dat ze nep zijn?

Alleszins, hij is in de maak :LOL:

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#25 Geplaatst 05 januari 2011 - 23:03

saparapah zei:

150 eur?? Toch wel voor de 2 samen hoop ik. Want dat is de prijs voor ontspiegelde glazen in kunsstof. Tenzij je natuurlijk ver- en bijziend bent, dan heb je ook glazen met dubbele dioptrie (of hoe noemen ze dat ook weer) en die kosten makkelijk 150 eur 't stuk. Ik denk, dat als je ze niet laat verdunnen, hier nog een 30 eur in totaal af kan. Ontspiegeld moet je zeker nemen hoor en ook in kunsstof, want die glazen in kunsstof breken niet zo vlug en zijn vooral veeeeeel lichter.

Neenee apart :d

Ik heb redelijk zware astigmatisme en dit zijn nieuwe soorten glazen. Ze zorgen ervoor dat je over het gehele glas dezelfde correctie krijgt.
Astigmatisme is een fout in de bolling van je oog (mijn ogen zijn "platter" dan normale ogen, denk: rugbybal) en een glas heeft ook nog eens een kromming, dus deze glazen worden helemaal op maat geslepen, ben eens gaan horen bij Pearl en daar kwam de prijs ook ongeveer op hetzelfde uit voor soortgelijke glazen dusja...
Ze zouden er ook voor moeten zorgen dat ik snachts beter zie, ik zie echt belabberd slecht snachts! Ze zorgen ervoor dat je lichten enzo scherper kan zien, niet met zo een "aureool" rond.

Ik heb nu nog steeds problemen met mijn huidige bril met dieptes zien als ik rondloop, hoop dat het een verbetering zal zijn!

Bewerkt door sneeuwwitje, 05 januari 2011 - 23:08.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#26 Geplaatst 05 januari 2011 - 23:04

nancytje zei:

ik draag ook een bril en ik trek mijn bril deels terug als je bij een erkende opticien ga door de mutualiteit .
dus ik zou toch wel nog eens nadenken voor je , je bril koopt via internet .

Heb ik opgezocht, 50 euro via de CM :)
Beter als niks

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#27 Geplaatst 05 januari 2011 - 23:05

Froetske zei:

oooh je hebt hem al gekocht :dancer: :dancer:
Welke kleur heb je genomen Stefanie?

de zwart met bruine :dancer: :dancer: :dancer:

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 06 januari 2011 - 11:45

Nee, niet doen hoor :s

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 06 januari 2011 - 21:45

sneeuwwitje zei:

de zwart met bruine :dancer: :dancer: :dancer:

:thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#30 Geplaatst 06 januari 2011 - 22:45

Froetske zei:

:thumb: :thumb:

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Nu wachten tot hij klaar is...en ik heb geen geduld hé!