Spring naar inhoud

- - - - -

Nageltjes knippen

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#16 Geplaatst 06 januari 2011 - 14:45

ja je knipt enkel het puntje van de nagel weg

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 06 januari 2011 - 14:54

Ik zou ook wel de nageltjes willen knippen, vooral Eve die vroeger vaker buitenkwam en nu niet meer heeft echttttt veel te lange nagels. Ze blijft vaak haken aan dekentjes e.d.

Maar om haar helemaal naar de DA te nemen ... nee.. nog meer stress! En zelf doen, kan echt niet, daar is ze te eigenzinnig voor.

Zijn er geen one-cat-fits-all oplossingen om dit te doen?
Geplaatste afbeelding

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#18 Geplaatst 06 januari 2011 - 15:16

eve zei:

Het alleszins al een keer proberen, volgens de methode op het filmpje of de methode die ik beschreef. Van in een handdoek wikkelen gaan katten ook niet meteen dood dus dat kan je ook veilig proberen. Als dat allemaal, mits proberen, echt niet lukt, kan je overwegen om het bij de DA te laten doen, dan is het wel even stress maar veel te lange nageltjes is ook ECHT niet leuk voor een kat!

Of zoals ik zei, de eerder trage methode, eerst oppakken en leren van pootjes uit te duwen en dan misschien telkens belonen met een snoepje? Op den duur wordt het dan gewoon 'leuk' voor veel katten ;) Succes!!

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 06 januari 2011 - 15:34

eve zei:

Ik zou ook wel de nageltjes willen knippen, vooral Eve die vroeger vaker buitenkwam en nu niet meer heeft echttttt veel te lange nagels. Ze blijft vaak haken aan dekentjes e.d.

Maar om haar helemaal naar de DA te nemen ... nee.. nog meer stress! En zelf doen, kan echt niet, daar is ze te eigenzinnig voor.

We gaan af en toe eens een weekendje naar Nederland.  Dus als je wil kan ik het je wel eens komen leren.

Trouwens ik merk dat het onderwerp nagels knippen regelmatig terug komt.  Als iemand hulp wil stuur je me maar een mailtje.

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 06 januari 2011 - 16:01

Onze mauzy moet ik ook om de veertien dagen bijwerken hoor.
Gustav heeft lastige nagels,die zijn zwart gekleurd

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 06 januari 2011 - 23:59

vandaag speelde Tini terug op ons bed
dan krost ze rond , maar blijft haperen aan de dekens

ze is dol op touwtjes
vooral touwtjes die bewegen tot bijna net onder het donsdeken
maar
zo zielig om te zien
ze wil dolgraag spelen
doet het
maar blijft overal haperen met haar nageltjes
in het donsdeken, in het touwtje

nochthans scherpt ze haar nageltjes iedere dag aan de krabpalen..en ook ja, aan onze tapijten ;)

en toch hapert ze
zeker als het gaat om zachte dekentjes

morgen ga ik naar de DA
ze wil het mij tonen en ik zal dan ook zo een speciaal schaartje kopen
kan het niet meer aanzien dat ze overal aan hapert

nochthans werden haar nageltjes begin november geknipt
ze groeien dus veel sneller dan ik dacht

mijn vorige poezen waren buiten katten
en had daar geen problemen mee

is dus even wennen en leren

maar zelf doen ? durf ik niet
ik moet het goed kunnen doen, zeker , zonder angst haar pijn te doen
en dat kan  enkel maar door ervaring en leren

dat filmpje is echt goed
maar het is zo een brave poes
mijn tini zal zo niet braaf blijven zitten hoor ;) :d
behalve misschien..." vreemde ogen dwingen"
vrees dat ze met mij een loopje zal nemen :)
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#22 Geplaatst 07 januari 2011 - 00:05

carooootje zei:

maar zelf doen ? durf ik niet
ik moet het goed kunnen doen, zeker , zonder angst haar pijn te doen
en dat kan  enkel maar door ervaring en leren

dat filmpje is echt goed
maar het is zo een brave poes
mijn tini zal zo niet braaf blijven zitten hoor ;) :d
behalve misschien..." vreemde ogen dwingen"
vrees dat ze met mij een loopje zal nemen :)

Oh, maar jouw Tinike is nog zo klein, dat kan je haar nog aanleren, hoor ;) . Natuurlijk zal je katje proberen te ontsnappen, maar dan moet je gewoon haar terug oppakken zodat ze snapt dat jij je niet zomaar laat doen, hoor :d . Hier gebeurt het tijdens de verzorging ook wel eens dat ze effe weglopen, maar je moet op zo'n moment niet stoppen want dan denken ze dat het werkt :lachen: ! Als je met haar knuffelt of speelt moet je haar pootje eens vastnemen en er de nageltjes uitduwen, raak ze al eens aan. Zo geraakt ze er aan gewend. Ze laat zich niet graag in een wurggreep nemen natuurlijk, dus probeer het zo aangenaam mogelijk te houden, maar na een tijdje zal ze het aanvaarden, echt waar ;)

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#23 Geplaatst 07 januari 2011 - 00:12

Hier worden de nageltjes ook 1 à 2 keer in de maand geknipt, vroeg genoeg mee beginnen zodat ze dit goed gewoon worden.

