Spring naar inhoud

- - - - -

de nieuwe bril

• Log in om te reageren
75 reacties op dit onderwerp
Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#31 Geplaatst 26 januari 2011 - 22:04

Hier zijn dan de foto's! :dance:
Tzijn niet echt goeie foto's maar zo kan je "dé bril" zien hé :LOL:
Januari 2011 048.JPG
Januari 2011 043.JPG

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#32 Geplaatst 26 januari 2011 - 22:05

(khad nen bad hairday :ha )

Bewerkt door sneeuwwitje, 26 januari 2011 - 22:05.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#33 Geplaatst 26 januari 2011 - 22:07

Kmoet wel zeggen dat ik superblij ben met mijn dure glazen! Ze zijn een ééénorm verschil met mijn glazen van pearle, vanaf de eerste keer zag ik alles supersuperscherp (dezelfde sterkte) en ik heb veel minder last van mijn astigmatisme! (het zijn speciale glazen geslepen voor mijn correctie van cilinder)

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#34 Geplaatst 26 januari 2011 - 22:09

sneeuwwitje zei:

Kmoet wel zeggen dat ik superblij ben met mijn dure glazen! Ze zijn een ééénorm verschil met mijn glazen van pearle, vanaf de eerste keer zag ik alles supersuperscherp (dezelfde sterkte) en ik heb veel minder last van mijn astigmatisme! (het zijn speciale glazen geslepen voor mijn correctie van cilinder)

Mooie bril!!! Maar doen ze dat bij Pearl dan niet die correctie van het cilinder??? Ik zie dus echt héééél slecht als ik bijv. eens een dag lenzen in heb zonder die aanpassing, krijg daar echt enorme hoofdpijn van.

Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#35 Geplaatst 26 januari 2011 - 22:14

Wat een supergave bril is dat!! :LOL:

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#36 Geplaatst 26 januari 2011 - 22:14

*mikkeke* zei:

Mooie bril!!! Maar doen ze dat bij Pearl dan niet die correctie van het cilinder??? Ik zie dus echt héééél slecht als ik bijv. eens een dag lenzen in heb zonder die aanpassing, krijg daar echt enorme hoofdpijn van.

Tuurlijk wel :ha Beeld u in!
Maar bij de optieker waar mijn glazen nu vandaan komen heb ik de nieuwste soort glazen ( lees: keiduur) en ze maken die helemaal voor uw ogen, rekening houdend met uw cilinder in verhouding met de kromming van het glas zelf. Bij die bril van Pearle heb je bijvoorbeeld een mindere correctie aan de randen van de bril omdat die glazen dus ook een kromming hebben enzovoort.
Ik vroeg mij echt af of ik dat zou merken maar het verschil is echt enorm. Ik heb wel al redelijk wat van astigmatisme, denk da bij mensen met minder dat niet zo een verschil zal maken...

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 26 januari 2011 - 22:16

*mikkeke* zei:

Normaalgezien zou dat toch moeten.
Ik koop mijn lenzen bij Pearl, omdat de 'huisopticien' geen lenzen doet.  Zij volgen gewoon het voorschrift van de oogarts.  Dus inderdaad aangepast lenzen voor mijn astigmatisme (die inderdaad wel iets duurder zijn)

Ik ben wel met het voorschrift van mijn lenzen een bril gaan kopen.  Want, je krijgt meer terug op lenzen dan op een bril.  Allez, ik toch, omdat ik een vrij zware correctie heb.  Maar zodoende is er dus een deel van mijn montuur mee terugbetaald geweest.  (Maar moet ik wel nog twee jaar wachten vooraleer mijn lenzen nog eens terugbetaald kunnen worden :louche: )

Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#38 Geplaatst 26 januari 2011 - 22:16

*mikkeke* zei:

IK kan zelf geen gewone lenzen inhouden, ik moet speciale (lees: wederom pokkedure) lenzen dragen met een soort "verzwaard" gedeelte zodat die juist blijven zitten. Mijn ogen raken daar niet aan gewoon dus draag ik die nooit.

Ik heb trouwens het ergste om nog net zo een lenzen te kunnen dragen...

Bewerkt door sneeuwwitje, 26 januari 2011 - 22:18.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#39 Geplaatst 26 januari 2011 - 22:17

Tja, het is idd daarom dat ik nooit mijn  brillen bij hans anders of pearl of weet ik wat koop. Je merkt echt gewoon zoveel kwaliteits verschil. Ik neem dus ook altijd de duurste en beste glazen en ben dan met montuur (kan natuurlijk nooit de goedkoopste kiezen :x ) een vermogen kwijt enne ik koop toch wel graag om het jaar een nieuwe :catscratchhead

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#40 Geplaatst 26 januari 2011 - 22:19

sneeuwwitje zei:

IK kan zelf geen gewone lenzen inhouden, ik moet speciale (lees: wederom pokkedure) lenzen dragen met een soort "verzwaard" gedeelte zodat die juist blijven zitten. Mijn ogen raken daar niet aan gewoon dus draag ik dat nooit.

Ik heb trouwens het ergste om nog net zo een lenzen te kunnen dragen.

Ik denk dat wij een beetje in hetzelfde schuitje zitten :ha . Ik heb dus ook zeer zelden nog lenzen in want ik heb direct pijn in mijn hoofd. Tis alleen altijd zo'n ellende als ik moet gaan zwemmen met mijn kinderen. Zonder bril zie ik geen bal, met "gewone" lenzen zie ik de helft en barst ik van de hoofdpijn en met bril op zwemmen is ook zo duf :ha

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#41 Geplaatst 26 januari 2011 - 22:19

Deze 'nieuwe soort glazen" zijn ook beter om in het donker te kijken, je ziet minder aura's rond verkeerslichten enzo (ik had ook last om in het donker te kijken)
Kweet wel de naam niet van mijn glazen.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#42 Geplaatst 26 januari 2011 - 22:20

*mikkeke* zei:

Ik denk dat wij een beetje in hetzelfde schuitje zitten :ha . Ik heb dus ook zeer zelden nog lenzen in want ik heb direct pijn in mijn hoofd. Tis alleen altijd zo'n ellende als ik moet gaan zwemmen met mijn kinderen. Zonder bril zie ik geen bal, met "gewone" lenzen zie ik de helft en barst ik van de hoofdpijn en met bril op zwemmen is ook zo duf :ha

oplossing: niet gaan zwemmen! :ha

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#43 Geplaatst 26 januari 2011 - 22:21

sneeuwwitje zei:

Deze 'nieuwe soort glazen" zijn ook beter om in het donker te kijken, je ziet minder aura's rond verkeerslichten enzo (ik had ook last om in het donker te kijken)
Kweet wel de naam niet van mijn glazen.

:lachen: :lachen: :lachen: dan weet ik weer wat me te wachten staat als ik in het voorjaar weer eens een nieuwe bril wil kopen :wi

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 26 januari 2011 - 22:21

*mikkeke* zei:

Tja, het is idd daarom dat ik nooit mijn brillen bij hans anders of pearl of weet ik wat koop. Je merkt echt gewoon zoveel kwaliteits verschil. Ik neem dus ook altijd de duurste en beste glazen en ben dan met montuur (kan natuurlijk nooit de goedkoopste kiezen :x ) een vermogen kwijt enne ik koop toch wel graag om het jaar een nieuwe :catscratchhead

Haha zo redeneer ik ook :LOL:
En Stefanie, de bril staat je heel goed!!!! :)

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#45 Geplaatst 26 januari 2011 - 22:22

danku danku! :LOL: