Spring naar inhoud

- - - - -

kruising siamees??

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#1 Geplaatst 28 december 2010 - 21:15

Tijdens de grote vakantie heb ik een kitten gevonden, die sinds toen mijn nieuwe huisgenootje is. Nu heeft hij een aantal kenmerken die redelijk prominent aanwezig zijn, met name zijn luide, jammerende en veelvuldig gebruikte stemgeluid, en mooie blauwe ogen. Finn (want zo heet hij dus) heeft ook een lichtbeige kleur (of hoe heet dat met een mooi woord?? :LOL: ), terwijl zijn staart, pootjes en de punten van zijn oren heel donker (bijna zwart) zijn. Verder heeft hij heel lichte tijgerstrepen over zijn lichaam, die donkerder worden op zijn poten en zijn snuit, en een zwart geringde staart. Dit deed me allemaal een beetje aan een siamees denken.. wat denken jullie?? Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 28 december 2010 - 23:38

Geen idee of het een kruising is, zou denken van wel maar geen idee met welk ras.. Het is alleszins een prachtige kat!! :loveshower: :loveshower:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 28 december 2010 - 23:44

Het is een heel mooike. Of er nu ras of niet in zit het allerbelangrijkste is dat je hem een warm mandje hebt gegeven en heel veel van hem houdt. :love:

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#4 Geplaatst 29 december 2010 - 00:49

catherine zei:

Het is een heel mooike. Of er nu ras of niet in zit het allerbelangrijkste is dat je hem een warm mandje hebt gegeven en heel veel van hem houdt. :love:

't Is inderdaad wel een knapperd :d En een warm mandje heeft hij zeker ; de profiteur slaapt elke nacht bij mij in bed!!

Guest_Vanessa_*
Guest_Vanessa_*

#5 Geplaatst 29 december 2010 - 07:53

Hij is een knappe kerel hoor!! :heart: Maar weet niet met welk ras het een kruising zou kunnen zijn.

ingrid b
ingrid b
  • 992 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 29 december 2010 - 08:38

Wat een mooie jongen :heart: maar met welk ras???
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 29 december 2010 - 08:53

Ik denk dat je sowieso wel kunt zeggen dat het een kruisinkje is. Maar met wat precies, dat kan ik er niet heel duidelijk in zien. Het is in ieder geval een heel mooi poezeltje!

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 29 december 2010 - 09:54

:heart: :heart:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#9 Geplaatst 29 december 2010 - 13:19

Als ik op google "kruising siamees" intyp, is dit de eerste foto die ik vind :

Google Afbeeldingen resultaat voor http://ellyblijleven.nl/images/assiea.jpg

Zo zag Finn er exact uit toen gij klein was.

Iemand zei me pas nog iets over een sneeuwbengaal. Als ik dat intyp op google, is dit de eerste foto die ik vind :

Google Afbeeldingen resultaat voor http://beheer.uwhondenkat.nl/pictures/news/20080604-1.jpg

En zo ziet hij er nu dan weer precies uit :s

Supervreemd :louche:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 29 december 2010 - 13:36

Ik vind het ook moeilijk om er een ras op te plakken, maar hij is zoals eerder gezegd heel mooi. Lijkt een seal silver tabby, maar ik denk dat er wat vanalles in zit, een mengelmoesje :)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 29 december 2010 - 13:47

Mooi ventje :heart: . Als het al siamees is denk ik eerder aan de thai.
Vertroetel hem maar, knap schatje :heart: :heart: :heart: .

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#12 Geplaatst 29 december 2010 - 13:49

Fairness zei:

Mooi ventje :heart: . Als het al siamees is denk ik eerder aan de thai.
Vertroetel hem maar, knap schatje :heart: :heart: :heart: .

Dat was inderdaad ook mijn idee.. But I guess we'll never know ^^

En vertroetelen zal ik zeker. Wie kan er nee zeggen tegen die blauwe kijkers?? O:)

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 29 december 2010 - 13:53

Het is in ieder geval een heel mooi manneke :love3: :love3: :love3:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 29 december 2010 - 14:40

:heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#15 Geplaatst 29 december 2010 - 17:28

Encore zei:

Tijdens de grote vakantie heb ik een kitten gevonden, die sinds toen mijn nieuwe huisgenootje is. Nu heeft hij een aantal kenmerken die redelijk prominent aanwezig zijn, met name zijn luide, jammerende en veelvuldig gebruikte stemgeluid, en mooie blauwe ogen. Finn (want zo heet hij dus) heeft ook een lichtbeige kleur (of hoe heet dat met een mooi woord?? :LOL: ), terwijl zijn staart, pootjes en de punten van zijn oren heel donker (bijna zwart) zijn. Verder heeft hij heel lichte tijgerstrepen over zijn lichaam, die donkerder worden op zijn poten en zijn snuit, en een zwart geringde staart. Dit deed me allemaal een beetje aan een siamees denken.. wat denken jullie?? Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding
Voor mij zit er siamees in , seal tabby point , kijk goed naar zen golden neusje , ook de oogkleur heeft hij , een kruising ja , maar wel een mooie !!

Veel succes met dat lieve ventje ! :thumb: