Spring naar inhoud

- - - - -

Gevecht tussen katten (filmpje taco en balou lief)

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
christine.
christine.
  • 175 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 11 januari 2011 - 09:07

ik heb hier ook zo een situatie.
ik heb dus 3 katten muis en elvis allebei geholpen en smooky van 5 m1/2 (nog niet geholpen) smooky zit altijd achter muis aan ,op haar springen,bijten en dan piept en gromt muis en loopt weg waardoor smooky weer achter haar loopt.en dat een hele dag door.het is alsof smooky,muis ziet als prooi want hij kan haar zo besluipen en dan aanvallen.ze is geen minuut gerust. smooky is wel een vinnig baasje,heel actief in alles.bij elvis doet hij dit niet,omdat hij een kater is mss?
ik vind dat muis vermagerd is sinds smooky zo doet(stress?)
zou het beteren als smooky geholpen is,gaat hij dan rustiger zijn?iemand tips :catscratchhead

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 11 januari 2011 - 13:08

hem helpen zal hem wel enigszins kalmeren. het hangt natuurlijk af van kat tot kat.
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 11 januari 2011 - 19:51

Nou ik zag het gister ff niet meer zitten tussen mijn katten. Balou doet normaal gesproken niets tegen Taco, alleen als Taco haar bespringt. Maar nu gaat ze grommend en blazen achter Taco aan, al als ze hem vanaf een afstandje ziet. Taco kruipt dan wel ineen en gaat op de grond liggen, waarna bedoel wegloopt. Vandaag moest ik werken en rond half 7 kwam ik thuis. Balou en Taco hebben de hele dag samen binnen gezeten (als ik gewoon thuis ben mag Balou naar buiten toe). Mn katten kwamen meteen naar me toe, zoals gewoonlijk...dus ik ze aaien en wonderbaarlijk genoeg ging Balou Taco wassen. Toen Taco zich omdraaide (en ze elkaar dus recht aan keken) was het heel even blazen. Misschien dat omdat Balou van het weekend veel buiten is geweest en als ze dan binnen is en taco weer ziet, weer ff moet wennen en jah Taco wil altijd spelen als Balou binnen is (terwijl Balou eigenlijk alleen binnen komt om te slapen).

Ik was alleen erg bang dat Balou het echt niet leuk vind die kleine en dat hij dan straks weg moet omdat het niet gaat tussen die 2. Maja als Taco buiten aan het tuigje loopt (of heel soms een paar minuutjes los), dan wil Balou wel met Taco spelen en loopt ze Taco continu achterna.
Zal Balou zich buiten gewoon meer vertrouwd voelen? Binnenkort ga ik even een afspraak maken bij de DA voor de castratie, ik hoop dat dit iets helpt!!

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 13 januari 2011 - 23:37

Nou er wordt niet heel erg reageert, maar tog even een update.

Gaat nog steeds niet erg super tussen Balou en Taco, maar net toen Taco boven in de krabpaal lag, toen sprong Balou op de krabpaal en ging het kopje van Taco wel wassen. Als Taco rustig is dan wast Balou hem dus wel, maar zodra Taco rondloopt om naar haar toe komt dan begint ze met blazen en grommen. Als ik Balou en Taco zie vechten en Balou hoor krijsen kan ik soms echt boos worden (ik uit het dan niet, en probeer het gewoon te negeren), maar erg leuk vind ik het dus niet. Nu probeer ik steeds als Balou Taco aan het wassen is of niet naar hem gaat grommen/blazen te belonen door een stukje vlees te geven, of gewoon te knuffelen...want straffen heeft toch geen zin. Begrijp namelijk heel goed dat Balou een beetje in de war is door alles wat er de laatste tijd is gebeurt.

Heeft iemand verder nog ideeen? Rescue remedy van Bach werkt niet erg (hoewel ze het wel erg lekker vinden). Als het gevecht erg uit de hand loopt dan gooi ik vaak een speeltje, zodat Taco zich daar even op gaat concentreren.

In het begin dacht ik echt dat die 2 wel met elkaar over weg konden (ging ook een paar weken goed), maar nu ineens vind Balou het tog niet zo leuk meer. Balou is gewend om naar buiten te gaan en normaal was ze dus bijna altijd met dr zusje...nu is ze dus alleen buiten en wilt ze ook niet vaak meer naar buiten (misschien omdat ze alleen is en dat saai is, of vanwege de kou). pff ik vind het echt een lastige situatie hoor....Misschien dat het betert als Taco straks ook naar buiten mag (als hij nu buiten is dan wil Balou namelijk wel met hem spelen), maar ik durf Taco dus niet echt naar buiten te laten...hij rent meteen weg. Balou die loopt gewoon achter me aan als ik buiten ben, maja Taco dus nog niet....zal misschien even tijd nodig hebben. Maar ben echt bang dat ze straks nooit leuk met elkaar kunnen doen, of zal het uiteindelijk wel loslopen???

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 14 januari 2011 - 16:06

Misschien maak je jezelf te druk om de situatie. Ik begrijp dat het leuke ris dat ze samen in een mandje zouden liggen hoor, maar je zal je moeten neerleggen bij de situatie vrees ik.
Hier zijn 4 poezen, en mijn hart smelt als ze eens een keertje leuk spelen, of als ze eens in elkaars buurt liggen te slapen, maar die momenten zijn hier ook maar schaars hoor. Ik vind het al oké als ze elkaar gewoon kunnen passeren zonder een tik te geven. Je kan dit nu eenmaal niet forceren.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 14 januari 2011 - 17:46

Ja Peggy ik denk dat je gelijkt hebt. Ik maak me er misschien iets te druk over haha..Nou hoeven ze van mij niet per se naast elkaar in te gaan slapen, hoewel dat wel leuk zou zijn natuurlijk. Maar ik ben nu inderdaad ook allang blij als Balou niet meteen begint te grommen/blazen en uit te halen als Taco langsloopt.