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 07 januari 2011 - 00:44

;) Oh, maar jouw Tinike is nog zo klein, dat kan je haar nog aanleren, hoor ;) . Natuurlijk zal je katje proberen te ontsnappen, maar dan moet je gewoon haar terug oppakken zodat ze snapt dat jij je niet zomaar laat doen, hoor :d . Hier gebeurt het tijdens de verzorging ook wel eens dat ze effe weglopen, maar je moet op zo'n moment niet stoppen want dan denken ze dat het werkt :lachen: ! Als je met haar knuffelt of speelt moet je haar pootje eens vastnemen en er de nageltjes uitduwen, raak ze al eens aan. Zo geraakt ze er aan gewend. Ze laat zich niet graag in een wurggreep nemen natuurlijk, dus probeer het zo aangenaam mogelijk te houden, maar na een tijdje zal ze het aanvaarden, echt waar ;)

zal het zeker na de DA bezoek dan zelf proberen
want ja
ik zou mij wel beetje laten doen door dat willetje van Tini..en denk, ze heeft het al door ;) dat haar poezenmama veel te veel haar gedachtje involgt
Zal , als ze op haar krabpaal ligt , eens haar pootje vastnemen en dan haar nageltje ...héél langzaam , zodat ze het gewoon wordt...
Geplaatste afbeelding

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#25 Geplaatst 07 januari 2011 - 00:51

carooootje zei:

zal het zeker na de DA bezoek dan zelf proberen
want ja
ik zou mij wel beetje laten doen door dat willetje van Tini..en denk, ze heeft het al door ;) dat haar poezenmama veel te veel haar gedachtje involgt
Zal , als ze op haar krabpaal ligt , eens haar pootje vastnemen en dan haar nageltje ...héél langzaam , zodat ze het gewoon wordt...

Als je dat nog niet eerder gedaan hebt, is dat goed. Voorzichtig proberen, maar laat je niet te snel uit het veld slaan als ze tegenspurtelt, hoor :p . Je moet je niet teveel laten leiden door de slogan dat poezen dé baas zijn, je hebt heus wel iets te vertellen als verzorger en ze zullen je er des te meer om waarderen als je hen van die vervelende dode nagels en haren afhelpt. :thumb: veel succes en laat het weten als je problemen ondervindt ;)

Larisa
Larisa
  • 272 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 22 januari 2011 - 17:18

ik knip gewoon het mini-puntje er af omdat ik anders schrik heb van te ver te knippen. Ik doe dit ook met een gewone nagelknipper, dit gaat veel beter!

Geplaatste afbeelding

Alice
Alice
  • 36 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 22 januari 2011 - 20:09

Wij doen dit altijd met 2, anders blijft Chester nooit stil zitten :)
Mijn vriend houdt Chester vast zodat ik m'n twee handen vrij heb. Met één hand houd ik z'n pootje vast en duw ik zachtjes zodat de nageltjes eruit komen, en met de andere hand knip ik het puntje eraf met zo'n speciale, scherpe nagelknipper zoals in het filmpje.

Ohja, wij knippen wel alleen de nagels van de voorste pootjes, dus dit duurt nooit langer dan een minuut :)

Bewerkt door Alice, 22 januari 2011 - 20:11.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 22 januari 2011 - 20:54

Maya zei:

Ik leg haar op haar rug op mijn schoot en knel met mijn rechterarm een beetje haar hoofd vast, neem het pootje vast en duw de nageltjes uit, met mijn linkerhand knip ik dan (maar dat kan zomaar omgekeerd zijn).

Zo doe ik het ook! ;)

Ik leg ze op hun rug op mijn schoot, duw de nageltjes open met mijn linkerhand, en knip met de rechterhand!
Het gebeurt wel eens dat er een geen geduld genoeg heeft om de 4 poten te knippen, maar dan herpak ik ze gewoon en werk alle nageltjes af.
Ik heb het ze wel van kleinsaf aan geleerd, dus heb er nooit veel last mee gehad! ;)

De voorpootjes doe ik bijna wekelijks, de achterpootjes om de 2 knipbeurten.
Als ze klein waren gebruikte ik ook een mensen-nageltang, maar eenmaal ze volwassen zijn gebruik ik het speciale tangetje.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#29 Geplaatst 23 januari 2011 - 09:47

Ik knip ze nooit,heb het in het begin aan onze DA gevraagd maar die zei dat het niet nodig is,misschien krabt de mijne genoeg?Zou ook niet weten hoe eraan te beginnen,hoewel mijne schat geen wilde is O:)

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 23 januari 2011 - 23:59

hmmmm  ;)

binnen een weekje zal ik het voor het eerst proberen
samen met mijn man
"alleen doe ik het niet "
kocht mij ook al een speciaal schaartje

denk
zal wel lukken

want ze laat toe dat ik:
slapertjes uit haar ogen haal
fysiologisch in haar neusje doe
haar vastpak en eens ferm gek doe met haar :d
dicht bij haar kruip en samen pootjes pakken en vingertjes pakken
dat ik haar kus geef
dat ik haar pootjes kus
wat we neusje neusje doen
o
;)
oei
is dat normaal ?
Geplaatste afbeelding