Zo als het nu gaat is het wel te doen...ze maken elkaar in iedergeval niet af (hoewel Balou nu wel een piepklein wondje op dr koppie heeft, maja dat kan altijd gebeuren he). Ik denk dat ik gewoon gedult moet hebben. Als Taco straks wat rustiger is (zal nog wel een hele tijd duren) denk ik dat ze wel beter met elkaar kunnen opschieten....

Ik ga me er niet meer druk over maken nu....

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 18 januari 2011 - 09:19

Gister toen ik naar bed ging kwam Balou ook op bed liggen...ik had een handdoek op bed gelegt...en blijkbaar ligt ze graag op handdoeken, want ze ging precies op die handdoek liggen. Vervolgens kwam Taco ook op bed...hij wilden een beetje met haar spelen, maar Balou ging grommen...dus Taco ging daarom ook gewoon maar liggen. Ze lagen op een afstand van 30 centimeter van elkaar :) . Normaal gesproken slaapt Balou altijd hoog op een kast, maar nu dus niet....dus die handdoek laat ik lekker op het bed liggen.
Gisteravond zag ik ook al een beetje verbetering, want Balou lag ff op de grond en Taco ging achter haar liggen en begon haar een beetje te wassen en zachtjes in haar oortjes te bijten en Balou bleef gewoon rustig liggen :LOL: .

En vanmorgen rende Balou dus achter Taco aan en ging met hem spelen....daarna was Balou het zat, maar Taco nog niet...dus toen was het weer ff grommen en blazen. Maar ik ben zo blij dat er verbetering in zit!!!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 18 januari 2011 - 19:52

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 18 januari 2011 - 21:09

Ja ben echt blij dat ze zo nu en dan tog een beetje met elkaar spelen. Merk ook wel dat Balou met Taco wilt spelen, maar als Taco te wild doet (wat hij dus regelmatig doet, aangezien het een kitten is) vind ze het niet zo leuk. Wel wil ze nu weer in de woonkamer spelen...dus achter een hengel aanrennen...deed ze eerder ook niet, omdat ze niet de kans kreeg er achteraan de renne..want Taco was altijd sneller. Maar Taco geeft Balou nu soms ook de kans om er mee te spelen :d . Denk als Taco straks wat rustiger is het wel goed gaat komen!!

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 19 januari 2011 - 13:58

:thumb: :thumb: Goed dat het betert en het zal nog wel beteren als die kleine rustiger is
Ze voelen ook heel goed aan als jij gespannen bent hoor

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:55

sisi zei:

:thumb: :thumb: Goed dat het betert en het zal nog wel beteren als die kleine rustiger is
Ze voelen ook heel goed aan als jij gespannen bent hoor

Je hebt helemaal gelijk. Ik probeer er, als het gevecht uit de hand loopt (dus Balou die krijst) het gewoon te negeren. Denk steeds, als Balou er echt klaar mee is dan gaat ze wel naar buiten, of springt ze ergens hoog op waar Taco niet bij kan. Alleen vanmiddag was Balou echt hard aan het krijsen, dus toen heb ik Taco ff afgeleid met een speeltje...zodat hij Balou los liet...hij kan echt hard bijten (heb ik zelf inmiddels ook ondervonden). Maar heb vandaag voor het eerst gehoort dat Taco ging krijsen toen Balou beet, dus ze doet gelukkig wel wat terug. Ze hebben vandaag weer ff met elkaar gespeelt/gevochten, zonder dat Balou ging grommen en blazen...

Taco heeft gewoon super veel energie. Hij heeft wel genoeg speeltjes en een krabpaal, maar alleen kan hij zich dus niet lang alleen vermaken....dus als ik de hele dag thuis ben dan vraagt hij continu aandacht, ook ga ik dan regelmatig met hem aan het tuigje naar buiten....alleen merk ik dus nu dat hij steeds vaker begint te miauwen om naar buiten te gaan. Maar hij mag pas echt naar buiten als ie gecastreerd is, hij ietwat rustiger is en het mooier weer is haha...

Maar ik moet me er inderdaad niet zo druk om maken...alleen als het om mn katten gaat maak ik me al snel zorgen haha....Wil gewoon dat Balou ook eens rustig door de kamer kan lopen, zonder dat Taco meteen op haar springt...Maar het heeft wat tijd nodig!!

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 30 januari 2011 - 20:35

Nou even een kleine update over hoe het tussen mn katten gaat.
Het gaat nog steeds wisselvallig, maar ik zie verbetering. Net lag Taco op de bank te slapen, toen sprong Balou op de bank en begon die kleine te wassen....dus uiteraard meteen mn telefoon gepakt om het even te filmen haha....Een minuut lang ging het goed, toen begon die kleine Balou te bijten, balou ging toen grommen...maar drukte de kleine wel neer op de bank, zodat ze door kon blijven wassen haha....maar daarna was ze het tog weer zat..Taco werd iets te enthousiast haha...

Dus het gaat goed, zolang Taco maar niet begint te bijten of druk gaat doen....dus denk als Taco door zn pubertijd heen is Balou hem ook wat meer kan waarderen :d

Hier het filmpje:

http://www.kattensit...f.html#bekijken

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 31 januari 2011 - 07:59

Zo gaat het hier ook tussen het klein zwart spookje en Kita. Kita komt haar wassen, en kali laat het eventjes toe en dan moet ze in kita haar poten bijten en van het een komt het ander...
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#29 Geplaatst 31 januari 2011 - 11:55

:) :) :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 01 februari 2011 - 18:56

:LOL: :LOL: :heart:
Geplaatste afbeelding